Ondertussen is de webcare van Arriva ontwaakt: https://twitter.com/Arriva_NL/status/15 ... 1914913792Marc schreef: ↑zo 25 sep 2022, 09:24 Tussen Maastricht en Valkenburg zouden vandaag weer treinen moeten rijden, maar dat is niet het geval. De reizigers moeten het zich maar uitzoeken, treinen worden in de AV opgeheven maar verder geen berichten bij de verstoringen of op Twitter. Ook geen woord over vervangende bussen (die wel mondjesmaat rijden).
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar staat voor komende week nog steeds niet de uitgevallen 2400 op. Dus dat is echt niet "Op werkdagen elk kwartier een Intercity" bezuiden Schiphol.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inmiddels is de trein weg en meldt ProRail dat er geen reparaties aan het spoor nodig zijn. Benieuwd hoe lang NS erover doet om het treinverkeer eerder dan verwacht weer op te starten
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gezien het feit dat:
- Er slechts mondjesmaat bussen rijden tussen Sittard en Susteren, waardoor de wachttijd tot enkele uren kan bedragen;
- De werkzaamheden tussen Maastricht en Valkenburg uitlopen, waarbij ook maar zeer beperkt bussen rijden;
- Een trein is ontspoord tussen Weert en Roermond, zonder dat er ook maar één bus rijdt;
Zou je haast gaan denken dat er boze krachten actief zijn die het niet op hebben met Limburg
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Totdat de politie klaar is met het (strafrechtelijk) onderzoek ter plaatse is er geen treinverkeer mogelijk natuurlijk (Politie).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS heeft inmiddels de 847 (vertrek Weert 14:45) weer ingelegd naar Susteren: https://treinposities.nl/ritinfo/20220925/847
Benieuwd of die inderdaad alweer gaat rijden
Benieuwd of die inderdaad alweer gaat rijden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groot compliment aan de HC van de 1770 op Ut-Gvc die heel duidelijk en luid genoeg omriep en uitstekend articuleerde. Toen ik 'm bij Gd voor het eerst hoorde, dacht ik de eerste drie seconden dat dit een proef voor een automatische omroep moest zijn, zo helder klonk het!
Ik heb het de laatste tijd wel aardig gehad met de vele HC's die maar zachtjes mompelen in de microfoon en al hun woorden in elkaar doen overlopen waardoor je geen idee hebt wat er nu precies gezegd wordt tenzij je het script kent. Dit was een zeer welkome afwisseling.
Ik heb het de laatste tijd wel aardig gehad met de vele HC's die maar zachtjes mompelen in de microfoon en al hun woorden in elkaar doen overlopen waardoor je geen idee hebt wat er nu precies gezegd wordt tenzij je het script kent. Dit was een zeer welkome afwisseling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het valt me de laatste tijd op dat vooral in de nieuwste treinen (zoals SNG en Flow VIRM) de hoofdsteunen van de stoelen zo kort zijn. De bovenkant zit ter hoogte van mijn oor en dat zit niet zo prettig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zijn ook beiden geen lekkere stoelen. Maar NS ga zo door zou ik zeggen, reizigers lopen vanzelf weg. Ik merk oa van mezelf dat ik tegenwoordig veel meer met de auto ga dan vroeger. Reden daarvoor is oa dat de eerste klasse steeds slechter wordt. 2+2 in Sprinters vind ik nog niet zo erg maar zorg voor goede stoelen en beenruimte. Daar ontbreekt het bij SNG aan. Bij de IC's hebben eig alleen ICM/ICR en VIRM 4 goede stoelen in de 1e klasse.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De stoelen zélf in de Flow VIRM vind ik behoorlijk comfortabel (zowel in de eerste als tweede klas). Ik vind alleen de rugleuning en hoofdsteunen te kort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De eerste klasse stoelen in de Flow VIRM zijn wel wat aan de harde kant (zeker ook vergeleken met 2e klasse), maar dat kan eraan liggen dat ze nog wat minder ingezeten zijn. Verder zitten ze immers niet heel slecht ofzo, ze zijn lang zo hard niet als in de vierde deelserie VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind de tweede klas in de Flow VIRM zelf comfortabeler dan de eerste klas. Daar glijd ik gewoon van de stoel af bij fors remmen.
Te korte stoelen heb ik vooral last van in de DDZ (2de klas). Hoewel men beweert dat het dezelfde stoelen zijn als in VIRMm1, vindt mijn hoofd in de DDZ net geen steun (dat klapt dan dus achterover over de stoel heen) en in de VIRMm1 net wel, waardoor ik daar veel comfortabeler zit. Dat kan er natuurlijk ook net aan liggen hoe de stoelen gemonteerd zijn.
Te korte stoelen heb ik vooral last van in de DDZ (2de klas). Hoewel men beweert dat het dezelfde stoelen zijn als in VIRMm1, vindt mijn hoofd in de DDZ net geen steun (dat klapt dan dus achterover over de stoel heen) en in de VIRMm1 net wel, waardoor ik daar veel comfortabeler zit. Dat kan er natuurlijk ook net aan liggen hoe de stoelen gemonteerd zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het grootste probleem voor mij met te korte hoofdsteunen ligt ook bij de VIRMm-1 en DDZ. Voor mijn gevoel heeft de DDZ ook een hardere zitting dan de VIRMm-1, dus ondanks dat ze er hetzelfde uitzien denk ik dat ze iets anders zijn.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend was er een aanrijding tussen Dtcp en Sdm, en het valt me op hoe rigoureus er wordt uitgedund tussen Gv en Dt. Aan het begin van de storing reden alleen de beide sprinterseries nog, inmiddels is dat uitgedund naar enkel de 5100 (kerend op Dtcp). Dat zorgt voor grote drukte: de (30)5140 reed met SNG-7 en was minstens zitvol, en de andere omloop is een los stel dus zal helemaal uitpuilen.
Waarom kan er geen tweede treinserie keren in het Delftse? Je hebt overloopwissels bij Delft aansluiting, en de 5100 toont aan dat je kunt keren in Dtcp (en ik neem aan dat dat in Dt ook kan). Dan zou de 2200 of de 5000 ook nog tot Dt of Dtcp moeten kunnen blijven komen, denk ik althans als leek.
Waarom kan er geen tweede treinserie keren in het Delftse? Je hebt overloopwissels bij Delft aansluiting, en de 5100 toont aan dat je kunt keren in Dtcp (en ik neem aan dat dat in Dt ook kan). Dan zou de 2200 of de 5000 ook nog tot Dt of Dtcp moeten kunnen blijven komen, denk ik althans als leek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 859 heeft net een goede 50 reizigers achtergelaten in Utrecht, maar ik denk dat mensen die op de volgende trein gokken misschien weer misgrijpen, dat is namelijk ook een VIRM4.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat een heel groot deel van de huidige reizigers geen reëel alternatief voor de trein heeft.
Deze reizigers zullen dus wel de trein blijven gebruiken, dus dat lost niks op.
Deze reizigers zullen dus wel de trein blijven gebruiken, dus dat lost niks op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt. NS heeft als hoogste doel om de reizigers te pesten. Treintjes rijden is leuk, maar liefst zonder reizigers. Zoiets?Karl schreef: ↑di 27 sep 2022, 08:39 Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.
Kom op zeg! Overal in de arbeidsmarkt is er een tekort aan mensen, ook bij NS. Ze zijn hard aan het werven, maar die hebben heb het niet zomaar even gevonden. Vervolgens moeten ze nog worden opgeleid. Ja, het is zwaar kl*te dat de dienstregeling zo enorm is uitgedund en dat overal mensen als haringen in een ton worden vervoerd; dat weerhoudt mij er ook van om van de auto over te stappen op de trein. Maar er is momenteel geen oplossing voorhanden. Weet jij die wel? Ga dan solliciteren bij NS!
En nee, ik werk niet bij NS, überhaupt niet in de vervoerssector, maar ik erger me kapot aan alle insinuaties dat NS niet zou doen wat ze kunnen!
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het niet rijden van de 2400 komt niet door een tekort aan rijdend personeel...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, zeer comfortabel dat iedereen in de spits in de 2800 zijn eigen tweezitter heeft . Maar waarom daar wel en in de 500/600 dan niet?Bemined schreef:In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daarmee ga je voorbij aan de kern van mijn opmerking:
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit is natuurlijk vloeken in de kerk: maar kun je in overeenstemming met vakbonden niet de HC-norm loslaten als het personeel er echt niet is? Zijn daar echt zwaarwegende argumenten tegen?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten