Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Uitval van slechts een deel van het probleem, ook als wel alle treinen reden was de ICE overvol. En als de trein in de normale situatie al overbelast is lukt het ook niet om achterblijvers bij verstoringen met de volgende trein mee te nemen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Die volle situatie speelde vooral tijdens de werkzaamheden tussen Rheine en Osnabrück waardoor de IC Berlijn via Münster werdt om geleid en de laatste naar Nederland (140) al rond 14:00 uit Berlijn vertrok om om 23:00 op Amsterdam aan te komen.
En om het gelijk maar gemeld te hebben.... Komende zomer zal dit hierboven in precies dezelfde periode weer het geval zijn.
En om het gelijk maar gemeld te hebben.... Komende zomer zal dit hierboven in precies dezelfde periode weer het geval zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
En wat gaat NS daar aan doen? Extra rijtuigen en locs huren om een uursdienst tot Duisburg te rijden? Vast niet, het zal NS kennende wel weer net zo'n puinhoop worden als dit jaar....
Re: Kort Nederlands nieuws
Het zal ook wel komen omdat extreem veel mensen op reis gingen die twee jaar coronapauze moesten inhalen.
Re: Kort Nederlands nieuws
+ de Chaos in de voorgaande weken al op Schiphol
+ die 50% kortingsactie van Interrail die samen ook nog een behoorlijk effect hadden op de reizigersaantallen in de internationale treinen.
+ die 50% kortingsactie van Interrail die samen ook nog een behoorlijk effect hadden op de reizigersaantallen in de internationale treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Tussen Lelystad en Dronten is 100 kilometer aan spoorkabels aan vervanging toe
Op het spoortraject tussen Lelystad en Dronten moet in totaal mogelijk 100 kilometer aan kabels vervangen worden, meldt ProRail. De spoorbeheerder is nog zeker tot halverwege december bezig met herstelwerkzaamheden. Het traject raakte begin september bij een grote stroomstoring zwaar beschadigd.
Bron en meer: Nu.nl
Op het spoortraject tussen Lelystad en Dronten moet in totaal mogelijk 100 kilometer aan kabels vervangen worden, meldt ProRail. De spoorbeheerder is nog zeker tot halverwege december bezig met herstelwerkzaamheden. Het traject raakte begin september bij een grote stroomstoring zwaar beschadigd.
Bron en meer: Nu.nl
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is beleid van DB om reserveringen alleen aan te bevelen en niet te verplichten. Bij de ICE Sprinter verviel om deze reden per dienstregeling 2016 de verplichte reservering. Ik snap het wel: DB verdient meer aan een trein waar de gangpaden vol zitten en waar reizigers in de tweede klas moeten bijbetalen voor een zitplaats.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Lijkt me toch vrij makkelijk op te lossen: als een vorige trein uitvalt mag je alsnog met de volgende trein reizen, zolang je maar de zitplaatsreservering van de vorige trein kan laten zien.Reiziger Delft schreef: ↑di 25 okt 2022, 11:50Dat lost helemaal niets op. Probleem was juist dat vaak ICE's uitvielen, of er in de ICE naar Basel een treinstel mistte. Daardoor raakten andere ICE's overvol en werden stations overgeslagen. Bij een reserveringsplicht moet echt iedereen met de trage RE19 reizen bij uitval. Dat levert niet echt een comfortabele reis op; mede omdat de RE19 dan ook overvol raakt.
Dan heb je alsnog kans op mensen in de gangpaden maar een stuk minder. Scheelt weer veel tijd aan treinontruimingen door de politie.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Als de partnermaatschappij wel reserveringsplicht wil doet de DB echter gewoon mee op de grensbaanvakken: tussen Hamburg en Padborg is in de zomer een reservering verplicht, in de TGV's en ICE's tussen Duitsland en Frankrijk alsmede in de EC's naar Polen het hele jaar door. En aangezien de drukte tussen Amsterdam en het Ruhrgebied oncontroleerbaar was, is een reserveringsplicht in ICE International dan een serieuze optie voor de zomer van 2023.PHS schreef: ↑di 25 okt 2022, 17:26 Het is beleid van DB om reserveringen alleen aan te bevelen en niet te verplichten. Bij de ICE Sprinter verviel om deze reden per dienstregeling 2016 de verplichte reservering. Ik snap het wel: DB verdient meer aan een trein waar de gangpaden vol zitten en waar reizigers in de tweede klas moeten bijbetalen voor een zitplaats.
Re: Kort Nederlands nieuws
Begin jaren 90 hadden de EC's naar Keulen en Zwitserland ook een reserveringsplicht.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het verschil is wel dat de SNCF en de PKP standaard een reserveringsplicht hebben. Dat geeft die maatschappijen een wat sterkere positie om een reserveringsplicht af te dwingen van de DB.Z2N schreef: ↑di 25 okt 2022, 19:07 Als de partnermaatschappij wel reserveringsplicht wil doet de DB echter gewoon mee op de grensbaanvakken: tussen Hamburg en Padborg is in de zomer een reservering verplicht, in de TGV's en ICE's tussen Duitsland en Frankrijk alsmede in de EC's naar Polen het hele jaar door. En aangezien de drukte tussen Amsterdam en het Ruhrgebied oncontroleerbaar was, is een reserveringsplicht in ICE International dan een serieuze optie voor de zomer van 2023.
Een reserveringsplicht op de ICE naar het Ruhrgebied kost de DB en de NS gewoon geld, daarom zie ik het er niet snel van komen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als je via NS International een ticket voor de ICE koopt, is dat toch altijd met zitplaatsreservering?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee hoor, is optioneel. Alleen in de 1e klasse krijg je er gratis een gereserveerde plaats bij, in de 2e klasse kost het geld.
En reizigers met een interrail-pas hebben ook niet standaard een reservering natuurlijk.
En reizigers met een interrail-pas hebben ook niet standaard een reservering natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Een zwaar vertraagde trein door de drukte kost vast meer geld dan dat het oplevert.PHS schreef: ↑di 25 okt 2022, 19:46Het verschil is wel dat de SNCF en de PKP standaard een reserveringsplicht hebben. Dat geeft die maatschappijen een wat sterkere positie om een reserveringsplicht af te dwingen van de DB.Z2N schreef: ↑di 25 okt 2022, 19:07 Als de partnermaatschappij wel reserveringsplicht wil doet de DB echter gewoon mee op de grensbaanvakken: tussen Hamburg en Padborg is in de zomer een reservering verplicht, in de TGV's en ICE's tussen Duitsland en Frankrijk alsmede in de EC's naar Polen het hele jaar door. En aangezien de drukte tussen Amsterdam en het Ruhrgebied oncontroleerbaar was, is een reserveringsplicht in ICE International dan een serieuze optie voor de zomer van 2023.
Een reserveringsplicht op de ICE naar het Ruhrgebied kost de DB en de NS gewoon geld, daarom zie ik het er niet snel van komen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
De vraag is vooraf of dat binnen Nederland ook mag aangezien de ICE in de HRN concessie zit.
Sterker nog. 1e klas kaartjes worden zelfs nog verkocht als er geen vrije zitplaatsen meer zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Als de reserveringsplicht op Arnhem - Oberhausen zit kan het gewoon.
Re: Kort Nederlands nieuws
Vertraging ontstaat vooral door drukte op het spoor, niet door drukte in de treinsirvinniei schreef: ↑di 25 okt 2022, 22:02 Een zwaar vertraagde trein door de drukte kost vast meer geld dan dat het oplevert.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik kan me anders meerdere incidenten herinneren waarbij de ICE een half uur in Ut stond om te wachten op versterking omdat de trein zo vol was dat die niet veilig kon vertrekken.
Re: Kort Nederlands nieuws
Toen ik afgelopen zomer eerste klas richting Oostenrijk reisde, moest ik gewoon betalen voor de zitplaatsreservering bij NS International.
Als een uitpuilende trein vertraagd is en eventuele aansluitingen worden gemist, dan kost dat natuurlijk geld qua gtbv-claims. NS International schijnt een grote achterstand in het verwerken van de claims te hebben. Daarnaast kan het op langere termijn ook geld kosten: de wanvertoning afgelopen zomer is bepaald geen reclame voor internationaal treinreizen, waardoor reizigers de volgende keer misschien eerder de auto zullen pakken.PHS schreef: ↑di 25 okt 2022, 19:46Het verschil is wel dat de SNCF en de PKP standaard een reserveringsplicht hebben. Dat geeft die maatschappijen een wat sterkere positie om een reserveringsplicht af te dwingen van de DB.Z2N schreef: ↑di 25 okt 2022, 19:07 Als de partnermaatschappij wel reserveringsplicht wil doet de DB echter gewoon mee op de grensbaanvakken: tussen Hamburg en Padborg is in de zomer een reservering verplicht, in de TGV's en ICE's tussen Duitsland en Frankrijk alsmede in de EC's naar Polen het hele jaar door. En aangezien de drukte tussen Amsterdam en het Ruhrgebied oncontroleerbaar was, is een reserveringsplicht in ICE International dan een serieuze optie voor de zomer van 2023.
Een reserveringsplicht op de ICE naar het Ruhrgebied kost de DB en de NS gewoon geld, daarom zie ik het er niet snel van komen.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarom zou dat niet mogen, bij een trein die niet bestemd is voor binnenlands reizigers. NS mag ook toeslag vragen voor binnenlandse reizen.
Thalys zit in de HRN concessie en heeft wel een reserveringsplicht.
De ICE wordt overigens nergens genoemd in de concessie, die rijden NS en DB gewoon op eigen initiatief, en dat kunnen ze gewoon blijven doen als er een nieuwe HRN concessie ingaat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Het lijkt me duidelijk dat er wel iets moet gebeuren. Drukte is tot daaraantoe, maar stations overslaan waar nota bene mensen met reserveringen staan te wachten kan gewoon niet. En al helemaal niet structureel.
Blijft het ellende met maar 8 van de 16 stellen beschikbaar of wordt er aan stellen gewerkt zodat er volgende zomer meer zijn?
Blijft het ellende met maar 8 van de 16 stellen beschikbaar of wordt er aan stellen gewerkt zodat er volgende zomer meer zijn?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat zou niet moeten, toen ik in 2019 ICE tickets bij NS International boekte was de toeslag bij 1e klas toch echt inclusief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij mij ook altijd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Overigens zijn er op dit moment ook problemen met de ICE: afgelopen week hebben twee ritten van de ICE naar Basel station Arnhem Centraal overgeslagen wegens drukte. NS biedt excuses aan. OVPro.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten