Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nieuws staat ook op de website van Ebusco:
https://www.ebusco.com/nl/ebusco-tekent ... 135-meter/
https://www.ebusco.com/nl/ebusco-tekent ... 135-meter/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
@superghost: je vergeet nog de overstappen van lijn 107 richting Apeldoorn. De snelbus is sowieso geen alternatief daarvoor, want geen gemeenschappelijke halte. En die snelbus rijdt alleen in de spits en een keer tijdens de lunch.
Lijn 104 dan maar schrappen tussen Wittenberg en Harderwijk kan ook niet. Dat levert naast problemen met de bereikbaarheid van de Veluwe ook problemen op met de bediening van het Bouw- en Infrapark.
Het probleem van scholierenlijnen is dat ze niet rijden voor scholieren die eerder vrij zijn of later moeten beginnen. Als zij wekelijks drie uur moeten wachten, ben je ze gauw kwijt als reiziger.
Uiteindelijk is een uurdienst op lijn 102 cruciaal.
Lijn 104 dan maar schrappen tussen Wittenberg en Harderwijk kan ook niet. Dat levert naast problemen met de bereikbaarheid van de Veluwe ook problemen op met de bediening van het Bouw- en Infrapark.
Het probleem van scholierenlijnen is dat ze niet rijden voor scholieren die eerder vrij zijn of later moeten beginnen. Als zij wekelijks drie uur moeten wachten, ben je ze gauw kwijt als reiziger.
Uiteindelijk is een uurdienst op lijn 102 cruciaal.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het Lodestein ligt vlak naast station Hoevelaken, lijn 102 heeft daar nu ook niet zoveel meerwaarde voor. De trein zal nu al een stuk sneller zijn. Vergeet niet dat het geen "gewone" school is, maar een reformatorische school. Scholieren komen niet uit Amersfoort, maar uit Veenendaal, Ede en de Veluwe. Lijn 102 bedient deze doelgroep heel slecht. De trein en lijn 509 met overstap in Leusden op lijn 80 bedienen deze doelgroep nu al veel beter.
Die reizigers ben je ook echt niet zomaar "kwijt", omdat ze juist van ver naar deze school worden gestuurd omwille van de identiteit.
Bouw- en Infrapark wordt trouwens alleen aangedaan door lijn 513
Die reizigers ben je ook echt niet zomaar "kwijt", omdat ze juist van ver naar deze school worden gestuurd omwille van de identiteit.
Bouw- en Infrapark wordt trouwens alleen aangedaan door lijn 513
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik lees trouwens in het concept vervoersplan iets over een nieuw busstation in Urk en dat de lusroute verdwijnt, maar kan hier op internet weinig over vinden.
Heeft iemand meer informatie over die nieuwe route?
Heeft iemand meer informatie over die nieuwe route?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De trein zal sneller zijn vanaf Barneveld. Vanaf Amersfoort komt niemand, want de school in Hoevelaken is een dependance van Amersfoort. Vanaf Voorthuizen en Garderen wordt wel gebruikgemaakt van lijn 102. Die gaat namelijk rechtstreeks. Bij Voorthuizen De Punt overstappen op de 205 naar station Barneveld Noord is niet logisch. Vanuit Garderen en Voorthuizen is ook de Fruytier in Apeldoorn bereikbaar. Er is dus wel enige concurrentie.sirvinniei schreef: ↑di 22 nov 2022, 16:18 Het Lodestein ligt vlak naast station Hoevelaken, lijn 102 heeft daar nu ook niet zoveel meerwaarde voor. De trein zal nu al een stuk sneller zijn. Vergeet niet dat het geen "gewone" school is, maar een reformatorische school. Scholieren komen niet uit Amersfoort, maar uit Veenendaal, Ede en de Veluwe. Lijn 102 bedient deze doelgroep heel slecht. De trein en lijn 509 met overstap in Leusden op lijn 80 bedienen deze doelgroep nu al veel beter.
Die reizigers ben je ook echt niet zomaar "kwijt", omdat ze juist van ver naar deze school worden gestuurd omwille van de identiteit.
Bouw- en Infrapark wordt trouwens alleen aangedaan door lijn 513
Lijn 513 kan de reizigersvraag niet aan. In de buurtbus hangt een bordje dat je ook met lijn 104 naar Bouw- en Infrapark kunt reizen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kunnen enkele 104ritten niet langs die halte?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De loopafstand is tamelijk beperkt. Het probleem ontstaat vooral als je lijn 104 opheft.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De 104 wordt echt niet zomaar opgeheven. En wanneer de dienst van lijn 104 zou worden beperkt, vermoed ik dat er in ieder geval een spitspendel Harderwijk - Elspeet / Uddel (al dan niet als ringlijn) zal overblijven, waardoor het Bouw- en infrapark in de spits ook door de 104 bediend wordt.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Totaal andere vraag: blijft EBS op de lijnen 7, 9 en 12 net zoals nu flexibel rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zat al twee keer je vraag te lezen. Maar je bedoelt niet flexibel als in flexvervoer maar alsin dat de bus vol zit dat deze vertrekt. En het gaat om de lijnen in Zwolle.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik was inderdaad iets te snel met verzenden. Ik bedoelde inderdaad of EBS de flexibele dienstregeling op de lijnen 7, 9 en 12 in Zwolle blijft handhaven of teruggaat naar een vaste dienstregeling.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zo als het nu lijkt gaan ze in een vaste dienstregeling rijden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heeft de Van der Valk op de 104 route nabij de A12 dan wel een halte? Lijkt daar ook een woonwijk te liggen aan die kant van de snelweg.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Richting Harderwijk heeft de 104 een halte zo wat voor de deur van Van der Valk. Vanuit Harderwijk moet je ruim voor de snelweg uitstappen en een eind lopen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wellicht kan EBS een extra halte regelen dan op die plek?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik geloof dat je mijn opmerking niet goed heb gelezen. Ik heb nergens gezegd dat de 104 op Wittenberg-Harderwijk geschrapt moet/kan worden. Ik zei juist dat er een knip zou kunnen komen dan, waarbij het deel uit Barneveld naar Apeldoorn verder zou kunnen rijden. Je krijgt dan dus een lijn Barneveld - Kootwijkerbroek - Stroe - Wittenberg - Apeldoorn en een lijn Wittenberg - Garderen - Uddel - Elspeet - Harderwijk
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is daar meer vraag naar?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is er nog bekend of de nummers bij de huidige bussen blijven of worden ze omgenummerd? En welk materieel blijft bij deze concessie?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nummers blijven hetzelfde. Alle BYD's (op 25 12m bussen na) blijven, evenals de Capacity's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nog een paar vragen:
Komt er tijdelijk materieel uit andere gebieden naar deze concessie de komende weken? (misschien voor instructies of vanwege de nieuwe boordcomputer van de overgenomen vloot)
Zullen de nieuwe buurtbussen ook geleverd zijn als de concessie ingaat, of komen die later?
En is het bekend of er onderaannemers voor EBS gaan rijden, en zo ja waar en met welk materieel?
Komt er tijdelijk materieel uit andere gebieden naar deze concessie de komende weken? (misschien voor instructies of vanwege de nieuwe boordcomputer van de overgenomen vloot)
Zullen de nieuwe buurtbussen ook geleverd zijn als de concessie ingaat, of komen die later?
En is het bekend of er onderaannemers voor EBS gaan rijden, en zo ja waar en met welk materieel?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Syntus Utrecht Setra 1642 rijdt trouwens meetritten voor EBS. De IVU boordcomputer is hier ook ingebouwd. De bus staat gestald in Vaassen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ah, daar is 'ie dus gebleven. Het viel me al op dat deze als enige van zijn soort lang niet op de radar is verschenen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik kan er compleet naast zitten, maar AB-BC meld dat TGvia een stadsbus krijgt voor de lijndienst. Mogelijk voor deze concessie?
https://www.facebook.com/ABBC.nl/posts/ ... VGLVD53Ttl
Gaat om een VDL citea LLE met als ik het goed heb drie deuren (nieuw voor NL). Vergelijkbare bus van een andere advertentie komt uit augustus 2014, mer 4,5 ton op de teller.
https://www.facebook.com/ABBC.nl/posts/ ... VGLVD53Ttl
Gaat om een VDL citea LLE met als ik het goed heb drie deuren (nieuw voor NL). Vergelijkbare bus van een andere advertentie komt uit augustus 2014, mer 4,5 ton op de teller.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
TGVia was/is vooral actief in Twente en het TVV voor Keolis Blauwnet. Hun vestiging ligt ook best ver van de concessie af, dus het lijkt me niet de meest logische optie. Edit: Hij zou op lijn 660 Deventer-Holten kunnen gaan rijden.
Pouw heeft overigens (nog steeds?) een vacature voor lijndiensten in de regio Elburg/Kampen op hun site staan.
Pouw heeft overigens (nog steeds?) een vacature voor lijndiensten in de regio Elburg/Kampen op hun site staan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Op de site van TGvia staat een vacature open met het volgende;
Lijkt dus te gaan idd om scholierenlijn 660 (of extra ritten 160 vanaf Bathmen?)-Wegens uitbreiding van onze werkzaamheden zoeken we met ingang van 12-12-2022 een buschauffeur voor scholieren/forensen vervoer.
-Dit is een lijndienst die van maandag tm vrijdag wordt gereden, ‘s morgens van 06.30 uur tot 09.15 uur en ’s middags van 13.30 uur tot 17.30 uur, gedurende de schoolweken.
-Jaarurenregeling is van toepassing, je werkt alleen de schoolweken
-De standplaats is Goor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten