Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
En de school- en nachtbussen ontbreken ook nog.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik mis de Bizzliners ook.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Lijntje tussen Wormerveer en Purmerend verdwijnt ook?
🍉
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
dat wordt denk ik lijn 67 Zaandam Station - Purmerend tramplein via Wormerveer.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Een 12m zit rond de 40 zetels. Een 18m schijnt rond de 45 te zitten. Een 13.5m kan rond de 50 zetels hebben en een 15m tot wel 60 zetels. Hierbij geldt wel dat de 12m en 13.5m bijna gelijkwaardig qua kosten zijn terwijl je tot 20% meer kan vervoeten. De 18m naar wat ik me herinner tot 50% duurder, terwijl je geen zitplaatsen wint.
Ik hoop dat het netwerk mooi oogt, al duurt het een heel jaat voor de concessie begint.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Lijn 112 bedient meer haltes onderweg en gaat nog door Volendam heen (route lijn 312 van nu).
Dit is een algemene kaart, waarop die niet benoemd zijn.
R-NET Lijn 370 ben ik vergeten in dit lijstje, die is nu aangevuld.
Correct.david_meyer24 schreef: ↑wo 19 okt 2022, 17:34 Dat wordt denk ik lijn 67 Zaandam Station - Purmerend tramplein via Wormerveer.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Met deze information kunnen we toch al de dienstregelingsoverzicht maken voor de nieuwe concessie? We hebben een deel van de lijnen EN het materieel.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Veel succes.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Mijn vragen op basis van het lijstje van MetroRET :
1) Gaat lijn 103 via Landsmeer rijden (en vervangt zo lijn 125)?
2) Aannemende dat lijn 104 dezelfde route heeft als de huidige 304: waarom blijft die lijn geen R-net?
3) Waarom gaat Streek lijn 110 vanaf Amsterdam Centraal en R-net 316 vanaf Amsterdam Noord? Ik zou het andersom verwachten (als er überhaupt al twee lijnen nodig zijn).
4) Heeft Marken straks geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam (Noord) meer?
5) Wat wordt de route van lijn 111?
6) Waarom wordt lijn 394 ingekort tot Noorderpark?
1) Gaat lijn 103 via Landsmeer rijden (en vervangt zo lijn 125)?
2) Aannemende dat lijn 104 dezelfde route heeft als de huidige 304: waarom blijft die lijn geen R-net?
3) Waarom gaat Streek lijn 110 vanaf Amsterdam Centraal en R-net 316 vanaf Amsterdam Noord? Ik zou het andersom verwachten (als er überhaupt al twee lijnen nodig zijn).
4) Heeft Marken straks geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam (Noord) meer?
5) Wat wordt de route van lijn 111?
6) Waarom wordt lijn 394 ingekort tot Noorderpark?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
1) Ja, lijn 103 gaat via Landsmeer en volgt inderdaad de route van lijn 125.
2) Ongetwijfeld vanwege het stoppatroon, lijn 100 en 104 stoppen bijvoorbeeld ook in Ilpendam en Watergang, waar R-NET straks niet langer zal stoppen.
3) Lijn 110 neemt 1 van de 2 routes over van lijn 316 door Volendam (route via Marinapark), tevens aangevuld, lijn 110 rijdt daarna nog verder naar Purmerend Tramplein.
4) Nee, lijn 111 verbindt Marken met Amsterdam Noord.
5) Lijn 111 rijdt vanaf Amsterdam Noord, grofweg via de route van lijn 392 naar Zaandam.
6) Waarom lijn 394 wordt ingekort is mij niet bekend.
2) Ongetwijfeld vanwege het stoppatroon, lijn 100 en 104 stoppen bijvoorbeeld ook in Ilpendam en Watergang, waar R-NET straks niet langer zal stoppen.
3) Lijn 110 neemt 1 van de 2 routes over van lijn 316 door Volendam (route via Marinapark), tevens aangevuld, lijn 110 rijdt daarna nog verder naar Purmerend Tramplein.
4) Nee, lijn 111 verbindt Marken met Amsterdam Noord.
5) Lijn 111 rijdt vanaf Amsterdam Noord, grofweg via de route van lijn 392 naar Zaandam.
6) Waarom lijn 394 wordt ingekort is mij niet bekend.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hoewel de zitcapaciteit van een 13,5m bus groter is tegenover een 12m bus, lever je wel sta plekken in > de maximale capaciteit is lager. Voor de VDL Citea New Generation betekend dit;CamilleKreemers schreef: ↑wo 19 okt 2022, 18:04 Een 12m zit rond de 40 zetels. Een 18m schijnt rond de 45 te zitten. Een 13.5m kan rond de 50 zetels hebben en een 15m tot wel 60 zetels. Hierbij geldt wel dat de 12m en 13.5m bijna gelijkwaardig qua kosten zijn terwijl je tot 20% meer kan vervoeten. De 18m naar wat ik me herinner tot 50% duurder, terwijl je geen zitplaatsen wint.
- LE122= 105 passagiers
- LE135= 89 passagiers
- LF181= 153 passagiers (gelede bus)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Met name de lijnen waarop die 13,5-meterbussen ingezet worden zijn, gezien de lange afstanden die deze afleggen, gebaat bij meer zitplaatsen en niet zozeer bij hoge capaciteit. Daar worden de frequenties ongetwijfeld op aangepast.
Ik kwam een artikel van het Noordhollands Dagblad tegen waarin zoal staat dat er nog wat minder lijnen naar Amsterdam Centraal gaan rijden dan op dit moment het geval is. Waarschijnlijk daarom zal lijn 394 tot Noorderpark gaan rijden.
Overigens staat in dat artikel ook dat de lijn naar Zuidoost als M-lijn gaat rijden, al kan dat een journalistieke vergissing zijn.
Ik kwam een artikel van het Noordhollands Dagblad tegen waarin zoal staat dat er nog wat minder lijnen naar Amsterdam Centraal gaan rijden dan op dit moment het geval is. Waarschijnlijk daarom zal lijn 394 tot Noorderpark gaan rijden.
Overigens staat in dat artikel ook dat de lijn naar Zuidoost als M-lijn gaat rijden, al kan dat een journalistieke vergissing zijn.
Die zijn onder de huidige omstandigheden best welkom in AML en zouden daar prima passen tussen hun soortgenoten, al weet ik niet of dat straks nog nodig zal zijn als de Uithoornlijn opengaat.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Bedankt voor de antwoorden.MetroRET schreef: ↑wo 19 okt 2022, 19:46 1) Ja, lijn 103 gaat via Landsmeer en volgt inderdaad de route van lijn 125.
2) Ongetwijfeld vanwege het stoppatroon, lijn 100 en 104 stoppen bijvoorbeeld ook in Ilpendam en Watergang, waar R-NET straks niet langer zal stoppen.
3) Lijn 110 neemt 1 van de 2 routes over van lijn 316 door Volendam (route via Marinapark), tevens aangevuld, lijn 110 rijdt daarna nog verder naar Purmerend Tramplein.
4) Nee, lijn 111 verbindt Marken met Amsterdam Noord.
5) Lijn 111 rijdt vanaf Amsterdam Noord, grofweg via de route van lijn 392 naar Zaandam.
6) Waarom lijn 394 wordt ingekort is mij niet bekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Mooie plannen zo op het eerste gezicht. Ben benieuwd naar de details!
Over de 10 VDL’s gesproken die nu nog op lijn 316 rijden: zou het niet kunnen dat EBS ze zelf elders in het land gaat inzetten? Ik weet niet in hoeverre men in Haaglanden bijvoorbeeld het elektrisch rijden wil uitbreiden?
Over de 10 VDL’s gesproken die nu nog op lijn 316 rijden: zou het niet kunnen dat EBS ze zelf elders in het land gaat inzetten? Ik weet niet in hoeverre men in Haaglanden bijvoorbeeld het elektrisch rijden wil uitbreiden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Kun je in Haaglanden wegkomen met 10 geledes? Zou je wel kunnen verduurzamen daar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Er rijden nu ook al 10 geledes in Haaglanden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Daar rijden ze idd met 10 gelede wagens. Maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Stalling Den Haag gaat verplaatsen naar Poeldijk. Werd aan mij verteld dat daarzo ook nieuwe bussen komen en dan een aantal gaswagens weg zullen gaan. Kan ook zijn dat dit misinformatie is. Heb namelijk gehoord van iemand die bij het wagenpark daar werkt.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op wo 19 okt 2022, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik zat te denken dat ze in
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Als ik het goed heb, waren de Capacity in Zwolle verplichte overname.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Hebben we het hier niet gewoon over de geledes die grotendeels op lijn 141/641 ingezet worden ?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De 378 vanuit Volendam naar Holendrecht vervalt?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
In IJssel Vecht gaat naar ik weet alles elektrisch rijden, deels met bestaande BYDs en deels met nieuwe Ebuscos. Gelede bussen worden daar volgens mij niet meer gereden, in ieder geval niet door EBS zelf.
Ze zijn ook minder nodig, omdat de as Urk-Emmeloord-Kampen flink ontlast wordt door de nieuwe spitslijnen Lelystad-Urk en Kampen-Urk.
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
We hebben het over de 10 elektrische VDL’s die nu in Waterland rijden en Lijn 45 suggereert dat deze mogelijk de Solarissen en Citaro’s in IJsselmond zouden kunnen vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ja, hij wordt niet in het overzicht genoemd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Vermoedelijk wordt daarvoor de 370 gebruikt, die dus als overstap gebruikt moet worden op bijv. Schouw Splitsing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten