Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8703
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo heftig, zag ook beelden dat de chauffeur nog probeerde de treinmachinisten te waarschuwen voor zover dat nog kon.
Sterkte aan de buschauffeur en de machinist, die waarschijnlijk niet wist of de bus wel leeg was…..
Sterkte aan de buschauffeur en de machinist, die waarschijnlijk niet wist of de bus wel leeg was…..
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op iedere overweg staat een poster met een telefoonummer van de treinverkeersleider als ik het goed heb. Als de chauffeur op tijd die nummer had gebeld, stond dan het treinverkeer stil. Als dat op het laatste moment was, had die sws geen tijd meer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit soort akkefietjes laat meestal geen tijd om even te bellen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is dat zo? Ik heb die posters nooit gezien in ieder geval en heb er ook nooit over gehoord. Kan prima zijn dat het mij niet opgevallen is hoor...
Mijn eerste reactie (na uitstappen en weglopen) zou zijn om 112 bellen...
En fijn dat er gelijk weer 'experts' op dit forum met speculaties komen waardoor dit ongeluk heeft kunnen gebeuren. Ik zal de onderzoeksdiensten verwittigen dat ze na een ongeluk beter meteen op dit forum kunnen kijken om de oorzaak te achterhalen in plaats van ter plaatse onderzoek te doen. Scheelt weer tijd en mankracht...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zei als ik het goed heb. Het kan ook zijn dat het niet zo is.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8703
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het nieuwsbericht van het AD lees ik:
Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.
Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een interview met een ooggetuige maakt een menselijke fout als oorzaak zeer onwaarschijnlijk. In datzelfde interview lijkt de schrik bij de chauffeur mee te vallen, maar desondanks vind ik het gewaagd van Connexxion om hem vanmiddag alweer onder begeleiding op de bus te zetten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lijkt me eigenlijk ook iets dat we prima aan chauffeur, bedrijf en deskundige begeleiding over kunnen laten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen reed de bus van de kruising naar de overweg in plaats van andersom.ArrivaBas schreef: ↑ma 17 okt 2022, 11:34 Hoogstwaarschijnlijk is dit weer typisch zo'n gevalletje van gebrek aan verkeersinzicht geweest, waarbij de bus weliswaar door het groene licht is gereden, maar dat door file eigenlijk beter niet had kunnen doen, omdat die midden op de overweg is komen te staan.
Daar is inderdaad niks raar aan, maar je brengt het alsof er twee dingen gebeurd kunnen zijn. Terwijl er natuurlijk veel meer oorzaken kunnen zijn geweest.
In het geval dat een buschauffeur niet zo veel aan een ongeluk kon doen lijkt het mij het beste om hem zo snel mogelijk zijn/haar/hen vertrouwen terug te winnen. Anders zit die maar thuis, met de kans dat die schuldgevoelens gaat ontwikkelen.Milco schreef: ↑ma 17 okt 2022, 13:53De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.
Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch fijn dat er hier figuren zijn die meningen en speculatie kunnen verdraaien naar opdringerige betwerigheid.
Uiteraard is die beslissing volledig aan de betrokken partijen. Dat ik het gewaagd vind is uiteraard louter mijn mening, die zij hoogstwaarschijnlijk niet lezen en zeker niet verplicht hoeven over te nemen.
Uiteraard is die beslissing volledig aan de betrokken partijen. Dat ik het gewaagd vind is uiteraard louter mijn mening, die zij hoogstwaarschijnlijk niet lezen en zeker niet verplicht hoeven over te nemen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Opzettelijk zal zeker geen chauffeur dat doen (of ze hebben een death wish), maar ik heb zelf in een bus gezeten die stopte op een overweg. Of dat onachtzaamheid van de chauffeur was of dat hij zijn voertuig niet overzag weet ik niet. Ik weet wel dat dan een indringend gesprek met de chauffeur nodig is.BusFreakRotterdam schreef: ↑ma 17 okt 2022, 11:28
Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden.
Ik voelde me iig niet erg prettig op dat moment, ook al wist ik dat a) de kans dat er een trein kwam klein was (enkel spoor en kennis van de dienstregeling) en b) ik zag dat de stoptijd kort zou zijn.
Maar dan nog doe je dat niet als de bus normaal functioneert. En toch gebeurt het ook.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er doet een derde *mogelijke* oorzaak de ronde; deze heb ik van een nieuwssite, ik meen het AD. De bus zou een defect hebben gehad en daarom onderweg zijn naar de garage. Op de spoorwegovergang sputterde de bus wat en kwam toen niet meer van z'n plek.
En zo zijn er nog veel meer *mogelijke* oorzaken. Dus heeft het totaal geen zin om allerlei *mogelijke* oorzaken en bijbehorende *mogelijke* repercussies te noemen. Om dit te onderzoeken zijn er échte experts in plaats van de stuurlui aan wal die hier allerlei *mogelijke* oorzaken noemen.
En zo zijn er nog veel meer *mogelijke* oorzaken. Dus heeft het totaal geen zin om allerlei *mogelijke* oorzaken en bijbehorende *mogelijke* repercussies te noemen. Om dit te onderzoeken zijn er échte experts in plaats van de stuurlui aan wal die hier allerlei *mogelijke* oorzaken noemen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar we hoeven geen zelfcensuur toe te passen. Punt hier is dat er teveel mogelijke scenario's zijn die aan het ontstaan van dit ongeval hebben bijgedragen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is een schot voor de boeg, maar ik zet mijn geld op een complot van aliens en ontslagen Sesamstraatfiguranten.
Toevoeging: "zeker drie dagen" geen treinverkeer:
https://www.ad.nl/binnenland/getuige-fi ... ~a8190cef/
Tot in november, lieve mensen.
Toevoeging: "zeker drie dagen" geen treinverkeer:
https://www.ad.nl/binnenland/getuige-fi ... ~a8190cef/
Tot in november, lieve mensen.
🗣
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eens, zelfcensuur is niet nodig. Maar speculeren met vingertje wijzen is ook niet nodig. Dat kwam misschien niet heel duidelijk uit mijn post naar voren, maar dat was wel waar het mij ook ging.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker, dat wilde ik ook met mijn reactie bewerkstelligen, het is meer de 'tone of voice'.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit is wel gebruikelijk om te voorkomen dat je angst ontwikkeld en niet meer durft. Het kan een eigen keuze zijn maar ook dat het aangeraden is.Milco schreef: ↑ma 17 okt 2022, 13:53 In het nieuwsbericht van het AD lees ik:
De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.
Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik stel jouw oordeel over het beleid van Connexxion in dezen natuurlijk juist heel erg op prijs, vooral vanwege zijn hier door jezelf zo treffend beschreven overbodigheid. Ga zo doorArrivaBas schreef: ↑ma 17 okt 2022, 14:12 Toch fijn dat er hier figuren zijn die meningen en speculatie kunnen verdraaien naar opdringerige betwerigheid.
Uiteraard is die beslissing volledig aan de betrokken partijen. Dat ik het gewaagd vind is uiteraard louter mijn mening, die zij hoogstwaarschijnlijk niet lezen en zeker niet verplicht hoeven over te nemen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De overweg heeft inderdaad aan de noordzijde een flink hoogteverschil, dat viel mij vorig jaar ook al eens op toen ik er langs kwam met een wandeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kijk, dat snijdt houtbuschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van noodbuschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En zo leren we en passant nog iets over de werking van een bus
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten