Wijzigingsblad april 2010
Re: Wijzigingsblad april 2010
@Mb90: nog aangekaart bij NSHispeed over je reis van/naar Londen? Lijkt me best wel irritant dat je je bestemming dus nu niet meer kan bereiken.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Wijzigingsblad april 2010
Voordat die dingen verlengd werden was 15 het maximum. Dat het sinds de verlenging veel gebruikelijker is om 12 als het maximum te hanteren (2x VI) heeft dit idee denk ik veroorzaakt. De enige creatie die je met viertjes en zesjes verder nog kan maken is de veertienbakscombi, waar je wel 3 stellen aan 'verliest'. Voor 2008? werd er bijv. ook geen 3x IV in de s800 ingezet omdat dit inefficient zou zijn. Pas met de komst van de extra viertjes zit men daar meer mee te combineren zo het lijkt.Reiziger Ddrs schreef:14 bakken IRM is toch helemaal niet toegestaan in reizigersdienst? Wellicht weet Dexter daar meer van...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad april 2010
Welke treinen werden er vroeger dan wel met 15 bakken IRM gereden?
Dat je 14 bakken VIRM nu nooit in de reizigersdienst ziet komt gewoon doordat veel IC-stations daar niet op berekend zijn, 12 bakken is voor bijna alle treinseries het maximum. De enige IC-trajecten waar je zonder problemen meer dan 12 bakken in kan zetten zijn Utrecht-Zwolle en Utrecht-Enschede.
Dat je 14 bakken VIRM nu nooit in de reizigersdienst ziet komt gewoon doordat veel IC-stations daar niet op berekend zijn, 12 bakken is voor bijna alle treinseries het maximum. De enige IC-trajecten waar je zonder problemen meer dan 12 bakken in kan zetten zijn Utrecht-Zwolle en Utrecht-Enschede.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wijzigingsblad april 2010
Het officiële maximum dat destijds werd gecommuniceerd. Het past idd alleen op de door jou genoemde trajecten, en daar werd het nou net niet ingezet. Ook al was het er aanvankelijk wel voor bedoeld, maar wilde men in regio NoordOost liever koplopers houden.reisthijs schreef:Welke treinen werden er vroeger dan wel met 15 bakken IRM gereden?
Dat je 14 bakken VIRM nu nooit in de reizigersdienst ziet komt gewoon doordat veel IC-stations daar niet op berekend zijn, 12 bakken is voor bijna alle treinseries het maximum. De enige IC-trajecten waar je zonder problemen meer dan 12 bakken in kan zetten zijn Utrecht-Zwolle en Utrecht-Enschede.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Wijzigingsblad april 2010
In de s800 kan je behoudens een perron in Den Bosch, prima met 14 bakken rijden tussen Maastricht en Amsterdam.
Re: Wijzigingsblad april 2010
En dan in Amstel zeker het metrospoor opspringen omdat daar maar 12 bak past? Ook alles na Sloterdijk tot en met Alkmaar aan toe kan er maar 12 ontvangen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Ik zeg toch ook tot Amsterdam; Amstel is dan een vergissing maar was altijd in de veronderstelling dat je daar 'gewoon' 14 bakken kwijt kan. Dat moet de 800 dan maar overslaan, of een wat langer houten perron van pak en beet 30m
Re: Wijzigingsblad april 2010
Waar (A) Aan de noordkant stuit je op de afgrond van de Meester Treublaan, aan de zuidkant liggen metrospoor en treinspoor direct naast elkaar voor het viaduct over de Weesperzijde.playertwo schreef:of een wat langer houten perron van pak en beet 30m
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzigingsblad april 2010
I know, daarom ga ik ook vooral in op Amstel. Voor de rest zal NS het waarschijnlijk niet doen omdat de treinserie voor het overgrote deel van de week tot Alkmaar rijdt, vandaar die toevoeging...playertwo schreef:Ik zeg toch ook tot Amsterdam; Amstel is dan een vergissing maar was altijd in de veronderstelling dat je daar 'gewoon' 14 bakken kwijt kan. Dat moet de 800 dan maar overslaan, of een wat langer houten perron van pak en beet 30m
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Wijzigingsblad april 2010
westelijke perron: zuidkant is plaats genoeg
oostelijke perron: zuidkant, en het metrospoor wat verleggen, zodat het perron breed genoeg kan zijn (en dat is helaas niet bepaald handig neergelegd met het viaduct over de Weesperzijde (oostelijke sporen).
oostelijke perron: zuidkant, en het metrospoor wat verleggen, zodat het perron breed genoeg kan zijn (en dat is helaas niet bepaald handig neergelegd met het viaduct over de Weesperzijde (oostelijke sporen).
Re: Wijzigingsblad april 2010
Ja hoor en 14 bakken is voor VIRM ook meteen het maximum, al zal het zoals boven al gezegd niet vaak voorkomen omdat voor veel IC-stations 12 bakken de max is. Ik heb het in een spits-s2000 (toen nog Gvc/Rtd-Ah) weleens gehad en in Gd paste het al meteen niet. Het algemene maximum aantal bakken is 15, voor VIRM is het 14 omdat er na de verlenging tot IV en VI geen 15 bakken VIRM meer samengesteld kan worden.Reiziger Ddrs schreef:14 bakken IRM is toch helemaal niet toegestaan in reizigersdienst? Wellicht weet Dexter daar meer van...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Stel aftrappen op Asd, en weer meenemen naar het zuiden met een andere 800.NS-Reiziger schreef:I know, daarom ga ik ook vooral in op Amstel. Voor de rest zal NS het waarschijnlijk niet doen omdat de treinserie voor het overgrote deel van de week tot Alkmaar rijdt, vandaar die toevoeging...playertwo schreef:Ik zeg toch ook tot Amsterdam; Amstel is dan een vergissing maar was altijd in de veronderstelling dat je daar 'gewoon' 14 bakken kwijt kan. Dat moet de 800 dan maar overslaan, of een wat langer houten perron van pak en beet 30m
Overigens nog wat leuks, in Breda worden er gewoon 16 bakken langs het perron gezet of het nu wel past of niet (zie deze fotoreportage op OHIH). Je zal daar maar in het laatste rijtuig hebben geboekt; mag je een flinke wandeling maken.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Ik begin mij af te vragen wat eigenlijk de langste perrons van Nederland zijn. Zal wel Leiden Centraal zijn gok ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad april 2010
Mwoh, Sittard heeft ook flinke perrons.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad april 2010
Spoor 3 in Sittard is 700 meter, het langste perron in Leiden is spoor 4 met 685 meter.
Pommes.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Even een aantal station met lange perrons (niet allemaal; heb alleen de langste eruit gepakt, en dan alleen nog 500m en langer):
Sittard: 700m
Nijmegen: 699m
Amsterdam: 695m
Leiden: 685m
Amersfoort: 644m
Den Bosch: 632m
Roosendaal: 608m
Utrecht: 607m
Uitgeest: 606m
Maastricht: 597m
Geldermalsen: 586m
Roermond: 584m
Venlo: 583m
Weert: 573m
Zwolle: 565m
Hoek van Holland Haven: 523m
Dordrecht: 521m
Groningen: 517m
Rotterdam: 512m
Alles op basis van het overzicht van (nuttige) perronlengten van Prorail
Sittard: 700m
Nijmegen: 699m
Amsterdam: 695m
Leiden: 685m
Amersfoort: 644m
Den Bosch: 632m
Roosendaal: 608m
Utrecht: 607m
Uitgeest: 606m
Maastricht: 597m
Geldermalsen: 586m
Roermond: 584m
Venlo: 583m
Weert: 573m
Zwolle: 565m
Hoek van Holland Haven: 523m
Dordrecht: 521m
Groningen: 517m
Rotterdam: 512m
Alles op basis van het overzicht van (nuttige) perronlengten van Prorail
Re: Wijzigingsblad april 2010
Ik wacht het nog even af totdat het definitief is en dan ga ik het aankaarten.Justin schreef:@Mb90: nog aangekaart bij NSHispeed over je reis van/naar Londen? Lijkt me best wel irritant dat je je bestemming dus nu niet meer kan bereiken.
Re: Wijzigingsblad april 2010
En voor iedereen die wil weten hoe het zit met de perronlengte(s) op zijn/haar station:
http://www.prorail.nl/SiteCollectionDoc ... 202008.pdf
http://www.prorail.nl/SiteCollectionDoc ... 202008.pdf
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Ik zie iets geks... waarom is op sommige stations, als Aalten, of Barneveld-Noord, een perron de ene kant op langer dan de andere kant op? (de nuttige lengte dan?)
Bij Barneveld-Noord is de perronlengte 133 meter, maar alleen richting Amersfoort is de nuttige lengte 6 meter korter :?
Bij Barneveld-Noord is de perronlengte 133 meter, maar alleen richting Amersfoort is de nuttige lengte 6 meter korter :?
Ik doe ook maar wat
Re: Wijzigingsblad april 2010
De perronlengte wordt niet alleen door het aantal stoeptegels naast de rails gemeten, maar vooral ook aan de hand van de seinplaatsing. Als het sein de ene kant op dus eerder (zeg op een perron) staat, is de nuttige lengte dus korter dan het perron zelf.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Helemaal vaag is dat een spoor meerdere lengtes kan hebben. Bijvoorbeeld: Den Haag HS spoor 6 A richting Leiden: 450 / 450, spoor 6 A richting Rotterdam Centraal: 406 / 391. Ok, Rotterdam is de andere kant op, hoewel dan de fysieke lengte toch nog wel dezelfde zou moeten zijn... Maar dan gaat het verder: spoor 6 A richting Leiden: 406 / 406 !?
Re: Wijzigingsblad april 2010
Die is verouderd; inmiddels is de versie januari 2010 beschikbaar.Dexter schreef:En voor iedereen die wil weten hoe het zit met de perronlengte(s) op zijn/haar station:
http://www.prorail.nl/SiteCollectionDoc ... 202008.pdf
Re: Wijzigingsblad april 2010
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Wijzigingsblad april 2010
Dan is het natuurlijk ook leuk om te weten hoe lang een treinstel is.
Wie weet het precies? Ik zag gister toevallig dat een Thalys een halve meter korter is in lengte dan een ICE. Maar de lengtes weet ik niet.
Wie weet het precies? Ik zag gister toevallig dat een Thalys een halve meter korter is in lengte dan een ICE. Maar de lengtes weet ik niet.
Re: Wijzigingsblad april 2010
200,2 meter versus 200,8 meter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten