Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

30 minuten bevriezen in Den Bosch door een trein die wegrijdt terwijl de aansluiting zijn deuren opendoet. -0- Heb wel koffie. *O*
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Dat is standaard toch in Den Bosch? Had ik zondag ook, dwz mijn 800 deed vrolijk precies op tijd de deuren dicht op exact het moment dat een IC naar Bd zijn deuren opende, en bleef nog 40 sec stilstaan, met veel op het raam kloppende reizigers tot gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bij de 2400 wordt nu ook "Schiphol Airport -> Lelystad C" als eindbestemming getoond op de TBP's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: ma 12 dec 2022, 22:18 30 minuten bevriezen in Den Bosch door een trein die wegrijdt terwijl de aansluiting zijn deuren opendoet. -0- Heb wel koffie. *O*
Als je de kersttrui had gewonnen bij NS Wintercity, had je er ook warmpjes bij gezeten. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Als...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

De 30912 mocht het vandaag in plaats van de 7 beloofde bakken het met 5 proberen, en is vanaf Zv met volle gangpaden als "sneltrein" richting Ahp gereden. Reizigers op Dvn en Wtv staan letterlijk in de kou.
Laatst gewijzigd door rikthoff op di 13 dec 2022, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

VIRM schreef: di 13 dec 2022, 08:14
umbusko schreef: ma 12 dec 2022, 22:18 30 minuten bevriezen in Den Bosch door een trein die wegrijdt terwijl de aansluiting zijn deuren opendoet. -0- Heb wel koffie. *O*
Als je de kersttrui had gewonnen bij NS Wintercity, had je er ook warmpjes bij gezeten. ;)
Een alternatief is de Belgian Train Christmas Sweater *O*

https://fanshop.belgiantrain.be/nl/prod ... D599DD8%7D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Is dat een viertalige kersttrui? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Veel treinen vanaf Amsterdam Zuid hebben een vertraging "door een defecte trein".
Nu ben ik wel benieuwd welke trein dat is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend was de 1719 kapot gegaan nabij de Cartesiusweg en dientengevolge kon er geen IC meer vanuit Utrecht komen. De melding kreeg ik gelukkig net op tijd, toen ik de boterhammen aan het smeren was. ff snel gegeten en kon nog met de 614 mee naar Rotterdam. 15 minuten winst :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Is de Pimpel ergens een rijtuigje verloren? Er staat 1 eenzaam DB-rijtuig op een kopspoortje in Almelo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Datbis het rijtuig uit de stam waar vorige week bij Apeldoorn een bestelwagen tegenaan was gereden
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

IIVQ schreef: di 13 dec 2022, 07:05 Dat is standaard toch in Den Bosch? Had ik zondag ook, dwz mijn 800 deed vrolijk precies op tijd de deuren dicht op exact het moment dat een IC naar Bd zijn deuren opende, en bleef nog 40 sec stilstaan, met veel op het raam kloppende reizigers tot gevolg.
Overdag wel, dan is de aansluiting -1 minuut. Maar 's avonds, als de 2900 rijdt, is het in theorie een crossplatformoverstap van 2 minuten.

In Oss werd omgeroepen dat de machinist een technische test ging doen en dat we wat vertraging op zouden kunnen lopen. Dat werd uiteindelijk +1 bij vertrek. Voor Ht werd omgeroepen dat we op tijd aan zouden komen, "volgens dienstregeling". Maar dat bleek dan toch +1,5 te zijn of zo want tijdens het binnenrijden zag ik de HC nog vanuit de laatste deur sleutelen en toen bij ons de deuren opengingen zette de 2900 zich in beweging. :(

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er geen beleid is om een crossplatformaansluiting af te wachten als deze op het moment van fluiten al in zicht is.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Geen treinen tussen Leiden en Den Haag door een aanrijding. Gevolg: Leiden staat vol, en de intercity uit richting Asdz, normaal naar Gvc, staat al ruim een kwartier te wachten tot er een spoor vrijkomt.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Nu wordt er omgeroepen dat het probleem is dat het station vol staat met mensen en dat dat er eerst minder moeten worden...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Tijd voor een groot vat zoutzuur dus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Het viel erg mee. Er waren inmiddels ook alweer een paar treinen richting het noorden vertrokken, dat duurde even voor dat op gang kwam blijkbaar.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Het systeem van ProRail dat storingen verhelpt... heeft zelf ook een storing: https://www.ad.nl/binnenland/veel-probl ... ae86ff8cc/

Maar goed, vandaag wordt een dag om snel te vergeten op het spoor, met een punctualiteit van minder dan 80%.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er zijn ook al de hele dag problemen rondom Schiphol en Leiden.
Vanaf 17:30 zijn die grotendeels opgelost, maar het lijkt erop dat de 2400 niet meer gaat rijden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 3100 heeft ook bijna niet gereden. Ik was de hele dag op reis vandaag maar gelukkig voornamelijk met de bus.

Ik zag op een moment dat de punctualiteit van de NS 69.1% was.
zij/haar/hen/hun
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

April064 schreef: di 13 dec 2022, 16:52 Ik zag op een moment dat de punctualiteit van de NS 69.1% was.
De 'robuuste' nieuwe dienstregeling van de NS :Y

Overigens valt de drukte in de avondspits vandaag best mee, maar dat is waarschijnlijk mede omdat niet iedereen die naar kantoor wilde gaan dat ook geeft gehaald.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef: di 13 dec 2022, 16:20 het lijkt erop dat de 2400 niet meer gaat rijden. :(
Correctie: hij rijdt wel van Dordrecht naar Lelystad, maar niet in omgekeerde richting. :s
Snapt iemand wat hiervan de reden is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

umbusko schreef: di 13 dec 2022, 09:39Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er geen beleid is om een crossplatformaansluiting af te wachten als deze op het moment van fluiten al in zicht is.
Mikos heeft hier al meerdere malen uitgelegd wat het beleid is omtrent het behouden van aansluitingen en waarom niet altijd gewacht kan worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hoewel ik begrijp dat de 3600 de nodige dwangpunten in de dienstregeling heeft, zou ik met met noodgrepen uitgedunde dienstregeling toch verwachten dat er dan meer aandacht gaat naar aansluitingen behouden.

Ik heb bovendien ook een soort van indruk dat NS al twee dagen amper aan bijsturing doet, want zowel gisteren als vandaag blijven treinen met enorme vertragingen rondrijden, in plaats van dat ze uit hun lijden worden verlost. Bedoel, in Rotterdam een intercity naar Vlissingen met +50 nog laten vertrekken is toch wel een opvallende beslissing :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het systeem dat treinen bijstuurt bij storingen had zelf een storing. Allicht dat men er daarom niet meer aan toe kwam sommige treinen handmatig bij te sturen en ze dan maar lieten doorrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten