Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8703
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zo heftig, zag ook beelden dat de chauffeur nog probeerde de treinmachinisten te waarschuwen voor zover dat nog kon. :(

Sterkte aan de buschauffeur en de machinist, die waarschijnlijk niet wist of de bus wel leeg was…..
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Matt5154 »

Bemined schreef: ma 17 okt 2022, 11:43 Ziet er hoe dan ook uit als een gevaarlijke overweg, ligt in een bocht met verkanting dus kruising is niet vlak maar in een helling. Daarnaast slecht zicht en een wegkruising direct naast de overweg.
Op iedere overweg staat een poster met een telefoonummer van de treinverkeersleider als ik het goed heb. Als de chauffeur op tijd die nummer had gebeld, stond dan het treinverkeer stil. Als dat op het laatste moment was, had die sws geen tijd meer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dit soort akkefietjes laat meestal geen tijd om even te bellen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3260
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Matt5154 schreef: ma 17 okt 2022, 13:31 Op iedere overweg staat een poster met een telefoonummer van de treinverkeersleider als ik het goed heb.
Is dat zo? Ik heb die posters nooit gezien in ieder geval en heb er ook nooit over gehoord. Kan prima zijn dat het mij niet opgevallen is hoor...

Mijn eerste reactie (na uitstappen en weglopen) zou zijn om 112 bellen...

En fijn dat er gelijk weer 'experts' op dit forum met speculaties komen waardoor dit ongeluk heeft kunnen gebeuren. Ik zal de onderzoeksdiensten verwittigen dat ze na een ongeluk beter meteen op dit forum kunnen kijken om de oorzaak te achterhalen in plaats van ter plaatse onderzoek te doen. Scheelt weer tijd en mankracht...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Matt5154 »

Ik zei als ik het goed heb. Het kan ook zijn dat het niet zo is.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8703
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In het nieuwsbericht van het AD lees ik:
De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.

Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Een interview met een ooggetuige maakt een menselijke fout als oorzaak zeer onwaarschijnlijk. In datzelfde interview lijkt de schrik bij de chauffeur mee te vallen, maar desondanks vind ik het gewaagd van Connexxion om hem vanmiddag alweer onder begeleiding op de bus te zetten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat lijkt me eigenlijk ook iets dat we prima aan chauffeur, bedrijf en deskundige begeleiding over kunnen laten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
John Hill
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door John Hill »

ArrivaBas schreef: ma 17 okt 2022, 11:34 Hoogstwaarschijnlijk is dit weer typisch zo'n gevalletje van gebrek aan verkeersinzicht geweest, waarbij de bus weliswaar door het groene licht is gereden, maar dat door file eigenlijk beter niet had kunnen doen, omdat die midden op de overweg is komen te staan.
Alleen reed de bus van de kruising naar de overweg in plaats van andersom.
PHS schreef: ma 17 okt 2022, 10:49 Ik vraag mij wel af of dit een fout van de chauffeur is geweest of dat de spoorbomen niet werkten. In het eerste geval mag de chauffeur zijn rijbewijs met code 95 inleveren wat mij betreft, in het tweede geval heeft ProRail heel wat uit te leggen.
PHS schreef: ma 17 okt 2022, 11:41 In mijn ogen is er niets raars aan om na een ongeluk mogelijke oorzaken te noemen.
Daar is inderdaad niks raar aan, maar je brengt het alsof er twee dingen gebeurd kunnen zijn. Terwijl er natuurlijk veel meer oorzaken kunnen zijn geweest.
Milco schreef: ma 17 okt 2022, 13:53
De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.

Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
In het geval dat een buschauffeur niet zo veel aan een ongeluk kon doen lijkt het mij het beste om hem zo snel mogelijk zijn/haar/hen vertrouwen terug te winnen. Anders zit die maar thuis, met de kans dat die schuldgevoelens gaat ontwikkelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Toch fijn dat er hier figuren zijn die meningen en speculatie kunnen verdraaien naar opdringerige betwerigheid. (A)

Uiteraard is die beslissing volledig aan de betrokken partijen. Dat ik het gewaagd vind is uiteraard louter mijn mening, die zij hoogstwaarschijnlijk niet lezen en zeker niet verplicht hoeven over te nemen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MaartenD
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

BusFreakRotterdam schreef: ma 17 okt 2022, 11:28
Een beroepschauffeur parkeert echt zijn bus niet met opzet op een overweg waar treinen rijden.
Opzettelijk zal zeker geen chauffeur dat doen (of ze hebben een death wish), maar ik heb zelf in een bus gezeten die stopte op een overweg. Of dat onachtzaamheid van de chauffeur was of dat hij zijn voertuig niet overzag weet ik niet. Ik weet wel dat dan een indringend gesprek met de chauffeur nodig is.
Ik voelde me iig niet erg prettig op dat moment, ook al wist ik dat a) de kans dat er een trein kwam klein was (enkel spoor en kennis van de dienstregeling) en b) ik zag dat de stoptijd kort zou zijn.
Maar dan nog doe je dat niet als de bus normaal functioneert. En toch gebeurt het ook.
T-hijs
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Er doet een derde *mogelijke* oorzaak de ronde; deze heb ik van een nieuwssite, ik meen het AD. De bus zou een defect hebben gehad en daarom onderweg zijn naar de garage. Op de spoorwegovergang sputterde de bus wat en kwam toen niet meer van z'n plek.

En zo zijn er nog veel meer *mogelijke* oorzaken. Dus heeft het totaal geen zin om allerlei *mogelijke* oorzaken en bijbehorende *mogelijke* repercussies te noemen. Om dit te onderzoeken zijn er échte experts in plaats van de stuurlui aan wal die hier allerlei *mogelijke* oorzaken noemen.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7655
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Maar we hoeven geen zelfcensuur toe te passen. Punt hier is dat er teveel mogelijke scenario's zijn die aan het ontstaan van dit ongeval hebben bijgedragen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3260
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Het is een schot voor de boeg, maar ik zet mijn geld op een complot van aliens en ontslagen Sesamstraatfiguranten.

Toevoeging: "zeker drie dagen" geen treinverkeer:

https://www.ad.nl/binnenland/getuige-fi ... ~a8190cef/

Tot in november, lieve mensen.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Welke bus bij TCR heeft er géén defect :')
🍉
T-hijs
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

waldo79 schreef: ma 17 okt 2022, 16:25 Maar we hoeven geen zelfcensuur toe te passen. Punt hier is dat er teveel mogelijke scenario's zijn die aan het ontstaan van dit ongeval hebben bijgedragen.
Eens, zelfcensuur is niet nodig. Maar speculeren met vingertje wijzen is ook niet nodig. Dat kwam misschien niet heel duidelijk uit mijn post naar voren, maar dat was wel waar het mij ook ging.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7655
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Zeker, dat wilde ik ook met mijn reactie bewerkstelligen, het is meer de 'tone of voice'.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daantje »

Milco schreef: ma 17 okt 2022, 13:53 In het nieuwsbericht van het AD lees ik:
De buschauffeur maakt vandaag nog een een nieuwe rit, onder begeleiding. ,,Dit plannen we altijd vrij snel als er een ongeval heeft plaatsgevonden", aldus de Connexxion-woordvoerder.

Nu ben ik zeker geen expert en ik wil zeker geen discussie aanwakkeren, maar zou het niet verstandiger zijn in dit geval de chauffeur naar huis te laten gaan na zo’n heftig ongeval in plaats van hem – weliswaar met begeleiding – opnieuw achter het stuur te zetten? Of zou het een eigen keuze kunnen zijn van de chauffeur?
Dit is wel gebruikelijk om te voorkomen dat je angst ontwikkeld en niet meer durft. Het kan een eigen keuze zijn maar ook dat het aangeraden is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: ma 17 okt 2022, 14:12 Toch fijn dat er hier figuren zijn die meningen en speculatie kunnen verdraaien naar opdringerige betwerigheid. (A)

Uiteraard is die beslissing volledig aan de betrokken partijen. Dat ik het gewaagd vind is uiteraard louter mijn mening, die zij hoogstwaarschijnlijk niet lezen en zeker niet verplicht hoeven over te nemen.
Ik stel jouw oordeel over het beleid van Connexxion in dezen natuurlijk juist heel erg op prijs, vooral vanwege zijn hier door jezelf zo treffend beschreven overbodigheid. Ga zo door :trein: *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door buschauffeurDH »

Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De overweg heeft inderdaad aan de noordzijde een flink hoogteverschil, dat viel mij vorig jaar ook al eens op toen ik er langs kwam met een wandeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Kijk, dat snijdt hout :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

buschauffeurDH schreef: ma 17 okt 2022, 23:24 Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.

In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van nood

Afbeelding
waldo79
Berichten: 7655
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En zo leren we en passant nog iets over de werking van een bus (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten