Hahaham ja dat klopt. Altijd wel iets. Eigenlijk een regelrechte drama-verbinding
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een lijn RE13 noemen is dan ook vragen om problemen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
FTFY
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Conclusie: kort de RE13 in tot Hamm-Mönchengladbach, verleng de RB27 naar Venlo, en alle problemen zijn opgelost
(Zou me oprecht nog geen slecht idee lijken, de overstap Venlo-Keulen is nu immers korter dan de kopmaaktijd Venlo-Düsseldorf, dus als je de bestemmingen omwisselt heb je een robuustere overstap )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geen goed idee, want ik wil vaker richting Hagen dan richting Köln.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
¡¡Egoïst!!!!!1!11!!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, maar onze Mark heeft ons zo toch opgevoed.
Ze moeten gewoon Venlo Viersen dubbelspoor maken en dan de RE8 doortrekken naar Venlo (of zelfs Eindhoven) zoals het plan voor 2040 is. De huidige situatie is gewoon niet duurzaam.
Ze moeten gewoon Venlo Viersen dubbelspoor maken en dan de RE8 doortrekken naar Venlo (of zelfs Eindhoven) zoals het plan voor 2040 is. De huidige situatie is gewoon niet duurzaam.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Over een paar jaar wordt de RE13 geëxploiteerd door Start/Arriva en verdwijnen de problemen vast als sneeuw voor de zon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan gaat de RE13 in elk geval van/tot Eindhoven en naar ik begreep ongeveer standaard met 2 treinstellen rijden.
Voor mij als Eindhovenaar in elk geval een groot pluspunt.
Maar die vroegere IC Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven-Venlo-Monchengladbach-Koln.... dat was pas fijn!!
Overigens.... de ICE omleidingsroute via Brabant en nergens stoppen, ook zo kansloos. Jaren terug werd er dan in Ehv gestopt.
Voor mij als Eindhovenaar in elk geval een groot pluspunt.
Maar die vroegere IC Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven-Venlo-Monchengladbach-Koln.... dat was pas fijn!!
Overigens.... de ICE omleidingsroute via Brabant en nergens stoppen, ook zo kansloos. Jaren terug werd er dan in Ehv gestopt.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het zijn wel twee drietjes hé, dus zoveel capaciteitsuitbereiding is het ook niet.
Gisteren was ik met Super-Sparpreis 1e klas naar Frankfurt gereisd. Toen de RE19 in Emmerich aankwam droeg er bijna niemand mondneusmaskers, ondanks dat het verplicht was. Doordat ik 1e klas had, geen last van Neuneuroticket-reizigers. RE3 naar Dortmund ging ook, lichte vertraging vanwege de omleiding via Bochum. De IC Dortmund-Frankfurt via Siegen was erg rustig. Was wel heerlijk, want het is een schitterende route. Onderweg zag ik dat de RB92 (Finnentrop-Olpe) en RB93 (Bad Berleburg-Siegen) behoorlijk druk was voor hun doen. Normaal zijn het behoorlijk zwakke verbindingen.
In Frankfurt zijn de S-Bahn, U-Bahn en Strassenbahn prima te doen. Geen buitensporige druktes.
Vanochtend een rustige RB68 naar Heidelberg gehad, maar helaas een aanrijding met een persoon net na Heppenheim: >2,5 uur vertraging. Moest in Weinheim overstappen op de tram omdat de RB68 tot Ladenburg reed.
De S1 van Heidelberg naar Eberbach reed met 2x BR425 wat erg netjes was. Trein was vrij rustig maar buitengewoon smerig.
De Odenwaldbahn richting het noorden is echt een schitterende lijn en VIAS zet maar liefst 3x iTino in op deze verbinding of 2x Lint54. Complimenten! Was ook vrij rustig in de trein.
Probleem met overvolle treinen speelt vooral af op hoofdlijnen tussen grotere steden en mocht je toch over een hoofdlijn moeten, gewoon 's ochtends gaan, dan valt de druktes wel mee.
Gisteren was ik met Super-Sparpreis 1e klas naar Frankfurt gereisd. Toen de RE19 in Emmerich aankwam droeg er bijna niemand mondneusmaskers, ondanks dat het verplicht was. Doordat ik 1e klas had, geen last van Neuneuroticket-reizigers. RE3 naar Dortmund ging ook, lichte vertraging vanwege de omleiding via Bochum. De IC Dortmund-Frankfurt via Siegen was erg rustig. Was wel heerlijk, want het is een schitterende route. Onderweg zag ik dat de RB92 (Finnentrop-Olpe) en RB93 (Bad Berleburg-Siegen) behoorlijk druk was voor hun doen. Normaal zijn het behoorlijk zwakke verbindingen.
In Frankfurt zijn de S-Bahn, U-Bahn en Strassenbahn prima te doen. Geen buitensporige druktes.
Vanochtend een rustige RB68 naar Heidelberg gehad, maar helaas een aanrijding met een persoon net na Heppenheim: >2,5 uur vertraging. Moest in Weinheim overstappen op de tram omdat de RB68 tot Ladenburg reed.
De S1 van Heidelberg naar Eberbach reed met 2x BR425 wat erg netjes was. Trein was vrij rustig maar buitengewoon smerig.
De Odenwaldbahn richting het noorden is echt een schitterende lijn en VIAS zet maar liefst 3x iTino in op deze verbinding of 2x Lint54. Complimenten! Was ook vrij rustig in de trein.
Probleem met overvolle treinen speelt vooral af op hoofdlijnen tussen grotere steden en mocht je toch over een hoofdlijn moeten, gewoon 's ochtends gaan, dan valt de druktes wel mee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
IC 2408 heeft op het stukje Köln hbf - Duisburg hbf al 53 minuten vertraging opgelopen. ICE 614 is mijn held en neemt mij mee naar Hamburg hbf, naar goed duits gebruik wel met vertraging, + 20.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vrijdag ging ik direct vanaf kantoor naar Keulen. Ik verliet het kantoor keurig om 15:30 en als alles goed zou gaan zou ik dan om 18:05 de Eurobahn hebben in Venlo.
Alleen ging niet alles goed en viel de intercity naar Eindhoven met aankomst 17:14 aldaar volledig uit. Dat ontdekte ik in Lage Zwaluwe, en aldaar besloot ik maar in de sprinter te blijven zitten tot Tilburg. Opgezadeld met een uur vertraging besloot ik aldaar op mijn telefoon alvast het grensticket naar Kaldenkirchen te kopen, toen ik met een melding geconfronteerd werd dat de trein uit Venlo om 19:05 zou uitvallen. Er zou een bus rijden die een uur langer onderweg is. Toen maar de volgende trein naar Arnhem gepakt en daar de RE19 naar Düsseldorf genomen van 18:45. Deze was goed vol, maar alles ging verder goed. Tot vlak voor Wesel, waar we ongepland moesten combineren met een trein uit Bocholt, die met +14 reed. Gelukkig was de RE 1 in Duisburg ook een kwartier vertraagd, waardoor de overstap van 5 minuten behouden bleef.
Zaterdagochtend ging het vervolgens verder. Ik wilde eerst nog een ommetje maken via het hernoemde station Leverkusen-Manfort, maar de RB48 had in Messe/Deutz al 7 minuten vertraging en met 10 minuten werd de trein terug kritisch. Ik maakte toen de misstap om niet meteen de aldaar halterende RE9 naar Siegen te nemen en wandelde rustig naar Köln Hbf. Daar werd naarmate het vertrekuur van de RE9 naderde het perron voller en voller. Uiteindelijk reed de lege RE op vertrektijd het station binnen en vertrok de trein volledig zitvol met vijf minuten vertraging. Die vertraging reed de trein er niet meer uit, en in Siegen werd de trein op spoor 2 ipv 54 binnengenomen, omdat de trein terug naar Keulen werd opgeheven wegens personeelsgebrek. Overstap naar Frankfurt gemist, en de reizigers van de stipte trein uit Frankfurt ook geen overstap. Ik heb festivalterreinen gezien die minder druk waren dan Siegen op dat moment.
Anyway, de trein naar Giessen vertrok vanwege die rare nieuwe IC gelukkig al om kwart voor elf zonder aansluiting uit Keulen, en was al een kwartier voor vertrek voorzien van volle gangpaden. In Giessen moest de hele meute samen met de daar al aanwezige reizigers de RE30 in, die voor al die instappers bijna tien minuten nodig had.
Vanaf Friedberg verliep mijn verdere programma naar Friedrichsdorf, Brandoberndorf, Seulberg en de S1/S2 ten zuiden van Offenbach verder rustig, weinig bijzonderheden en niet opmerkelijk druk.
Gisteren, zondag, ging het vanaf Frankfurt Ost nog voor een klein rondje via Hanau, Gross Umstadt en Darmstadt naar Pfungstadt, een onbeduidend zijlijntje onder Darmstadt. De trein naar Pfungstadt vertrok door een verstoorde treindienst een half uur te laat, en ging daardoor ook vijf minuten te laat terug naar Darmstadt. Tussen Darmstadt-Eberstadt en Süd werd de trein vervolgens bijna 20 minuten aan de kant gezet, aankomst in Darmstadt Hbf was dus 25 minuten te laat, maar gelukkig haalde ik mijn trein naar Mainz nog.
Bij de planning had ik al de werkzaamheden langs de Rijn gezien, en daarom voor 18 euro een IC-ticket naar Düsseldorf geboekt. Vrijdagochtend kreeg ik een mail of ik een upgrade naar de eerste klas met zitplaatsreservering wou bijboeken voor een tientje, wat ik heb gedaan. Helaas was ik weinig onder de indruk van het zitcomfort en de plaatsing van de stoelen versus de ramen.
De trein vertrok tien minuten te laat in Mainz en was een half uur te laat in Düsseldorf, wat eigenlijk maar vijf minuten later was dan oorspronkelijk aan kwartier vertraging was bedacht, dus het viel allemaal reuze mee. Vanaf Düsseldorf naar Rotterdam ging het via Venlo en Eindhoven, dat qua treinen probleemloos verliep behalve dat ik halverwege de reis ziek werd, maar dat is een ander verhaal…
Alleen ging niet alles goed en viel de intercity naar Eindhoven met aankomst 17:14 aldaar volledig uit. Dat ontdekte ik in Lage Zwaluwe, en aldaar besloot ik maar in de sprinter te blijven zitten tot Tilburg. Opgezadeld met een uur vertraging besloot ik aldaar op mijn telefoon alvast het grensticket naar Kaldenkirchen te kopen, toen ik met een melding geconfronteerd werd dat de trein uit Venlo om 19:05 zou uitvallen. Er zou een bus rijden die een uur langer onderweg is. Toen maar de volgende trein naar Arnhem gepakt en daar de RE19 naar Düsseldorf genomen van 18:45. Deze was goed vol, maar alles ging verder goed. Tot vlak voor Wesel, waar we ongepland moesten combineren met een trein uit Bocholt, die met +14 reed. Gelukkig was de RE 1 in Duisburg ook een kwartier vertraagd, waardoor de overstap van 5 minuten behouden bleef.
Zaterdagochtend ging het vervolgens verder. Ik wilde eerst nog een ommetje maken via het hernoemde station Leverkusen-Manfort, maar de RB48 had in Messe/Deutz al 7 minuten vertraging en met 10 minuten werd de trein terug kritisch. Ik maakte toen de misstap om niet meteen de aldaar halterende RE9 naar Siegen te nemen en wandelde rustig naar Köln Hbf. Daar werd naarmate het vertrekuur van de RE9 naderde het perron voller en voller. Uiteindelijk reed de lege RE op vertrektijd het station binnen en vertrok de trein volledig zitvol met vijf minuten vertraging. Die vertraging reed de trein er niet meer uit, en in Siegen werd de trein op spoor 2 ipv 54 binnengenomen, omdat de trein terug naar Keulen werd opgeheven wegens personeelsgebrek. Overstap naar Frankfurt gemist, en de reizigers van de stipte trein uit Frankfurt ook geen overstap. Ik heb festivalterreinen gezien die minder druk waren dan Siegen op dat moment.
Anyway, de trein naar Giessen vertrok vanwege die rare nieuwe IC gelukkig al om kwart voor elf zonder aansluiting uit Keulen, en was al een kwartier voor vertrek voorzien van volle gangpaden. In Giessen moest de hele meute samen met de daar al aanwezige reizigers de RE30 in, die voor al die instappers bijna tien minuten nodig had.
Vanaf Friedberg verliep mijn verdere programma naar Friedrichsdorf, Brandoberndorf, Seulberg en de S1/S2 ten zuiden van Offenbach verder rustig, weinig bijzonderheden en niet opmerkelijk druk.
Gisteren, zondag, ging het vanaf Frankfurt Ost nog voor een klein rondje via Hanau, Gross Umstadt en Darmstadt naar Pfungstadt, een onbeduidend zijlijntje onder Darmstadt. De trein naar Pfungstadt vertrok door een verstoorde treindienst een half uur te laat, en ging daardoor ook vijf minuten te laat terug naar Darmstadt. Tussen Darmstadt-Eberstadt en Süd werd de trein vervolgens bijna 20 minuten aan de kant gezet, aankomst in Darmstadt Hbf was dus 25 minuten te laat, maar gelukkig haalde ik mijn trein naar Mainz nog.
Bij de planning had ik al de werkzaamheden langs de Rijn gezien, en daarom voor 18 euro een IC-ticket naar Düsseldorf geboekt. Vrijdagochtend kreeg ik een mail of ik een upgrade naar de eerste klas met zitplaatsreservering wou bijboeken voor een tientje, wat ik heb gedaan. Helaas was ik weinig onder de indruk van het zitcomfort en de plaatsing van de stoelen versus de ramen.
De trein vertrok tien minuten te laat in Mainz en was een half uur te laat in Düsseldorf, wat eigenlijk maar vijf minuten later was dan oorspronkelijk aan kwartier vertraging was bedacht, dus het viel allemaal reuze mee. Vanaf Düsseldorf naar Rotterdam ging het via Venlo en Eindhoven, dat qua treinen probleemloos verliep behalve dat ik halverwege de reis ziek werd, maar dat is een ander verhaal…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De RE 19 combineerd gepland in Wesel met een deel uit Bocholt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Na 18:43 wordt er in Wesel richting Düsseldorf niet meer gecombineerd. De trein van 18:45 uit Arnhem hoort dus niet te combineren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Beterschap Suus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Na een uitgebreid WC-bezoek en een nachtje slapen ging het gelukkig weer beter. Denk dat de sensatie en het rare weer gisteren een beetje de overhand hadden gekregen.isadora schreef:Beterschap Suus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als men deze recente rapport van het NWL mag geloven is het nu al "duidelijk" beter geworden: https://sitzungsdienst.kdz-ws.net/gkz97 ... 4-2022.pdf
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zag vandaag rondom Düsseldorf en Köln bijna alleen maar vertragingen. Ik zit nu zelf in een RE7 van Köln naar Krefeld met overstap naar Kleve waar de auto staat. Maar de vertraagde Nightjet naar Wenen werd op de vertrektijd van de RE7 op hetzelfde spoor binnengenomen en bleef ontzettend lang staan. Na een amper te horen omroepbericht werd de RE7 uiteindelijk gespoorwijzigd naar spoor 7, waar we nog een kwartier langs het perron hebben staan apegapen en nu zijn we net met een half uur vertraging vertrokken. Doei overstap in Krefeld straks, nog later thuis.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Okee. Gestrand in Krefeld. Er gaat geen trein meer naar Kleve. Geen personeel, geen infozuil, geen niks. Wat moet ik nu doen..
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je kunt zoals ik het lees dus een taxi nemen en de kosten tot 60 euro terugvragen https://www.mobil.nrw/service/mobigarantie.htmlDas bedeutet: Wenn sich Bus oder Bahn um 20 Minuten oder mehr an der Abfahrtshaltestelle verspäten, können Sie alternativ mit einem Fernverkehrszug (IC/EC oder ICE), einem Taxi, einem taxiähnlichen Fahrdienstleister oder einem Sharing-System (Car-, Bike-, E-Tretroller-Sharing, On-Demand-Verkehr) fahren. Die Kosten dafür werden erstattet, beim Fernverkehrszug komplett, beim Taxi, beim Fahrdienst sowie beim Sharing-Angebot tagsüber bis zu 30 Euro pro Person und in den Abend- und Nachtstunden (20 bis 5 Uhr) bis zu 60 Euro. Diese landesweit einheitliche Serviceleistung stellt somit sicher, dass Sie Ihre Ziele erreichen.
https://www.mobil.nrw/regeln-zur-mobili ... e-nrw.html
Laatst gewijzigd door dennistd op di 07 jun 2022, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bij de EBA lees ik iets soortgelijks, maar dan met een grens van EUR 80.
https://www.eba.bund.de/DE/Themen/Fahrg ... _node.html
Los daarvan, veel sterkte. Het is laat en je wilt gewoon naar huis zonder dit soort gedoe. :-( Hopelijk is er ergens een taxi te vinden.
https://www.eba.bund.de/DE/Themen/Fahrg ... _node.html
Los daarvan, veel sterkte. Het is laat en je wilt gewoon naar huis zonder dit soort gedoe. :-( Hopelijk is er ergens een taxi te vinden.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Taxi genomen inderdaad. Die kostte 150 euro. Eens zien wat er gebeurt met dat terugclaimen, ik verbaas me erover dat er dus een bovengrens is..
Edit 2:30: ben weer thuis, bedankt nog voor het meedenken trouwens! Gauw bedje in.
Edit 2:30: ben weer thuis, bedankt nog voor het meedenken trouwens! Gauw bedje in.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gelukkig ben je thuisgekomen, in zo'n situatie wil je niet belanden...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Was er geen personeel in de RE 7? Vaak wordt er in Duitsland een aansluiting vast gehouden als er nog overstappers zijn, of er wordt een alternatief geboden. Maar dan moet het wel bekend zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten