Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Personeel elders benodigd wellicht, was met de 1e ronde van Noord-Nederland ook zo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 6800 rijdt ook niet vandaag. In tegenstelling tot de 2000 en 2800 staat die niet in de reisplanners.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die was gepland al gesneuveld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb vandaag voor het eerst in- en uitgecheckt met mijn pinpas.
Ik zie, als het goed is, morgen wat mijn reiskosten waren. Daarna moet ik gaan uitzoeken hoe ik deze kan declareren.
Ik zie, als het goed is, morgen wat mijn reiskosten waren. Daarna moet ik gaan uitzoeken hoe ik deze kan declareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eigenlijk jammer dat het alleen vandaag kon... De 3100 als extra trein op De Klomp die in het overdag-patroon om .00/.30 stopt en daardoor een haalbare overstap op de 2000 in Utrecht... Dan ben je opeens in een half uur in Amersfoort.
Dat was wel een mooi alternatief voor een uitgevallen bus.
Dat was wel een mooi alternatief voor een uitgevallen bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mede dankzij de F1 is er vandaag geen ETMET maar EDMET tussen Delft en Amsterdam Zuid.
Het enige geluk is dat die verbinding wel rechtstreeks is, want treinserie 2600 rijdt tussen Vlissingen en Almere Centrum via Schiphol en Amsterdam Zuid (maar helaas zonder stop te Duivendrecht).
Het enige geluk is dat die verbinding wel rechtstreeks is, want treinserie 2600 rijdt tussen Vlissingen en Almere Centrum via Schiphol en Amsterdam Zuid (maar helaas zonder stop te Duivendrecht).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De afdeling reisinformatie heeft zich ook weer uitgeleefd, op de TBP's staat nu voor de treinen naar Zvt als bestemming "Zandvoort 🏎"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag het ook net op Amsterdam Centraal ja, wel leuk dat ze wat creatiever worden nu er meer mogelijkheden zijn. Op Centraal was overigens de helft van de reizigers in de hal op weg naar Zandvoort voor mijn gevoel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goed, de 1500 rijdt dus Den Haag Centraal -> Schiphol - > Amsterdam Centraal -> Amersfoort en terug tot en met Amsterdam Centraal, terwijl de 700 en 1800 na Almere Centrum via Amsterdam Centraal en Schiphol naar Den Haag Centraal rijden, maar in omgekeerde richting te Amsterdam Centraal starten.
De 2100 en 2200 pendelen beide tussen Den Haag Centraal en Haarlem.
Ik snap dan alleen nog niet waarom vanaf Leiden Centraal 6 IC's per uur van/naar Den Haag Centraal rijden en slechts 2 naar Rotterdam en verder.
De 2100 en 2200 pendelen beide tussen Den Haag Centraal en Haarlem.
Ik snap dan alleen nog niet waarom vanaf Leiden Centraal 6 IC's per uur van/naar Den Haag Centraal rijden en slechts 2 naar Rotterdam en verder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat er van alles mogelijk zou zijn geweest, maar als je start met een bepaald plan en er dan telkens treinen uithaalt, hou je iets lelijks over. Weet je weken van tevoren wat je kan verwachten, zou je het wellicht anders doen.
-
- Donateur
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is natuurlijk heel leuk voor Rtd etc. om tijdens de F1 ook direct naar Hlm te kunnen maar ik geloof dat NS ProRail vandaag het liefst alles rond Hlm laten pendelen om zo zo min mogelijk vertragingsbronnen te hebben.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, die F1 is heel leuk, maar als forens loop ik nu te balen dat ik een half uur vertraging oploop omdat het GVB niet op tijd kan rijden en de NS maar twee IC's per uur naar Delft en Rotterdam laat rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En ik had er wat moeite mee dat in de overgebleven IC's tussen Rotterdam en Utrecht enkele losse stellen reden en dat was toch knap aan de krappe kant....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met de intercity vanaf Amsterdam Zuid naar Almere staan we stil net voor Duivendrecht. We blijken enkele tegentreinen af te moeten wachten, want bij Diemen Zuid gaat alles over een spoor…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Defecte spoorbrug bij Hlm. Zal druk worden met de F1 bezoekers
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag van Zwolle naar Zaandam gereisd. De IC's over de Veluwe waren kennelijk verlengd: de mijne reed met ICM10, wat prima was. De reisplanner gaf een overstap aan van 28 minuten op Utrecht, maar ik koos ervoor om al in Amersfoort over te stappen op de Sprinter naar Amsterdam Centraal om zo op precies dezelfde IC die ik in Utrecht had kunnen nemen uit te komen. Dat leverde in Amersfoort een cross-platform overstap op, en in Amsterdam Centraal een diagonale cross-platform (volgens de reisplanner had mijn Sprinter op 11a binnen moeten komen, maar dat werd 11b. Dit gaat wel eens vaker mis). Al met al +30 opgelopen omdat de Hanzelijn er uit lag. De vertraging had beperkt kunnen worden als de 800 naar Alkmaar had gereden, of de 3300 naar Amsterdam Centraal was doorgetrokken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat Arriva nog altijd maar 1x/uur tussen Sittard en Roermond kan rijden, en dat buiten de knoop, is spoor 3a in Roermond nu vrij.
In ieder geval deze week zijn de treinen van de Maaslijn verhuisd van spoor 3b naar 3a, met een mooie crossplatform-overstap vanuit de Intercity uit Maastricht. Tegenwoordig dus helemaal achteraan uitstappen! Ik was er uiteraard niet op bedacht vandaag en zat helemaal vooraan, moest ik alsnog een sprintje trekken. Maar goede actie!
In ieder geval deze week zijn de treinen van de Maaslijn verhuisd van spoor 3b naar 3a, met een mooie crossplatform-overstap vanuit de Intercity uit Maastricht. Tegenwoordig dus helemaal achteraan uitstappen! Ik was er uiteraard niet op bedacht vandaag en zat helemaal vooraan, moest ik alsnog een sprintje trekken. Maar goede actie!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit was afgelopen zaterdag ook het geval.
Maar nu ligt het er maar net aan wat voor soort materieel er wordt ingezet: Een losse ICM III of IV is aan de knap aan de krappe kant, terwijl een losse DDZ 4 of een DDZ 6 weer (ruim) voldoende waren.
Ik heb zaterdag alle vier de genoemde stellen (los) zien rijden tussen Rotterdam en Utrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je op station Delft via de fietsenstalling het perron wil bereiken, moet je eerst door een draaideur en daarna door de poortjes. Tussen de draaideuren en poortjes zitten ook nog twee nooddeuren, die met een alarm beveiligd zijn.
Ik snap alleen totaal niet waarom daar een alarm op zit, want dat alarm gaat minimaal 1x per week af en ik heb nog nooit iemand zien kijken en daarnaast staan de nooddeuren nog buiten de poortjes, dus het is ook niet zo dat ze zwartrijden faciliteren. De nooddeuren zorgen hoogstens voor een iets kortere looproute, dus dat is ongetwijfeld ook de reden waarom ze gebruikt worden en het alarm dus afgaat.
Ik snap alleen totaal niet waarom daar een alarm op zit, want dat alarm gaat minimaal 1x per week af en ik heb nog nooit iemand zien kijken en daarnaast staan de nooddeuren nog buiten de poortjes, dus het is ook niet zo dat ze zwartrijden faciliteren. De nooddeuren zorgen hoogstens voor een iets kortere looproute, dus dat is ongetwijfeld ook de reden waarom ze gebruikt worden en het alarm dus afgaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij aankomst van trein 2229 op Schiedam Centrum werd omgeroepen dat er een probleempje was waardoor de deuren niet opengedaan konden worden. Uiteindelijk bleven de deuren een kleine 5 minuten dicht. Daarna werd omgeroepen dat de deuren op verzoek van de politie dicht gebleven waren. Met daaraan toegevoegd: 'Ik hoop dat ze hebben kunnen vinden wat ze zochten!'
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jullie zullen het wellicht niet geloven... maar er staat een Lint defect op spoor 3 in Boxmeer.
Blij dat al die sporen 3 er nog zijn, zodra die worden wegbezuinigd wordt het echt drama.
Blij dat al die sporen 3 er nog zijn, zodra die worden wegbezuinigd wordt het echt drama.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Uitwisseling van stellen in Venlo, +4, tegelijk binnenrijden met de IC in Roermond... en deze heeft zijn deuren voor het verspringen van de minuut dicht en rijdt voor mijn neus weg.
15 seconden wachten had me een half uur gescheeld...
15 seconden wachten had me een half uur gescheeld...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten