Je kunt wel met automatische incasso betalen. Je moet daar wel een account voor hebben
Korte vragen
Re: Korte vragen
Off-topic: in Duitsland wel! Althans, ik kreeg gisteren een voucher van €30 aangeboden als ik de uitpuilende ICE 26 liet schieten in Regensburg en in plaats daarvan de RE 50 pakte (wat geen invloed had op mijn totale reistijd)
On-topic: ik meen dat je in Nederland daar GTBV voor kunt aanvragen. Die wordt dan automatisch afgewezen door Het Algoritme (dat ziet dat je trein gewoon reed en niet ziet dat die trein te vol was) maar als je vervolgens bezwaar aantekent met uitleg vd situatie kijkt er een echte persoon naar en zal die het toekennen.
Re: Korte vragen
Bij mij is dat dus ook misgegaan bij een claim van begin mei zie ik dus net nadat ik ben gaan kijken omdat het hier is aangekaart. Ik heb op het NS forum maar even de vraag gesteld of het alsnog gecorrigeerd kan worden aangezien het geld (wat dus op basis van 2e klas is berekend) al teruggestort is op mijn bankrekeningPHS schreef: ↑za 28 mei 2022, 18:35NS kan niet omgaan met Flex eerste klas; het terug te betalen bedrag wordt dan gebaseerd op de ritprijs van tweede klas in plaats van de eerste. En dat scheelt natuurlijk.
En ik reisde deze maand kennelijk op de verkeerde plekken op de verkeerde tijden. Ik heb geen idee of het klopt, maar mijn gevoel zegt dat de punctualiteit beroerd was de afgelopen maand.
Re: Korte vragen
Normaal wel ja, zodra een vergoeding op basis van de ritprijs 2de klas is goedgekeurd wordt dat geld ook automatisch gestort. Als je daarna op de mail reageert dat het op basis van de ritprijs 1ste klas moet, krijg je het verschil ook nog teruggestort.
Re: Korte vragen
Ik ben van plan om eind juli (wo tot en met za) met nog iemand anders naar Parijs te gaan om daar enkele nachten te overnachten op doorreis naar Zuid Frankrijk. We komen met de Thalys vanuit Amsterdam. Nu zoek ik een hotel in de buurt dat makkelijk bereikbaar is met OV en voor een redelijk budget. Nu weet ik dat veel mensen hier Parijs wel eens bezocht hebben, daarom mijn vraag: hebben jullie tips voor hotels?
Re: Korte vragen
Mijn vraag zou zijn wat jij onder een redelijk budget verstaat. Bij mijn laatste bezoeken heb ik in de Ibis Styles nabij de Accorhotels Arena en Bercy station geslapen. Mijn ervaring is over het algemeen hoe verder van het centrum hoe goedkoper. Met name ketens als Ibis Budget, Formule1 en Premiere Classe zijn vaak goed betaalbaar.
Re: Korte vragen
Iets rond de €80 per nacht zou ik goed vinden, het gaat mij vooral om dat het goed bereikbaar is met het OV. Bij voorkeur op loopafstand van Gare du Nord.
Re: Korte vragen
Hotel Lena is niet duur en heeft goede reviews op booking.com. Ik denk dat je het beste gewoon je data op Google Hotels kan invoeren en dan boeken via de site die het goedkoopste is.
Re: Korte vragen
Er zijn zat hotels rond Gare du Nord maar de buurt is inderdaad niet één van de fijnste van Parijs. Heb ooit in de Ibis Styles Gare de l'est TGV geslapen. Normaal gesproken een duur hotel maar ik had een aanbieding.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Ibis vind ik tegenwoordig zelf erg prijzig. Menig 4-sterrenhotels die vaak bijna even duur zijn, dus kies ik liever daarvoor. 3-sterrenhotels zou ik meestal MotelOne doen.
In Parijs is CitizenM ook een goeie. En goed gesitueerd (Gare de Lyon o.a.).
In Parijs is CitizenM ook een goeie. En goed gesitueerd (Gare de Lyon o.a.).
Re: Korte vragen
Ik heb in oktober in hotel Altona geslapen, 10 minuten lopen van Gare du Nord. Prima prijs en kamer, we hadden er alleen geen ontbijt bij en zo. Eigenlijk niks van gemerkt dat het een slechte wijk zou zijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Iets duurder, maar een heel fijn hotel vond ik Little Palace Hôtel, vlakbij metro Réaumur - Sébastopol (lijn 3 & 4). Goed bereikbaar en ligt direct aan een klein plantsoentje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
https://www.hotel-bb.com/nlRob357 schreef: ↑di 31 mei 2022, 16:26 Ik ben van plan om eind juli (wo tot en met za) met nog iemand anders naar Parijs te gaan om daar enkele nachten te overnachten op doorreis naar Zuid Frankrijk. We komen met de Thalys vanuit Amsterdam. Nu zoek ik een hotel in de buurt dat makkelijk bereikbaar is met OV en voor een redelijk budget. Nu weet ik dat veel mensen hier Parijs wel eens bezocht hebben, daarom mijn vraag: hebben jullie tips voor hotels?
B&B Hotels zijn best goed betaalbaar en redelijk goed beoordeeld en ze hebben een flink aantal hotels in Paris. Een aantal forumleden overnacht regelmatig in een B&B Hotel.
Verder heb je nog een aantal budgetmerken van een aantal grote internationale ketens als Holiday Inn Express (IHG), Hampton by Hilton en Moxy (van Mariott). Het ligt wel helemaal aan de locatie of deze hotels redelijk betaalbaar zijn. Sommige van deze hotels zijn best prijzig.
Verder kan NH Hoteles nog één of meerdere hotels hebben die redelijk betaalbaar zijn, vooral buiten het centrum. NH Collection en NHow zijn de premiummerken dus die moet je mijden.
Je heb ook nog Best Western, al is ieder hotel zo verschillend van elkaar dat je daar geen pijl op kan trekken, maar sommige Best Western hotels zijn ook redelijk betaalbaar.
MotelOne heeft maar één hotel in Paris, aangezien het een Duitse hotelketen is en ze zich voornamelijk richten op de Duitse en Oostenrijkse markt. Als je vooral hotels in Duitsland gewend bent en ook een Duits hotelontbijt gewend bent, kan het een optie zijn.
Campanile Hotels heb je ook nog. Ik weet niet hoe de kwaliteit van die hotelketen in Frankrijk is, maar in Nederland is de kwaliteit van Campanile Hotels niet heel geweldig.
Verder zijn Ibis Budget, Hotel F1 en Première Classe wel van het allerlaagste niveau in de hotelwereld. Als je zo goedkoop mogelijk wil overnachten kan het een optie zijn, maar dan moet je ook je verwachtingen bijstellen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Is er in Duitsland nog een mondkapjesplicht in OV en winkels?
Re: Korte vragen
Wel in OV maar in de meeste winkels niet meer.
Re: Korte vragen
Let op dat je in sommige deelstaten zelfs een FFP2-masker moet dragen. Uit mijn hoofd sowieso Niedersachsen, Hamburg en Berlijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Brandenburg en Bayern ook.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Mijn claim is inderdaad afgewezen, dus ik heb een e-mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd. Ik hoop dat de claim nu wel toegekend wordt.DDietzen schreef: ↑ma 30 mei 2022, 10:10On-topic: ik meen dat je in Nederland daar GTBV voor kunt aanvragen. Die wordt dan automatisch afgewezen door Het Algoritme (dat ziet dat je trein gewoon reed en niet ziet dat die trein te vol was) maar als je vervolgens bezwaar aantekent met uitleg vd situatie kijkt er een echte persoon naar en zal die het toekennen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Ik help het je hopen! Ik wacht ondertussen ook nog steeds op de toekenning van mijn Gutschein van 30 euro van mijn overvolle ICE, dus we zitten in hetzelfde schuitje
Enkele maanden geleden meen ik ergens op één van mijn railfora een bericht met foto voorbij te hebben zien komen dat in Aml boven zakspoor 3(b) een vaste stroomrail was gehangen, ten behoeve van testritten met de Wink als batterijtrein op Aml-Mrb. Ik kan dit bericht echter nergens meer terugvinden en ben ook niet in staat om er zelf even te gaan kijken. Weet iemand of die stroomrail er (nog) hangt, en zo ja, of die stroomrail ook kan worden gebruikt door andere treinen dan de Wink (waardoor elektrische treinen op het zakspoortje zouden kunnen keren)?
Enkele maanden geleden meen ik ergens op één van mijn railfora een bericht met foto voorbij te hebben zien komen dat in Aml boven zakspoor 3(b) een vaste stroomrail was gehangen, ten behoeve van testritten met de Wink als batterijtrein op Aml-Mrb. Ik kan dit bericht echter nergens meer terugvinden en ben ook niet in staat om er zelf even te gaan kijken. Weet iemand of die stroomrail er (nog) hangt, en zo ja, of die stroomrail ook kan worden gebruikt door andere treinen dan de Wink (waardoor elektrische treinen op het zakspoortje zouden kunnen keren)?
Re: Korte vragen
In ieder geval antwoord op je eerste vraag: ja, die hangt er nog (waarneming 2 weken terug).
Re: Korte vragen
Hij heeft alleen nog geen aansluiting op het stroomnet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Waarom werd Haagse tramlijn 2 omgebouwd voor de RegioCitadis terwijl het officieel geen RandstadRail is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten