Eurostar Amsterdam - London
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hier schuilt gewoon een gebrek aan ambitie, regie en visie bij het ministerie en het kabinet.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Mijn stellige indruk is dat er wat middelen vrijgemaakt moeten worden voor tijdelijke voorzieningen (o.a. noodzakelijk door uitloop van het project Zuidas) en dat deze brief bedoeld is om daar de Haagse geesten rijp voor te maken. En iedereen begint meteen te roepen, dus missie geslaagd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dit probleem was er natuurlijk niet geweest als men in de nieuwe plannen spoor 15 zou handhaven... IC direct kun je inderdaad naar Zuid laten rijden. Maar de internationale treinen waarvan er over het algemeen maar 1 of 2 treinen, met op sommige momenten 3 per uur uit Amsterdam vertrekken, is dat aanzienlijk minder dan nu met de IC direct erbij.. Maar dat was natuurlijk niet vernieuwend genoeg voor de NS, Prorail en het ministerie.Hendrik schreef: ↑do 09 jun 2022, 17:20"Dit zou betekenen dat er tijdens de jarenlange verbouwing geen Eurostartreinen rechtstreeks (secure) kunnen vertrekken naar London. Dit vind ik onacceptabel, uiteraard dient de Eurostar ook tijdens de verbouwing zoveel als mogelijk vanaf Amsterdam te kunnen vertrekken. De Eurostar is belangrijk voor de internationale treinreiziger en specifiek bij de transitie van vliegtuig naar trein op de kortere afstand. Daarom heb ik ProRail gevraagd om samen met NS alles op alles te zetten om de problematiek rond de Eurostar tijdens de verbouwing van Amsterdam Centraal op te lossen."
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Gewoon die hele onzin niet doen en project DSSA afblazen.
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.
Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.
Vervolgens kan de ICD altijd doorgekoppelt worden te Asdz zodat je meteen een boel kerende treinen loost bij Hfd
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.
Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.
Vervolgens kan de ICD altijd doorgekoppelt worden te Asdz zodat je meteen een boel kerende treinen loost bij Hfd
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Niet direct relevantie hebbend op Eurostar, maar het is opvallend dat de IC Berlijn en de ICE niet op Schiphol gaan stoppen.
Voor Parijs en Brussel worden er vluchten vervangen door treinritten, maar langeafstand transfervluchten naar Duitsland kunnen niet vervangen worden met treinen.
Voor Parijs en Brussel worden er vluchten vervangen door treinritten, maar langeafstand transfervluchten naar Duitsland kunnen niet vervangen worden met treinen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Eurostar Amsterdam - London
Is daar wel ruimte voor?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hoezo moeten de IC Berlijn en ICE op Schiphol Airport gaan stoppen? In het nieuwe sporenplan van Amsterdam Centraal is rekening gehouden met keersporen aan de westzijde waar beide treinen opgesteld kunnen worden. De ICE gaat naar spoor 2, de ICB naar spoor 4b/5b. De nachttreinen verhuizen waarschijnlijk mee naar 13/14 voor aankomst en 10/11 voor vertrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Niks moet, maar als je iets wilt doen aan korteafstandvluchten is het belangrijk dat er treinen naar Duitsland stoppen op Schiphol.
Ik heb geen onderschrift
Re: Eurostar Amsterdam - London
Die snap ik niet. De mensen die met het vliegtuig gaan wonen toch niet op Schiphol? Waarom moeten alle internationale treinen dan van/naar/via Schiphol Airport rijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Om een goede aansluiting tussen vlucht en trein aan te bieden. Een groot deel van de korte vluchten vliegen nu puur omdat Schiphol een zogenaamde hub is, vanwaar er op verre internationale vluchten wordt overgestapt.
Voor reizigers vanuit Parijs en Brussel kan KLM makkelijk treintickets aanbieden, voor reizigers vanuit Duitsland niet.
Voor reizigers vanuit Parijs en Brussel kan KLM makkelijk treintickets aanbieden, voor reizigers vanuit Duitsland niet.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op vr 10 jun 2022, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Eurostar Amsterdam - London
*Brussel schat ik, niet Berlijn.
En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vergeet niet dat stations als Sloterdijk en Lelylaan ook nog bediend moeten worden. En sowieso een pluspunt dat de wisselstraten op Amsterdam Centraal worden aangepakt.playertwo schreef: ↑do 09 jun 2022, 20:34 Gewoon die hele onzin niet doen en project DSSA afblazen.
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.
Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.
Wat betreft die korte vluchten hoor je nooit iemand over dat KLM binnen twee uur tijd drie vluchten heeft naar Londen Heathrow...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Eurostar Amsterdam - London
KLM zal binnenkort toch zijn hub-netwerk in Schiphol moeten opgeven, want de aanvraag voor de milieuvergunning is anders niet rond te krijgen. Die reizigers vanuit Hannover of Düsseldorf wil je niet eens op Schiphol Airport hebben, ook niet per trein.Z2N schreef:*Brussel schat ik, niet Berlijn.
En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Zie je KLM zomaar de enige serieuze hub in het netwerk opgeven Suus? Ik heb de reizigers vanuit Düsseldorf liever ook niet op Schiphol, maar ik laat ze liever per ICE naar Schiphol komen dan met een Embraer.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er is geen keuze. Schiphol heeft geen milieuvergunning. Stevig afslanken of sluiten zijn de enige opties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het is Nederland, dus er komt vast een compromis uit. Alle vakantievluchten naar Lelystad?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Eurostar Amsterdam - London
Onze regering en KLM zijn twee handen op één buik. Dat gaat dus allemaal goedkomen.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het probleem met vluchten naar Londen vervangen met de trein is dat de Eurostar een gigantische omweg via Brussel en Calais maakt, waardoor de trein 2x zo veel kilometers maakt. Een vlucht van 1:15 uur verandert dus in een treinreis van bijna 5 uur.
Ter vergelijking: Een vlucht van Amsterdam naar Parijs duurt ook 1:15 uur, maar een treinreis naar Parijs duurt maar 3 uur.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik denk dat je specifiek naar situaties moet kijken.
Euro Amsterdam - Londen is een gigantische omweg
Thalys Amsterdam - Brussel - Parijs is redelijk gestrekt en snel.
ICE Amsterdam - Keulen kan denk ik wel sneller, maar de vraag is hoe.
ICE Amsterdam - Brussel MOET sneller.
Hoe kan je naar Düsseldorf en Hannover?
Euro Amsterdam - Londen is een gigantische omweg
Thalys Amsterdam - Brussel - Parijs is redelijk gestrekt en snel.
ICE Amsterdam - Keulen kan denk ik wel sneller, maar de vraag is hoe.
ICE Amsterdam - Brussel MOET sneller.
Hoe kan je naar Düsseldorf en Hannover?
Re: Eurostar Amsterdam - London
ICE Amsterdam-Brussel ?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Zal ICD worden bedoeld. De E zit boven de D op een computertoetsenbord.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Eurostar Amsterdam - London
En jij denkt dat het gebrek aan milieuvergunning dat voor elkaar gaat krijgen met de huidige verhoudingen. Dream on.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten