Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo te zien is daar sprake van manco. Die had met 7 bakken ICM horen te rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En op een vrijdagmiddag mocht de 661 het slechts stellen met een losse DDZ4; vanaf Alexander was daar beginnen meer aan....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Diezelfde trein zag ik een half uur eerder als 650 passeren met ook al gezellig volle balkons. De eerste vrijdagmiddag van de nieuwe dienstregeling was niet echt een verbetering op deze lijn, de eerste weken van november toen de 2800 in dagplan opgeheven was reden de 500 en 600 nog wel met 2 stellen DDZ of 3 stellen ICM richting Utrecht, maar nu is dat teruggebracht tot solo DDZ of twee stellen ICM en alleen in de late spits enkele treinen van 3 stellen ICM.
Helaas helpt de drukteindicator van de NS ook totaal niet omdat deze geen onderscheid maakt tussen beetje druk en heel erg druk. Nu is gewoon elke trein van Rotterdam naar Utrecht in de middagspits 'druk' terwijl er echt nog wel verschil tussen zal zitten.
Helaas helpt de drukteindicator van de NS ook totaal niet omdat deze geen onderscheid maakt tussen beetje druk en heel erg druk. Nu is gewoon elke trein van Rotterdam naar Utrecht in de middagspits 'druk' terwijl er echt nog wel verschil tussen zal zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een niet-forumlid dat mee was met die rit, zei dat in één van de stellen de spinnewebben aan het plafond hingen. Zal vast niet het stel zijn waar jullie een paar dagen terug een feestje hadden gebouwd, want dan hadden jullie het dak sowieso eraf geblazen met de spinnewebben erbij
In ander nieuws: mijn 1628 had oplopende vertraging door de gladde sporen, prognose was +4 bij aankomst in Amf waarmee mijn overstap van 2 minuten op de 11728 naar de haaien zou zijn. Per stom toeval zat er een personeelslid in uniform bij mij in de coupé in de tweede klas, bij wie ik heb gevraagd of de overstap kon wachten. Hij dacht dat dat vast wel het geval zou zijn, maar is toch in de machinistencabine gaan navragen. Ik had hem nog een chocolaatje aangeboden als bedankje voor de moeite, maar dat wees hij vriendelijk af: "Niet op de vroege ochtend!"
We kwamen met +4 aan, en warempel, de 11728 stond er nog! Groot compliment voor deze afhandeling aan NS en het personeelslid; de betreffende overstap 1600-11700 vv is al eens op kleinere vertragingen stukgelopen, dus ik was zeer blij verrast.
De HC van de 11728 floot overigens wel al toen de deuren van de 1628 net openden, wat me nog een halve hartverzakking bezorgde, maar gelukkig bleek het enkel een aansporing voor de overstappers om haast te maken. (Wie nu aankomt met "fluiten = sluiten dus je had netjes buiten moeten blijven wachten" krijgt van mij een spoorse draai om de oren )
In ander nieuws: mijn 1628 had oplopende vertraging door de gladde sporen, prognose was +4 bij aankomst in Amf waarmee mijn overstap van 2 minuten op de 11728 naar de haaien zou zijn. Per stom toeval zat er een personeelslid in uniform bij mij in de coupé in de tweede klas, bij wie ik heb gevraagd of de overstap kon wachten. Hij dacht dat dat vast wel het geval zou zijn, maar is toch in de machinistencabine gaan navragen. Ik had hem nog een chocolaatje aangeboden als bedankje voor de moeite, maar dat wees hij vriendelijk af: "Niet op de vroege ochtend!"
We kwamen met +4 aan, en warempel, de 11728 stond er nog! Groot compliment voor deze afhandeling aan NS en het personeelslid; de betreffende overstap 1600-11700 vv is al eens op kleinere vertragingen stukgelopen, dus ik was zeer blij verrast.
De HC van de 11728 floot overigens wel al toen de deuren van de 1628 net openden, wat me nog een halve hartverzakking bezorgde, maar gelukkig bleek het enkel een aansporing voor de overstappers om haast te maken. (Wie nu aankomt met "fluiten = sluiten dus je had netjes buiten moeten blijven wachten" krijgt van mij een spoorse draai om de oren )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 8800 richting Leiden vertrekt al een groot deel van de dag met +14 vanuit Woerden. Is hier een reden voor? Er staat niks over een storing of werkzaamheden in de NS reisplanner.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zal wel te maken hebben met gladheid, bij gladde sporen mogen er geen treinen kruisen in Bodegraven omdat daar aan beide kanten van het perron een spoorwegovergang ligt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Serieus? Om een vertrokken forummer te citeren: #veiligheidsjihad
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Weet iemand waarom de 14900 vandaag op compleet andere tijden rijdt? Zijn er ergens werkzaamheden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ICE wordt omgeleid via Hilversum en raakt daarbij zo te zien het originele pad van de 14900.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah vandaar, dat had ik even niet opgemerkt. Thanks!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij serieus slipgevaar doet men als direct na een sein een spoorwegovergang staat deze vooraf al dicht, dat is landelijk beleid. Doordat in Bodegraven aan beide kanten een spoorwegovergang ligt, en die alleen dicht kan als het wissel goed staat voor vertrek erna, kan er met de slipregels niet gekruisd worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de machinist opdragen om met een lagere snelheid het station binnen te rijden zou daarvoor geen goed alternatief zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een trein die gaat glijden, is een trein die gaat glijden. Daarbij heeft snelheid verrassend weinig invloed, afgezien van de lengte van de remweg. Dus zal alsnog de stop/door-schakeling eruit gehaald moeten worden, want ook bij lage snelheid kan een trein gaan glijden. En dan is het maar net afhankelijk van de gladheid wanneer een trein tot stilstand komt, niet van de snelheid.
Geldt overigens ook bij optrekkende treinen; een trein kan last van slip hebben bij het optrekken vanaf stilstand, maar ook al rijdend bij 120 kilometer per uur.
Geldt overigens ook bij optrekkende treinen; een trein kan last van slip hebben bij het optrekken vanaf stilstand, maar ook al rijdend bij 120 kilometer per uur.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Men leek ook te verwachten dat er ineens geen studentenspits tussen Groningen en Zwolle meer zou zijn. Je verwacht het niet, maar de studenten waren wel degelijk in grote getale aanwezig en vulden de gangpaden.Bemined schreef: ↑vr 16 dec 2022, 21:15 Diezelfde trein zag ik een half uur eerder als 650 passeren met ook al gezellig volle balkons. De eerste vrijdagmiddag van de nieuwe dienstregeling was niet echt een verbetering op deze lijn, de eerste weken van november toen de 2800 in dagplan opgeheven was reden de 500 en 600 nog wel met 2 stellen DDZ of 3 stellen ICM richting Utrecht, maar nu is dat teruggebracht tot solo DDZ of twee stellen ICM en alleen in de late spits enkele treinen van 3 stellen ICM.
Helaas helpt de drukteindicator van de NS ook totaal niet omdat deze geen onderscheid maakt tussen beetje druk en heel erg druk. Nu is gewoon elke trein van Rotterdam naar Utrecht in de middagspits 'druk' terwijl er echt nog wel verschil tussen zal zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 527 stond met +5 aangegeven, maar vertrok toch met maximaal 1 minuut vertraging vanaf Rotterdam Centraal. Desondanks had ik hem gehaald, terwijl ik met de 5120 aankwam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goed voor je conditie In Ede-Wageningen ligt het nieuwe spoor 5 een eind van het busstation.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nog een jaartje, daarna is het juist ineens erg dichtbij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De conductrice van de 6632 is met haar kledij (rode sjaal en een kerstmuts) alvast in de kerstsferen, en dat wordt niet alleen door mij opgemerkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De automatische omroep van in elk geval de SNG kent nu ook de volgende tekst:
'Bied bij het in- en uitchecken niet meer dan één pas aan.'
OV Pay komt eraan
'Bied bij het in- en uitchecken niet meer dan één pas aan.'
OV Pay komt eraan
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reis vandaag 1e klas (dankzij de Wintercity).
Er kwamen net een paar jongeren binnen die vonden dat ze in de 1e klas mochten zitten omdat de 2e klas vol was.
Toen kwam de controle:
"Welke studie doe jij?"
"Hoezo?"
"Ik zie dat je een studentenreisproduct hebt, dan ben je vast wel slim genoeg om het verschil te weten tussen 1 en 2"
Er kwamen net een paar jongeren binnen die vonden dat ze in de 1e klas mochten zitten omdat de 2e klas vol was.
Toen kwam de controle:
"Welke studie doe jij?"
"Hoezo?"
"Ik zie dat je een studentenreisproduct hebt, dan ben je vast wel slim genoeg om het verschil te weten tussen 1 en 2"
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege personen op het spoor was er van Hvs geen treinverkeer naar Asd/Shl mogelijk. Ik heb daarom de 1573 naar Amf gepakt, die op de binnendisplays nog naar asd ging. Die trein maakte een extra stop te Baarn (redenen niet omgeroepen). De trein naar Ut was bij stilstand een Disco-epilepsietrein: Alles donker en de 2 ledstrips 5s heel heftig flikkerend en dan 10s donker. Tijdens het rijden deed de verlichting het prima.
Op Ut zag iemand de trein naar "Stokholm" op de borden staan, tot zijn vrienden vertelden dat Schothorst iets anders was.
Uiteindelijk via Asa met +57 op Dvd aangekomen, alwaar ik de IC vanuit Hvs net zag komen aanrijden.
Op Ut zag iemand de trein naar "Stokholm" op de borden staan, tot zijn vrienden vertelden dat Schothorst iets anders was.
Uiteindelijk via Asa met +57 op Dvd aangekomen, alwaar ik de IC vanuit Hvs net zag komen aanrijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als de trein die je op kerstdag thuis moet brengen vervalt, met een uurdienst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
1Limburg: Machinist overlijdt in trein: passagiers slaan alarm
RIPEen machinist van Arriva is in de nacht van zondag op maandag overleden in een trein bij Tienray. Hij is waarschijnlijk door een natuurlijke oorzaak om het leven gekomen, zo laat een woordvoerder van Arriva weten. Het incident gebeurde rond 1:45 uur. De trein was onderweg van Venray naar Blerick, maar stond al stil bij een spoorwegovergang bij Tienray omdat er kort daarvoor een ree was aangereden.
De machinist zou zijn uitgestapt om te kijken naar het dier en stapte vervolgens weer in. Daarna bleef de trein echter stilstaan. Twee passagiers gingen kijken wat er aan de hand was en vonden de dode machinist in zijn cabine. Ze sloegen meteen alarm.
De hulpdiensten rukten massaal uit voor de melding: zowel de brandweer, politie, ambulance als ProRail zelf kwam ter plaatse.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten