Niet altijd ja, en daar zit nou net de crux. Je moet dat per geval bekijken. Tien uur 's avonds met minder treinen is al een heel andere situatie dan midden in de spits op een overbelast traject. Treinen rijden om de haverklap met +1 om allerlei redenen, het overnemen van een aansluiting die er al aan komt rijden (!) zou daar gewoon een legitieme reden voor moeten zijn. Dat zou de default moeten zijn. Met uitzonderingen in de gevallen waar het echt tot problemen leidt, niet andersom.AppleMoose schreef: ↑di 13 dec 2022, 20:36Mikos heeft hier al meerdere malen uitgelegd wat het beleid is omtrent het behouden van aansluitingen en waarom niet altijd gewacht kan worden.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ dat past niet meer in het huidige bedrijfsmodel. De vertrektijd van die trein die voor jouw ogen wegrijdt is een gebalanceerde act tegenwoordig om zo zuinig mogelijk te rijden én de vooraf bedachte rempunten en versnellingspunten te halen. Met andere woorden: bij later vertrekken moet er wat scherper gereden worden etc..
Heb ik niet van mijzelf.. maar las ik van 't weekend in de NRC, waarin een artikel stond over het werken bij de NS tegenwoordig: 'vroeger was de NS beter".. waarin twee conducteurs en één machinist aan het woord kwamen.
Heb ik niet van mijzelf.. maar las ik van 't weekend in de NRC, waarin een artikel stond over het werken bij de NS tegenwoordig: 'vroeger was de NS beter".. waarin twee conducteurs en één machinist aan het woord kwamen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb niets tegen gebalanceerde acts als ze goed worden uitgevoerd. Maar als de eerste trein niet scherp genoeg rijdt, moet de tweede trein maar even wachten en dan ter compensatie zelf wat scherper rijden. Balanceert het nog mooier van.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Duivendrecht stond er zelfs een IC naar Amersfoort Schothorst met +75 op de borden. Die van een uur later was dan weer wel opgeheven.
Omdat de 2418 vandaag voor de tweede dag op rij met een losse VIRM-IV reed en dat gisteren niet zo'n succes bleek, besloot ik eerst een klein half uur thuis te werken om vervolgens de 2420 te nemen, die met tien bakken reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend was weer jammer, de 6619 reed op tijd weg uit Dordrecht Zuid, maar vlak voor Dordrecht stonden we opeens 3 minuten stil omdat de 6600 de andere kant op nog aan het perron stond. De overstap op de IC naar Rotterdam konden ik en vele anderen naar fluiten. Uiteindelijk had dat toch niet uitgemaakt, want mijn IC naar Zwolle is toch nooit uit Rotterdam vertrokken door hulpdiensteninzet bij Gouda. Nu maar over Schiphol gegaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de Telegraaf:
_____!Man besluit kaassoufflés te bakken in de trein
Het is algemeen bekend dat de snacks op de Nederlandse stations buitengewoon duur zijn. Een man die onderweg was van Dordrecht naar Tilburg besloot daarom maar het heft in eigen handen te nemen. Hij nam zonder enige gêne een airfryer mee de trein in en besloot kaassoufflés te bakken onderweg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan ook alleen in Brabant zijn.
Dat is nondeju nog een flinke airfryer ook zeg, dat de trein zoveel watt kan leveren joh.
Dat is nondeju nog een flinke airfryer ook zeg, dat de trein zoveel watt kan leveren joh.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wauw. Ik heb dus echt eens wat gemist door ziek thuis te zijn vandaag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik dacht inderdaad dat de stopcontacten in de trein begrensd waren op ongeveer 100W (±0,45A), niet in een FLIRT dus.
Het kon alleen maar Brabantser als er worstenbroodjes opgewarmd werden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 30914 mocht het opnieuw met 4 bakjes proberen (i.p.v. 7). Maar nu werden reizigers welkom geheten met de boodschap "alstublieft door te lopen naar de coupe, waar u waarschijnlijk nog een zitplaats vindt." Beetje optimistisch wel, als de paden al vol staan vanaf Did...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De s2200 rijdt niet tussen Dordrecht en Roosendaal wegens een seinstoring. De losse SNG’tjes (twee drietjes en een viertje) van de s5900 mogen de reizigers van de dubbele stellen VIRM uit de brand helpen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Deze ochtend ben ik niet verder gekomen dan Utrecht Centraal door de wisselstoring tussen Utrecht - Den Haag/Rotterdam. Van mijn beoogde zes forenzenreizen van deze week naar Den Haag of terug, zijn er twee helemaal niet gelukt, twee met 15 minuten vertraging, één met 25 minuten vertraging één zonder vertraging.
Werkt echt, die 'robuuste' nieuwe dienstregeling
Werkt echt, die 'robuuste' nieuwe dienstregeling
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En die vertragingen worden veroorzaakt door de wijzigingen in de dienstregeling?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Twee daarvan wel, omdat ik mijn overstap in de oude dienstregeling wel zou hebben gehaald. In de nieuwe dienstregeling is mijn overstap van 8 minuten teruggebracht tot een veel robuustere 2 of 4 minuten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wisselstoring bij Harmelen volgens de Somdabronnen.
Ik had uiteindelijk een 4021 die met +25 reed. De acht bakken SLT stonden dermate vol, dat ik op Alexander maar met de metro ben gaan reizen.
Ik had uiteindelijk een 4021 die met +25 reed. De acht bakken SLT stonden dermate vol, dat ik op Alexander maar met de metro ben gaan reizen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is er ergens in Lelystad of Almere een wissel defect ofzo? Al zeker sinds gisteren vertrekt de 4600 richting Amsterdam met +5 uit Lelystad om vanaf daar al achter de intercity aan te rijden…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nouja nu niet want er rijdt daar even helemaal niets... En die oorzaak is nu niet die wisselstoring.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inmiddels een ICE kapot bij Ede-Wageningen, 't ligt aardig plat daar. Er rijdt nog maar 1 trein per uur tussen Arnhem en Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er kwam net een IC spookrijdend door Veenendaal-De Klomp zonder stop, handig zo'n gebrek aan overloopwissels.
Bij De Klomp rijden nu vervangende bussen.
Bij De Klomp rijden nu vervangende bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het viel mij op sommige poortjes al op dat er een tekst staat over je pas los aanbieden, maar de automatische omroep in SNG begon er net ook over bij Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had vandaag het geluk om tussen alle treinstoringen en korte treinen zowel heen als terug een capaciteitsknaller te treffen: heen de 653 met DDZ10 waar geen hond in zat, en terug de 2858 met VIRM10 waar opnieuw geen hond in zat. De rest van de middag bestond de corridor Gouda - Utrecht uit ICM7, VIRM6 en DDZ6 en er passeerde op de terugweg zelfs nog een solo ICM3, dus ik mocht niet klagen met mijn privé vierzitter.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had zelf de 654 met ICM7, maar volgens mij viel het qua drukte nog best mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is klaarblijkelijk al uren een trein kapot tussen Dordrecht en Roosendaal. Nu het zo laat op de avond is dat omreizen gevaarlijk in de buurt van de laatste treinen komt, heeft men nu dan maar besloten om late treinen naar Vlissingen vanaf Dordrecht via Breda naar Vlissingen te gaan sturen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt al opgelost te zijn.
Was wel een creatieve oplossing.
Was wel een creatieve oplossing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten