Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De RET heeft sommige systemen in de metro niet geüpdatet. De 5416 en de 5341 geven binnenin de metro nog aan dat je een mondkapje in de voertuigen op moet doen, maar dit is niet zo
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Door een aanrijding wordt er nu op metro E niet gereden tussen Berkel Westpolder en Pijnacker Zuid.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ret zegt rijd niet tussen Berkel Westpolder en Pijnacker centrum.
https://www.ret.nl/home/reizen/verstori ... 8eb866d3b2
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Oh ja, je hebt gelijk. :mrgreen:
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KoenN »

Wat voor werkzaamheden worden er aan de E lijn uitgevoerd in de avond uren?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De 5509 op een auto gebotst met 100 km/h. De auto is total loss en de bestuurder is zwaargewond. De metro heeft ook zware schade
Laatst gewijzigd door Busseninportland op di 01 nov 2022, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KoenN »

Waar heb je dat vandaan?
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Busseninportland schreef: wo 12 okt 2022, 15:39 De 5501 op een auto gebotst met 100 km/h. De auto is totaal loss en de bestuurder is zwaargewond. De metro heeft ook zware schade
De bestuurder van de auto is overleden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Ik kan nergens ook maar enig nieuwsbericht vinden van dit ongeluk, maar er is slechts één plek waar dit gebeurt kan zijn en dat is de overweg in de Polderweg in Pijnacker.

Vanmiddag waren op lijn D enkele diensten manco. Toen ik om 16:14 het perron op kwam in Spijkenisse, zou de volgende D pas over 23 minuten komen; ik ben daarom maar met de C-lijn naar Rotterdam gereisd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Etienne schreef: wo 12 okt 2022, 20:40 Ik kan nergens ook maar enig nieuwsbericht vinden van dit ongeluk, maar er is slechts één plek waar dit gebeurt kan zijn en dat is de overweg in de Polderweg in Pijnacker.
Geen nieuwsbericht, wel dit bericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KoenN »

Busseninportland schreef: wo 12 okt 2022, 15:39 De 5501 op een auto gebotst met 100 km/h. De auto is totaal loss en de bestuurder is zwaargewond. De metro heeft ook zware schade
Zijn hier foto’s van?
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Busseninportland schreef: wo 12 okt 2022, 15:39 De 5501 op een auto gebotst met 100 km/h. De auto is totaal loss en de bestuurder is zwaargewond. De metro heeft ook zware schade
Er is geen auto bij betrokken
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

KoenN schreef: wo 12 okt 2022, 23:31
Busseninportland schreef: wo 12 okt 2022, 15:39 De 5501 op een auto gebotst met 100 km/h. De auto is totaal loss en de bestuurder is zwaargewond. De metro heeft ook zware schade
Zijn hier foto’s van?
Daar wil je toch geen foto's van zien
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Aanrijding met voertuig haalt het nieuws vaak wel, aanrijdingen met persoon meestal niet.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Iets met privacy enzo. ;) En trouwens vanaf 17 oktober t/m 12 november wordt buslijn 44 ingekort tot de route Dijkzigt -Rotterdam Centraal v.v. ivm afsluiting van de Maastunnel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Vanaf 17 oktober ziet het halve OV-net in het centrum er anders uit. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ja, ik snap nog steeds niet wie besloten heeft dat de werkzaamheden aan de Mathenesserbrug NU moeten, terwijl de Lage Erfbrug voor tramverkeer onbruikbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De MRDH heeft gisteren ingestemd met het ingekort laten van lijn 4 tot Heemraadsplein in ruil voor een frequentieverhoging van lijn 21/24 naar 4x per uur in de brede middagspits: https://corporate.ret.nl/nieuws/mrdh-st ... -2023-vast
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Verstandig besluit. Het 4-traject ten westen van Heemraadplein loopt toch parallel aan de metro. Dan is meer ritten op de 21/24 inderdaad veel nuttiger.
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Chollo schreef: ma 10 okt 2022, 11:16Ik heb sowieso nooit begrepen hoe die nieuwe e-shuttle een bezuiniging was t.o.v. lijn 47. De hele dienstregeling werd al met één bus gereden. Misschien dat het in onderhoud iets scheelt, maar dan hadden ze ook in eerste instantie al van een stadsbus naar een 8-persoonsbus kunnen switchen.
Uit het nieuwsbericht van de RET blijkt dat de gemeente voor het nieuwe buurtbusje betaalt, dus voor de MRDH en RET is het een bezuiniging want nu komt het geld ergens anders vandaan.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Roeland schreef: do 13 okt 2022, 16:42 Verstandig besluit. Het 4-traject ten westen van Heemraadplein loopt toch parallel aan de metro. Dan is meer ritten op de 21/24 inderdaad veel nuttiger.
Ik ben het hier niet mee eens, want dit is gewoon een ordinaire bezuiniging op een lijn waar niets mis mee is en de DRU's letterlijk van afgepakt worden om elders neer te zette waar nota bene al hoogfrequent gereden wordt. Als je het zo gaat stellen kan je net zo goed ook lijn 25 inkorten tot resp. Wilhelminaplein en Blijdorp om een voorbeeld te noemen.

Nee, het huidige tramnet is gewoon inefficiënt en moet anders ingericht worden met gestrekte lijnen en meer directe verbindingen. Want nu zadel je weer reizgers op met verplichte overstappen, omreizen en langere reistijden. De OV armoede neemt alleen maar toe zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het probleem is dat je bij Heemraadsplein niet kunt overstappen op de metro, waardoor het een beetje een onhandig eindpunt is.
Dan kun je beter lijn 4 en 8 bij Delfshaven op elkaar over laten gaan en lijn 23 naar Spangen laten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Maar de meeste 4-haltes liggen al op loopafstand van een metrostation. Het aantal potentiële overstappers vanuit tram 4 op de metro zal dan wel heel gering zijn, vermoed ik.
Koppeling van lijn 4 aan lijn 8 zou inderdaad ook een mooie oplossing zijn. Ik zou zeggen: meld het bij de RET.
Als er tenminste niet veel 8-reizigers zijn bij de haltes Van Duylstraat en Zeilmakersstraat?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Als je dan toch gaat koppelen, koppel dán de 24 aan de 4 of 8, dat lijkt me een betere oplossing dan de 24 aan de rand van de stad te laten eindigen op Marconiplein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Vanuit mijn eigen perspectief zou ik blij moeten zijn met een hogere frequentie van de 21/24, maar mijn indruk is niet dat het over het gehele traject nodig is.

De drukste delen van deze lijnen zijn Rotterdam Centraal - Oude Plantage en Schiedam Centrum - Bachplein.

Met het herintroduceren van spitslijn 124 Rotterdam Centraal - Burgemeester Oudlaan, een nieuwe spitslijn 121 Schiedam Centrum - Harreweg en het verbeteren van de afstemming van de 21/24 en 23 tussen Beurs en Marconiplein zou volgens mij praktisch hetzelfde bereikt kunnen worden, en dan kan je de tram van de Nieuwe Binnenweg wel naar een metrostation door kunnen trekken.

Misschien moet je ook de 7 en 4 wel van eindpunt laten verwisselen, dus de 7 4x/uur naar Marconiplein en dan de 4 6x/uur naar Willemsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 195 gasten