Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nou is het natuurlijk niet verboden als je alleen maar een reservering hebt met overstap ergens anders. Bij tickets met treinbinding moet je wel oppassen op wat er in het wegvoorschrift staat.
Enige risico is dat er tussen Munster en Osnabrück nog iemand anders de stoel waarop je later zou komen te zitten gereserveerd heeft.
Enige risico is dat er tussen Munster en Osnabrück nog iemand anders de stoel waarop je later zou komen te zitten gereserveerd heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Och, een kapotte lift valt nog wel mee in vergelijking met om half 5 's nachts moeten overstappen van een Noorse nachttrein op een Noorse bus. Ik hoop dat je niet teveel tegenslagen krijgt met je groep. Ik ken dat: zodra ik met anderen reis of anderen een reis op mijn advies maken hoop ik meer dan anders dat alles goed gaat, zodat ze geen reden hebben om te klagen (stomme trein, volgende keer auto, blablabla).DDietzen schreef: ↑za 16 jul 2022, 19:14 Goed punt, dat je zo ver mogelijk moet komen in elke trein. Maar aangezien ik met een grote groep en heel veel bagage reis, en de lift naar het perron op Osnabrück momenteel voor onbepaalde tijd buiten dienst is, had ik toch veel liever een overstap op hetzelfde perron gehad.
Oh, en, veel plezier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Leuk dat je het hebt onthouden, bedankt! Die Noorse nachttrein hebben we maar omgeboekt naar een dagtrein, gelukkig hebben we royaal restitutie gekregen zodat we de extra hotelnacht deels konden sponsoren. Voor de reis naar Hamburg heb ik ook al een back-upplan opgesteld voor het geval één van de treinen uitvalt. Bij die alternatieve reisroute moeten we dan wel één van de groepsleden achterlaten en solo met een latere trein laten gaan, maar ja, had 'ie maar niet vanaf een compleet andere hoek van het land moeten komen aanreizen
Het grootste punt van zorg is voor mij (als logistiek manager) nog wel de Snälltaget Hamburg-Stockholm. We hebben een Interrailreisdag op de vertrekdag uit Hamburg (23:59) maar niet op de volgende dag. Zolang je na middernacht niet overstapt, is dat sowieso geen probleem voor Interrail, maar in Malmö moeten we van een couchette naar een zitrijtuig verkassen. Naar mijn idee is dat geen 'echte' overstap omdat je technisch gezien in dezelfde stamtrein Hamburg-Stockholm blijft reizen (weliswaar in een ander rijtuig met een ander treinnummer), maar noch van Interrail noch van Snälltaget zelf krijg ik daar duidelijk uitsluitsel over. Hopen dat we niet met z'n twintigen op de bon geslingerd worden
Het grootste punt van zorg is voor mij (als logistiek manager) nog wel de Snälltaget Hamburg-Stockholm. We hebben een Interrailreisdag op de vertrekdag uit Hamburg (23:59) maar niet op de volgende dag. Zolang je na middernacht niet overstapt, is dat sowieso geen probleem voor Interrail, maar in Malmö moeten we van een couchette naar een zitrijtuig verkassen. Naar mijn idee is dat geen 'echte' overstap omdat je technisch gezien in dezelfde stamtrein Hamburg-Stockholm blijft reizen (weliswaar in een ander rijtuig met een ander treinnummer), maar noch van Interrail noch van Snälltaget zelf krijg ik daar duidelijk uitsluitsel over. Hopen dat we niet met z'n twintigen op de bon geslingerd worden
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
On night trains, special rules apply for travel with a card that has a certain number of travel days during a certain period of validity (also known as Flexi Pass). You must fill in the date you start the journey with the night train and then your Interrail card is valid until you get off the night train the next day.
Regardless of the type of card you have, the entire trip must take place within the validity period of your Interrail pass.
Dit lees ik op de site van Snälltåget. Dus alleen de dag van vertrek invullen zolang die tweede dag maar binnen de geldigheid vd kaart valt. Op de DB-app is de trein alleen bekend onder nr 300 ( van Berlin tot Stockholm).
Wat ik alleen niet snap is dat je in Malmö naar een ander rijtuig moet, als ik probeer te boeken kan ik gewoon een doorgaande couchette boeken van Hamburg naar Stockholm.
Regardless of the type of card you have, the entire trip must take place within the validity period of your Interrail pass.
Dit lees ik op de site van Snälltåget. Dus alleen de dag van vertrek invullen zolang die tweede dag maar binnen de geldigheid vd kaart valt. Op de DB-app is de trein alleen bekend onder nr 300 ( van Berlin tot Stockholm).
Wat ik alleen niet snap is dat je in Malmö naar een ander rijtuig moet, als ik probeer te boeken kan ik gewoon een doorgaande couchette boeken van Hamburg naar Stockholm.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat is dan het probleem met overstappen op Frankfurt Flughafen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is toch vaak eenvoudiger dan op Hbf?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Qua voorzieningen bij een lange overstap is Hbf beter lijkt me, maar verder is kopstation Frankfurt Hbf inderdaad wel minder vaak ideaal om over te stappen inderdaad. Kan potentieel een eind lopen zijn afhankelijk waar je in de aankomende trein zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op Frankfurt Hbf zit voor korte overstappen in perronsectie B een extra tunnel. Verder zijn de voorzieningen op Frankfurt Hbf echt veel beter en overstappen naar regionale treinen op Frankflug ben je ook zo tien minuten verder vanaf Fernbahnhof via de lange loopbrug over de snelweg en dan vier roltrappen naar beneden naar de perrons van Regionalbahnhof.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die tweede tunnel op Hbf is nu halverwege dicht door werkzaamheden (uit mijn hoofd ter hoogte van spoor 14/15), dus plan maar even geen krappe overstappen daardoorheen.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik wou net schrijven dat je in Osnabrück echt geen dertig minuten nodig hebt voor een overstap, maar dit is een goede reden.
Münster Hbf heeft trouwens ook aanzienlijk betere faciliteiten voor reizigers dan Osnabrück Hbf.
(Oh, er was nog een pagina.)
Münster Hbf heeft trouwens ook aanzienlijk betere faciliteiten voor reizigers dan Osnabrück Hbf.
(Oh, er was nog een pagina.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Münster Hbf heeft de laatste jaren nogal wat renovaties gehad. Alleen de achteruitgang is nog een puinhoop.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is dus echt een achteruitgang?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het gaat niet erg vooruit nee. Die renovatie is al heel lang bezig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Om de een of andere reden moet ik wanneer ik op Frankfurt Flughafen sta altijd verschrikkelijk naar het toilet, en die behoefte verdwijnt dan meteen weer zodra ik een trein instap. Geen idee waarom, of de wind nou vreemd over de perrons waait of dat daar iets in de lucht hangt, maar als het even kan vermijd ik dat liever als overstapstation.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heeft er misschien mee te maken dat er nog een aanpassing nodig is om het perron van spoor 21 voor de trein naar Sendenhorst weer in gebruik te nemen?en-es schreef:Münster Hbf heeft de laatste jaren nogal wat renovaties gehad. Alleen de achteruitgang is nog een puinhoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oh, daar heb ik al een tijdje geen gebruik meer van gemaakt, omdat ik eigenlijk bijna altijd aan de centrumzijde moet zijn en dat gedeelte is echt heel erg netjes.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dus ik ben met de olieslurper naar Westerhausen gereden. Helemaal klaar voor een weekendje Duitsland Normaal zou ik naar Hörstel rijden als ik deze hoek op ga maar door de werkzaamheden tussen Rheine en Osnabrück moest ik daar nog even voorbij rijden. En nu ben ik hier exact op tijd aangekomen voor de RB61 van 8:57 Fällt heute aus Uurtje rondwandelen dus. Dat begint lekker..
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dit keer is maandag-dinsdag mijn weekend
Nu onderweg met de RE van Magdeburg naar Berlijn. Een kwartier te laat vertrokken uit Magdeburg Hbf en nu staan we ook al een kwartier op Magdeburg Neustadt. Net ingehaald door de achteropkomende RB40 naar Burg. Geen omroep, app weet niks. Geen idee wat er aan de hand is.
Nu onderweg met de RE van Magdeburg naar Berlijn. Een kwartier te laat vertrokken uit Magdeburg Hbf en nu staan we ook al een kwartier op Magdeburg Neustadt. Net ingehaald door de achteropkomende RB40 naar Burg. Geen omroep, app weet niks. Geen idee wat er aan de hand is.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat kan ook alleen maar in de Duitse bureaucratie: DB koopt rijtuigen van DB..... https://www.nord24.de/bremerhaven/db-ka ... 81506.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Begin jullie met de trein naar Seefeld in Tirol afgereisd. Kaartjes gekocht bij NS International. Van Suus hoorde ik één week van tevoren dat er op de spoorlijn tussen München en Innsbruck een heftige ontsporing was geweest, waarbij een treinvervangende bus moest worden genomen. NS International had mij echter geen berichtje gestuurd. Voordat de reis zou beginnen, hadden wij dus al +60 aan onze broek.
En in Düsseldorf liep alles meteen al in de soep. De aansluitende binnenlandse ICE was uitgevallen. Wij hebben toen de HC van een eerdere ICE richting München aangeklampt, en mochten gelukkig mee. In het rijtuig waar wij terecht kwamen, was de airco uitgevallen. Na de controleronde kwam de HC diverse malen langs met flesjes water, en na Neurenberg werd de bak leeggehaald. Opvallend was dat de HC al lopend door het gangpad dingen kon omroepen met een draagbaar omroepapparaat. Fancy!
Door de langere route van deze ICE kwamen wij in München aan op het moment dat de oorspronkelijke aansluiting richting Oberau vertrok. De trein een uur later hebben wij gemist, doordat DB pas heel heel heel kort voor vertrektijd communiceerde dat er een spoorwijziging was. De verbinding een uur later viel vervolgens uit. Toen hadden mijn reisgenote en ik het gewoon eigenlijk helemaal gehad: de Wet van Murphy en urenlange vertraging. Na wat trammelant geschopt te hebben bij de infobalie (meestal blijf ik vriendelijk en netjes, maar nu even niet…) mochten we van de leidinggevende van het baliepersoneel een hotelovernachting regelen en dat declareren bij DB. Zo gezegd, zo gedaan.
De volgende dag hebben wij de reis met de Eurocity via Innsbruck voortgezet. Aan de overkant van het gangpad zaten een oudere heer met twee oudere dames, die al om half tien ’s ochtends aan de wijn begonnen. Ze vroegen ons om een zakmes om de fles open te krijgen. De man reageerde nep-verontwaardigd toen wij die niet bij ons bleken te hebben “I thought the Dutch were always well-equipped!” In Innsbruck overgestapt op de S6 naar Seefeld, die met een Sprinterogende trein werd gereden. Na vertrek had de HC in een mum van tijd de hele trein gecontroleerd, en vervolgens een rondje gemaakt om flyers uit te delen over werkzaamheden op het traject.
Uiteraard let ik tijdens mijn reis ook op toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden. Opvallend waren de hoeveelheid geleidelijnen op Düsseldorf Hbf, München Hbf, Innsbruck Hbf en zelfs op Seefeld. Op München Hbf hadden sommige perrons zelfs aanduidingen in zowel braille als relief om aan te geven welk perronnummer het was. En het toegankelijk toilet op Düsseldorf Hbf had zelfs een soort deurbel om personeel te roepen voor het openen van de deur.
En in Düsseldorf liep alles meteen al in de soep. De aansluitende binnenlandse ICE was uitgevallen. Wij hebben toen de HC van een eerdere ICE richting München aangeklampt, en mochten gelukkig mee. In het rijtuig waar wij terecht kwamen, was de airco uitgevallen. Na de controleronde kwam de HC diverse malen langs met flesjes water, en na Neurenberg werd de bak leeggehaald. Opvallend was dat de HC al lopend door het gangpad dingen kon omroepen met een draagbaar omroepapparaat. Fancy!
Door de langere route van deze ICE kwamen wij in München aan op het moment dat de oorspronkelijke aansluiting richting Oberau vertrok. De trein een uur later hebben wij gemist, doordat DB pas heel heel heel kort voor vertrektijd communiceerde dat er een spoorwijziging was. De verbinding een uur later viel vervolgens uit. Toen hadden mijn reisgenote en ik het gewoon eigenlijk helemaal gehad: de Wet van Murphy en urenlange vertraging. Na wat trammelant geschopt te hebben bij de infobalie (meestal blijf ik vriendelijk en netjes, maar nu even niet…) mochten we van de leidinggevende van het baliepersoneel een hotelovernachting regelen en dat declareren bij DB. Zo gezegd, zo gedaan.
De volgende dag hebben wij de reis met de Eurocity via Innsbruck voortgezet. Aan de overkant van het gangpad zaten een oudere heer met twee oudere dames, die al om half tien ’s ochtends aan de wijn begonnen. Ze vroegen ons om een zakmes om de fles open te krijgen. De man reageerde nep-verontwaardigd toen wij die niet bij ons bleken te hebben “I thought the Dutch were always well-equipped!” In Innsbruck overgestapt op de S6 naar Seefeld, die met een Sprinterogende trein werd gereden. Na vertrek had de HC in een mum van tijd de hele trein gecontroleerd, en vervolgens een rondje gemaakt om flyers uit te delen over werkzaamheden op het traject.
Uiteraard let ik tijdens mijn reis ook op toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden. Opvallend waren de hoeveelheid geleidelijnen op Düsseldorf Hbf, München Hbf, Innsbruck Hbf en zelfs op Seefeld. Op München Hbf hadden sommige perrons zelfs aanduidingen in zowel braille als relief om aan te geven welk perronnummer het was. En het toegankelijk toilet op Düsseldorf Hbf had zelfs een soort deurbel om personeel te roepen voor het openen van de deur.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is er dan geen toilet op dat station?
Misschien lees ik ergens overheen, maar ik zie nergens dat die rijtuigen van DB waren.ICE11 schreef: ↑ma 18 jul 2022, 17:49 Dat kan ook alleen maar in de Duitse bureaucratie: DB koopt rijtuigen van DB..... https://www.nord24.de/bremerhaven/db-ka ... 81506.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er is ongetwijfeld een toilet, maar het heeft natuurlijk geen zin om daarnaar op zoek te gaan als de trein ieder moment moet komen. Bovendien is het dus allemaal psychologisch, want eenmaal in de trein hoef ik nooit meer.
Oh, en het is ook altijd specifiek aandrang voor een grote boodschap. Ik verzin dit echt niet, en heb het ook alleen op dit station.
Oh, en het is ook altijd specifiek aandrang voor een grote boodschap. Ik verzin dit echt niet, en heb het ook alleen op dit station.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben blij dat ik niet op de laatste verbinding heb gegokt vanuit Berlijn richting huis. Door hohes Fahrgastaufkommen reed alles zo vertraagd over de Stadtbahn dat ik dat extra uur nu al nodig heb gehad, en ik ben nog maar vóór Magdeburg. Nu mag er niks meer mis gaan.
Ik heb trouwens ook ontdekt waar Funklochhagen ligt: overal buiten de bebouwde kom
Ik heb trouwens ook ontdekt waar Funklochhagen ligt: overal buiten de bebouwde kom
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten