Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Lübeck was vandaag de voorste wagon van de RE naar Hamburg afgesloten door kapotte airco. Iedereen dus in de overige 5 wagons en dat ging prima en vriendlief en ik hadden een mooie zitplaats met uitzicht op een persoon die tegen zijn vriendin tekeer ging, daarna met zijn vuist tegen een billboard tekeer ging, en daarna politie die welverdiend tegen hem tekeer ging. Op vertrektijd werd onze trein afgeschaft door technische problemen, waardoor we gauwvlugsnel besloten via Büchen om te reizen. Mooi lijntje met stadjes langs meertjes.
Van Büchen naar Hamburg in een volle dosto en in ons rijtuig was ook de airco defect dus het zweet gutste aan alle kanten langs je lijf.
In Hamburg stond perron 13/14 echt RAMvol. Tussentrein naar Tostedt werd afgeschaft, RE4 naar Bremen een half uur vertraging, eigenlijk alles vanaf dat perron vertraging.
De verdere reis naar huis verliep prima, schade: 1 trein later dan gepland en behoorlijk wat van de DB-bingokaart kunnen afstrepen.
Een heerlijk lang weekend in Hamburg gehad, morgen ga ik in mijn eentje weer verder voor een zesdaagse ronde naar Berlijn, Leipzig, Nürnberg en Frankfurt.
Sfeerbeeld van perron 13/14 op Hamburg Hbf:
Het is overbelicht maar let vooral even op de trappen achterin: de 'Nordsteg' was enorm druk en vanaf daar kon je het perron niet meer op komen. Op de Südsteg was nog wat loopruimte en door de trappen aan de niet-halzijde kon je nog wel vrij fatsoenlijk naar her perron komen. En er is een extra set trappen gebouwd naar de naastgelegen straat aan die kant.
Van Büchen naar Hamburg in een volle dosto en in ons rijtuig was ook de airco defect dus het zweet gutste aan alle kanten langs je lijf.
In Hamburg stond perron 13/14 echt RAMvol. Tussentrein naar Tostedt werd afgeschaft, RE4 naar Bremen een half uur vertraging, eigenlijk alles vanaf dat perron vertraging.
De verdere reis naar huis verliep prima, schade: 1 trein later dan gepland en behoorlijk wat van de DB-bingokaart kunnen afstrepen.
Een heerlijk lang weekend in Hamburg gehad, morgen ga ik in mijn eentje weer verder voor een zesdaagse ronde naar Berlijn, Leipzig, Nürnberg en Frankfurt.
Sfeerbeeld van perron 13/14 op Hamburg Hbf:
Het is overbelicht maar let vooral even op de trappen achterin: de 'Nordsteg' was enorm druk en vanaf daar kon je het perron niet meer op komen. Op de Südsteg was nog wat loopruimte en door de trappen aan de niet-halzijde kon je nog wel vrij fatsoenlijk naar her perron komen. En er is een extra set trappen gebouwd naar de naastgelegen straat aan die kant.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Naar mijn idee is het op Hamburg Meem Steesjun altijd vol tot overvol, maar dit ziet er gewoon gevaarlijk uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Was de ICE die je op het plaatje ziet vertraagd of overvol?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
afgelopen weekend naar Londen geweest met Eurostar. Best wel goede ervaring. Ticket was 78 retour dus heel netjes. Jammer dat de eerste trein van de dag zo laat pas gaat op de dag. Door achtereenvolgens bagagecontrole, Nederlandse douane, Britse douane duurde twee minuten op Rotterdam CS en ik kon nauwelijks mijn lach inhouden. Het zag er zo knullig uit vergeleken met een luchthaven. Wel prima geregeld. Iets te weinig ruimte in wachtruimte boven. Trein was punctueel.
Terug was een drama op Londen Sint Pancras. De wachtrij voor de controle ging door tot buiten. Wij werden voorgetrokken door mannetjes die een bordje in hun hand hadden. Anders hadden we het niet gehaald. Wij kwamen 45 minuten van te voren. Kom niet 90 minuten van tevoren! Die mannetjes trekken je toch wel naar voren! Trein vertrok 15 minuten te laat. Aankomst Rotterdam CS was punctueel en ideaal naast de IC naar Utrecht met overstap van drie minuten.
Terug was een drama op Londen Sint Pancras. De wachtrij voor de controle ging door tot buiten. Wij werden voorgetrokken door mannetjes die een bordje in hun hand hadden. Anders hadden we het niet gehaald. Wij kwamen 45 minuten van te voren. Kom niet 90 minuten van tevoren! Die mannetjes trekken je toch wel naar voren! Trein vertrok 15 minuten te laat. Aankomst Rotterdam CS was punctueel en ideaal naast de IC naar Utrecht met overstap van drie minuten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die ICE gaat naar Nicht Einsteigen
Ik heb het vermoeden dat al die reizigers op het perron een ander reisdoel hebben.
Ik heb het vermoeden dat al die reizigers op het perron een ander reisdoel hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik denk dat was een ICE vanuit het zuiden met Eindbestemming Altona, daar mag je in Hamburg Hbf. niet meer instappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Niet per se, want de grote afnemers moeten eigenlijk een reserve ter plaatse hebben. Bij voorbeeld heeft de Dillinger Hütte, waar het erts vanuit de Maasvlakte per trein komt, altijd nog genoeg als er treinen uitvallen. Of misschien is er aan gedacht dat grote opslagplaatsen sneller hun vooraad kwijt zijn omdat er meer kolen en olie gebruikt worden? Wat marvinkok schreef vanwege de waterstand in de rivieren kan zijn, maar maakt geen deel uit van de officiele redens.Commendatore schreef: ↑zo 14 aug 2022, 20:00 Zou dit er nu echt voor zorgen dat afnemers significant beter beleverd worden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nieuw, triest dieptepunt: Vandaag reis ik van Basel naar Venlo. De vertraging is inmiddels 4 uur. Ik had om 10:15 in Mönchengladbach moeten zijn, maar ik ben er as we speak nog steeds niet.
Mijn ervaringen van de DB deze zomervakantie:
1 augustus naar Wenen, 2 uur vertraging
3 augustus naar Nederland, 3 uur vertraging
11 augustus naar Oberstdorf, 1,5 uur vertraging
16 augustus Basel - Venlo, 4 uur vertraging
Overigens kwam ik al een oud artikel tegen dat zei dat de punctualiteit van het Duitse Fernverkehr onder de 60 procent gezakt is, maar daar worden uitvallende treinen niet bij gerekend.
Mijn ervaringen van de DB deze zomervakantie:
1 augustus naar Wenen, 2 uur vertraging
3 augustus naar Nederland, 3 uur vertraging
11 augustus naar Oberstdorf, 1,5 uur vertraging
16 augustus Basel - Venlo, 4 uur vertraging
Overigens kwam ik al een oud artikel tegen dat zei dat de punctualiteit van het Duitse Fernverkehr onder de 60 procent gezakt is, maar daar worden uitvallende treinen niet bij gerekend.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
TFL poortjespersoneel reageert heel verschillend op een Interrail pas, want die werkt niet bij Britse poortjes:
Sommigen interesseerd het geen drol en laten je door als je maar je Pass cover laat zien.
Sommigen zijn gefascineerd omdat ze zo'n ticket nog nooit gezien hebben.
Sommigen kijken er heel argwanend naar, maar laten na het goed bekeken te hebben door.
Hoogtepunt was iemand die er een leuk gesprekje over begon.
Dieptepunt was dat iemand bij hoog en bij laag beweerde dat Interrail niet geldig is voor de Elizabeth Line.
Overigens was de GWR naar Wales zo rustig in de eerste klas dat de trolley in wel 3 keer mij van drinken voorzag binnen anderhalf uur.
Sommigen interesseerd het geen drol en laten je door als je maar je Pass cover laat zien.
Sommigen zijn gefascineerd omdat ze zo'n ticket nog nooit gezien hebben.
Sommigen kijken er heel argwanend naar, maar laten na het goed bekeken te hebben door.
Hoogtepunt was iemand die er een leuk gesprekje over begon.
Dieptepunt was dat iemand bij hoog en bij laag beweerde dat Interrail niet geldig is voor de Elizabeth Line.
Overigens was de GWR naar Wales zo rustig in de eerste klas dat de trolley in wel 3 keer mij van drinken voorzag binnen anderhalf uur.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
^^ die gratis catering voor Interrail is echt fascinerend in Engeland. Het verbaast me elke keer dat dat nog niet is wegbezuinigd
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heen van Londen naar Birmingham: eerst in lounge met dranken en eten. In de trein frisdrank en warme hap. Op de terugreis lounge gesloten en onderweg water met koud gebakje. Zie hier Avanti Westcoast.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die extra service laat de eerste klas meer omzet draaien, en dus loont het, zelfs als je af en toe een interrailer moet bedienen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inmiddels werd bekend dat het niet alleen om zijlijnen gaat, maar bij voorbeeld ook om de hoofdlijn Berlin-Halle: https://plus.tagesspiegel.de/berlin/ice ... 61962.htmlSuus schreef: ↑di 26 jul 2022, 12:01 Naweeën van het dodelijke treinongeluk nabij Garmisch-Partenkirchen. Lijnen waar dezelfde betonnen dwarsliggers zijn gebruikt worden nu plotsklaps door DB Netz afgesloten voor reparatie. Dit is vorige week ook gebeurd op Berlin-Lichtenberg - Mahlsdorf: https://www.berliner-zeitung.de/mensch- ... -li.247733
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een overstap van 5 minuten van Delitzsch Unterer Bahnhof naar Oberer Bahnhof is nét te doen, als je een stukje rent. Met een rugzak met bagage. Nu zit ik in een S-Bahn naar Halle, bestaande uit een loc met twee Dosto-rijtuigen Langs oorden als Kyhna en Klitschmar
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar waarom Je had toch ook in Bitterfeld kunnen overstappen, vaak cross-platform
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt, maar ik wilde de situatie in Delitzsch zien en besloot dat dat wel in 5 minuten moest kunnen lukken
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Meneer is masochist
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Beide zijn echt pareltjes van stationarchitectuur zie ik via Google Maps.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Momenteel zit ik in ICE 105 vanuit Nederland naar Mannheim. Ik ben benieuwd hoe de rest van mijn reis er uit ziet. Net in Emmerich gestaan en nu met stop and go richting het Ruhrgebiet.
Er zitten een aantal reizigers om mij heen die, net als ik, allemaal via Mannheim naar Zürich of via Zürich willen reizen. De aansluitende trein in Mannheim lijkt echter nu al dusdanig veel vertraging te hebben dat in Zürich alsnog alle overstappen de knoppen in gaan. We gaan het zien.
Er zitten een aantal reizigers om mij heen die, net als ik, allemaal via Mannheim naar Zürich of via Zürich willen reizen. De aansluitende trein in Mannheim lijkt echter nu al dusdanig veel vertraging te hebben dat in Zürich alsnog alle overstappen de knoppen in gaan. We gaan het zien.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je wil in Mannheim overstappen op ICE 73 naar Zürich? Die overstap is in de afgelopen weken nauwelijks tot nooit gehaald. Maar vandaag heeft ICE 73 +45, dus dat gaat lukken vanuit de 105. Enige vraag is of ICE 73 met zo’n vertraging Zürich gaat halen, de ervaring leert van niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een productiefout bij de dwarsliggers wordt als oorzaak van de ramp van Garmisch steeds waarschijnlijker:
https://www.focus.de/panorama/welt/zugu ... 56955.html
https://www.focus.de/panorama/welt/zugu ... 56955.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oh. Waar kan ik als eenvoudige reiziger dat soort informatie vinden voor toekomstige reizen?Gamma schreef: ↑vr 19 aug 2022, 11:12 Je wil in Mannheim overstappen op ICE 73 naar Zürich? Die overstap is in de afgelopen weken nauwelijks tot nooit gehaald. Maar vandaag heeft ICE 73 +45, dus dat gaat lukken vanuit de 105. Enige vraag is of ICE 73 met zo’n vertraging Zürich gaat halen, de ervaring leert van niet.
De overstap was vandaag mogelijk, maar, inderdaad het stuk tussen Basel en Zürich is geannuleerd. Ik ben blijven zitten en kijk straks in Basel wel hoe ik zo snel mogelijk op mijn eindbestemming kom.
Maar... Waarom raadt DB niet sowieso aan om tot Basel te blijven zitten in ICE 105? Dat is toch altijd makkelijker dan in Mannheim over te stappen?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als je in Zwitserland verder wil dan Basel is een trein nemen die voorbij Basel rijdt veiliger. Treinen die tot Basel rijden hebben vaak een korte keertijd en worden vaak in Basel Bad opgeheven, terwijl treinen die verder rijden en veel vertraging hebben in Basel SBB worden opgeheven, waar de aansluitingen beter zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten