Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat dacht je dan?
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... einverkeer
Voor testen van ERTMS in Nederland gaat het traject Zwolle - Almere Oostvaarders maandenlang uit dienst in 2027. De stroomstoring is nog maar een voorproefje.
Voor testen van ERTMS in Nederland gaat het traject Zwolle - Almere Oostvaarders maandenlang uit dienst in 2027. De stroomstoring is nog maar een voorproefje.
Re: Kort Nederlands nieuws
Uit dat artikel:
Lijkt mij lastig te verkopen, zo'n vooruitgang is ERTMS namelijk niet. Op de HSL levert het vooral veel vertraging opVoordat testritten worden gereden is er een publiekscampagne die zoveel mogelijk mensen op de hoogte moet stellen van de nut en noodzaak ervan.
Re: Kort Nederlands nieuws
Zwolle - Almere gaat van 39 naar 34 minuten zodra ICNG harder dan 140km/u kan
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor 160 km/u, wat de ICNG gaat rijden tussen Lelystad en Zwolle, heb je geen ERTMS nodig; dat zou ook met ATB+ kunnen. Waarom moeten we zo nodig overstappen naar ERTMS als we al een functionerend eigen systeem hebben? (Ja, omdat Brussel dat wil, maar Brussel kan wat mij betreft de boom in.)
Hier overigens de zeventiende (!) voortgangsrapportage ERTMS met daarin het nieuws dat verschillende baanvakken meerdere maanden dicht moeten. Als het proefbedrijf mislukt, zo wordt aangegeven, moet weer worden omgebouwd naar ATB, wat dan gelukkig slechts een week kost. In het jaar na het proefbedrijf is er een verhoogd risico op verstoringen.
Hier overigens de zeventiende (!) voortgangsrapportage ERTMS met daarin het nieuws dat verschillende baanvakken meerdere maanden dicht moeten. Als het proefbedrijf mislukt, zo wordt aangegeven, moet weer worden omgebouwd naar ATB, wat dan gelukkig slechts een week kost. In het jaar na het proefbedrijf is er een verhoogd risico op verstoringen.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik geloof niet dat er elders zo moeilijk wordt gedaan rondom de uitrol daarvan?
Re: Kort Nederlands nieuws
Nouja, de ombouw van de internationale lijnen vanaf Luxembourg ging ook niet altijd even vlekkeloos
België heeft het voordeel dat TBL1+ al gebruik maakt van de infrastructuur met eurobalises waarop ook ERTMS draait, en dus kunnen ze vrij eenvoudig omschakelen van het ene naar het andere systeem. Ook treinen hebben dankzij TBL1+ al de juiste hardware. Bij ATB is dat niet het geval, vandaar dat de inspanning in Nederland een stuk groter is. Al heeft het spoor soms wel de neiging projecten enorm groot te maken terwijl het daadwerkelijke resultaat toch wat tegenvalt.
België heeft het voordeel dat TBL1+ al gebruik maakt van de infrastructuur met eurobalises waarop ook ERTMS draait, en dus kunnen ze vrij eenvoudig omschakelen van het ene naar het andere systeem. Ook treinen hebben dankzij TBL1+ al de juiste hardware. Bij ATB is dat niet het geval, vandaar dat de inspanning in Nederland een stuk groter is. Al heeft het spoor soms wel de neiging projecten enorm groot te maken terwijl het daadwerkelijke resultaat toch wat tegenvalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ Denken die conducteurs dan dat het werk elders leuker en minder stressvol is?
Ik denk dat menig (productie) werk aan tijd gebonden zit én het altijd snel én, daar komt het woord weer, efficiënt moet gebeuren.
In de zorg zullen velen dezelfde druk ervaren, afgelopen week nog een item over huisartsenzorg gehoord.
Logisitek.. de pakketjes en bezorgboodschappen moeten immers ook komen.
Luchtvaart.. ondanks veel schrappen van vluchten boekt de KLM een flinke winst in één kwartaal.. Het kan blijkbaar niet op.
Toch frappant dat er al zeventien voortgangsrapportages moeten zijn.. en dan blijkt het allemaal omvangrijker dan gedacht? Máken ze het niet te omvangrijk? Al die gestudeerde koppen moeten natuurlijk wel wat te doen hebben de komende jaren..
De trein moet blijven rijden.. ja, even een jaartje zonder reizigers op de Hanzelijn.
Dit kán toch niet? Maar ja, kennelijk is het al vanaf 2020 aan de gang, deze planning.
Ik denk dat menig (productie) werk aan tijd gebonden zit én het altijd snel én, daar komt het woord weer, efficiënt moet gebeuren.
In de zorg zullen velen dezelfde druk ervaren, afgelopen week nog een item over huisartsenzorg gehoord.
Logisitek.. de pakketjes en bezorgboodschappen moeten immers ook komen.
Luchtvaart.. ondanks veel schrappen van vluchten boekt de KLM een flinke winst in één kwartaal.. Het kan blijkbaar niet op.
De staatssecretaris ziet dat anders..Suus schreef: ↑vr 28 okt 2022, 23:33 Nouja, de ombouw van de internationale lijnen vanaf Luxembourg ging ook niet altijd even vlekkeloos
België heeft het voordeel dat TBL1+ al gebruik maakt van de infrastructuur met eurobalises waarop ook ERTMS draait, en dus kunnen ze vrij eenvoudig omschakelen van het ene naar het andere systeem. Ook treinen hebben dankzij TBL1+ al de juiste hardware. Bij ATB is dat niet het geval, vandaar dat de inspanning in Nederland een stuk groter is. Al heeft het spoor soms wel de neiging projecten enorm groot te maken terwijl het daadwerkelijke resultaat toch wat tegenvalt.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... -ertms.pdf(..)De uitrol van ERTMS is omvangrijker dan gedacht, terwijl de beschikbaarheid van voldoende personeel steeds meer een uitdaging is. Dit uit zich in allerlei onderdelen van de organisaties. Zo kampt de spoorsector onder andere met tekorten aan monteurs. Voor NS is bijvoorbeeld het opleiden van personeel uit de operatie (zoals machinisten) een lastige puzzel. De winkel blijft namelijk wel open: de treinen moeten blijven rijden.
Toch frappant dat er al zeventien voortgangsrapportages moeten zijn.. en dan blijkt het allemaal omvangrijker dan gedacht? Máken ze het niet te omvangrijk? Al die gestudeerde koppen moeten natuurlijk wel wat te doen hebben de komende jaren..
De trein moet blijven rijden.. ja, even een jaartje zonder reizigers op de Hanzelijn.
Dit kán toch niet? Maar ja, kennelijk is het al vanaf 2020 aan de gang, deze planning.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Pleit hij nou voor een rondje om de kerk"Dus ja, het werk is enorm leuk. Je komt overal, ziet veel en maakt veel mee. Alleen de onregelmatigheid gaat me opbreken. Soms heb je op maandag en dinsdag een late dienst, die kan eindigen rond 2.00 uur 's nachts. Dan ben je een dag vrij en vervolgens kun je drie vroege diensten hebben, waarbij je zelfs om 5.00 uur kan beginnen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ ook die kunnen om 5 uur beginnen en om 2 uur eindigen.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kort Nederlands nieuws
Rondje om de kerk betekent niet automatisch dat je rooster regelmatig wordt en dat je meer vrij krijgt tussen een late dienst en een vroege dienst.
Goh.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Kort Nederlands nieuws
Heb je enig idee hoe het in het stadsvervoer gaat? Rondjes om de kork en alles verre van regelmatig
Re: Kort Nederlands nieuws
Het pdf-bestand van een e-ticket verkocht door de NS is straks geen geldig vervoersbewijs meer: het ticket moet worden uitgeprint of worden geladen in de NS-app. Althans, dat stelt de NS voor. LOCOV adviesaanvraag.
Weinig reizigersvriendelijk weer...
Weinig reizigersvriendelijk weer...
Re: Kort Nederlands nieuws
Gezien de fraude die met e-tickets wordt gepleegd lijkt mij er ook niet echt een andere optie. Het zijn ook altijd de mensen die niet het ticket printen maar ook niet de app gebruiken die ruzie hebben met de poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dus NS douwt hun app door onze strot.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee. Je kan ook gewoon het ticket printen, of een kaartje bij de kaartautomaat kopen, of een OV-chipkaart nemen, of met je contactloze betaalpas reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort Nederlands nieuws
Man man man, wat een negativiteit. O ja, en tendentieuze prietpraat, dat ook.
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Kort Nederlands nieuws
De reden die NS zelf zegt, en ook al uit de test komt, is simpel: OVPAY. De NS app onderdrukt de Wallet apps van Android en IOS, en een ticket laten zien in een wallet app onderdrukt het aanspreken van andere betaalmethodes op de telefoon. Als je beide opties niet doet een PDF laat zien uit bijvoorbeeld je mail, kan het gebeuren dat er wordt ingechecked met een bankpas die op de telefoon gezet is om normaal te betalen.
NS moet laten zien dat ze hun best doen dat men niet per ongeluk 2x inchecked, en dat doen ze door in de voorwaardes te zetten dat dat niet meer mag.
Dus niet NS app door de strot douwen, maar een begrijpenlijke aanpassing in de voorwaarden om een aankomend probleem op te kunnen vangen.
NS moet laten zien dat ze hun best doen dat men niet per ongeluk 2x inchecked, en dat doen ze door in de voorwaardes te zetten dat dat niet meer mag.
Dus niet NS app door de strot douwen, maar een begrijpenlijke aanpassing in de voorwaarden om een aankomend probleem op te kunnen vangen.
Laatst gewijzigd door Stijngeluk op wo 02 nov 2022, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar fraude zou toch onmogelijk moeten zijn, omdat e-tickets altijd op naam staan en conducteurs naar een identiteitsbewijs mogen vragen? Alleen doen conducteurs dat laatste volgens mij vrijwel nooit (meer). En je moet ook maar net controle krijgen.
- Printen? Niet iedereen heeft een printer, inkt is duur en slecht voor het milieu;
- Kaartje kopen bij de automaat? NS rekent 1 euro toeslag;
- OV-chipkaart? Dat is dan 7,50 euro, dat gaat een incidentele reiziger echt niet betalen;
- Contactloos betalen? Dat is misschien nog wel het beste alternatief, maar staat nog in de kinderschoenen.
Mijn punt is niet dat de voorgestelde wijziging voor problemen gaat zorgen voor de doorgewinterde reiziger die af en toe een e-ticket koopt; wij hebben de NS-app toch wel op ons telefoon staan. Het zal eerder incidentele reizigers afschrikken. Zij zullen mogelijk denken: wat een hoop gedoe voor een enkele keer met de trein te reizen, ik neem wel de auto.
Ik zou zeggen: wat een domme onzinreactie, als je niet met argumenten komt maar wel met persoonlijke aanvallen smijt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nou nou nou, ik lees best veel reacties die in mijn ogen op onderbuikgevoelens gebaseerd zijn. Er zijn voldoende manieren om legaal te reizen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten