Zolang er nog een tekort aan chauffeurs is, zal Breng nog niet starten met de wekelijkse nachtbussen.
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Officieel is er geen tekort aan chauffeurs, bovendien hangt het daar ook niet van af, sterker nog: er zijn uitzendkrachten die nu niet (zoveel) rijden, maar wel meer gaan rijden als de nachtbussen weer gaan rijden. Breng is met de opdrachtgever overeen gekomen dat bij een bezetting van 85% het nachtnet weer wordt opgestart.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op Koningsnacht gaan de nachtbussen iig wel rijden.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Overigens alleen vanuit Arnhem. Vanuit Nijmegen vertrekken geen nachtbussen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zondag 8 mei: minimaal 7 standaard gaswagens op trolley omlopen in Arnhem:
6663, 6680, 6690, 5366, 5405, 5412 en 5422 gespot op de lijnen 1, 2 en 3
En zeker 3 Nijmeegse standaard Citaro’s op de Vitesse pendel Arnhem CS-GelreDome
6663, 6680, 6690, 5366, 5405, 5412 en 5422 gespot op de lijnen 1, 2 en 3
En zeker 3 Nijmeegse standaard Citaro’s op de Vitesse pendel Arnhem CS-GelreDome
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf 28 mei 20.00 rijden er tot en 9 september geen trolleys via de John Frostbrug. De brug wordt volledig gerenoveerd. Lijnen 2 en 3 zullen via de Gelderse Rooslaan rijden, lijnen 33 en 300 kunnen nog gebruik maken van de brug tot 23 juli waarna de volledige brug wordt afgesloten.
Vanaf 10 september zouden de bussen weer gebruik kunnen maken van de brug.
Gelijktijdig wordt er ook onderhoud gepleegd aan het Airborneplein. Dit alles zal zeker leiden tot een verkeersinfarct deze zomer.
Vanaf 10 september zouden de bussen weer gebruik kunnen maken van de brug.
Gelijktijdig wordt er ook onderhoud gepleegd aan het Airborneplein. Dit alles zal zeker leiden tot een verkeersinfarct deze zomer.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dank gkw1969.
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Bij de halte Kleefse Waard richting Arnhem CS is een nieuwe DRIS geplaatst, nog niet in gebruik.
Maar tijdens de werkzaamheden aan de Westervoortsedijk is om de hoek een nieuwe bushalte aangelegd (die nog niet in gebruik is) en het lijkt erop alsof dat de nieuwe bushalte Kleefse Waard gaat worden. Wellicht een gunstigere plek voor de bushalte omdat deze na de verkeerslichten ligt (en daardoor minder snel voor opstoppingen zal zorgen). Vraag me af waarom de dris dan nog op de “oude” halte geplaatst is. Weet iemand hier meer van?
Tevens lijkt de halte dr. C Lelyweg Zuid (richting Arnhem CS) niet meer te bestaan. Staat nog wel in de systemen maar op de plek van de halte is nu geen halte meer.
Maar tijdens de werkzaamheden aan de Westervoortsedijk is om de hoek een nieuwe bushalte aangelegd (die nog niet in gebruik is) en het lijkt erop alsof dat de nieuwe bushalte Kleefse Waard gaat worden. Wellicht een gunstigere plek voor de bushalte omdat deze na de verkeerslichten ligt (en daardoor minder snel voor opstoppingen zal zorgen). Vraag me af waarom de dris dan nog op de “oude” halte geplaatst is. Weet iemand hier meer van?
Tevens lijkt de halte dr. C Lelyweg Zuid (richting Arnhem CS) niet meer te bestaan. Staat nog wel in de systemen maar op de plek van de halte is nu geen halte meer.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat er precies gaat gebeuren bij de Kleefse Waard weet ik nog niet, ik zal maandag mijn hoofd eens om de hoek steken op de 1e verdieping. Het heeft in ieder geval te maken met 1 van de 2 bussen richting Westervoort die over de Westervoortsedijk gaat rijden.
De huidige halte blijft bestaan omdat deze ook net nieuw is aangelegd.
De huidige halte blijft bestaan omdat deze ook net nieuw is aangelegd.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Nu het evenement een paar berichten hierboven al over is genoemd, is er al een beetje zicht op welk materieel er gaat rijden met de Vierdaagse?
🍉
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dan denk ik dat deze halte de nieuwe halte Doktor C. Lelyweg wordt, dat die gewoon verplaatst is. Maar denk niet dat lijn 12/43/293 hier zullen gaan stoppen aangezien die precies om de hoek ook al stopt. Ben benieuwd. De webcare van Breng wist iig nog van niks.gkw1969 schreef: ↑wo 22 jun 2022, 19:53 Wat er precies gaat gebeuren bij de Kleefse Waard weet ik nog niet, ik zal maandag mijn hoofd eens om de hoek steken op de 1e verdieping. Het heeft in ieder geval te maken met 1 van de 2 bussen richting Westervoort die over de Westervoortsedijk gaat rijden.
De huidige halte blijft bestaan omdat deze ook net nieuw is aangelegd.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Transdev heeft steeds minder diesel geledes. dus ik verwacht dat naast de beide series CNG CItaro's en MAN 9241 de Eindhovense MAN's 9246 en 9247 en gelede Citaro's uit AML, Haarlem-IJmond en/of IJsselmond naar Nijmegen zullen komen.Hainje schreef: Nu het evenement een paar berichten hierboven al over is genoemd, is er al een beetje zicht op welk materieel er gaat rijden met de Vierdaagse?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Meestal kwamen de Ijsselmondse geleden naar Nijmegen.
Gelukkig zit je niet vast aan alleen diesel. Er rijden in Zeeland nog 11 gas geledes
Gelukkig zit je niet vast aan alleen diesel. Er rijden in Zeeland nog 11 gas geledes
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Duidelijkheid naar de buitenwereld komt er pas nadat het vervoerplan is goedgekeurd.albertjan96 schreef: ↑wo 22 jun 2022, 20:18Dan denk ik dat deze halte de nieuwe halte Doktor C. Lelyweg wordt, dat die gewoon verplaatst is. Maar denk niet dat lijn 12/43/293 hier zullen gaan stoppen aangezien die precies om de hoek ook al stopt. Ben benieuwd. De webcare van Breng wist iig nog van niks.gkw1969 schreef: ↑wo 22 jun 2022, 19:53 Wat er precies gaat gebeuren bij de Kleefse Waard weet ik nog niet, ik zal maandag mijn hoofd eens om de hoek steken op de 1e verdieping. Het heeft in ieder geval te maken met 1 van de 2 bussen richting Westervoort die over de Westervoortsedijk gaat rijden.
De huidige halte blijft bestaan omdat deze ook net nieuw is aangelegd.
Vandaar mijn bezoekje aan kantoor
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
In de regio Zuid begint de zomervakantie pas op 23 juli, dus na de Vierdaagse. Die gelede bussen daar zijn ondanks de afgeschaalde dienstregeling zeker nodig op bepaalde scholierenlijnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik gok dat men Citaro's en Solarissen uit Emmeloord en Zwartsluis haalt, wellicht met enkele Solarissen uit Alkmaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat de kans groter is dat er Citaro's uit AML komen, die zijn daar immers bedoeld als reserve.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Geen idee of het al ergens is gemeld (ik kan het zo gauw niet vinden...), maar Breng blijft nog 2 jaar actief in de zin van een noodconcessie:
https://www.treinenweb.nl/nieuws/9493/b ... megen.html
Geen idee wat men dan met het deel van IJssel-Vecht rondom Ede dat daar per december 2022 wordt afgesplitst en of dat dan bij die noodconcessie van Breng wordt gevoegd...
https://www.treinenweb.nl/nieuws/9493/b ... megen.html
Geen idee wat men dan met het deel van IJssel-Vecht rondom Ede dat daar per december 2022 wordt afgesplitst en of dat dan bij die noodconcessie van Breng wordt gevoegd...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat deel wordt sowieso een aparte noodconcessie, zie ook het IJssel-Vecht topic waar daarover net een discussie liep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Vraagje: vandaag was ik bij een vriend van me op bezoek die woont aan trolleylijn 3 bij de rotonde hommelseweg / dalweg. We zaten voor en hadden dan genoeg zicht op de rotonde. Vanmiddag kwam de 5259 met best een hoge snelheid de rotonde in en de trolleystangen schoten onder de bovenleiding uit. Na de rotonde is de bus gestopt en is de chauffeur uitgestapt en heeft de trolleystangen weer terug geplaatst. Mijn beide dochters vonden dit een eng gezicht dat de stangen zo uit de bovenleiding zwiepten Ik had dit zo nog nooit gezien maar komt dit vaker voor? Overigens reed de chauffeur van de 5259 later wel een heel stuk rustiger over de rotonde.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb al een paar keer gezien dat trolleystangen weer in de draad gezet moeten worden, dus het gebeurt wel vaker. De bus hoeft niet stil te vallen als dat gebeurt, want ik begreep dat ze allemaal een dieselmotor voor korte afstanden aan boord hebben.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
In Arnhem geen ervaring mee, maar in Bratislava gebeurde dat in mijn herinnering toen ik klein was vrij regelmatig, vooral ook bij winters weer, met vaak een mopperende chauffeur die dan achter de bus aan die draden moest gaan trekken om de boel weer goed te krijgen.
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De stangen zouden toch door de katrollen automatisch op de bus moeten worden gebonden om te voorkomen dat ze gaan zwabberen en daardoor mogelijk afbreken? Is dat niet gebeurd?
Volgens mij gebeurt het redelijk vaak dat de stangen van de bovenleiding af knallen, grootste oorzaak hiervan zijn de wissels. Het is dan wel de bedoeling dat de buschauffeur de stangen dan weer zo snel mogelijk herspoort, de dieselmotor is bedoeld als het om wat voor reden ook niet lukt om op de bovenleiding verder te rijden. Dit is een kwestie van goed mikken, de schoentjes moeten precies weer in het spoor terecht komen.
Is overigens niks om bang voor te zijn, de stangen staan niet meer onder stroom zodra ze van de bovenleiding af zijn.
Volgens mij gebeurt het redelijk vaak dat de stangen van de bovenleiding af knallen, grootste oorzaak hiervan zijn de wissels. Het is dan wel de bedoeling dat de buschauffeur de stangen dan weer zo snel mogelijk herspoort, de dieselmotor is bedoeld als het om wat voor reden ook niet lukt om op de bovenleiding verder te rijden. Dit is een kwestie van goed mikken, de schoentjes moeten precies weer in het spoor terecht komen.
Is overigens niks om bang voor te zijn, de stangen staan niet meer onder stroom zodra ze van de bovenleiding af zijn.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Die katrollen is iets van vroeger en die werkte niet altijd even goed. Ik eens een Leyland trolley zien ontsporen waarbij de trolley eerst helemaal uitzwaaide en de tegen de bovenleidingmast klapte. De trolleystang was toen helemaal krom.
Tegenwoordig zijn de stangen voorzien van luchtcilinders die de bomen naar beneden drukken bij een ontsporing. Hiermee kan ook de bestuurder de trolleystangen naar beneden halen en vervolgens verder rijden op accu of noodaggregaat. Bij de in de bovenleiding aangebrachte trechters kunnen de stangen zo ook weer aan de bovenleiding gezet worden.
Tegenwoordig zijn de stangen voorzien van luchtcilinders die de bomen naar beneden drukken bij een ontsporing. Hiermee kan ook de bestuurder de trolleystangen naar beneden halen en vervolgens verder rijden op accu of noodaggregaat. Bij de in de bovenleiding aangebrachte trechters kunnen de stangen zo ook weer aan de bovenleiding gezet worden.
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Die touwen zijn dan nog enkel om de poten goed op de bovenleiding te krijgen?
Die trechters zitten alleen op specifieke punten waar omgeschakeld wordt van bovenleidingstroom naar accustroom (en v.v.) in het kader van trolleybus 2.0
Die trechters zitten alleen op specifieke punten waar omgeschakeld wordt van bovenleidingstroom naar accustroom (en v.v.) in het kader van trolleybus 2.0
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten