Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef: ↑wo 05 okt 2022, 20:54
Sowieso is het wat dubbel omdat eerder dit jaar ook normaal advies over de dienstregeling 2023 is gevraagd. Toen was toch ook wel duidelijk dat er personeel tekort zou zijn en dat had een hoop dubbel advieswerk bespaard.
De consumentenorganisaties hebben immers op die eerdere aanvraag voor dienstregeling 2023 indirect ook weer hun adviezen aan de regionale busvervoerders gebaseerd. Daar kunnen ook nog wel zaken vervelend uitpakken als dingen niet meer aangepast kunnen worden op wat NS nu werkelijk volgend jaar gaat rijden.
Ik kan bevestigen dat wij ("Een landelijke busvervoerder in de concessie NHN") de exacte wijzigingen in de 800/3000 pas 2e week september doorkregen en als gevolg daarvan nog wat wijzigingen in de drgl hebben gedaan.
In een normaal jaar leveren wij het vervoerplan eind mei/begin juli in bij de provincie dus dan zou dit wel rijkelijk laat komen. Nou zouden wijzigingen agv een NS-wijziging als deus ex machina toch wel geaccepteerd worden want alternatief is nog kutter, maar liever ga je als bedrijf niet 4 maanden achter de geplande datum aan naar de opdrachtgever.
(Dit is geen normaal jaar, vanwege allerlei BVOV-perikelen, waar ik verder niet op in ga)
Tja, in de provincie Utrecht was dit jaar juist een normaler jaar qua vervoerplanproces en lag het vervoerplan dus al bij de provincie toen NS met z'n wijzigingen kwam. En dat zou nou juist een volledig herontworpen dienstregeling zijn vanwege de aansluiting op Veenendaal-De Klomp, die niet optimaal was doordat het in 2021 haastwerk was na het last-minute besluit om toch ETMET in te voeren.
Wat het dus nu weer wordt door de totaal andere treintijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
playertwo schreef: ↑ma 10 okt 2022, 20:34
Zolang NS 10 treinpaden claimt en er reizigers zijn voor 6 tot 8 (ook pre-corona), moet deze stoptrein toch prima 2x per uur kunnen?
Eventueel kan je de 3600 ook in Est laten stoppen en je kan prima terug naar 2 tot 4x per uur een IC en 2x per uur een stoptrein op Ah - Nm.
Je hebt helemaal geen afschraling nodig, het gaat alleen om wat ritten buiten de spits die vanaf december altijd naar Arnhem rijden, zonder extra materieel. Misschien een lichte overbediening, maar wel erg gunstig voor de betuwe en Nijmegen (met name Wijchen, wat zeker eem kwartierdienst verdient)
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Het punt is dat er nu goederenpaden zijn die om 16/45 door Elst komen op het moment dat de 31100 ingekort is, die goederenpaden moeten dus of opgeofferd worden of verschoven worden naar de tijd van de 3100 (goederenpaden hebben zowel in Nijmegen als Arnhem een geplande stop dus daar kan wel mee geschoven worden zonder dat dit op de rest van de lijn problemen oplevert).
Beter naar het pad van de 3600, zodat de 3600 in het pad van de 3100 kan worden gestopt als laatstgenoemde niet rijdt. Hiermee kan er in Nijmegen een aansluiting gegeven worden van/naar Venlo.
En dat geeft dan ook geen vertraging voor de 3600 als het eens een keer een langzame, zware goederentrein betreft. Daarna komt de Sprinter, daar is dus meer ruimte.
Edit - Oh, wacht even, dat geldt alleen richting Nijmegen, richting Arnhem is dat natuurlijk andersom.
Het gaat met name om de goederentreinen van/naar Oss, dat zijn er niet zo veel per dag. Vanaf de Betuweroute is een ander pad dat niet conflicteert met de 31100.
Vanaf 21 oktober zal dienstregeling 2023 beschikbaar zijn in de NS App.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Is dat dan al gelijk de definitieve versie of moeten de afschalingen daar nog vanaf? Hafas heeft de volledige dienstregeling al erin staan, alleen enkele Arriva-treinen ontbreken nog, zoals de nachttreinen naar Schiphol en de verlenging naar Amersfoort.
Milco schreef: ↑za 15 okt 2022, 12:51
Is dat dan al gelijk de definitieve versie of moeten de afschalingen daar nog vanaf? Hafas heeft de volledige dienstregeling al erin staan, alleen enkele Arriva-treinen ontbreken nog, zoals de nachttreinen naar Schiphol en de verlenging naar Amersfoort.
Die 2 plannen van Arriva gaan voorlopig niet door. Dus het klopt dat die er niet in staan.
Dordrecht - Breda is in het weekend nu inderdaad teruggegaan tot een uurdienst, daarentegen is Geldermalsen - Utrecht weer een kwartierdienst (ok, een 11/19 dienst) geworden waar dit de laatste weken altijd een halfuurdienst was.
De 2400 en 3500 worden dus doordeweeks tijdens de daluren (en op vrijdag ook tijdens de spitsuren) te Schiphol aan elkaar gekoppeld.
Raar dat NS dat dan niet gewoon de 3700 noemt.
Oh, op momenten dat de 3700 rijdt, wordt (vaak) juist alleen tussen Shl en Vl gereden.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 27 okt 2022, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef: ↑do 27 okt 2022, 19:16
De 2400 en 3500 worden dus doordeweeks tijdens de daluren (en op vrijdag ook tijdens de spitsuren) te Schiphol aan elkaar gekoppeld.
Raar dat NS dat dan niet gewoon de 3700 noemt.
De 3700 rijdt in een kwartierligging met de 2200 op de oude lijn, de aan de 3500 gekoppelde 2400 gaat in een 10/20 ligging rijden