Dienstregeling 2009
Dienstregeling 2009
Even de (eventuele) veranderingen op een rijtje:
1. Meer treinen Almelo - Enschede
Na overleg met de regionale overheden wil NS in dienstregeling 2009 de stoptrein (Apeldoorn-) Deventer – Almelo van maandag tot en met zaterdag patroonmatig verlengen van en naar Enschede. Hierdoor gaan er meer treinen rijden tussen Almelo en Enschede.
Op werkdagen gaan er hierdoor vier stoptreinen per uur rijden tussen Almelo en Enschede. Zaterdags en 's avonds rijdt de stoptrein Apeldoorn - Deventer - Almelo één keer per uur. Op deze tijdstippen zal het aantal treinen dus van 2 naar 3x per uur gaan.
2. Uitbreiding Nachtnett van en naar Gouda
De Nederlandse spoorwegen willen in 2009 en 2010 ervaring op doen om in de nachten van donderdag op vrijdag, vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag ook nachttreinen te laten rijden van en naar Gouda.
Dat blijkt uit de adviesaanvraag die de NS naar de consumentenorganisaties heeft gestuurd. De NS wil op genoemde nachten graag nachtnettreinen laten rijden tussen Rotterdam - Gouda - Utrecht. Reizigers tussen Rotterdam en Utrecht moeten nu nog reizen met de nachtnettrein die via Den Haag en Amsterdam rijdt.
Of de nachtnettreinen er gaan komen, is nog maar de vraag. Op dit moment is nog onduidelijk of er voldoende infrastructuurcapaciteit beschikbaar is voor deze treindiensten. Dit moet uit nader onderzoek blijken.
3. Reizigers Arnhem - Den Haag moeten overstappen
Vanaf het spoorboekje 2009 moeten reizigers vanuit Arnhem, Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist voor Gouda en Den Haag gaan overstappen in Utrecht. Dat komt omdat de intercity vanaf dat moment niet meer naar Den Haag, maar naar Schiphol zal rijden.
Vanaf Utrecht zal er een vervangende trein naar Den Haag gaan rijden. Reizigers naar Gouda en Den Haag behouden dezelfde reistijd, maar moeten in Utrecht gaan overstappen.
Daar staat tegen over dat reizigers naar Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Zuid en Schiphol een rechtstreekse verbinding krijgen. Daarmee gaan er tussen Utrecht en Schiphol meer treinen rijden.
4. Minder treinen Amsterdam Zuid - Breukelen
Zoals aangekondigd in het ontwerp "Dienstregeling 2007", zal per spoorboekje 2009 de stoptrein Amsterdam Zuid - Rhenen worden ingekort tot Breukelen - Rhenen.
Doordat de stoptreinen Amsterdam Zuid - Rhenen vanaf 2009 kunnen keren in Breukelen, zullen er minder treinen gaan rijden tussen Amsterdam Zuid en Breukelen.
In de spits blijven de wijzigingen echter beperkt: dan worden de stoptreinen ingekort tot Amsterdam Bijlmer - Rhenen. Alleen Amsterdam RAI verliest daarmee zijn rechtstreekse verbinding met Utrecht.
Reizigers voor de stadsregio Amsterdam kunnen in de spits in Amsterdam Bijlmer overstappen op de metro.
5. Meer treinen Breukelen - Utrecht
Vanaf december gaat het nieuwe spoorboekje in. Vanaf dat moment zullen er tussen Breukelen en Utrecht vier treinen per uur gaan rijden.
Nu rijden er nog maar twee treinen per uur. In de spits zullen twee treinen doorgaan tot aan Veenendaal Centrum en twee tot Rhenen. Buiten de spits zullen de twee treinen naar Veenendaal slechts rijden tot Utrecht Centraal.
Tussen Breukelen en Amsterdam Zuid verdwijnt de rechtstreekse stoptrein. Reizigers voor Amsterdam moeten straks in Breukelen gaan overstappen. Reizigers voor Amsterdam Bijlmer en Abcoude kunnen in de spits wel rechtstreeks blijven reizen.
6. Meer treinen tussen Schiphol en Utrecht
Per dienstregeling 2009 wil NS vier keer per uur een intercity laten rijden tussen Schiphol en Utrecht. De twee nieuwe treinen zullen komen vanuit Arnhem / Nijmegen.
In de spits zal de trein uit Nijmegen komen, in de daluren uit Arnhem. Tussen Nijmegen - Utrecht zal de nieuwe intercity naar Schiphol de trein naar Den Haag gaan vervangen.
Die zal op genoemd traject gaan verdwijnen. Reizigers voor Den Haag en Gouda zullen in Utrecht een overstap gaan krijgen.
Tussen Schiphol - Amsterdam Zuid - Amsterdam Bijlmer en Utrecht zal een kwartierdienst ontstaan. Schiphol zal straks uit nog meer plaatsen rechtstreeks bereikbaar worden.
7. Per 2009 alsnog nieuwe dienstregeling Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen
Aanvankelijk had de dienstregeling Enkhuizen - Hoorn - Amsterdam / Schiphol al in 2008 moeten wijzigen. Dat was toen niet mogelijk omdat nieuwe perrons in Amsterdam Sloterdijk nog niet klaar waren.
Per december 2008, als de nieuwe dienstregeling 2009 in gebruik genomen wordt, wil de NS alsnog de geplande wijzigingen doorvoeren.
Hierdoor zal er in de spits vier keer per uur een Intercity gaan rijden van Enkhuizen naar Hoorn. Deze intercity stopt tussen Enkhuizen en Hoorn op alle tussengelegen stations. In de daluren zullen dit twee intercity's zijn.
Vanuit Hoorn Kersenboogerd zal twee keer per uur een stoptrein naar Schiphol gaan rijden. Stoptreinreizigers voor Amsterdam Centraal moeten in Amsterdam Sloterdijk overstappen.
Volgens de NS heeft deze wijziging een positief effect op 11.000 reizigers, en een negatief effect op 160 reizigers per dag.
8. Snellere reistijd Amsterdam - Deventer
In 2009 zullen de intercity's Amsterdam naar Deventer een kortere reistijd krijgen. Dit komt doordat Deventer een nieuw perron krijgt, waardoor de trein niet meer in Apeldoorn hoeft te wachten.
In de dienstregeling 2008 moet de intercity Amsterdam - Deventer zo'n 10 minuten wachten in Apeldoorn. De intercity naar Enschede krijgt voorrang en haalt in Apeldoorn de IC Amsterdam - Deventer in.
In 2009 is dat niet meer nodig. Dit komt doordat Deventer een nieuw perron heeft gekregen. Reizigers Amsterdam - Deventer krijgen door de wijziging straks een kortere reistijd.
9. Haarlem - Amsterdam: meer spitstreinen
NS wil vanaf 14 december 2008 meer treinen gaan inzetten tussen Amsterdam en Haarlem. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die de NS naar consumentenorganisaties heeft verzonden.
De stoptrein Den Haag - Haarlem wil de NS in de spits doortrekken naar Amsterdam. Daardoor komen er in de spits vier stoptreinen per uur te rijden tussen Amsterdam en Haarlem.
Door het doortrekken van deze stoptrein krijgen reizigers uit Voorhout en Hillegom in de spits een rechtstreekse verbinding met Amsterdam.
Het aantal treinen dat in de spits in Haarlem Spaarnwoude stopt, verdubbelt.
Bron: treinreiziger.nl
Zo, alle veranderingen voor de dienstregeling 2009 staan hier nu. Let er op dat plannen misschien veranderd zijn, ik weet niet wanneer deze berichten op de website treinreiziger zijn geplaatst. En mochten er inmiddels nieuwe plannen opgedoken zijn, dan mag dat hier natuurlijk ook gemeld worden.
Verder blijkt dus dat de intercity Groningen - Schiphol en Enschede - Schiphol niet worden doorgetrokken naar Leiden Centraal en Den Haag Centraal in verband met het fiasco van de HSL. In 2010 zullen we daar misschien meer over horen, mits de HSL dan ook begint te rijden.
1. Meer treinen Almelo - Enschede
Na overleg met de regionale overheden wil NS in dienstregeling 2009 de stoptrein (Apeldoorn-) Deventer – Almelo van maandag tot en met zaterdag patroonmatig verlengen van en naar Enschede. Hierdoor gaan er meer treinen rijden tussen Almelo en Enschede.
Op werkdagen gaan er hierdoor vier stoptreinen per uur rijden tussen Almelo en Enschede. Zaterdags en 's avonds rijdt de stoptrein Apeldoorn - Deventer - Almelo één keer per uur. Op deze tijdstippen zal het aantal treinen dus van 2 naar 3x per uur gaan.
2. Uitbreiding Nachtnett van en naar Gouda
De Nederlandse spoorwegen willen in 2009 en 2010 ervaring op doen om in de nachten van donderdag op vrijdag, vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag ook nachttreinen te laten rijden van en naar Gouda.
Dat blijkt uit de adviesaanvraag die de NS naar de consumentenorganisaties heeft gestuurd. De NS wil op genoemde nachten graag nachtnettreinen laten rijden tussen Rotterdam - Gouda - Utrecht. Reizigers tussen Rotterdam en Utrecht moeten nu nog reizen met de nachtnettrein die via Den Haag en Amsterdam rijdt.
Of de nachtnettreinen er gaan komen, is nog maar de vraag. Op dit moment is nog onduidelijk of er voldoende infrastructuurcapaciteit beschikbaar is voor deze treindiensten. Dit moet uit nader onderzoek blijken.
3. Reizigers Arnhem - Den Haag moeten overstappen
Vanaf het spoorboekje 2009 moeten reizigers vanuit Arnhem, Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist voor Gouda en Den Haag gaan overstappen in Utrecht. Dat komt omdat de intercity vanaf dat moment niet meer naar Den Haag, maar naar Schiphol zal rijden.
Vanaf Utrecht zal er een vervangende trein naar Den Haag gaan rijden. Reizigers naar Gouda en Den Haag behouden dezelfde reistijd, maar moeten in Utrecht gaan overstappen.
Daar staat tegen over dat reizigers naar Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Zuid en Schiphol een rechtstreekse verbinding krijgen. Daarmee gaan er tussen Utrecht en Schiphol meer treinen rijden.
4. Minder treinen Amsterdam Zuid - Breukelen
Zoals aangekondigd in het ontwerp "Dienstregeling 2007", zal per spoorboekje 2009 de stoptrein Amsterdam Zuid - Rhenen worden ingekort tot Breukelen - Rhenen.
Doordat de stoptreinen Amsterdam Zuid - Rhenen vanaf 2009 kunnen keren in Breukelen, zullen er minder treinen gaan rijden tussen Amsterdam Zuid en Breukelen.
In de spits blijven de wijzigingen echter beperkt: dan worden de stoptreinen ingekort tot Amsterdam Bijlmer - Rhenen. Alleen Amsterdam RAI verliest daarmee zijn rechtstreekse verbinding met Utrecht.
Reizigers voor de stadsregio Amsterdam kunnen in de spits in Amsterdam Bijlmer overstappen op de metro.
5. Meer treinen Breukelen - Utrecht
Vanaf december gaat het nieuwe spoorboekje in. Vanaf dat moment zullen er tussen Breukelen en Utrecht vier treinen per uur gaan rijden.
Nu rijden er nog maar twee treinen per uur. In de spits zullen twee treinen doorgaan tot aan Veenendaal Centrum en twee tot Rhenen. Buiten de spits zullen de twee treinen naar Veenendaal slechts rijden tot Utrecht Centraal.
Tussen Breukelen en Amsterdam Zuid verdwijnt de rechtstreekse stoptrein. Reizigers voor Amsterdam moeten straks in Breukelen gaan overstappen. Reizigers voor Amsterdam Bijlmer en Abcoude kunnen in de spits wel rechtstreeks blijven reizen.
6. Meer treinen tussen Schiphol en Utrecht
Per dienstregeling 2009 wil NS vier keer per uur een intercity laten rijden tussen Schiphol en Utrecht. De twee nieuwe treinen zullen komen vanuit Arnhem / Nijmegen.
In de spits zal de trein uit Nijmegen komen, in de daluren uit Arnhem. Tussen Nijmegen - Utrecht zal de nieuwe intercity naar Schiphol de trein naar Den Haag gaan vervangen.
Die zal op genoemd traject gaan verdwijnen. Reizigers voor Den Haag en Gouda zullen in Utrecht een overstap gaan krijgen.
Tussen Schiphol - Amsterdam Zuid - Amsterdam Bijlmer en Utrecht zal een kwartierdienst ontstaan. Schiphol zal straks uit nog meer plaatsen rechtstreeks bereikbaar worden.
7. Per 2009 alsnog nieuwe dienstregeling Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen
Aanvankelijk had de dienstregeling Enkhuizen - Hoorn - Amsterdam / Schiphol al in 2008 moeten wijzigen. Dat was toen niet mogelijk omdat nieuwe perrons in Amsterdam Sloterdijk nog niet klaar waren.
Per december 2008, als de nieuwe dienstregeling 2009 in gebruik genomen wordt, wil de NS alsnog de geplande wijzigingen doorvoeren.
Hierdoor zal er in de spits vier keer per uur een Intercity gaan rijden van Enkhuizen naar Hoorn. Deze intercity stopt tussen Enkhuizen en Hoorn op alle tussengelegen stations. In de daluren zullen dit twee intercity's zijn.
Vanuit Hoorn Kersenboogerd zal twee keer per uur een stoptrein naar Schiphol gaan rijden. Stoptreinreizigers voor Amsterdam Centraal moeten in Amsterdam Sloterdijk overstappen.
Volgens de NS heeft deze wijziging een positief effect op 11.000 reizigers, en een negatief effect op 160 reizigers per dag.
8. Snellere reistijd Amsterdam - Deventer
In 2009 zullen de intercity's Amsterdam naar Deventer een kortere reistijd krijgen. Dit komt doordat Deventer een nieuw perron krijgt, waardoor de trein niet meer in Apeldoorn hoeft te wachten.
In de dienstregeling 2008 moet de intercity Amsterdam - Deventer zo'n 10 minuten wachten in Apeldoorn. De intercity naar Enschede krijgt voorrang en haalt in Apeldoorn de IC Amsterdam - Deventer in.
In 2009 is dat niet meer nodig. Dit komt doordat Deventer een nieuw perron heeft gekregen. Reizigers Amsterdam - Deventer krijgen door de wijziging straks een kortere reistijd.
9. Haarlem - Amsterdam: meer spitstreinen
NS wil vanaf 14 december 2008 meer treinen gaan inzetten tussen Amsterdam en Haarlem. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die de NS naar consumentenorganisaties heeft verzonden.
De stoptrein Den Haag - Haarlem wil de NS in de spits doortrekken naar Amsterdam. Daardoor komen er in de spits vier stoptreinen per uur te rijden tussen Amsterdam en Haarlem.
Door het doortrekken van deze stoptrein krijgen reizigers uit Voorhout en Hillegom in de spits een rechtstreekse verbinding met Amsterdam.
Het aantal treinen dat in de spits in Haarlem Spaarnwoude stopt, verdubbelt.
Bron: treinreiziger.nl
Zo, alle veranderingen voor de dienstregeling 2009 staan hier nu. Let er op dat plannen misschien veranderd zijn, ik weet niet wanneer deze berichten op de website treinreiziger zijn geplaatst. En mochten er inmiddels nieuwe plannen opgedoken zijn, dan mag dat hier natuurlijk ook gemeld worden.
Verder blijkt dus dat de intercity Groningen - Schiphol en Enschede - Schiphol niet worden doorgetrokken naar Leiden Centraal en Den Haag Centraal in verband met het fiasco van de HSL. In 2010 zullen we daar misschien meer over horen, mits de HSL dan ook begint te rijden.
Re: Dienstregeling 2009
Kan ik hieruit opmaken dat je vanuit Abcoude buiten de spits voortaan altijd moet overstappen op station Breukelen als je naar Utrecht wilt?
Maar er reizen toch wel meer dan 160 mensen tussen Purmerend en Amsterdam Centraal per dag? De IC stopt toch niet op de Purmerendse stations (en Zaandam Kogerveld)?Vanuit Hoorn Kersenboogerd zal twee keer per uur een stoptrein naar Schiphol gaan rijden. Stoptreinreizigers voor Amsterdam Centraal moeten in Amsterdam Sloterdijk overstappen.
Volgens de NS heeft deze wijziging een positief effect op 11.000 reizigers, en een negatief effect op 160 reizigers per dag.
Re: Dienstregeling 2009
Ja.Caspar schreef:Kan ik hieruit opmaken dat je vanuit Abcoude buiten de spits voortaan altijd moet overstappen op station Breukelen als je naar Utrecht wilt?
Het grootste deel van de reizigers hoeft waarschijnlijk niet op Amsterdam Centraal te zijn, maar op Amsterdam Sloterdijk (kan dan rechtstreeks met 3300) of op Amsterdam Amstel/Bijlmer (was altijd altijd al met overstap).Caspar schreef:Maar er reizen toch wel meer dan 160 mensen tussen Purmerend en Amsterdam Centraal per dag? De IC stopt toch niet op de Purmerendse stations (en Zaandam Kogerveld)?
Overigens is er ook sprake van verandering in de doorkoppeling van treinseries op Amsterdam Centraal: de 4500 uit Enkhuizen gaat wellicht door als stoptrein naar Breukelen - Rotterdam, en de 4600 uit Almere zou doorgaan als stoptrein naar Uitgeest. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren (en of dat dan in deze vorm gaat gebeuren) is nog onduidelijk. Een en ander heeft te maken met een tekort aan perroncapaciteit op Amsterdam Centraal, waardoor ze daar minder kerende treinseries willen.
Re: Dienstregeling 2009
Daarnaast gaan verreweg de meeste reizigers die vanuit Purmerend naar het centrum van Amsterdam willen met de bus. De keuze is voor hen ook vrij eenvoudig: de reis duurt met bus of trein ongeveer even lang, maar de bus stopt voor de deur en rijdt in de spits elke 5 of 10 minuten; de trein stopt vaak verder weg in elk half uurWubbo schreef:Het grootste deel van de reizigers hoeft waarschijnlijk niet op Amsterdam Centraal te zijn, maar op Amsterdam Sloterdijk (kan dan rechtstreeks met 3300) of op Amsterdam Amstel/Bijlmer (was altijd altijd al met overstap).Caspar schreef:Maar er reizen toch wel meer dan 160 mensen tussen Purmerend en Amsterdam Centraal per dag? De IC stopt toch niet op de Purmerendse stations (en Zaandam Kogerveld)?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Dienstregeling 2009
Ow dat zal best zo zijn, maar ik twijfel een beetje aan het getal 160 Volgens mij haal je dat met Zaandam Kogerveld alleen al.
Re: Dienstregeling 2009
Nieuwe telactie misschien?
Tegen oktober/november zal denk ik pas de nieuwe regeling ter openbaring zijn, denk ik?
Tegen oktober/november zal denk ik pas de nieuwe regeling ter openbaring zijn, denk ik?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2009
Gaat dat van Zaandam Kogerveld dan wel naar Amsterdam Centraal?
Meer informatie over de nieuwe dienstregeling zal trouwens wel verspreid worden via de site van het Locov, http://www.locov.nl
Meer informatie over de nieuwe dienstregeling zal trouwens wel verspreid worden via de site van het Locov, http://www.locov.nl
Re: Dienstregeling 2009
Internationaal
Onder voorbehoud
Schiphol/Amsterdam - Berlijn:
Voortaan eens in de twee uur. Geen planmatige aankomst/vertrek meer in Amsterdam Centraal. Laatste trein naar Duitsland rijdt niet verder dan Bad Bentheim. Eerste trein vertrekt uit Hannover (6:40). Geplande vertrektrijd Schiphol 6:48 - 18:48. Geplande vertrektijd Berlijn 6:27 - 16:27.
Amsterdam - Wenen/Milaan
Geen voortzetting City Nightline in Nederland. Route wordt ingekort van/naar Dortmund i.v.m het ontbreken van 'commercieel interessante' treinpaden.
Onder voorbehoud
Schiphol/Amsterdam - Berlijn:
Voortaan eens in de twee uur. Geen planmatige aankomst/vertrek meer in Amsterdam Centraal. Laatste trein naar Duitsland rijdt niet verder dan Bad Bentheim. Eerste trein vertrekt uit Hannover (6:40). Geplande vertrektrijd Schiphol 6:48 - 18:48. Geplande vertrektijd Berlijn 6:27 - 16:27.
Amsterdam - Wenen/Milaan
Geen voortzetting City Nightline in Nederland. Route wordt ingekort van/naar Dortmund i.v.m het ontbreken van 'commercieel interessante' treinpaden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2009
Jammer dat we nog moeten wachten op ICM en de Berlijntrein tussen Schiphol en Den Haag.
Re: Dienstregeling 2009
Oeh Yeah, planmatig met ICM natuurlijkVinny schreef:Internationaal Laatste trein naar Duitsland rijdt niet verder dan Bad Bentheim.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2009
Dit gaat vrijwel zeker niet (onmiddelijk) in omdat Almelo voorlopig enkelspoors blijft (i.h.k. Almelo Verdiept)1. Meer treinen Almelo - Enschede
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2009
Dat gaat wel door schijnt. De 7000 kruisen elkaar daar ongeveer, dus er blijft nog wel ruimte over voor een goederenpad. Maar robuuster wordt het er allemaal niet op ;)Vinny schreef:Dit gaat vrijwel zeker niet (onmiddelijk) in omdat Almelo voorlopig enkelspoors blijft (i.h.k. Almelo Verdiept)1. Meer treinen Almelo - Enschede
Re: Dienstregeling 2009
's Ochtends rijdt de 7000 ook door naar Enschede, en dan is er ook nog ruimte voor goederentreinen ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2009
De reactie van NS op de adviezen van het Locov is inmiddels hier te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2009
Yey, ik word oh zij blij van de splitsing van de 7500 :(, waarbij de gesplitste delen geen overstap bieden... Leuk is dat: nu al gaat het vaker fout dan goed met overstappen van Intercities uit Ede op de serie 7500. Nja, nog een reden om op kamers te gaan!
Re: Dienstregeling 2009
Hmm, het gaat wel.
Ik bvind het vooral jammer van de 2000 (IC Den Haag Centraal-Arnhem). :(
En er komt weer een stoptrein-die-niet-op-alle-stations-stopt bij: de stoptrein Veeendaal Centrum-Amsterdam Centraal in de spits, die niet op Amstel en Muiderpoort stopt. Of zal NS deze trein ook Intercity noemen?
Ik bvind het vooral jammer van de 2000 (IC Den Haag Centraal-Arnhem). :(
En er komt weer een stoptrein-die-niet-op-alle-stations-stopt bij: de stoptrein Veeendaal Centrum-Amsterdam Centraal in de spits, die niet op Amstel en Muiderpoort stopt. Of zal NS deze trein ook Intercity noemen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2009
Die stoptrein kunnen ze beter maar geen IC noemen... 't wordt een zeer bijzondere stoptrein die IC-stations overslaat zo
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2009
Voor je algemene ontwikkeling is het zoiezo beter om op kamers te gaan. Een van de beste stappen op weg naar zelfstandigheid. Daar zou het motief reisverslechtering eigenlijk niet echt onder passen ;)webguy schreef:nog een reden om op kamers te gaan!
Re: Dienstregeling 2009
Ik lees op diverse sites verschillende plannen over de trein rondom Arnhem. Kan er iemand aangeven wat de plannen zijn? (het liefst natuurlijk met z'n min mogelijk speculaas)
Ik hoorde iets over het verdwijnen van de 3700??
Ik hoorde iets over het verdwijnen van de 3700??
Re: Dienstregeling 2009
Die verdwijnt ja. In plaats daarvan de terugkeer van de doorgaande 3600: Zwolle - Roosendaal mét getrokken mat en de 7600: stopper Zutphen-Nijmegen. De 7500 wordt weer een pendel Arnhem - Ede-Wageningen.
Ook de 2000 wordt ingekort tot Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, en er komt een geheel nieuwe IC: 3100 Schiphol - Nijmegen.
Ook de 2000 wordt ingekort tot Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, en er komt een geheel nieuwe IC: 3100 Schiphol - Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Mark op di 22 apr 2008, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2009
Waarschijnlijk in een gemengd bedrijf met VIRM, de speculaties op Somda volgend. ;)
Re: Dienstregeling 2009
en zutphen-nijmegen in de stoptrein komt weer terug? Is er verder ook al wat bekent over overstappen. Getrokken mat betekent extra rijtijd, gaan er hierdoor overstappen in Nijmegen (richting stoptrein Den-Bosch en roermond) verloren vanuit de richting Zwolle. En de andere kant op, hoe zit het met de aansluitingen in Zutphen?
Re: Dienstregeling 2009
Waarbij de 3600 6 minuten gaat halteren te Arnhem en stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen blijft.
De 3100 (Schiphol-Nijmegen) gaat de hele dag door naar Nijmegen.
De oude 7600 keert weer terug: terugkeer stoptrein Zutphen-Nijmegen,
Dit betekent dat Arnhem Zuid (!), Elst en Nijmegen Lent (!) een kwartierdienst krijgen (2x 7600, 2x 3600).
Er zal waarschijnlijk geen aansluiting van de 3100 zijn op de 3600 in noordelijke richting.
[Bron: het bekende topic in Somda ;)]
Conclusie: de reistijd van Nijmegen naar Zutphen/Deventer/Zwolle wordt fors langer. Ik doe nu zelf 3x/week Nijmegen-Zwolle en terug, en 1x Nijmegen-Enschede en Nijmegen-Apeldoorn. Dat worden toch fikse reistijdverleningen...
- Reistijd zal tussen Arnhem en Deventer hetzelfde zijn (dus behoud aansluiting Zutphen/Deventer) maar tussen Deventer en Zwolle krijgt ie er een minuut bij vanwege de 2 stops in Olst en Wijhe.
- Aansluiting uit Zwolle in Nijmegen op Veolia gaat dus verloren
- En aansluiting uit Zwolle in Nijmegen op de stoptrein naar Den Bosch blijft toch gewoon?
De 3100 (Schiphol-Nijmegen) gaat de hele dag door naar Nijmegen.
De oude 7600 keert weer terug: terugkeer stoptrein Zutphen-Nijmegen,
Dit betekent dat Arnhem Zuid (!), Elst en Nijmegen Lent (!) een kwartierdienst krijgen (2x 7600, 2x 3600).
Er zal waarschijnlijk geen aansluiting van de 3100 zijn op de 3600 in noordelijke richting.
[Bron: het bekende topic in Somda ;)]
Conclusie: de reistijd van Nijmegen naar Zutphen/Deventer/Zwolle wordt fors langer. Ik doe nu zelf 3x/week Nijmegen-Zwolle en terug, en 1x Nijmegen-Enschede en Nijmegen-Apeldoorn. Dat worden toch fikse reistijdverleningen...
- Stoptrein Zutphen-Nijmegen jaFreek schreef:en zutphen-nijmegen in de stoptrein komt weer terug? Is er verder ook al wat bekent over overstappen. Getrokken mat betekent extra rijtijd, gaan er hierdoor overstappen in Nijmegen (richting stoptrein Den-Bosch en roermond) verloren vanuit de richting Zwolle. En de andere kant op, hoe zit het met de aansluitingen in Zutphen?
- Reistijd zal tussen Arnhem en Deventer hetzelfde zijn (dus behoud aansluiting Zutphen/Deventer) maar tussen Deventer en Zwolle krijgt ie er een minuut bij vanwege de 2 stops in Olst en Wijhe.
- Aansluiting uit Zwolle in Nijmegen op Veolia gaat dus verloren
- En aansluiting uit Zwolle in Nijmegen op de stoptrein naar Den Bosch blijft toch gewoon?
Re: Dienstregeling 2009
er vanuit gaande dat de 3100 in het pad van de 2000 of 3700 gaat rijden betekent dat in zuidelijke richting er wel een overstap in Arnhem is richting Nijmegen. Lijkt me.
Bovendien zal de 7600 richting het zuiden dan ook wel een lange haltering krijgen, aankomst is namelijk .06, dat betekent dat deze dus gelijk binnenkomt met de 3000 richting nijmegen. Deze toch eerst moeten vertrekken richting nijmegen, kortom lange haltering voor de 7600.
Wat is de algemene gedachte, een vooruit gang voor de reiziger?
Bovendien zal de 7600 richting het zuiden dan ook wel een lange haltering krijgen, aankomst is namelijk .06, dat betekent dat deze dus gelijk binnenkomt met de 3000 richting nijmegen. Deze toch eerst moeten vertrekken richting nijmegen, kortom lange haltering voor de 7600.
Wat is de algemene gedachte, een vooruit gang voor de reiziger?
Laatst gewijzigd door Freek op di 22 apr 2008, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2009
En dat met getrokken mat.?Waarbij de 3600 6 minuten gaat halteren te Arnhem en stoptrein tussen Arnhem en Nijmegen blijft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten