Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Het hele geneuzel begint al vanaf Elmshorn, er is vanaf daar naar Hamburg eigenlijk gewoon te weinig spoor voor de hoeveelheid verkeer die er overheen moet.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Tsja, Deutsche Bahn......
IC 2006 (konstanz - Karlsruhe -Koblenz - Oberhausen - Dortmund) rijdt volgens meldingen in de app vanwege werkzaamheden niet via Mannheim en Worms. Dit is voor aankomst in Karlsruhe ook keurig omgeroepen door de conductrice met een alternatief reisadvies.
Natuurlijk rijden we keurig via Mannheim, zijn daar ook gestopt en krijgen zoals t er nu uitziet 20 minuten vertraging vanaf Mainz ...

Wonderbaarlijk genoeg zijn we nu in Bonn hbf weer op tijd !
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op za 09 jul 2022, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Met de RE6 van Duisburg naar Bielefeld heb ik in Hamm ICE 857/847 Keulen - Berlijn ingehaald. Vervolgens in Bielefeld overgestapt op de RE70 naar Braunschweig. Die werd in Haste dan eindelijk ingehaald door de 857/847. De pret was van korte duur, in het volgende station Wunstorf ging die ICE weer kapot en met de nodige vertraging (circa +20) heb ik nu dus opnieuw de 857/847 ingehaald :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Bij de F1 betalen de toeschouwers grof geld om zulke inhaalacties te zien :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Je hebt best kans dat tenminste een deel van de toeschouwers in de 857/847 ook grof geld betaald heeft. :mrgreen:
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Gisteren op stap geweest met het 9 euro ticket. Wesel, Xanten, Duisburg en Oberhausen bezocht. Ik begon om 8.45 in Arnhem met de RE19 waar vooral vel fiets- en rugzakvolk zat plus wat treinfappers. In Emmerich moest ik er even uit om uit te checken. Dat ging prima. Er was ook een dame uitgestapt die snel een 9 euro ticket uit de automaat haalde. Terug in de trein was een vrije plek vinden lastig want er waren behoorlijk wat reizigers bijgekomen. In Wesel Feldmark dan de mededeling dat de trein niet verder zou gaan dan Wesel. De Aziatische jongedame naast me begreep er niks van en vroeg me wat er aan de hand was. Doorgaande reizigers moesten overstappen op de ook behoorlijk drukke deel uit Bocholt. Ik betwijfel of iedereen mee kon!

In Wesel nam ik bus SB6 naar Xanten. Bij aankomst reed de RB31 naar Duisburg net weg. Geen probleem, het gaf me de gelegenheid om Xanten nader te bekijken. Wat een mooi stadje is dat. Daarna met de RB31 alsnog naar Duisburg. De conductrice van die trein was behoorlijk ijverig. Iedereen met een 9 euro ticket moest zich identificeren. Verder handhaafde ze consequent de mondkapjesplicht. Een reiziger die geen mondkapje had kreeg er één van een andere reiziger. Interessante spoorlijn van Xanten naar Rheinhausen trouwens, grotendeels onder de draad. Tot nu toe ging alles goed maar na Duisburg kreeg ik te maken met vertragingen en uitval.

Ik wilde om 13.44 met de RE19 naar Oberhausen maar die viel uit. Daarna om 14.10 de RE3 genomen. Terug naar Arnhem kreeg ik weer te maken met uitval. De RE19 van 16.50 ging alleen naar Bocholt. Ik nam de RRX naar Wesel en keek daar wat rond. De RE19 van 18.16 was propvol en tot Mehrhoog moest ik staan. De RE19 van twee uur later zou trouwens ook uitvallen. In Elten uitstappen, inchecken en weer instappen vond ik een te groot risico. Ik gokte er op dat de conducteur niet zou controleren in de volle trein en dat pakte goed uit. Ik stapte in Zevenaar uit om daar in te checken en met Arriva verder te gaan.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Je had door kunnen rijden tot Arnhem, hc heeft niet gecontroleerd. In Arnhem de omroep dat qr-codes om het station uit te kunnen konden worden afgehaald bij de machinist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De RB73 van Pritzwalk naar Neustadt/Dosse waar ik in zit heeft tussen Bölzke en Blumenthal (Mark) een boom aangereden. Hier een foto vanuit de trein na de aanrijding.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

En wat waren de gevolgen van de aanrijding?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Uiteindelijk iets van vijf minuten vertraging bij aankomst in Neustadt/D en een hapje uit de schortplaat.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Overmorgen is de watersnoodramp in het Ahrtal een jaar geleden. Het toen in Kreuzberg gestrandde Vareo-treinstel kon nu eindelijk worden afgevoerd, wel met enkele omwegen, maar het zal weer hersteld worden:

https://ga.de/region/ahr-und-rhein/mehr ... d-72606507

Het hele spoortraject tussen Remagen en Ahrbrück zal echter niet voor 2025 weer open gaan.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

^^ Op dit moment wordt er een uurdienst onderhouden, deels enkelsporig, op Remagen - Walporzheim v.v.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Door een staking bij het langeafstandsvervoer van de Portugese spoorwegen heb ik vandaag kennis mogen maken met het bustation in Porto (Campo 24 do Agosto). Er is één in- en uitgang, waardoor bussen die aan een perron willen komen een krappe hoek in moeten sturen, vervolgens achteruit manoeuvreren en daarna weer vooruit aan perron kunnen komen. :') Dan leer je de Nederlandse stedenbouw toch wat meer waarderen.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Vandaag een ritje van Mol naar Hasselt gemaakt,de bovenleiding hangt praktisch overal,alleen bij Beringen ontbreekt nog een stukje.
Overigens wordt er op Antwerpen-Hamont gemengd met diesels reeks 41 en elektrische traktie(zag vandaag 2 oude dubbeldekkers met een reeks 27)gereden.Enkele treinen rijden nog steeds als combi Hasselt/Hamont(mijn trein 4310 van 10.09 uit Antwerpen bijvoorbeeld reed met 4 stellen reeks 41,de voorste 3 gingen naar Hasselt)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Uw verslaggever staat met ICE12 al een tijdje Köln Trimbornstrasse te bewonderen: voor ons staat een defecte trein waardoor er teruggezet moet worden naar Köln-Kalk. Prognose ligt bij +40 in Köln Hbf. Voor de overstappers op de 122 richting Asd één voordeel: het personeel voor die trein is bij ons aan boord, waardoor de aansluiting in ieder geval gehaald wordt. *O*

Edit: nu ook nog Personen im Gleis, dit kan weleens een latertje worden...
Edit2: ook daadwerkelijk een persoon aangetroffen, een verwarde man. Na wachten op de politie en terugzetten nu onderweg met ca. +90. Gek genoeg over hetzelfde spoor in Trimbornstrasse waar we eerder ook al stilstonden. :')
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Wel knap dat het in je drie dagen is gelukt om met het OV van Porto in Keulen te komen :)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De problemen met het spoor op de Schwarzwaldbahn kunnen niet opgelost worden. De slijtage aan de wielen is nog steeds te groot en bij de DB heeft men geen idee waarom. Immers staat te vermoeden dat het met de vernieuwing van de sporen tussen St. Georgen en Hausach in 2021 te maken heeft.

https://www.schwarzwaelder-bote.de/inha ... 958af.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: vr 15 jul 2022, 20:43 Wel knap dat het in je drie dagen is gelukt om met het OV van Porto in Keulen te komen :)
Gelukkig uiteindelijk ook nog gewoon mijn eigen bed gehaald, wel zo fijn. De vertraging was bovendien iets meer dan twee uur, dus een Gutschein is ook al aangevraagd. ;)
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Die heb je dan binnen 5 dagen in huis. Tenminste, ik had zondag ingevuld en vrijdag lag de DB enveloppe op de deurmat. Of je moet bij NS hebben geboekt, dan duurt het 2 maanden.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Ik heb maanden geleden bij DB zitplaatsreserveringen gekocht van Amsterdam naar Hamburg komende week, met een overstap van 30 minuten in Osnabrück naar een ander perron. Nu zie ik ineens dat ik diezelfde overstap dankzij een omleiding ook in Münster had kunnen maken, daar is de overstaptijd 45 minuten op hetzelfde perron. Waarom heeft DB me dan niet dát aangeboden :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Omdat de omleiding maanden geleden nog niet in de reisplanner stond?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Dat stond 'ie wel, de reis duurt volgens de reservering ook een uur langer dan normaal, omdat de aankomst in Osnabrück 47 minuten later dan gepland is waardoor je de ICE van een uur later moet hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Volgens mij geeft DB standaard de laatste overstapmogelijkheid tussen twee treinen ofzo. Ik heb begin volgende maand een reservering met overstap in Keulen, terwijl beide treinen ook in Düsseldorf op elkaar aansluiten bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dat is op zich ook niet zo gek; mocht er iets misgaan dan ben je in ieder geval al zo ver mogelijk. Voor de argeloze reiziger is dat het beste. Meestal kun je de reisplanner ook wel tweaken om te doen wat jij wil, maar dan moet je dat inderdaad wel weten.

Ik heb wel altijd ruzie met reisplanners die me op Frankfurt Flughafen willen laten overstappen als Hbf ook kan. :evil:
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Goed punt, dat je zo ver mogelijk moet komen in elke trein. Maar aangezien ik met een grote groep en heel veel bagage reis, en de lift naar het perron op Osnabrück momenteel voor onbepaalde tijd buiten dienst is, had ik toch veel liever een overstap op hetzelfde perron gehad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten