Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
De rechtstreekse trein Groningen - Bremen staat ook in de meest recente versie van het Deutslandtact 2030: https://assets.ctfassets.net/scbs508baj ... f_Nord.pdf
Rijdt hier bovenop de stoptrein Groningen - Leer.
Rijdt hier bovenop de stoptrein Groningen - Leer.
Re: Trein Groningen - Leer
Geplande invoering per dienstregeling 2041
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Ongeacht de precieze datum, er is dus wel een snel pad Groningen - Bremen te vinden, dat is is wel interessant.
Re: Trein Groningen - Leer
Zo intensief wordt het Duitse spoor nou ook niet bereden. Ik vraag me wel af of de overstappen in Leer nog wel fatsoenlijk te houden zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.
Re: Trein Groningen - Leer
ProRail had het ook over 'iets meer dan twee uur' van Bremen naar Groningen. Bremen - Leer is 76 minuten volgens bovenstaand schema, de nieuwe sneltrein Groningen - Winschoten is 27 minuten dus dan blijft er ongeveer een half uurtje over voor Winschoten - Leer om binnen die 'iets meer dan twee uur' te blijven.
Re: Trein Groningen - Leer
Jawel. De regering van Niedersachsen heeft budget gereserveerd voor de verbouwing van station Augustfehn en dubbelspoor tussen Augustfehn en Velde. Het is de regering van Niedersachsen bovendien een doorn in het oog dat de aansluitingen in Leer zo lang zijn, ook daar kan een doorgaande trein Bremen - Leer een uitkomst zijn.en-es schreef:Ik zie het er niet van komen een snelle trein Groningen-Bremen. Ik denk dat de overheid van Niedersachsen daar ook niet op inzet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Bremen-Leer vond ik destijds wel een drukke verbinding (twee keer alle zitplaatsen bezet) dus ik kan me wel voorstellen dat de deelstaat daar wat knelpunten wil wegwerken. Als dat leidt tot een betere cadans en meer reismogelijkheden dan is dat alleen maar winst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/827768/s ... ljoen-euro
Eind 2024 zou er een brug liggen die dus 125 miljoen euro gaat kosten.
We gaan het zien.
Eind 2024 zou er een brug liggen die dus 125 miljoen euro gaat kosten.
We gaan het zien.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Trein Groningen - Leer
Ik was 6 oktober in Leer om met de bus naar NL te gaan, stond op het bordje van de bushalte ook als lijn 401.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
De stoptrein Leer - Groningen deed er altijd 1u5 over qua stoptrein dan. Wellicht dat de sneltrein sneller kan worden gelegd tussen Winschoten en Leer.Bemined schreef: ↑za 24 okt 2020, 12:19 ProRail had het ook over 'iets meer dan twee uur' van Bremen naar Groningen. Bremen - Leer is 76 minuten volgens bovenstaand schema, de nieuwe sneltrein Groningen - Winschoten is 27 minuten dus dan blijft er ongeveer een half uurtje over voor Winschoten - Leer om binnen die 'iets meer dan twee uur' te blijven.
Re: Trein Groningen - Leer
OVPro: Studie naar directe treinverbinding tussen Groningen en Bremen
<Hier een generieke cynische opmerking over de Friesenbrücke.>
<Hier een generieke cynische opmerking over de Friesenbrücke.>
Re: Trein Groningen - Leer
Hoe kan je nou cynische opmerkingen maken over iets dat helemaal niet bestaat?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Zijn ze al begonnen aan die brug? Duurt wel lang zo.
Re: Trein Groningen - Leer
Die Amsterdamse Trolleybussen van tegenwoordig rijden ook nooit meer op tijd. Zeker uitbesteed aan een Duits bedrijf of zo
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
De kosten voor de nieuwbouw van de Friesenbrücke stijgen van 125 miljoen naar 200 miljoen
https://bahnblogstelle.com/187843/koste ... eordneten/
https://bahnblogstelle.com/187843/koste ... eordneten/
Re: Trein Groningen - Leer
Gewoon laten betalen door die rederij, die kneuzen hebben de ellende ook veroorzaakt.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
En die tent in Papenburg die die grote schepen maakt sluiten, is dat geen optie om de kosten te drukken? Als er niet meer van die joekels doorheen hoeven is een beweegbare c.q. demontabele brug niet meer per se nodig, en kan er op kosten bespaard worden door er een vaste brug van te maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Trein Groningen - Leer
Ik denk dat die hele toko verhuizen meer kost dan zo'n brug
Ik doe ook maar wat
Re: Trein Groningen - Leer
Dat. En er zal wel een dingetje met arbeidsplaatsen en economie en dergelijke flauwekul aan verbonden zijn, dus dat zie ik er toch niet heel snel van komen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
En weet je wel niet wat dat allemaal zou betekenen voor het miljeu en Die Umwelt en zulks?
Ik doe ook maar wat
Re: Trein Groningen - Leer
Flixbus heeft toch helemaal geen spoorbrug nodig om een fatsoenlijke verbinding Groningen - Bremen te bieden, die passend is bij de vervoersvraag?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Papenburg heeft niet alleen een grote scheepswerf, het is ook een zeehaven voor vrachtschepen (zoals die ene die de oude brug heeft gesloopt). Als je een vaste brug zou willen bouwen moet je de complete haven van Papenburg opheffen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten