Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik had dan idd tussen het einde van het perron en de voormalige Post in gedachten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er was destijds wel een wens voor een IC Nijmegen - Venlo - Maastricht. Die ging dan wel ten koste van de doorgaande stoptrein, je kreeg dan naast de IC twee losse stoptreinen Nijmegen - Venray en Venlo - Roermond.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het is vast best lastig als je een IC zou willen die tussen Nijmegen en Venlo nergens stopt. Maar waarom zou er geen IC kunnen stoppen op middelgrote stations zoals Boxmeer en Cuijk?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Beetje zoals de IC Enschede - Zwolle zou ik op de Maaslijn ook wel logisch vinden.
Hoeveel sneller zou dat kunnen worden vergeleken met nu?
Hoeveel sneller zou dat kunnen worden vergeleken met nu?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat is wel een mooi voorbeeld, ter vergelijking:
Nijmegen-Venlo is 61 km, 53 minuten per stoptrein met 7 stops.
Zwolle-Hengelo is 59 km, 52 minuten per stoptrein met 7 stops, 42 minuten per IC met 3 stops.
Nijmegen-Venlo is 61 km, 53 minuten per stoptrein met 7 stops.
Zwolle-Hengelo is 59 km, 52 minuten per stoptrein met 7 stops, 42 minuten per IC met 3 stops.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Op de hele route kan dus ongeveer 15 minuten sneller.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De prijs voor wazigste actie in de nieuwe dienstregeling gaat wel naar Arriva die lijn 65 in de nieuwe dienstregeling 1 minuut later laat aankomen in Nieuwstadt, zodat daar een aansluiting van -1 minuut op lijn 19 naar Sittard ontstaat. En vervolgens wel maar een voetnoot opneemt dat er aansluiting geboden wordt op lijn 19.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Klopt toch ook. 59 minuten.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Waarom zijn die lijnen niet gekoppeld?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Aannemelijk is de 'gewone' stadsbus van lijn 19 te groot (dus niet rendabel genoeg) voor lijn 65 maar het 8-persoonsbusje van lijn 65 weer te klein voor lijn 19.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Mijn gok: waarschijnlijk bestaat die overstap in de praktijk wel en is daarom de voetnoot erin gezet... maar komt het busje nooit in een reisadvies naar voren als je de planner gebruikt, en pak je tussen Susteren en Sittard de trein.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weet iemand wie lijn 798 rijdt? Oorspronkelijk zou dit een buurtbus worden, maar door een gebrek aan vrijwilligers werd het net als lijn 789 en 799 een belbus (OV-lijntaxi). De 789 rijdt nog steeds als OV-lijntaxi, de 799 is opgeheven en de 798 rijdt tegenwoordig op werkdagen overdag vaste ritten met een 8-persoonsbus. Maar klopt het dat dit Arriva zelf (of een onderaannemer) is en geen buurtbusvereniging?
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Van Driel rijdt deze met een taxibusje
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nieuwe Sprinters voor lijn 798 komen in Maart 2023
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat waren ze vroeger en toen heette die combi "Lijn 70"
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dit jaar gaan de borrelbussen in Maastricht met de carnaval weer rijden. Op de pagina staat van zaterdag t/m dinsdag en is ook de mogelijkheid kaartjes te kopen, maar in de dienstregeling ontbreekt de zaterdag.
Nog een foutje lijkt me dat bij lijn 150 naar Gulpen de haltes Cadier en Keer Kerkstraat en Honthem zijn opgenomen. Die bestaan niet meer. En ook staat er nog Frontensingel/Maagdendries i.p.v. de nieuwe naam Statensingel bij lijn 151.
Nog een foutje lijkt me dat bij lijn 150 naar Gulpen de haltes Cadier en Keer Kerkstraat en Honthem zijn opgenomen. Die bestaan niet meer. En ook staat er nog Frontensingel/Maagdendries i.p.v. de nieuwe naam Statensingel bij lijn 151.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er klopt nog meer niet:
Lijn 151 Malberg
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
Frontensingel/Maagdendries
Cabergerweg
...
Lijn 155 Daalhof - Wolder
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
St.Annalaan
...
Lijn 151 zal niet op Koningin Emmaplein komen en lijn 155 wel op Frontensingel/Maagdendries (Statensingel dus)...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Goed gezien, dit zal wel een copy-paste-fout uit het verleden zijn; helaas heb ik alleen de wiki en de pdf-dienstregeling uit 2018 als vergelijkingsmateriaal. *edit: ik heb ook 2017 en 2020 op kunnen duikelen; alleen 2019 mis ik.*
De 151 reed in 2018 nog over de Via Regia: Boschstraat -> Emmaplein -> Sint Annalaan enz.; zowel de 151 als de 155 stopten niet bij de halte Frontensingel/Maagdendries. In 2019 werd de route van de 151 verlegd via Caberg, blijkbaar nu wel met een stop bij de halte Frontensingel/Maagdendries aan de Cabergerweg, en zal dat Emmaplein ten onrechte zijn blijven staan. Maar ik denk dus wel dat het klopt dat de 155 daar officieel niet stopt. Meerdere lijnen slaan de eerste haltes over.
In ieder geval zal ik proberen alles zo goed mogelijk op de wiki te verwerken; voor de zaterdag zal ik dezelfde frequenties als de dinsdag aanhouden zolang er niet meer informatie komt, want dat was vorige keer ook zo.
De 151 reed in 2018 nog over de Via Regia: Boschstraat -> Emmaplein -> Sint Annalaan enz.; zowel de 151 als de 155 stopten niet bij de halte Frontensingel/Maagdendries. In 2019 werd de route van de 151 verlegd via Caberg, blijkbaar nu wel met een stop bij de halte Frontensingel/Maagdendries aan de Cabergerweg, en zal dat Emmaplein ten onrechte zijn blijven staan. Maar ik denk dus wel dat het klopt dat de 155 daar officieel niet stopt. Meerdere lijnen slaan de eerste haltes over.
In ieder geval zal ik proberen alles zo goed mogelijk op de wiki te verwerken; voor de zaterdag zal ik dezelfde frequenties als de dinsdag aanhouden zolang er niet meer informatie komt, want dat was vorige keer ook zo.
Laatst gewijzigd door umbusko op vr 17 feb 2023, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Mesch, Mariadorp, Rijckholt... Allemaal dorpen waar sinds de opheffing van de Shuttles ook geen bushalte meer is.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Klopt, maar dat lijkt me midden in de nacht wat minder een issue; men zal wel stoppen waar men dat altijd deed neem ik aan?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er is een versie 2 verschenen van de dienstregeling van de carnavalsbussen (via deze pagina, of directe pdf: klik).Seat Ibiza schreef: ↑di 31 jan 2023, 12:10 Er klopt nog meer niet:
Lijn 151 Malberg
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
Frontensingel/Maagdendries
Cabergerweg
...
Lijn 151 zal niet op Koningin Emmaplein komen en lijn 155 wel op Frontensingel/Maagdendries (Statensingel dus)...
Het enige wat gewijzigd is, is de haltelijst van de 151. Daar is Koningin Emmaplein uit verdwenen, net als Cabergerweg en Peter Huijssenslaan; wel is er Brusselseweg/Fagotstraat bij gekomen.
Alle overige fouten staan er nog in, waaronder het ontbreken van de complete dienstregeling van de zaterdag. (Lichtelijk onhandig als je wel ritkaarten voor de zaterdag verkoopt. )
*EDIT: ik realiseer me net pas dat een route Emmaplein -> Brusselseweg -> Clavecymbelstraat helemaal niet meer kan, omdat je bij de Fagotstraat niet meer rechtdoor kunt. Kortom: de route is dan Cabergerweg, Noorderbrugsingel, Frans van de Laarplein, Brusselseweg. Met een stop waar 5 jaar geleden nog de halte Brusselseweg/Fagotstraat was, of zo.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zaterdagochtend kwam ik bij de RAI op de Keukenhofpendel de voormalige Qbuzz 3650 tegen (tegenwoordig van Besseling). Deze heeft al de blauwe Limburgkleuren en deze rijdt inmiddels onder het nummer 809 van TCR/BusInext.
festive
festive
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik hoop dat ik hier juist terecht ben: ik ben benieuwd naar de drukke en rustige trajecten (in de spits) van de stoptreinen in deze concessie. De drukte-indicator van 9292 geeft geen uitsluitsel, want alle ritten in deze regio staan op 'rustig' bij een steekproef, vandaar de vraag.
- Zit de grootste drukte van de 32400 / RS 12 op Sittard-Roermond, op Sittard-Maastricht of juist op Maastricht-Randwyck?
- Zit de grootste drukte van de 32000 / RS 18 op Kerkrade-Heerlen, op Heerlen-Maastricht of juist op Maastricht-Randwyck?
- En is het traject Sittard-Heerlen (32500) drukker of minder druk dan Kerkrade-Heerlen?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Sittard - Heerlen is altijd goed gebruikt in mijn ervaring wegens de directe overstap vanuit/naar Eindhoven in Sittard.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weet iemand de echte reden waarom er de laatste weken zoveel ritten vervallen door personeelstekort, zowel bus als trein? Zijn er ineens heel veel mensen opgestapt? Laatst riepen ze nog vrolijk dat nieuwe machinisten onderweg zijn maar daar is niets van te merken. En dan moet de afgeschaalde vakantiedienstregeling nog beginnen..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten