Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik heb vandaag even in de ICE L gezeten en ik kan zeggen dat het prima stoelen zijn, beter dan in de huidige IC-rijtuigen en ook nog net iets verder te verstellen. Alleen het klaptafeltje had wel iets steviger gemogen.
Ter referentie: ik heb een hekel aan de stoelen van de SNG.
Ter referentie: ik heb een hekel aan de stoelen van de SNG.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar die klaptafel is groot genoeg voor een laptop en groter dan in menig ICE. En ze zitten niet op zo'n afstand dat je op het puntje van je stoel moet gaan zitten om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Die bekleding is een soort mis tussen stof en gaas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De steek tussen de stoelen bij die ICE L lijkt olk vrij klein, of is dat in de praktijk niet het geval? De gangpaden lijken me voor mensen die hun halve huisraad in hun koffer mee willen nemen behoorlijk krap. Stoelen zelf doen een beetje denken aan wat er in de BR 412 en de gerenommeerde 403/406 zit. Ook fijne stoelen.
Oh, en ik kan de stoelen in SNG zeer waarderen.
Oh, en ik kan de stoelen in SNG zeer waarderen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik denk dat DB ervan uitgaat dat reizigers hun rolkoffers niet meenemen door de gangpaden, maar in een bagagerek zetten?
O ja, ik heb meestal ook geen problemen met de stoelen in SNG. Het is alleen altijd even zoeken naar de optimale zithouding.
O ja, ik heb meestal ook geen problemen met de stoelen in SNG. Het is alleen altijd even zoeken naar de optimale zithouding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De nieuwe CAF-treinstellen voor de Schönbuchbahn gaan niet eerder dan in het voorjaar 2024 in dienst. Met de nu ingebouwde remmen krijgen de stellen, welke al sinds 2020 geleverd zijn, geen toelating door het EBA en dus moet CAF alle remmen vervangen:
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... duced=true
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... duced=true
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor het eerst werd een Mireo in DB-kleuren gezien: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10230494
Materieelaanschaf in het buitenland
Ik geloof dat ik ze in S-Bahn Rhein-Neckar design toch mooier vind.
Ik noem liefkozend Stormtrooper.
Ik noem liefkozend Stormtrooper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Mireo is van zichzelf al vrij smaakgevoelig ontworpen. In een huisstijl met veel wit komt het ontwerp nog wel goed uit de verf inderdaad, maar in een donkere kleur zoals rood vind ik de trein maar matig. De Stadler FLIRT3 heeft veel minder last van smaakgevoeligheid als het gaat om de combinatie van huisstijl en treinontwerp.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Weet iemand of alle ICE 3neo die de DB aanschaft geschikt zijn om in het buitenland (lees: Nederland) te rijden of alleen een deelserie?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens deze afbeelding vanuit een Siemens persbericht zullen alle stellen geschikt zijn voor de Nederlandse en Belgische bovenleidingsspanning
Volgens andere informatie op internet zou het alleen om de laatste 43 bestelde stellen gaan. Hoe het dus precies zit is een kwestie van afwachten.
Al weet ik ook weer dat men hoopt tussen 2024 en 2026 de huidige BR406 volledig te vervangen voor de BR408
Volgens andere informatie op internet zou het alleen om de laatste 43 bestelde stellen gaan. Hoe het dus precies zit is een kwestie van afwachten.
Al weet ik ook weer dat men hoopt tussen 2024 en 2026 de huidige BR406 volledig te vervangen voor de BR408
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Waren die 43 niet de stellen die het vernieuwde interieurdesign van DB zouden krijgen? Dat zou namelijk ook alleen een deel van de BR408-serie betreffen.
Vanaf de eerste publicatie over de BR408-ontwikkeling werd inzet naar Nederland en België al benoemd, dus ik zou het apart vinden als het alleen een nabestelling zou betreffen die daarvoor geschikt is.
Vanaf de eerste publicatie over de BR408-ontwikkeling werd inzet naar Nederland en België al benoemd, dus ik zou het apart vinden als het alleen een nabestelling zou betreffen die daarvoor geschikt is.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vanaf het 17e stel in de eerste productie zal men overgaan op het andere concept van inrichting
Erleben können die Reisenden das neue Design erstmals im Dezember 2023 im 17. Zug des neuen ICE 3neo. Ab diesem Zeitpunkt wird diese Ausstattung in alle neu beschafften Fernverkehrszüge eingebaut.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ohja, nu herinner ik het me weer, inderdaad. Dan waren het juist de eerste 30 die buitenland-compatibel zijn (waarvan dus de helft met nieuw interieur), de 43 van de nabestelling waren dan enkel voor binnenlands gebruik.
Ik ga niet door voor de koelkast
Ik ga niet door voor de koelkast
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik hoop dat de toelating in NL zonder veel problemen gepaard gaan, want als het goed is zijn de Eurostar-treinen gelijk aan deze treinen. Los van dat de Eurostar-treinen twee gekoppelde treinen zijn in feite.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik verwacht meer problemen in België. Want de toelating van de 407 in België is ook al jaren een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
België = een probleem.
Verder niemands schuld natuurlijk — en dat is dus precies het probleem.
Verder niemands schuld natuurlijk — en dat is dus precies het probleem.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Wat is het verschil tussen de Baureihe 407 en Baureihe 408, afgezien van de toekomstige toelating in Nederland?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
408:Änderungen gegenüber der Baureihe 407 sind unter anderem mobilfunkdurchlässige Fenster, zwölf statt zehn Einstiegstüren pro Seite, darunter jeweils ein separater Einstieg mit Rollstuhlhublift und acht Fahrradstellplätze.
407:Die Züge verfügen über 439 Sitzplätze, darunter 99 in der 1. Klasse.
Gesamt: 460 - 1. Klasse: 111 - 2. Klasse: 333 - Bistro: 16
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En ter vergelijking met de 406:
gesamt: 419 - 1. klasse: 93 - 2. klasse: 326 - bistro: 16
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De laatste optelsom begrijp ik niet: de zitplaatsen bij de bistro worden niet meegeteld
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In principe moet je die ook helemaal niet mee willen tellen: ze zijn immers voor kortstondig gebruik, niet om de hele reis te zitten.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In Praag zijn ze toe aan nieuwe voertuigen voor de funiculaire Újezd-Nebozízek-Petřín. Eind dit jaar wil men ze gaan bestellen, eind 2024 moeten ze gaan rijden en hier kun je het winnende ontwerp vinden (en de ontwerpen die 2, 3 en 4 zijn geëindigd).
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het winnende ontwerp heeft wel heel erg veel weg van de treintjes in Wuppertal.
🍉
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het is een moderne designstijl. De MP14 in Parijs is ook redelijk vergelijkbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat is de tweede plaats. Het winnende ontwerp heeft twee (kleine) lampen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten