Van wat ik ervan begreep was het probleem niet zozeer de wegbekendheid voor dat kleine stukje (die hadden ze uiteraard), maar dat ProRail eiste dat alle machinisten een of andere dure opleiding met veiligheidsvoorschriften voor heel Nederland moesten volgen. Met een beetje goede wil zou er best een programma gemaakt kunnen worden met alleen alles wat van toepassing is op het baanvak Sog-Vk, sterker nog, volgens mij is dat hoe het daarvoor ging.
Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
In Engeland moet je in zo'n geval iemand van het Lagerhuis bellen en dan komt iemand van Network Rail opendoen: https://www.bbc.com/news/uk-england-cumbria-62583595
Re: Kort Nederlands nieuws
Welke data?
Je kunt toch alleen (via Glimble) een algemeen kaartje voor de nachttrein kopen, zonder dat bekend is tussen welke stations je reist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Telsysteem in de trein, dan wel door het aanwezige trein personeel. Reken maar dat dat bijgehouden wordt
-
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
Moeten ze dan wel doen voordat al het OV Zero-emissie moet zijn in 2030DDietzen schreef: ↑za 31 dec 2022, 13:20 In een NOS-artikel over de Valkenburgse kerstmarkten staat de volgende zin:NOS schreef:De organisatie van de kerstmarkten kijkt alweer vooruit. Om nog meer bezoekers te trekken, ontwikkelt Valkenburg het plan om tussen de kerstmarkten van Maastricht, Valkenburg en Aken een stroomtrein te laten rijden.
En oppassen dat MOB geen vernietiging van de milieuvergunning eist vanwege de uitstoot op kwetsbare natuur...
Re: Kort Nederlands nieuws
ProRail: in 2022 meeste overlast in jaren voor treinreizigers
Treinreizigers kregen het afgelopen jaar vaker te maken met treinuitval en vertragingen dan in jaren het geval was. Dat blijkt uit cijfers van ProRail over de prestaties over het jaar 2022.
Er vielen meer treinen uit dan in 2021 en op sommige dagen stond meer dan 10 procent van het treinverkeer stil. De meeste problemen werden veroorzaakt door aanrijdingen, weersomstandigheden, problemen in het storingssysteem en het personeelstekort.
Spoorwegbeheerder ProRail houdt ook de 'reizigerspunctualiteit' bij, dat wil zeggen hoeveel treinen er op de geplande tijd vertrekken. Ook deze cijfers vielen tegen ten opzichte van het jaar ervoor: in 2022 reed bijna 10 procent van de treinen met een vertraging van minstens 5 minuten.
Door stakingen werden treinreizen op verschillende dagen in het jaar onderbroken, waarbij de regionale staking op 9 september voor de meeste problemen zorgde: toen reden er in het hele land geen NS-treinen.
Bron en meer: NOS
Treinreizigers kregen het afgelopen jaar vaker te maken met treinuitval en vertragingen dan in jaren het geval was. Dat blijkt uit cijfers van ProRail over de prestaties over het jaar 2022.
Er vielen meer treinen uit dan in 2021 en op sommige dagen stond meer dan 10 procent van het treinverkeer stil. De meeste problemen werden veroorzaakt door aanrijdingen, weersomstandigheden, problemen in het storingssysteem en het personeelstekort.
Spoorwegbeheerder ProRail houdt ook de 'reizigerspunctualiteit' bij, dat wil zeggen hoeveel treinen er op de geplande tijd vertrekken. Ook deze cijfers vielen tegen ten opzichte van het jaar ervoor: in 2022 reed bijna 10 procent van de treinen met een vertraging van minstens 5 minuten.
Door stakingen werden treinreizen op verschillende dagen in het jaar onderbroken, waarbij de regionale staking op 9 september voor de meeste problemen zorgde: toen reden er in het hele land geen NS-treinen.
Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Een lastig begrip blijkbaar, die 'reizigerspunctualiteit', het bericht is intussen aangepast op dit punt:
Spoorwegbeheerder ProRail houdt ook de 'reizigerspunctualiteit' bij, dat wil zeggen hoeveel reizigers op tijd aankomen op hun bestemming ondanks onverwachte uitval en vertraging.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
In NS Weekly een interview met Frank Leenders, die zich bezighoudt met de nieuwe features op de TBP's zoals treinsamenstelling, rijrichting en vakborden. Hij verklapt alvast twee nieuwe TBP-features die in de pijplijn zitten en dit jaar zullen worden uitgerold: informatie over de drukte verspreid over de trein, en locaties van de fietsplekken in de trein. Hoera, hoera
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Welke features ontbreken er nog meer op de TBP?
Re: Kort Nederlands nieuws
Aanduiding 1e klas, maar dat laatste is lastig zolang de systemen op de achtergrond nog niet weten/om kunnen gaan met aan welke kant cabine 1 of 2 van een stel zit. Pas als je dat weet kun je de positie(s) van de 1e klas realistisch op de schermen tonen. Voor een SLT, FLIRT-3/4, SNG-4 of VIRM-4 is die bepaling nog makkelijk, voor ander materieel weer niet.
Maar dat dezelfde issue kun je bij sommige materieelsooryen ook met de fietsplaatsen hebben. Waar bij bij ICM heel eenduidig is, ligt het er bij een DDZ net weer aan welke cabine waar zit.
Maar dat dezelfde issue kun je bij sommige materieelsooryen ook met de fietsplaatsen hebben. Waar bij bij ICM heel eenduidig is, ligt het er bij een DDZ net weer aan welke cabine waar zit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kort Nederlands nieuws
Trein en trekker botsen in Staphorst, treinverkeer van en naar noorden plat
In Staphorst is een aanrijding geweest tussen een trein en een tractor. Dat gebeurde op een spoorwegovergang in de Overijsselse plaats. Niemand raakte gewond. Het treinverkeer van en naar Noord-Nederland is stilgelegd.
https://nos.nl/artikel/2459043-trein-en ... orden-plat
In Staphorst is een aanrijding geweest tussen een trein en een tractor. Dat gebeurde op een spoorwegovergang in de Overijsselse plaats. Niemand raakte gewond. Het treinverkeer van en naar Noord-Nederland is stilgelegd.
https://nos.nl/artikel/2459043-trein-en ... orden-plat
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Kort Nederlands nieuws
De richting van het stel heeft in mijn beleving bij ICM juist de meeste invloed op waar de fietsplaatsen zich bevinden
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij VIRM-4 heb je wel dat in de ene bak zowel boven als beneden de halve bak eerste klas is, terwijl in de andere bak alleen beneden de halve bak eerste klas is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja, maar bij de vierdelige VIRM's zit de eerste klas altijd geconcentreerd aan het midden van de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
@Meltrain: Nouja, dan zit er in elk geval wel 1e klas in die bak. Bij een ICM-viertje kan dat nog een bak afwijken bijvoorbeeld, da's onhandiger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Is het aangeven of de trein dubbeldeks is eigenlijk ook een ding dat men in de toekomst op de TBP wil zetten?
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor wie of wat is dat nuttige informatie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar dan zit je hooguit slechts 1 bak ernaast. Het is meer problematisch wanneer de eerste klas maar aan 1 uiteinde zit.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vind het wel fijn om van te voren te kunnen inschatten hoe druk het wordt. Dan weet alvast of ik een upgrade naar 1e klas moet overwegen. Enkel- of dubbeldeks is toch best een groot verschil... ik mis dat nu wel op de TBP's.
Informatie over de drukte verspreid over de trein klinkt mooi, maar is niet erg nuttig als instapt op een station waar heel veel reizigers uitstappen (zoals Utrecht C bijvoorbeeld).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Die vraag kun je alleen maar hebben als er iets met 4 of 4+4 of 4+4+4 bakken op het scherm staat. Alles wat langer is dan 4 bakken en wel 1 stel is zou je al bij moeten weten dat het een dubbeldekker is als het op de TBP staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
SLT heeft ook zesjes
Re: Kort Nederlands nieuws
Treinkaartjes zijn weer duurder geworden, waar ligt dat aan?Veel treinreizigers hebben het deze week gemerkt: sinds de jaarwisseling zijn de ticketprijzen voor onder meer losse treinkaartjes verhoogd. Gemiddeld betaalt de reiziger 4,3 procent meer.
Hoe is de prijs van zo'n treinkaartje eigenlijk opgebouwd?
Bron en meer: NOS
Hoe is de prijs van zo'n treinkaartje eigenlijk opgebouwd?
Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Hangt ervan af waar de drukte-indicatie op wordt gebaseerd.reisthijs schreef: ↑zo 08 jan 2023, 15:02Ik vind het wel fijn om van te voren te kunnen inschatten hoe druk het wordt. Dan weet alvast of ik een upgrade naar 1e klas moet overwegen. Enkel- of dubbeldeks is toch best een groot verschil... ik mis dat nu wel op de TBP's.
Informatie over de drukte verspreid over de trein klinkt mooi, maar is niet erg nuttig als instapt op een station waar heel veel reizigers uitstappen (zoals Utrecht C bijvoorbeeld).
Het kan op basis van real-time metingen van de drukte aan boord. Dat is weliswaar actueel, maar je hebt inderdaad het nadeel dat een grote stroom uitstappers zorgt dat de drukte-indicatie niet nuttig is na het volgende station. Bovendien moet je dan ook een manier vinden om data live door te sturen van trein/spoor naar reisinfo en te verwerken, wat ook niet altijd eenvoudig is.
Het kan ook op basis van eerder gemeten drukte op die rit. Weliswaar kun je dan niet inspelen op een incidentele kluit reizigers op een ongebruikelijke plek in de trein, maar je hebt wel altijd info gericht op een specifiek traject tussen twee stations zonder 'vervuiling' door eerdere uitstappers. En de indicatie is gebaseerd op historische data, die je van tevoren klaarzet en inlaadt (en nog kunt filteren op eventuele uitschieters of datafouten).
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar hoe lang moet je dan (alle NS-treinen) meten voordat de historische data betrouwbaar genoeg is? Een week, een maand of een jaar?
Over het algemeen zijn de treinen in mei rustiger dan in september.
Over het algemeen zijn de treinen in mei rustiger dan in september.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten