Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kan je vanuit het zuiden keren in Hoofddorp langs het perron?
Nieuw-Vennep en Sassenheim volgens mij niet, want dan zijn haltes langs de vrije baan.
Nieuw-Vennep en Sassenheim volgens mij niet, want dan zijn haltes langs de vrije baan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan zeker in Hoofddorp, al weet ik niet of de perrons in Hoofddorp lang genoeg zijn voor Intercity's.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoofddorp sp1 is lang genoeg voor 14 bakken, spoor 4 echter max 8 bakken. Maar je zou ook op Schiphol sp3 moeten kunnen keren, in die buis zouden alle wissels nog in dienst moeten zijn. In de andere buis liggen enkele wissels vastgespijkerd waardoor je bij keren op sp4 heen en terug over hetzelfde spoor moet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat de Zwolse stadsbus niet deed wat hij moest doen vanochtend, had ik vanuit Zwolle niet de t28540 maar de 540. Ergens halverwege de Veluwe moest er links worden gereden vanwege een wissel waar geen beweging in kwam. Aankomst op Amersfoort was met +21. Uiteindelijk in Gouda overgestapt op een IC naar Den Haag Centraal, en aankomst was met +30. Gelukkig was de verstoring tussen Gouda en Zoetermeer voorbij, want daar hebben een paar uur lang geen treinen gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Scheurtjes in de Mandelabrug. Station Zoetermeer voorlopig dicht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voorlopig als in 'minimaal 1 week'. Er gaan bussen rijden tussen Zoetermeer Oost en Zoetermeer voor de klanten die in Zoetermeer moeten zijn, treinen stoppen niet op station Zoetermeer.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lijkt me een onhandig traject om te verbussen (bij gebrek aan keermogelijkheden bij station Oost). Hadden ze niet beter afspraken met RET over het gebruik van lijn 170 kunnen maken? Die rijdt er immers al langs het spoor, dus zou je geen schaarse touringcars hoeven zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien komen er alsnog afspraken met RET.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klachten kunnen naar de gemeente Zoetermeer, zij verzorgen deze busdienst, inclusief toezicht en coördinatoren. Dit gaat buiten NS en ProRail om.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik dacht even een trein eerder te halen op Almere Centrum door onderweg daar naartoe op Almere Parkwijk vast van de M5 op de 4644 over te stappen, maar dat ging bijna de mist in... betreffende trein kwam met een noodgang het station binnen rijden en ging vol in de remmen om uiteindelijk met 2 bakken buiten het perron tot stilstand te komen (op treinposities.nl zie je 'm binnen dezelfde minuut van 140 km/u naar 0 km/u gaan).
Uiteindelijk heeft de conducteur via de achterste deur de wachtende reizigers de trein in gelaten. De machinist hield het er via de omroep bij dat hij door een technische storing de deuren niet kon ontgrendelen, maar zou eerder het idee hebben dat er iets met de remmen was dan met de deuren
Uiteindelijk heeft de conducteur via de achterste deur de wachtende reizigers de trein in gelaten. De machinist hield het er via de omroep bij dat hij door een technische storing de deuren niet kon ontgrendelen, maar zou eerder het idee hebben dat er iets met de remmen was dan met de deuren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als door een technische storing de remmen het niet goed deden en hij daarom pas te laat stil stond, waardoor de deuren vanwege de veiligheid niet (allemaal) open konden, dan klopt het nog altijd dat hij "door een technische storing de deuren niet kon ontgrendelen"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als door een technische storing de remmen het niet goed deden was de trein onmiddellijk buiten dienst gegaan. Dit klinkt meer als een gevalletje van machinist die even vergeten was hoe kort de afstand tot het volgende station was, de meeste treinen halen die 140km/u ook niet tussen Almere Buiten en Parkwijk, wanneer je op zo'n 125km/u zit moet je al weer gaan remmen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De s5100 dit weekend toont aan dat een doorgaande sprinter in Dordrecht geen probleem is. Hoog tijd dat dit structureel wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap de meerwaarde van die doortrekking dit weekend niet zo, maar verder moet het toch prima kunnen inderdaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komt door werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal, zorgt vast voor een omloop minder.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik weet dat er werkzaamheden zijn, maar de treinvervangende bussen sluiten ook gewoon aan op de sprinter vanuit Breda. Volgens mij had je de serie tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht ook gewoon op kunnen heffen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En gisteren kwam de 5100 ook naar voren in de reisplanner omdat de 3600 een uurdienst reed waardoor soms sneller was om de stopbus en 5100 te pakken dan wachten tot de volgende 3600. Vandaag komt de 5100 echter niet uit de reisplanner omdat de busreis tot Lage Zwaluwe dusdanig lang is dat een uur wachten op de volgende 3600 alsnog sneller is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij is al meerdere keren aangegeven dat het qua tijden ook geen probleem is, maar dat de treinen qua drukte (en dus benodigde capaciteit) slecht aan elkaar passen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het weekend niet, nee. Maar "structureel" betekent wat anders dan "elk weekend".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten