Lieve helpArrivaBas schreef: ↑zo 10 jul 2022, 19:35 Alpha Trains is begonnen met het omschilderen van zijn TRAXX-locomotieven. Het gebruik van een zonnebril bij het openen van de link is aan te raden: https://mobile.twitter.com/jandekroon2/ ... 7886086147
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
BLS groen. Ik heb ze wel eens lelijker gezien
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom is er een NS logo te zien? Worden ze niet geleaset door de NS?ArrivaBas schreef: ↑zo 10 jul 2022, 19:35 Alpha Trains is begonnen met het omschilderen van zijn TRAXX-locomotieven. Het gebruik van een zonnebril bij het openen van de link is aan te raden: https://mobile.twitter.com/jandekroon2/ ... 7886086147
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ze worden wel door NS geleased, maar NS wil gewoon laten zien dat zij met die locs rijden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS lijkt er wel rekening mee te houden dat VIRM-1 mogelijk vervangen kan worden door DDNG. Dit omdat ze opties willen voor levering tot 2036, tegen die tijd is VIRM-1 aan vervanging toe.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jij boft maar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er staan toch zeker drie ICNG's in de tuin van Braunschweig Hbf. Ze glimmen nog zo mooi
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Viel mij vorige week ook op. Daarover kreeg ik te horen dat ze daar al maanden niets staan te doen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik weet zomaar toevallig dat NS de treinstellen heel erg graag zou willen hebben, maar ja, zolang ze nog niet klaar/afgebouwd zijn gaat NS ze niet accepteren
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft iemand het overzicht hoeveel stellen er momenteel in Nederland zijn en hoeveel er hoeveel er over de grens staan te wachten om hierheen te komen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tis dat ik weekend heb anders had ik het kunnen zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een beginsel, hopelijk klopt het enigsinds:
3110 Watergraafsmeer
3113 Gorzów (Polen)
3114 Aschersleben (of omgeving)
3116 Watergraafsmeer
3119 Watergraafsmeer
3121 Watergraafsmeer
3122 Amersfoort Wagenwerkplaats
3149 Aschersleben (of omgeving)
3204 Amersfoort Wagenwerkplaats
3207 Utrecht Cartesiusweg
3208 Utrecht Cartesiusweg
3302 Braunschweig
3303 Chorzów (Polen)
3110 Watergraafsmeer
3113 Gorzów (Polen)
3114 Aschersleben (of omgeving)
3116 Watergraafsmeer
3119 Watergraafsmeer
3121 Watergraafsmeer
3122 Amersfoort Wagenwerkplaats
3149 Aschersleben (of omgeving)
3204 Amersfoort Wagenwerkplaats
3207 Utrecht Cartesiusweg
3208 Utrecht Cartesiusweg
3302 Braunschweig
3303 Chorzów (Polen)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er staan in het bericht van MetroRET stellen die niet op Railwiki staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Uh, het was als aanvulling bedoeld zodat MetroRet zijn lijst compleet kan maken.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eerder andersom, railwiki bevat volgens mij ook stellen die weer teruggegaan zijn en geeft dus geen overzicht van welke stellen er nu in NL zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar wel van welke er (ook) bestaan. Dus dan zou daarvan de locatie achterhaald kunnen worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://nieuws.ns.nl/ns-start-aanbested ... sprinters/
Er is al een overschot !?
Moet dus dan de "DDNG" gaan voorstellen.
Er is al een overschot !?
Moet dus dan de "DDNG" gaan voorstellen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat bedoel je nou met “Moet DDNG gaan voorstellen”?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Verrassend, had niet verwacht dat de NS alweer nieuwe sprinters zou gaan bestellen. Heb hier ook niet eerder over gehoord.
Met de DDNG lijkt dit niets te maken te hebben; dat zijn immers dubbeldekkers voor uitsluitend intercitydiensten.
Met de DDNG lijkt dit niets te maken te hebben; dat zijn immers dubbeldekkers voor uitsluitend intercitydiensten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De aanbesteding van de DDNG is bijna afgerond, dus daar komt ook snel nieuws van. Nee, dit zijn echt nieuwe sprinters, hoewel je het misschien als interregiotreinen zou kunnen zien met de woorden 'comfortabel', mogelijke inzet als intercity en de mogelijkheid tot bestelling voor treinen naar België en Duitsland.
Ik ben benieuwd wat daar werkelijk van over blijft.
Ik ben benieuwd wat daar werkelijk van over blijft.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is het niet efficiënter om een vervolgbestelling CAF SNG te doen met een andere zitplaatsindeling en de buitenland-modificaties?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb geen inhoudelijke kennis over het waarom, maar volgens mij is dit vooral een strategische aanbesteding.
De CAF aanbesteding heeft voor zover ik weet geen of nauwelijks opties die nog gelicht mogen worden, dus als er nu door wijzigingen in de reizigersvraag snel nieuwe treinen bij moeten, dan kan dat op dit moment sowieso al niet meer zonder een aanbesteding te starten.
Door dit nu al te doen - ook al is er nu op dit specifieke moment nog geen behoefte aan - heeft NS straks de beschikking over een al toegelaten treinstel dat zowel Sprinter- als Intercitydiensten kan rijden. Dat verkort de introductietijd werkelijk enorm als het er op aankomt.
Daarmee voorkom je ook dat je weer een spoedbestelling moet plaatsen zoals de FLIRT, waarbij je volledig overgeleverd bent aan de genade en nukken van de fabrikanten.
De CAF aanbesteding heeft voor zover ik weet geen of nauwelijks opties die nog gelicht mogen worden, dus als er nu door wijzigingen in de reizigersvraag snel nieuwe treinen bij moeten, dan kan dat op dit moment sowieso al niet meer zonder een aanbesteding te starten.
Door dit nu al te doen - ook al is er nu op dit specifieke moment nog geen behoefte aan - heeft NS straks de beschikking over een al toegelaten treinstel dat zowel Sprinter- als Intercitydiensten kan rijden. Dat verkort de introductietijd werkelijk enorm als het er op aankomt.
Daarmee voorkom je ook dat je weer een spoedbestelling moet plaatsen zoals de FLIRT, waarbij je volledig overgeleverd bent aan de genade en nukken van de fabrikanten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten