Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

AppleMoose schreef: di 13 dec 2022, 20:36
umbusko schreef: di 13 dec 2022, 09:39Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er geen beleid is om een crossplatformaansluiting af te wachten als deze op het moment van fluiten al in zicht is.
Mikos heeft hier al meerdere malen uitgelegd wat het beleid is omtrent het behouden van aansluitingen en waarom niet altijd gewacht kan worden.
Niet altijd ja, en daar zit nou net de crux. Je moet dat per geval bekijken. Tien uur 's avonds met minder treinen is al een heel andere situatie dan midden in de spits op een overbelast traject. Treinen rijden om de haverklap met +1 om allerlei redenen, het overnemen van een aansluiting die er al aan komt rijden (!) zou daar gewoon een legitieme reden voor moeten zijn. Dat zou de default moeten zijn. Met uitzonderingen in de gevallen waar het echt tot problemen leidt, niet andersom.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ dat past niet meer in het huidige bedrijfsmodel. De vertrektijd van die trein die voor jouw ogen wegrijdt is een gebalanceerde act tegenwoordig om zo zuinig mogelijk te rijden én de vooraf bedachte rempunten en versnellingspunten te halen. Met andere woorden: bij later vertrekken moet er wat scherper gereden worden etc..

Heb ik niet van mijzelf.. maar las ik van 't weekend in de NRC, waarin een artikel stond over het werken bij de NS tegenwoordig: 'vroeger was de NS beter".. waarin twee conducteurs en één machinist aan het woord kwamen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik heb niets tegen gebalanceerde acts als ze goed worden uitgevoerd. Maar als de eerste trein niet scherp genoeg rijdt, moet de tweede trein maar even wachten en dan ter compensatie zelf wat scherper rijden. Balanceert het nog mooier van. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 13 dec 2022, 21:44 Bedoel, in Rotterdam een intercity naar Vlissingen met +50 nog laten vertrekken is toch wel een opvallende beslissing :X
In Duivendrecht stond er zelfs een IC naar Amersfoort Schothorst met +75 op de borden. :mrgreen: Die van een uur later was dan weer wel opgeheven. :lol:

Omdat de 2418 vandaag voor de tweede dag op rij met een losse VIRM-IV reed en dat gisteren niet zo'n succes bleek, besloot ik eerst een klein half uur thuis te werken om vervolgens de 2420 te nemen, die met tien bakken reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Vanochtend was weer jammer, de 6619 reed op tijd weg uit Dordrecht Zuid, maar vlak voor Dordrecht stonden we opeens 3 minuten stil omdat de 6600 de andere kant op nog aan het perron stond. De overstap op de IC naar Rotterdam konden ik en vele anderen naar fluiten. Uiteindelijk had dat toch niet uitgemaakt, want mijn IC naar Zwolle is toch nooit uit Rotterdam vertrokken door hulpdiensteninzet bij Gouda. Nu maar over Schiphol gegaan.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

In de Telegraaf:
Man besluit kaassoufflés te bakken in de trein

Het is algemeen bekend dat de snacks op de Nederlandse stations buitengewoon duur zijn. Een man die onderweg was van Dordrecht naar Tilburg besloot daarom maar het heft in eigen handen te nemen. Hij nam zonder enige gêne een airfryer mee de trein in en besloot kaassoufflés te bakken onderweg.
:') _____!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Dat kan ook alleen in Brabant zijn. *O*

Dat is nondeju nog een flinke airfryer ook zeg, dat de trein zoveel watt kan leveren joh.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Wauw. Ik heb dus echt eens wat gemist door ziek thuis te zijn vandaag. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef: wo 14 dec 2022, 20:08 Dat kan ook alleen in Brabant zijn. *O*

Dat is nondeju nog een flinke airfryer ook zeg, dat de trein zoveel watt kan leveren joh.
Ik dacht inderdaad dat de stopcontacten in de trein begrensd waren op ongeveer 100W (±0,45A), niet in een FLIRT dus.
Het kon alleen maar Brabantser als er worstenbroodjes opgewarmd werden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

rikthoff schreef:De 30912 mocht het vandaag in plaats van de 7 beloofde bakken het met 5 proberen, en is vanaf Zv met volle gangpaden als "sneltrein" richting Ahp gereden. Reizigers op Dvn en Wtv staan letterlijk in de kou.
De 30914 mocht het opnieuw met 4 bakjes proberen (i.p.v. 7). Maar nu werden reizigers welkom geheten met de boodschap "alstublieft door te lopen naar de coupe, waar u waarschijnlijk nog een zitplaats vindt." Beetje optimistisch wel, als de paden al vol staan vanaf Did...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De s2200 rijdt niet tussen Dordrecht en Roosendaal wegens een seinstoring. De losse SNG’tjes (twee drietjes en een viertje) van de s5900 mogen de reizigers van de dubbele stellen VIRM uit de brand helpen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Deze ochtend ben ik niet verder gekomen dan Utrecht Centraal door de wisselstoring tussen Utrecht - Den Haag/Rotterdam. Van mijn beoogde zes forenzenreizen van deze week naar Den Haag of terug, zijn er twee helemaal niet gelukt, twee met 15 minuten vertraging, één met 25 minuten vertraging één zonder vertraging.
Werkt echt, die 'robuuste' nieuwe dienstregeling :roll:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

En die vertragingen worden veroorzaakt door de wijzigingen in de dienstregeling?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Twee daarvan wel, omdat ik mijn overstap in de oude dienstregeling wel zou hebben gehaald. In de nieuwe dienstregeling is mijn overstap van 8 minuten teruggebracht tot een veel robuustere 2 of 4 minuten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Wisselstoring bij Harmelen volgens de Somdabronnen.
Ik had uiteindelijk een 4021 die met +25 reed. De acht bakken SLT stonden dermate vol, dat ik op Alexander maar met de metro ben gaan reizen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Is er ergens in Lelystad of Almere een wissel defect ofzo? Al zeker sinds gisteren vertrekt de 4600 richting Amsterdam met +5 uit Lelystad om vanaf daar al achter de intercity aan te rijden…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Iets met Almo, de inhaling die normaal daar plaatsvindt is nu te Lls.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Nouja nu niet want er rijdt daar even helemaal niets... En die oorzaak is nu niet die wisselstoring.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Inmiddels een ICE kapot bij Ede-Wageningen, 't ligt aardig plat daar. Er rijdt nog maar 1 trein per uur tussen Arnhem en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er kwam net een IC spookrijdend door Veenendaal-De Klomp zonder stop, handig zo'n gebrek aan overloopwissels.
Bij De Klomp rijden nu vervangende bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het viel mij op sommige poortjes al op dat er een tekst staat over je pas los aanbieden, maar de automatische omroep in SNG begon er net ook over bij Rotterdam Centraal.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik had vandaag het geluk om tussen alle treinstoringen en korte treinen zowel heen als terug een capaciteitsknaller te treffen: heen de 653 met DDZ10 waar geen hond in zat, en terug de 2858 met VIRM10 waar opnieuw geen hond in zat. De rest van de middag bestond de corridor Gouda - Utrecht uit ICM7, VIRM6 en DDZ6 en er passeerde op de terugweg zelfs nog een solo ICM3, dus ik mocht niet klagen met mijn privé vierzitter.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik had zelf de 654 met ICM7, maar volgens mij viel het qua drukte nog best mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er is klaarblijkelijk al uren een trein kapot tussen Dordrecht en Roosendaal. Nu het zo laat op de avond is dat omreizen gevaarlijk in de buurt van de laatste treinen komt, heeft men nu dan maar besloten om late treinen naar Vlissingen vanaf Dordrecht via Breda naar Vlissingen te gaan sturen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Het lijkt al opgelost te zijn.

Was wel een creatieve oplossing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten