Dit jaar heb ik een keer zonder blaren gelopen, maar Wubbo zou Wubbo niet zijn als er niet toch een blessure was: ik ben ergens mijn stem kwijtgeraakt op de Via Gladiola. Gelukkig heb ik 'm in Utrecht weer teruggevondenWubbo schreef: ↑za 20 jul 2019, 15:27 Oke, na de blessure aan mijn billen en aan mijn navel bij eerdere trainingen is de schade van de Vierdaagse van dit jaar:
* Blaren op mijn voeten
* Blauwe plekken op mijn handen
* Spierpijn in mijn armen
Met die eerste had ik wel rekening gehouden, die andere kunnen wel in het lijstje "bijzondere wandelblessures"
Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Jawel, het kán wel maar dan geen strapatsen uithalen tussendoor.
Ja, maar de boete was met de personenauto.
Op de (kleine) vrachtwagen zit cruisecontrol, doet het tot 85 km/h, de laatste 5 km/h kan ik er desgewenst zelf nog bijtrappen..
.. en ja.. van aansluiting oprit Huizen A27 naar afrit Maarsbergen A12 met 90 km/h constant kunnen rijden (op de doordraaier in knp. Lunetten na dan..) scheelt gewoon enkele minuten rijtijd, op een vrijdagavond.. wát het verschil is om nog nét binnen de rijtijd binnen te komen of er een paar minuten overheen.
Klopt.
Jouw snelheidsmeter is de mijne niet..
Volgens mij slaat dit op een voorsorteervak of een rijstrook / rijbaan welke zo breed is dat men kan passeren."nvdw" schreef:Geen probleem toch. Bestuurders die voorsorteren om links af te slaan, worden rechts ingehaald. (..)
Op de snelweg kan je, feitelijk, niet afslaan in de zin zoals je dat op de secundaire wegen doet.
Ja, zo vér is het al gekomen, diep triest eigenlijk."nvdw" schreef: (..)
Afhankelijk van mijn bui interpreteer ik ‘voorsorteren’ vrij ruim; een traag autootje op de derde strook van de A2 bij Culemborg zal alvast wel zijn opgeschoven voor de splitsing bij Den Bosch
Vanmiddag op de A10 -> A8 ook, ik kom van de ring A10 noord en rijdt richting Zaandam, rijstrook 4 (meest rechts dus). Er reed iets verderop een plukje verkeer dat uit de Coentunnel kwam op rijstrook 2.. die hadden dus al gekozen voor de A8.. terwijl de wegwijzers nog niet eens de splitsing aangaven.. en de BP / AH to Go nog gepasseerd moest worden.
Ik volg gewoon mijn weg en voeg na de BP, vlak voor de blokmarkering -welke ook niet goed is, want er volgt direct een verplichte rijrichting.. waardoor je dus vóór de blokmarkering feitelijk niet rechts mag passeren om, zoals het zou horen, netjes vanaf de meest rechter rijstrook in te voegen in de rijrichting van je keuze-..
Re: Mag ik even kwijt
Als je bewust 10 km/h te hard moet rijden om nog net binnen de rijtijd aan te komen, gaat er iets mis in de planning.Durashift schreef: ↑ma 25 jul 2022, 00:09 .. en ja.. van aansluiting oprit Huizen A27 naar afrit Maarsbergen A12 met 90 km/h constant kunnen rijden (op de doordraaier in knp. Lunetten na dan..) scheelt gewoon enkele minuten rijtijd, op een vrijdagavond.. wát het verschil is om nog nét binnen de rijtijd binnen te komen of er een paar minuten overheen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt
Mwa, er kunnen genoeg tegenslagen zijn waardoor een goed haalbare planning toch ineens flink in de soep loopt en het toch nog heel krap gaat worden.
Goh.
Re: Mag ik even kwijt
^^^ klopt. Een gezegd in het transport, met een grote kern van waarheid, is dat je wel weet hoe laat je mag/moet vertrekken maar dat je nooit weet hoe laat je weer thuis bent.
Enfin, wat betreft mijn hogere snelheid: is een keuze.. ik kan ook kiezen om de auto aan de kant te zetten en een half uur pauze te nemen. Dan heb ik daarna weer een surplus aan rijtijd. Maar ja.. op de vrijdag(na)middag.. na een fikse werkweek.. ik wil dan wel naar huis, eerlijk gezegd.
Half uurtje pauze maken aan het einde van de dag heb ik niet zo'n moeite mee als ik dat kan combineren met de avondboodschappen. Dan is het nuttig bestede tijd, in opdracht van de wetgever . Maar ja.. planningstechnisch komt het vaak niet uit dat ik ergens nabij een supermarkt eindig aan het einde van de route..
Verder plannen ze bij ons met Google maps.. dus dat is met een personenvoertuig en 100 km/h rekent over de snelwegen. Nu rijd ik vooral in de stad en provinciaal, dus veel snelweg zit er niet tussen en valt dat snelheidsverschil wel mee.. maar opvallend vind ik het wel. Pauzes, zoals op een dienstkaart in het OV bus, wordt ook niet ingepland. Ja, ze trekken er 3 kwartier vanaf op de je dagelijkse diensttijd. Maar plannen ermee om de rit qua aantal stops in tijd niet al te gek uit te laten lopen doen ze dan niet.
Tja, andere chauffeurs zijn daar dan weer blij mee.. want dat geeft hun vrijheid om pauze te nemen wanneer zij dat willen en niet dat het voorgeschreven staat in de rit. Tja, ik denk dan: het gaat niet om het moment van pauze nemen.. maar om de pauzetijd mee te nemen in de berekening van de totale diensttijd. Want dat wordt nu niet gedaan.. nee, die drie kwartier kan men mooi invullen met route stops..
Enfin, wat betreft mijn hogere snelheid: is een keuze.. ik kan ook kiezen om de auto aan de kant te zetten en een half uur pauze te nemen. Dan heb ik daarna weer een surplus aan rijtijd. Maar ja.. op de vrijdag(na)middag.. na een fikse werkweek.. ik wil dan wel naar huis, eerlijk gezegd.
Half uurtje pauze maken aan het einde van de dag heb ik niet zo'n moeite mee als ik dat kan combineren met de avondboodschappen. Dan is het nuttig bestede tijd, in opdracht van de wetgever . Maar ja.. planningstechnisch komt het vaak niet uit dat ik ergens nabij een supermarkt eindig aan het einde van de route..
Verder plannen ze bij ons met Google maps.. dus dat is met een personenvoertuig en 100 km/h rekent over de snelwegen. Nu rijd ik vooral in de stad en provinciaal, dus veel snelweg zit er niet tussen en valt dat snelheidsverschil wel mee.. maar opvallend vind ik het wel. Pauzes, zoals op een dienstkaart in het OV bus, wordt ook niet ingepland. Ja, ze trekken er 3 kwartier vanaf op de je dagelijkse diensttijd. Maar plannen ermee om de rit qua aantal stops in tijd niet al te gek uit te laten lopen doen ze dan niet.
Tja, andere chauffeurs zijn daar dan weer blij mee.. want dat geeft hun vrijheid om pauze te nemen wanneer zij dat willen en niet dat het voorgeschreven staat in de rit. Tja, ik denk dan: het gaat niet om het moment van pauze nemen.. maar om de pauzetijd mee te nemen in de berekening van de totale diensttijd. Want dat wordt nu niet gedaan.. nee, die drie kwartier kan men mooi invullen met route stops..
Re: Mag ik even kwijt
Ik droomde vannacht dat ik een boete kreeg in een Duitse trein, omdat het 1 augustus was en ik was vergeten een nieuw 9-Euro-Ticket te kopen. Misschien een tip voor onze Duitslandgangers.
Re: Mag ik even kwijt
Mijn ticket voor augustus heb ik vorige maand al gekocht
Re: Mag ik even kwijt
Dit weekend moet ik die ook ff gaan kopen; dat kan in Arnhem o.a. toch?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Jazeker, bij de Duitse automaat bij het station. Vergeet niet je naam op het kaartje te schrijven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Mag ik even kwijt
Ik had er vandaag 1 in de bus met een kaartje van juli… toen ik vroeg of het vandaag 32 juli was, stapte ie zonder wat te zeggen uit
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mag ik even kwijt
Feest. Flitsbezorger Zapp stopt per direct in Rotterdam. Toen waren er nog maar drie over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Twee fauteuils gekocht, veertien weken levertijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Koop jij fauteuils waar je veertien weken op kan zitten wachten terwijl je nergens op kan zitten om te wachten?
Ik zou zo'n verkoper vertellen dat ik daar niet op zit te wachten, en dat ie die fauteuils mooi op een plek kon stoppen zodat ie daarna niet meer zou kunnen zitten.
Ik zou zo'n verkoper vertellen dat ik daar niet op zit te wachten, en dat ie die fauteuils mooi op een plek kon stoppen zodat ie daarna niet meer zou kunnen zitten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Ja, het zit inderdaad niet super op sinaasappelkistjes, maar leveringstijden lijken tegenwoordig alleen maar langer te worden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Tsja, sinaasappelkistjes... ik ben een klein jaar geleden door de knieën gegaan voor de Artifort Orange Slice, en kon 'm gelijk meenemen. Sindsdien mis ik wel een rib, maar hij zit heerlijk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
De Bouvrie neemt er de tijd voor, wordt natuurlijk ook een jaartje ouder.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben nooit zo van het hier delen van werkgerelateerde ergernissen, maargoed...
Volgens mijn roulering had ik komende maandag dienst 15, maar op mijn online rooster zag ik opeens een andere dienst staan. Volgens de dienstindeler had mijn leidinggevende verzocht om een collega mijn dienst te geven. Navraag bij die collega leerde dat hij liever gewoon zijn eigen dienst wil rijden (dat is dus de dienst die ik had gekregen), want vroeger klaar en hij is aan het verhuizen.
Oja, gisteren had ik mijn leidinggevende hierop aangesproken en volgens hem konden diensten gewoon omgezet worden, zolang ze maar binnen hetzelfde rooster vallen. Dus kennelijk voortaan elke avond maar even kijken of ik morgen nog wel de dienst moet rijden die ik verwacht te moeten rijden.
Eind van het liedje: een hoop ergernis en extra werk, maar we rijden nu beiden gewoon de diensten die we zouden horen te rijden.
Volgens mijn roulering had ik komende maandag dienst 15, maar op mijn online rooster zag ik opeens een andere dienst staan. Volgens de dienstindeler had mijn leidinggevende verzocht om een collega mijn dienst te geven. Navraag bij die collega leerde dat hij liever gewoon zijn eigen dienst wil rijden (dat is dus de dienst die ik had gekregen), want vroeger klaar en hij is aan het verhuizen.
Oja, gisteren had ik mijn leidinggevende hierop aangesproken en volgens hem konden diensten gewoon omgezet worden, zolang ze maar binnen hetzelfde rooster vallen. Dus kennelijk voortaan elke avond maar even kijken of ik morgen nog wel de dienst moet rijden die ik verwacht te moeten rijden.
Eind van het liedje: een hoop ergernis en extra werk, maar we rijden nu beiden gewoon de diensten die we zouden horen te rijden.
Re: Mag ik even kwijt
Schiet lekker op Tom24. Gelukkig zag je het op tijd .
Re: Mag ik even kwijt
Vanmiddag onverhoopt van OV busvervoer gebruik moeten maken om thuis te komen.
Goed voor mijn lijn, wandelen naar de bushalte (die ik niet op tijd haalde voor de 44 naar Wageningen.) . Maar goed, aangekomen bij die bushalte, fijn een zooi spinrag in mijn haar (halte wordt vermoedelijk niet veel gebruikt, het leek een walhalla voor spinnen ) nog even mijn vervolgstap overdenkende om verder noordwaarts te komen, de nederijn over. Wandel ik naar de pont voor Amerongen of Eck- en Wiel...? Totdat ik nog een keer op Google maps keek en de bus richting Tiel er bijna aankwam..
Natuurlijk.. even omdenken..kerel
Dus terug naar Tiel en dan de 45 maar om het water over te komen en dan nog een stukje 50.
Pluim: alles bussen reden én netjes op tijd.
Zo'n Setra is dan wel een stuk comfortabeler dan een Citea. Kan ook aan de chauffeur gelegen hebben.. want die reed zeer soepeltjes en netjes over de drempels en rotonde. In de blauwe 'smurf' was het meer rauw en dauw... en trilt het stoeltje voor je zodat ik dat maar even vasthield.
Mijn anonieme OV chipkaart deed het ook nog, had ik niet verwacht.
Goed voor mijn lijn, wandelen naar de bushalte (die ik niet op tijd haalde voor de 44 naar Wageningen.) . Maar goed, aangekomen bij die bushalte, fijn een zooi spinrag in mijn haar (halte wordt vermoedelijk niet veel gebruikt, het leek een walhalla voor spinnen ) nog even mijn vervolgstap overdenkende om verder noordwaarts te komen, de nederijn over. Wandel ik naar de pont voor Amerongen of Eck- en Wiel...? Totdat ik nog een keer op Google maps keek en de bus richting Tiel er bijna aankwam..
Natuurlijk.. even omdenken..kerel
Dus terug naar Tiel en dan de 45 maar om het water over te komen en dan nog een stukje 50.
Pluim: alles bussen reden én netjes op tijd.
Zo'n Setra is dan wel een stuk comfortabeler dan een Citea. Kan ook aan de chauffeur gelegen hebben.. want die reed zeer soepeltjes en netjes over de drempels en rotonde. In de blauwe 'smurf' was het meer rauw en dauw... en trilt het stoeltje voor je zodat ik dat maar even vasthield.
Mijn anonieme OV chipkaart deed het ook nog, had ik niet verwacht.
Re: Mag ik even kwijt
Er is geen topic voor nieuws uit de natuur, daarom maar even hier: tijdens een kleine wandeling kwam ik vanochtend langs een boom die al volop blad aan het verliezen was. Nog zo'n bijeffect van de droogte.
Re: Mag ik even kwijt
De eik achter ons huis is ook al lekker zijn eikels aan het rondstrooien. Ook wat vroeg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten