Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die is al eens eerder gebruikt: https://treinposities.nl/ritinfo/20211031/754
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

Welk bericht heb ik gemist dat vanaf (?) vandaag alle directe intercity-treinen tussen Dordrecht en Lelystad zijn geannuleerd? Vanwege de bovenleidingissues was deze trein eerst ingekort tot Almere, maar vandaag helemaal geannuleerd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Was dat niet een van de treinseries die alleen op maandag, dinsdag en donderdag rijdt in de nieuwe afgeschaalde dienstregeling?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Voor komende vrijdag staat hij in elk geval nog in de planner.
Volgens mij zou in 2023 de 2400 buiten de spitsuren vervangen worden door de 3700. Ik weet niet meer of dat op woensdag en vrijdag de hele dag het geval zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 702
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Daniel schreef: wo 14 sep 2022, 09:19 Was dat niet een van de treinseries die alleen op maandag, dinsdag en donderdag rijdt in de nieuwe afgeschaalde dienstregeling?
Er is weinig anders afgeschaald vandaag, series als de 6800 of 2100, die ze meestal redelijk snel schrappen, rijden vandaag nog.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Volgens mij wordt de madidoregeling alleen voor de 2100 en 2600 van toepassing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8867
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Daar heeft de locomotief van een goederentrein die Fords vervoerde dus de bovenleiding kapot getrokken, die ten slotte boven op de trein en de auto's beland is, aldus ProRail. Ook morgen rijden er naar verwachting tot 20:00 geen treinen tussen Breda en Roosendaal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2400 lijkt ook vandaag en morgen niet te rijden. :s
Dat betekent dus dat er slechts 2x/uur wordt gereden op een traject waar dit jaar eigenlijk (doordeweeks) 6 Intercity's per uur zouden moeten rijden. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

En de 2200 die gewoon doodleuk met losse VIRM4 rijdt (ook in de 700/1800 rijdt losse ICM rond) -0- .
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Beetje apart: door de vandaag geschrapte 2400 is er tussen Shl en Ledn overdag een IC-halfuursdienst (met nog een sprinter die de gaten een klein beetje vult), maar 's avonds een kwartierdienst...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

De 4459 heeft vandaag volgens mij best wat mensen achter moeten in Ehv. Ik denk omdat de 3557 (foutje?) naar Tilburg gestuurd is in plaats van rechtstreeks naar Eindhoven en dus niet heeft gereden op Eindhoven-Venlo.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

MetroRET schreef: do 15 sep 2022, 15:29 En de 2200 die gewoon doodleuk met losse VIRM4 rijdt (ook in de 700/1800 rijdt losse ICM rond) -0- .
Vertrok rond tien voor zes uit Amsterdam Zuid richting Leiden met een icm viertje. Gezien het aantal achterblijvers op dat station en op Schiphol; het comfort voor de reizigers die er wel zijn; de snauw van de conductrice (*) denk ik dat de frequentie binnenkort nog wel verder naar beneden kan. Elke keuzereiziger raak je door dit gedrag kwijt. Wat een treurnis.

(*) Een niet zo vriendelijke toon werd kenbaar gemaakt dat er een reizigersoverschot is. Eh. Whut.
Het is een spectrum.
Perks
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 sep 2022, 17:54
Locatie: Eindhoven e.o (NL)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Perks »

teun schreef: do 15 sep 2022, 17:42 De 4459 heeft vandaag volgens mij best wat mensen achter moeten in Ehv. Ik denk omdat de 3557 (foutje?) naar Tilburg gestuurd is in plaats van rechtstreeks naar Eindhoven en dus niet heeft gereden op Eindhoven-Venlo.
Ik zat toevallig in de 3557 vandaag, er was iemand onwel geworden in Ht en toen vervolgens werd de 859 voorgelaten door de vertraging. Vervolgens door een wisselstoring konden we niet meer via Vg, en moesten we helemaal via Tb zonder te stoppen weer naar Ehv. Vervolgens werd de 3557 daar beëindigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Op Rotterdam Centraal stond vanochtend op spoor 13 een Eurostar defect te wezen. Vanavond om 20:50 stond deze er nog steeds. Zeker geen mogelijkheid aanwezig om die weg te slepen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Stadion staat een slaaptrein, aannemelijk om voetbalfans naar Graz terug te brengen.

Ik kon dit uitgebreid bekijken omdat de machinist van de 1174 even moest uitstappen om een object dat van een viaduct was gegooid uit het spoor te rapen. Hij had geen zin in vertraging door tussenkomst van de hulpdiensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Etienne schreef: do 15 sep 2022, 21:38 Op Rotterdam Centraal stond vanochtend op spoor 13 een Eurostar defect te wezen. Vanavond om 20:50 stond deze er nog steeds. Zeker geen mogelijkheid aanwezig om die weg te slepen?
Ik las elders dat er twijfels waren over de rijvaardigheid en daarom tot de nacht werd gewacht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanochtend had de intercity naar Vlissingen van 7:55 op Rotterdam Blaak een vertraging van circa 3-4 minuten. Niet heel problematisch, daarom de sprinter van 7:59 overgeslagen. De sprinter reed weg en de vertraging van de intercity liep vrij snel op naar +10 en +15

Uiteindelijk kwam de intercity met +17 opdagen met een sport camping in de coupé, met slapende jongeren, overal backpacks en een stroompje bier door het gangpad. Dat bleek ook de oorzaak van de vertraging, de politie had op Rotterdam Centraal de alcohol uit de trein gehaald: https://www.ad.nl/rotterdam/politie-pak ... ~adf71c6e/

Aangekomen in Dordrecht was de sprinter van 8:23 naar Roosendaal al weg, die stond vlak buiten het station echter te wachten totdat de vertraagde intercity alsnog voorbij was :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2400 rijdt (al drie dagen!) niet en de 1856 rijdt met een losse DDZ-IV.
Valt dit nog in de categorie "ongelukkige samenloop van omstandigheden"?

Ik hoop echt dat de 2400 volgende week gewoon weer rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

300758 reed gisteren zelfs met een ICM4.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Tussen Den Haag en Gouda rijden geen treinen, dus rijden doorgaande reizigers tussen Den Haag en Utrecht vermoedelijk om via Rotterdam Centraal. Maar tussen Rotterdam en Utrecht rijden maar twee Intercity's per uur. :s
Waarom worden de 1700 en 11700 niet naar Rotterdam Centraal verlengd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 2800 had "extra" gereden dit weekend, echter door personeels te kort, geschrapt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2000 en 2400 rijden ook al niet. Dan zou je verwachten dat er toch nog wel genoeg personeel is om de 2800 te laten rijden?
Dat zijn drie machinisten en (maximaal) zes conducteurs.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 2400 rijdt wel, echter alleen tussen Shl en Alm. :mrgreen:
henrivanderweijden
Berichten: 745
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op za 17 sep 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten