Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

AppleMoose schreef: wo 26 okt 2022, 13:02 Een beetje hypocrisie is de mens niet vreemd...

Het gaat nu natuurlijk om "extreem-links tuig" en dat is in sommige kringen "Het Grote Kwaad".
Tja. Stijgende temperaturen en de stijgende zeespiegel maken geen onderscheid tussen 'extreem links tuig' en de rest van de bevolking. Probleem is dat de effecten van klimaatverandering pas over langere tijd merkbaar zijn. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld een oorlog drie landen verderop.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb zeker niet stelselmatig iets tegen groeperingen die de klimaatproblemen aan de kaak willen stellen (want die zijn er wel degelijk), maar op de manier waarop het extreemlinkse Extinction Rebellion dat de laatste weken doet heeft dat bijna alleen maar negatieve effecten door de maatschappelijke ontwrichting. Die Jelle die eerder deze week zichzelf vastlijmde aan de talkshowtafel bij Jinek deed dat als eenmansactie vanuit ER zonder maatschappelijke gevolgen (eventuele polarisatie in de samenleving buiten beschouwing gelaten), maar als lieden van dezelfde groepering zichzelf vastlijmen aan maatschappelijk gezien essentiële infrastructuur zoals snelwegen om hun punt te maken mag dat wat mij betreft best als 'over het paard getild' beschouwd worden, net als boerenacties met het gebruik van tractoren als stormram of op snelwegen overigens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Tsja. Je "extreemlinks tuig" dat zich op snelwegen vastlijmt voor het klimaat creëert vooral een gevaar voor eigen lijf en leden en doet dat vanuit het belang van de hele planeet. De boeren zijn met hun tractoren en vuilstortacties ook een gevaar voor andere weggebruikers en doen het eigenlijk alleen maar uit eigen belang.

Bothsideism lijkt me hier dus niet helemaal gepast.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Je hebt duidelijk ervaring met over mensen heen rijden zo te merken? Ook mensen die op een snelweg vastgekleefd zitten, liggen of wat dan ook zijn wel degelijk een gevaar voor andere weggebruikers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Zover ik het begrepen heb is het verkeer al tot stilstand gebracht voordat men de handen aan het asfalt plakt, waar de boeren gewoon lekker tegen het rijdende verkeer in met hun tractoren gaan of midden in de nacht afval op snelwegen dumpen - met vastgelegde ongelukken tot gevolg.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Levensgevaarlijk afval zelfs, want aan blootstelling aan asbest kan je een heel lelijke vorm van kanker krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik probeer even te bedenken hoe het besmeuren van een kunstwerk zich verhoudt tot het met tractoren tegen het verkeer in over de snelweg rijden of het dumpen van (giftig) afval middenin de nacht op snelwegen. Of het intimideren van het gezin van een minister die voor de uitvoering van democratisch vastgesteld beleid verantwoordelijk is.

Ja, ik ben eruit: dat besmeuren van kunstwerken is echt veul en veul erger.

:')
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik ben enorm tegen het besmeuren of anderszins beschadigen van kunstwerken. Bijna net zo erg als ik tegen selectieve verontwaardiging ben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goh, opeens hebben mensen compassie met een 350 jaar oud schilderij. Wat ze de rest van het jaar maar geldverspilling vinden.

Zou fijn zijn als mensen ook eens wat compassie hadden voor het leefbaar houden van de planeet 350 jaar vanaf nu, maar helaas is een jubelwinst bij Shell toch weer belangrijker.

Nee hoor, ik kan er niet mee zitten. Straks maar even naar Capelle, ik zag op de looproute van de metro naar het vaccinatiecentrum een nazisticker zitten op een lantaarnpaal :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gozer, het schilderij zit achter glas. Net zoals het schilderij dat met tomatensoep werd bekogeld en het schilderij dat met aardappelpuree werd bekogeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: do 27 okt 2022, 16:01 Zonder gekheid: een uurtje in de file staan door wat tractoren op de weg valt imho inderdaad in het niet met het proberen om een wereldberoemd schilderij voorgoed te beschadigen.
Ik probeer even te bedenken hoe dit een reactie is op de vergelijking die ik maakte en waar deze uitwisseling ook mee begon, waarbij de nadruk werd gelegd op acties die een gevaarzetting voor anderen met zich meenemen.

Want ik zie oprecht niet in hoe het beschadigen van een kunstwerk een gevaarzetting oplevert. Bij het jezelf vastlijmen op een snelweg meen ik dat de gevaarzetting vooral de vastlijmer betreft. Bij de boeren zie ik, mede omdat zij al mooi beschermd in een grote machine zitten, dat de gevaarzetting vooral voor de andere weggebruikers geldt, zeker bij idiote acties als het tegen het verkeer inrijden, het midden in de nacht dumpen van gevaarlijk afval midden op een snelweg, of het meermaals intimideren van het gezin van een minister die verantwoordelijk is voor de uitvoering van democratisch vastgesteld beleid.
En daar komt dan nog eens bij dat de klimaatactivisten protesteren voor een oplossing van een reëel probleem, waar de boeren protesteren om een wezenlijk onderdeel van een reëel probleem te kunnen blijven.

Maar goed, zo zie je maar weer hoe de prioriteiten van persoon tot persoon kunnen verschillen.
🗣
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

PHS schreef: do 27 okt 2022, 16:01
TffpaA schreef: do 27 okt 2022, 15:18 Ja, ik ben eruit: dat besmeuren van kunstwerken is echt veul en veul erger.
Zonder gekheid: een uurtje in de file staan door wat tractoren op de weg valt imho inderdaad in het niet met het proberen om een wereldberoemd schilderij voorgoed te beschadigen.
En hier moffel je dan weer onder het tapijt dat de boeren met "wat tractoren op de weg" veel meer schade veroorzaken dan alleen "een uurtje in de file", gezien de gevaren en daadwerkelijke ongelukken door gedumpt, vaak giftig afval, door spookrijden, door blokkades waar in enkele gevallen ook spoedvoertuigen niet werden of konden worden doorgelaten... Je cherrypickt enerzijds de kleinste hinder van de boeren en anderzijds de grootste hinder van klimaatactivisten. Waarbij het in het laatste geval ook nog om hypothetische hinder of een hellend vlak-drogreden gaat, want álle bekogelde schilderijen zaten achter glas.

Je gaat toch ook niet de slechtste speler van Ajax vergelijken met de beste van Fortuna Sittard om te beoordelen welke club beter presteert?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Suus schreef: do 27 okt 2022, 15:47 Zou fijn zijn als mensen ook eens wat compassie hadden voor het leefbaar houden van de planeet 350 jaar vanaf nu, maar helaas is een jubelwinst bij Shell toch weer belangrijker.
Jubelwinst? De winst viel dit kwartaal juist sterk tegen.

Voor de rest wens ik de klimaatacivisten vooral een goede pr bureau toe. Laat ze leren van de boeren, heel Nederland plat leggen en nog sympathie hebben, dat gun ik onze klimaatacivisten ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De winst viel tegen? 9,4 miljard euro is de op één na beste kwartaalwinst van Shell ooit. https://www.volkskrant.nl/a-b5b333c8
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Er zijn dagen dat ik het niet op mijn bankrekening heb staan...
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Musea zijn inmiddels bevreesd, dat boeren zich vast gaan plakken. :twisted:
Omdat de meeste musea niet over hun veiligheidsmaatregelen praten, willen ze ook niet vertellen of de beveiliging nu wordt opgeschroefd. Volgens Carasso zijn de musea in ieder geval "extra alert" na vandaag. Ze zegt te vrezen dat de actie kan leiden tot "copycats".
.....aldus de "Brancheorganisatie Museumvereniging".

https://nos.nl/artikel/2449993-musea-ve ... auritshuis
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Misschien gaat de vergelijking tussen "de gemiddelde LTO-boer" en deze klimaatactivisten dan ook een beetje mank. Ik denk dat je voor een representatieve vergelijking eerder moet kijken naar militante boerenorganisaties als farmers defence force en hun sympathisanten. Ik kan me nier herinneren uit die kringen verontschuldigingen te hebben gehoord naar aanleiding van vernielingen, ontwrichting van de economie en intimidatie van de gezinnen van bewindspersonen.

Maar dat is volgens jou dus een klein groepje. Terwijl heel klimaatbewust Nederland vandaag zat vastgeplakt in het Mauritshuis.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ik stel voor om deze klimaatactivisten een maandje vast te plakken aan een FDF-boer :Y
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Interessante lijmpoging.
🗣
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Bron?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Vastplakken aan schilderijen en talkshowtafels of tegen het verkeer inrijden en gevaarlijk afval dumpen, en of het nou door (extreem)linkse of (extreem)rechtse mensen gebeurt, tis allemaal k*t en leidt ontzettend af van de boodschap dat men wil uitdragen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 155 gasten