OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Iemand bij de TEC had autocorrectie aanstaan geloof ik, Herbesthal is Herbest marshal geworden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Bijzonder mysterieuze dienstregeling trouwens. De eerste twee en laatste twee werkdagen van de maand wordt er veel uitgebreider gereden. Ik heb een licht vermoeden dat ze eigenlijk bedoelen dat er op woensdagmiddag geen bussen rijden. Dan had er dus 'semaine' moeten staan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee. Dit zijn de openingstijden van het TEC-loket in Eupen, in het depot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Omdat er dan extra maandkaarten verkocht moeten worden?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Aangezien abonnementen bij de TEC altijd op de eerste van de maand beginnen zal dat wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Te Hgl
"Als gevolg van de huidige storing bieden we een kopje koffie of thee aan bij de kiosk spoor 4 5"
Los dat het niet echt soepel klonk, staat de kiosk uiteraard op spoor 2-3....
"Als gevolg van de huidige storing bieden we een kopje koffie of thee aan bij de kiosk spoor 4 5"
Los dat het niet echt soepel klonk, staat de kiosk uiteraard op spoor 2-3....
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zie op dit moment in de NS-app bij de actuele vertrektijden van Hvs de 5710 als Sprinter naar Hoofddorp van 05:32 als extra trein, met een vertraging ("later vertrek door een tekort aan beschikbaar personeel") van liefst +1440 (oftewel exact 24 uur)
Volgens de ritinfo was de vertraging van die rit overigens slechts +1 bij vertrek uit Hvs. Een sterker voorbeeld van de verschillen in informatie tussen actuele vertrektijden en ritinfo kan ik niet verzinnen
Volgens de ritinfo was de vertraging van die rit overigens slechts +1 bij vertrek uit Hvs. Een sterker voorbeeld van de verschillen in informatie tussen actuele vertrektijden en ritinfo kan ik niet verzinnen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De 3045 heeft in Rijden de Treinen de melding "Gewijzigde dienstregeling door een aangepaste dienstregeling"
Tevens staat op de TBPs de extra vermelding dat 'ie ook op Driebergen-Zeist stopt, terwijl de afwijking op de normale dienstregeling juist is dat 'ie extra op De Klomp stopt.
Tevens staat op de TBPs de extra vermelding dat 'ie ook op Driebergen-Zeist stopt, terwijl de afwijking op de normale dienstregeling juist is dat 'ie extra op De Klomp stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar Db is geen Intercity-station en dus wordt dat station getoond als "stopt ook in...". Correct zou zijn als Db en Klp beide vermeld zouden worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, in het weekend stopt de 3000 alleen op Driebergen-Zeist en de 3100 op Veenendaal-De Klomp (behalve 's ochtends vroeg en 's avonds laat) in de normale dienstregeling.
De 3100 is vandaag vervallen, dus is het de stop op De Klomp die overgenomen wordt door de 3000 en zou dat de aanvulling moeten zijn.
De 3100 is vandaag vervallen, dus is het de stop op De Klomp die overgenomen wordt door de 3000 en zou dat de aanvulling moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat was niet zoals het oorspronkelijk gepland is, daarop is juist Db een aanvulling.
Oorspronkelijke planning was 3000 richting Shl om-en-om Db en Klp en richting Nm alleen stoppen op Klp, ook mét de nog rijdende 3100.
De volledige stop van 2x/uur per richting op Db is er aangevuld alsnog bijgekomen.
Oorspronkelijke planning was 3000 richting Shl om-en-om Db en Klp en richting Nm alleen stoppen op Klp, ook mét de nog rijdende 3100.
De volledige stop van 2x/uur per richting op Db is er aangevuld alsnog bijgekomen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja ik relateer aan de normale dienstregeling, niet aan een dienstregeling die nooit uitgevoerd is uit een eerder plan.
Lekker handig trouwens dat NS dus oorspronkelijk weer bezig was alle aansluitingen op overig OV te slopen door opeens een weekend een ander stoppatroon te gaan rijden.
Lekker handig trouwens dat NS dus oorspronkelijk weer bezig was alle aansluitingen op overig OV te slopen door opeens een weekend een ander stoppatroon te gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En de informatievoorziening waaraan jij refereer, doet dat namelijk niet, dus vandaar dat ik dat aangeef.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is een misser in de reisinformatie op zich.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nou ja, opeens, het kan samenhangen met de geplande werkzaamheden want de 3000 in Amsterdam vertrekt eens per uur iets vroeger uit Utrecht (althans, dat was het plan, want door deze aanpassing lukt dat niet meer) en een stop in Driebergen kost net iets meer tijd dan een stop in De Klomp.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Opeens als niet in de oorspronkelijke jaardienst. NS wil nog wel eens vergeten dat er meer OV bestaat dan hun treinen die niet even de dienstregeling mee om kunnen gooien als NS dat op een willekeurig moment bij werkzaamheden elders doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar wat is het alternatief? Een kwartier stilstaan in Utrecht om weer in het normale pad verder te kunnen, zoals men wel eens doet in Breda bij een omgeleide 1100? Het spoornet is iets te complex om bij aangepaste dienstregelingen alle oorspronkelijke aansluitingen te kunnen behouden. Neemt niet weg dat de NS dit wel wat beter mag communiceren, het komt nogal eens voor dat zo'n aangepaste dienstregeling vanwege werkzaamheden elders niet gecommuniceerd wordt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Je hoeft ook niet altijd alle aansluitingen te behouden, maar juist op elkaar aansluitende halfuursdiensten (en morgen deels uurdiensten van het overig OV) zou je juist met voorrang moeten proberen te behouden. Eventuel met een paar minuutjes extra wachttijd.
Als op Utrecht Centraal dan iets niet meer aansluit is dat minder vervelend, daar gaat de volgende doorgaans immers maar een kwartier later.
Als op Utrecht Centraal dan iets niet meer aansluit is dat minder vervelend, daar gaat de volgende doorgaans immers maar een kwartier later.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De volgende trein naar Zwolle gaat een half uur later. De volgende trein naar Deventer gaat een half uur later en met overstap.
Het systeem trein is belangrijker dan bussen in Veenendaal.
Het systeem trein is belangrijker dan bussen in Veenendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Voor de aansluitingen in zowel Arnhem als Nijmegen is de 3000 belangrijker dan de 3100.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Voor de reiziger is het een OV-systeem en geen treinsysteem, meer mensen maken gebruik van de overstappen tussen bus en trein op station De Klomp dan dat er reizigers zijn tussen Veenendaal en Zwolle (en verder).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, da's lekker makkelijk frequenties opnoemen. We hebben het hier over kleine verschuivingen en de "aansluitingen" naar die stations zijn dusdanig dat je ze zo snel niet mist. (Sterker nog: naar Deventer is dit weekend juist een overstaptijd van 29 minuten in Utrecht ontstaan).
Arnhem -> Utrecht en Utrecht -> Amersfoort en verder blinkt altijd al uit in de sluitseinaansluitingen.
Het systeem trein is belangrijker dan bussen in Veenendaal.
Het systeem trein is juist afhankelijk van de aanvoer van reizigers, juist op die kleinere overstapstations. Reizigers teleporteren zich nog altijd niet vanuit de omliggende dorpjes naar het station.
NS heeft dit probleem zelf over zich af geroepen door te kiezen voor het bedienen van een station waar maar één serie stopt met een serie die niet altijd rijdt. Want niet geheel verrassend komt dit hele probleem pas sinds de start van de huidige dienstregeling met EVTZMET* op Utrecht - Arnhem überhaupt voor, waardoor reizigers telkens hun aansluiting (op een uurdienst op zondag en in de avond) kwijt zijn.
(* Elke Vijf tot Zeventien Minuten Een Trein, mja echt spoorboekjeloos is het daar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vanmorgen naar Het station van Zöstere (Srn) gewandeld, daar bleken er bussen te gaan (ik kreeg al zo'n vermoeden toen er op de voorliggende overweg bordjes "spoor gesloten" op het spoor zaten). Ik heb braaf bij de mobiele Arriva-paal ingecheckt, maar op station Roermond stond bij de halte voor het station alleen een Mobiele NS-uitcheckpaal (Met borden waarop duidelijk de tekst "Reist u per NS-bus..."). In de stationshal en op spoor 1 vond ik ook geen Arriva-palen, en de bus was wat vertraagd, dus ik had geen tijd om naar spoor 2/3 te komen om uit te checken zonder mijn trein te missen. Ik heb dus maar zonder uitcheck weer bij Arriva ingecheckt.
Had ik bij de mobiele NS-paal kunnen uitchecken bij Arriva (en klopte de tekst dus niet) of ontbrak er een Arriva-paal, of ben ik heel blind geweest?
Had ik bij de mobiele NS-paal kunnen uitchecken bij Arriva (en klopte de tekst dus niet) of ontbrak er een Arriva-paal, of ben ik heel blind geweest?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Normaal gesproken zouden er mobiele Arrivapalen moeten zijn, mogelijk alleen op het vertrekperron voor treinvervangend Arrivavervoer (?), namelijk perron A (het dichtst bij het spoor gelegen schuine perron). Maar ik ben er nu niet geweest, dus 100% zekerheid kan ik je niet geven. Dat kan natuurlijk vervelend zijn als een bus met uitstappers ergens anders stopt.
Op spoor 1 staan sowieso ook meerdere Arrivapalen, dus die heb je helaas over het hoofd gezien.
Op spoor 1 staan sowieso ook meerdere Arrivapalen, dus die heb je helaas over het hoofd gezien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten