Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Vroeger sloot bus 121 altijd goed aan op de treinen in Zoetermeer, want daar werd zo ongeveer de dienstregeling van die lijn op gemaakt en uiteraard ook de knoop van .05 en .35 op Centrum West.
In de jaren nadien zijn de tijden zodanig gewijzigd dat de aansluiting bij de Mandelabrug eerder krap werd. Nu het tegenwoordig R-net is geworden, is wel iets verbeterd daarentegen.
In de jaren nadien zijn de tijden zodanig gewijzigd dat de aansluiting bij de Mandelabrug eerder krap werd. Nu het tegenwoordig R-net is geworden, is wel iets verbeterd daarentegen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dat is echt niet zomaar toegestaan, en de extra kosten die je daar als maatschappij aan hebt (vertragingscompensatie alleen al) wegen niet op tegen de eventuele extra kosten.Vinny schreef: ↑do 14 jul 2022, 14:02Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Als je een extra stop toevoegt die niet altijd gemaakt wordt worden aansluitingen juist stabieler?Vinny schreef: ↑do 14 jul 2022, 14:02Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Mijn ervaring is dat de trein altijd vertraging oploopt omdat mensen die een bedarfshalt aanvragen niet binnen 30 seconden kunnen in- of uitstappen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dat is mijn ervaring niet. Waar heb je deze ervaring opgedaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Nou ja altijd is een groot woord, maar in Zwitserland heb ik het meegemaakt. Aan de andere kant; de S 10 krijgt het voor elkaar om in de spits eens in de 10 minuten te rijden op enkelspoor (vliegende kruisingen). Dat zou in Nederland nooit goed gaan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ik heb in Zwitserland eerder het idee dat er sowieso op alle verzoekhaltes gestopt wordt.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Wordt die bus niet vervangen door een tram?SuperGhost schreef: ↑do 14 jul 2022, 13:02 Je denkt dat die busdienst naar de TU niet blijft rijden? Het is volgens mij juist een van de paradepaardjes. Bovendien: waarom zou een succesvolle busdienst plots gaan verdwijnen als op dat station voortaan een IC zou gaan stoppen en die busdienst dus juist nog aantrekkelijker gaat worden voor nog meer reizigers? Ik denk dus niet dat dat een risico zal gaan vormen.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Nee, dat is alleen de bus tussen station Delft en de TU (en ook maar deels). De bus tussen Zoetermeer en Delft (via de TU) zal wel blijven bestaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ik las het als de bus van Station naar TU de 69
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten