Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Blablablabus was toch vroeger ouibus?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Reizen met de langeafstandsbus doe ik eigenlijk niet, dit was een streekbus (maar deze had gelukkig wel een wc).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag een rondje euregioticket gedaan. Roermond-Heinsberg-Dalheim-Wegberg-Erkelenz-Geilenkirchen-Sittard-Roermond. Dalheim en Wegberg zien er nogal retro uit. In de RB34 liepen beveiligers mee die een groepje reizigers in Arsbeck op de mondkapjesplicht moest wijzen. In Erkelenz een 9 euro ticket uit de automaat gehaald. Daarna kwam een jongeman die behoorlijk wat 9 euro tickets kocht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die zal dit bericht ook wel gelezen hebben en ruikt nu geld
https://www.der-postillon.com/2022/05/9 ... markt.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb gisteren vanuit mijn luie stoel via de website van DB een 9 euro ticket gekocht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Herzliche Grüße vanuit ICE 620, die vlak voor Fffm tegen een sein-/wisselstoring op de Main-Neckarbrug aanliep, waardoor de 24 minuten overstaptijd op de 120 precies tot 0 werd gereduceerd. Personeel van de 620 belde nog in de hoop om de 120 een paar minuten tegen te houden (wat makkelijk zou kunnen worden ingelopen, gezien de 12 minuten stilstand van de 120 in Dussel), en maakte zich terecht behoorlijk kwaad toen ze te horen kregen dat dat niet ging gebeuren. Ik citeer: "DAS IST DOCH GANZ UM ZU KOTZEN" x3, en "ICE's zijn toch altijd vertraagd, dus het is onzin dat ze deze niet even konden laten wachten". Toen we met de 620 Fffm binnenreden, zag ik net de 120 het station uitrijden, zoals al was voorspeld door het personeel.
Inmiddels, na een uur onzekerheid, lijkt het erop in de DB-app dat de 120 alsnog wordt vastgehouden in Dussel om te wachten op de 620. Die laatste doet echter dienst als stoptrein op de HSL Frankfurt-Keulen en deed er zodoende veel langer over dan de 120, dus moet de 120 straks met 37 minuten vertraging weg uit Dussel. Dat hadden er dus 0 kunnen zijn als gewoon eventjes in Fffm was gewacht. Eigen schuld dikke bult, DB
(Ik ben ook wel benieuwd of de 120 met die +37 nog door mag naar Ah, aangezien de laatste RE19's vanavond worden verbust wegens werkzaamheden en de 120 de laatste geplande trein over de grens is... )
Inmiddels, na een uur onzekerheid, lijkt het erop in de DB-app dat de 120 alsnog wordt vastgehouden in Dussel om te wachten op de 620. Die laatste doet echter dienst als stoptrein op de HSL Frankfurt-Keulen en deed er zodoende veel langer over dan de 120, dus moet de 120 straks met 37 minuten vertraging weg uit Dussel. Dat hadden er dus 0 kunnen zijn als gewoon eventjes in Fffm was gewacht. Eigen schuld dikke bult, DB
(Ik ben ook wel benieuwd of de 120 met die +37 nog door mag naar Ah, aangezien de laatste RE19's vanavond worden verbust wegens werkzaamheden en de 120 de laatste geplande trein over de grens is... )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wordt spannend
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
We hebben de 120 daadwerkelijk ingehaald in Dussel dus ik kon in Duisb eenvoudig overstappen! En ook naar Ah konden we in één ruk zonder problemen door.
Alleen werd uiteindelijk alsnog de sfeer verpest omdat bij aankomst in Ah de t303678 voor onze neus ervandoor ging. Daar gaat mijn hoop op een perfect punctuele reis Boedapest-Apeldoorn de grond in Nu maar in de C2, dat kost me weliswaar 4 euro maar dan blijft de totale schade tenminste beperkt tot +12 op een reis van een slordige 16 uur. (En dan hoef ik ook niet een halfuur te wachten op mijn laatste bus naar huis omdat de 17800 werkelijk baggere aansluitingen heeft in het Apeldoornse... )
Edit: dankzij een doorrijdende chauffeur uiteindelijk maar +5 vertraging tot station Apd! En dat op een reis van 15 uur en 35 minuten vanaf Budapest-Kelenföld met liefst 9 verschillende treinen. Een heerlijk rustig en gevarieerd avontuur.
Edit 2: de NS-klantenservice verklaart dat het laten wachten van een belangrijke overstap op zondagavond laat kan leiden tot "onveilige situaties".
Alleen werd uiteindelijk alsnog de sfeer verpest omdat bij aankomst in Ah de t303678 voor onze neus ervandoor ging. Daar gaat mijn hoop op een perfect punctuele reis Boedapest-Apeldoorn de grond in Nu maar in de C2, dat kost me weliswaar 4 euro maar dan blijft de totale schade tenminste beperkt tot +12 op een reis van een slordige 16 uur. (En dan hoef ik ook niet een halfuur te wachten op mijn laatste bus naar huis omdat de 17800 werkelijk baggere aansluitingen heeft in het Apeldoornse... )
Edit: dankzij een doorrijdende chauffeur uiteindelijk maar +5 vertraging tot station Apd! En dat op een reis van 15 uur en 35 minuten vanaf Budapest-Kelenföld met liefst 9 verschillende treinen. Een heerlijk rustig en gevarieerd avontuur.
Edit 2: de NS-klantenservice verklaart dat het laten wachten van een belangrijke overstap op zondagavond laat kan leiden tot "onveilige situaties".
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Was ICE 622 niet haalbaar in Nürnberg?
Dan ga ik er van uit dat je RJ 60 / ICE 26 genomen hebt?
Dan ga ik er van uit dat je RJ 60 / ICE 26 genomen hebt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De klantenservice heeft gelijk. De 3678 is de laatste trein die in Zwolle aansluiting geeft richting Noord-Nederland. Die trein moet op tijd in Zwolle zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is dat de definitie van een onveilige situatie ja?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja. Mensen die zich gaan haasten, van de trap af vallen en struikelen over hun eigen koffers om toch maar de laatste trein naar Assen te halen, die ook weer op tijd moet rijden om de laatste bus naar Groningen te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Juist! Althans, dat was de planning. Ik heb RJ 60 genomen tot Linz en ben vervolgens met regionale treinen voor de ICE uit gereisd, omdat ik geen zin had om een uur te wachten én had gezien dat de ICE overvol zou zijn én had gehoord dat 'ie vaak vertraging opliep in Passau én zin had in variatie. Dus Cityjet naar Passau, RE 3 naar Plattling, RB 51 naar Regensburg, en toen had ICE 26 me ingehaald. Die was echter zo stampvol dat ik er alleen bij had gepast in kleermakerszit in het gangpad met ellebogen en voeten in m'n rug, en de vertraging was toen al zo groot (+40 ofzo) dat ik ICE 622 toch waarschijnlijk niet meer zou halen. Dus toen een voucher van €30 werd beloofd aan iedereen die vrijwillig uitstapte, stoof ik natuurlijk eruit om RE 50 naar Nürnberg te pakken, waarmee ik ook die ICE 620 zou halen waar ik anders in Nürnberg op had moeten wachten na de gemiste overstap vanuit ICE 26.henrivanderweijden schreef: ↑ma 30 mei 2022, 05:19 Was ICE 622 niet haalbaar in Nürnberg?
Dan ga ik er van uit dat je RJ 60 / ICE 26 genomen hebt?
Nu alleen nog zien hoe ik die voucher kan incashen, want in Regensburg zelf had ik daar geen tijd voor (want de RE 50 vertrok 8 minuten later, en als ik die zou missen had ik wél een groot probleem) en in Würzburg kreeg ik nul op het rekest omdat Fräulein Reisezentrum meende dat ik het per se in Regensburg had moeten doen, ook als ik door die tijdsinvestering niet meer thuis had kunnen komen
Leuk als die trein zelf op tijd is, maar als de beoogde passagiers er niet in zitten omdat die trein niet op hen wacht, schiet je toch enigszins je doel voorbij Treinpunctualiteit is een middel, geen doel.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tsja, de vraag is: hoeveel passagiers kwamen vanuit de 120 voor de 3678 en hoeveel daarvan moesten in Zl nog door naar het noorden? Ik gok dat het er niet veel waren en dan is vanaf Zl een taxi voor die reizigers regelen misschien wel goedkoper dan al die treinen te laten wachten.
Gn was trouwens met de 3680 ook noch bereikbaar.
Gn was trouwens met de 3680 ook noch bereikbaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En, willen we een wedje leggen wanneer morgen de eerste berichten over overvolle treinen in de Duitse media komen? Ik gok er her en der vast wel treinfanaten zijn die om klokslag middernacht starten met een tripje...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Aubervilliers, een voorstad van Parijs, opende vandaag de verlenging van metrolijn 12 van Front Populaire naar Mairie d'Aubervilliers. En dat werd tijd, de verlenging van twee haltes was liefst 5 jaar vertraagd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik vermoed niet alleen treinfanaten en overvolle treinen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De komende dagen ga ik het 9 euro ticket uittesten. Ben benieuwd!
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik mag het negen-euro-ticket dit weekend ook gelijk uittesten, want ik had eind maart (toen het nog niet bekend was dat het negen-euro-ticket geïntroduceerd werd) een hotel in Frankfurt voor het pinksterweekend geboekt. Voor de heen- en terugreis wel een Sparpreis 1e klas gekocht en ik wou eerst via Bestwig/Erndtebrück en Marburg naar Frankfurt, maar dat doe ik wel een andere keer. Ik neem nu zowel heen- als terug de IC via Siegen.
Ik ben vooral benieuwd naar nieuwe YouTube-vlogs over interessant materieel of interessante spoorlijnen in Duitsland die ik nog niet verkend heb. Beetje inspiratie opdoen. YouTube-vlogs over allerlei vage buslijnen of stoomtreinen in Nederland bekijk ik niet eens meer.
Ik ben vooral benieuwd naar nieuwe YouTube-vlogs over interessant materieel of interessante spoorlijnen in Duitsland die ik nog niet verkend heb. Beetje inspiratie opdoen. YouTube-vlogs over allerlei vage buslijnen of stoomtreinen in Nederland bekijk ik niet eens meer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zojuist heb ik de gehele RB64 gedaan van Enschede naar Münster (vertrek 8:32). De trein reed gelukkig wel met twee stellen, maar echt overvol is het niet te noemen, in ieder geval zijn lang niet alle stoelen bezet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hier bij de stadsbussen gewone bezetting, bij DSO wordt o.a. overbelasting van een RE vanochtend van Ulm richting Oberstdorf gemeld (was te verwachten) ondanks het weer maar ondermaats is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit een behoorlijk drukke RRX tussen Bonn en Koblenz. Ruim 10 minuten vertraging dus of ik mijn aansluiting naar Wiesbaden haal?
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat klinkt als een vertraagde RE 5. En 10 minuten valt voor deze verbinding best mee.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Uiteindelijk met ruim 20 minuten vertraging aangekomen in Koblenz Hbf. De verdere reis naar Wiesbaden Hbf verliep niet volgens plan. In Niederlahnstein stond de RB10 een half uur stil en niemand wist waarom. Daarna ging het verder maar liep de vertraging op naar 45 minuten. Men besloot Wiesbaden Hbf over te slaan om de vertraging richting Frankfurt te beperken. Gelukkig was er een goede overstap in Wiesbaden Biebrich. Uiteindelijk 55 minuten later aangekomen in Wiesbaden Hbf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten