Het lijnnetkaarten-topic
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Nou ja, de oorzaak (personeelstekort) en de duuraanduiding ("tot nader order") geven het wel iets vrij definitiefs. Daarom laat ik hem er voor nu even af.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Maar dat is niet wat je nu op de kaart hebt staan. Ik zie daar een uurdienst Mtr-Duitsland (met stops Hrl-Hz) en een halfuursdienst Std-Hrl. Als je de kaart volgens de planning wilt maken, moet dat een halfuursdienst Mtr-Duitsland (1x/uur met stops Hrl-Hz, 1x/uur zonder stops) en een halfuursdienst Std-Hrl zijn. Als je hem volgens de huidige aangepaste dienstregeling wilt maken, is het een halfuursdienst Hrl-Duitsland (1x/uur met stops Hrl-Hz, 1x/uur zonder stops) en een uurdienst Std-Hrl.
Verder wil ik nog even moeilijk doen en constateren dat Mook-Molenhoek met een koppelstreepje moet. (Hoewel sommige systemen daarvan afwijken...)
Verder wil ik nog even moeilijk doen en constateren dat Mook-Molenhoek met een koppelstreepje moet. (Hoewel sommige systemen daarvan afwijken...)
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Volgens mij heb ik alle treinseries en stations er nu wel in zitten. Nog te doen is het aangeven van de buitenlandse bestemmingen, het tekenen van de contouren van Nederland (grenzen en water) en ongetwijfeld ook nog wel de nodige finetuning. O ja, en natuurlijk nog een titel en een legenda.
Het weergegeven netwerk betreft alle series die ma-vr tot 20:00 uur rijden volgens drgl 2023. Als daar uitzonderingen op zijn, bijv. spitsdiensten, heb ik die met een lichtere kleur aangegeven. Weekendse en late-avondse zaken heb ik weggelaten.
Het weergegeven netwerk betreft alle series die ma-vr tot 20:00 uur rijden volgens drgl 2023. Als daar uitzonderingen op zijn, bijv. spitsdiensten, heb ik die met een lichtere kleur aangegeven. Weekendse en late-avondse zaken heb ik weggelaten.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ziet er goed uit!
Nog wat suggesties voor finetuning:
Nog wat suggesties voor finetuning:
- In Heerlen moet de IC een wit bolletje krijgen en de RS18 een zwart bolletje.
- In Landgraaf ontbreekt het bolletje voor de RS18 naar Kerkrade.
- In Maastricht Randwyck ontbreekt het bolletje voor de trein naar Luik.
- Als je de actuele dienstregeling doet: Leeuwarden-Harlingen Haven stopt (tijdelijk?) nog maar 1x/uur in Deinum en Dronryp.
- Roodeschool-Eemshaven zou ik gestippeld doen, dat zijn maar een paar treinen per dag.
- In Zwolle klopt het nog niet helemaal. De treinen vanaf de Hanzelijn splitsen netjes in Leeuwarden/Groningen, dat moeten die uit Rotterdam ook doen.
- En nog een ontwerpkeuze: zet je alleen Nederlandse stations erop of (wat me ook nuttig zou lijken) ook de buitenlandse stations die met de OV-chipkaart bereikbaar zijn?
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ook wordt er in de spits 2x per uur gereden tussen Sneek en Leeuwarden, dus daar mag je hetzelfde mee doen als de 37500 (RS6)
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
zij/haar/hen/hun
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Wie voelt zich geroepen hem eens na te kijken op correctheid? Buiten regent het toch...
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Op de Zaanlijn zou de 7400 ook een stippellijn moeten zijn.
De 32300 is in theorie ook een spitslijn (rijdt niet tussen 10:00 en 13:00).
En de 37000 als RE3 rijdt ook al even niet meer.
Verder is de 3900 geen spitslijn tussen Asd en Ehv, maar rijdt die slechts op ma-do en de 1500 heeft ook een beperktere dienstregeling tussen Amf en Dv.
De 2000 heeft een zwart puntje in Ut en de 28300 naar Utm ontbreekt geheel.
De 4400 stopt overigens alleen ván O náár Ht.
De 32300 is in theorie ook een spitslijn (rijdt niet tussen 10:00 en 13:00).
En de 37000 als RE3 rijdt ook al even niet meer.
Verder is de 3900 geen spitslijn tussen Asd en Ehv, maar rijdt die slechts op ma-do en de 1500 heeft ook een beperktere dienstregeling tussen Amf en Dv.
De 2000 heeft een zwart puntje in Ut en de 28300 naar Utm ontbreekt geheel.
De 4400 stopt overigens alleen ván O náár Ht.
Laatst gewijzigd door MetroRET op za 14 jan 2023, 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik mis de lijn naar het spoorwegmuseum. En doordat H. Sportpark op de kaart dichter bij Hollandsche Rading ligt dan bij Hilversum kun je dat station interpreteren als Holandsche Rading Sportpark.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Drie kleine opmerkingen:
Stavoren krijgt in de spitsuren ook 2x per uur een trein.
Waarom is de lijn naar Veendam geen duidelijke vertakking van de lijn naar Winschoten?
De splitsing van de 2200 op Roosendaal is anders uitgevoerd dan in Zl en Amf, is hier een reden voor?
Stavoren krijgt in de spitsuren ook 2x per uur een trein.
Waarom is de lijn naar Veendam geen duidelijke vertakking van de lijn naar Winschoten?
De splitsing van de 2200 op Roosendaal is anders uitgevoerd dan in Zl en Amf, is hier een reden voor?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Dank weer!
Hmm...noch op de Wiki noch in de informatie van Arriva vind ik dit terug. Dus dit laat ik even ongemoeid.
3900 zo aangegeven omdat ie niet op vrijdag rijdt. Maar misschien kan ik die stippellijnen beter gebruiken voor lijnen die slechts een beperkt deel van de weekdag rijden (alleen in of buiten de spits). 1500 kan ik inderdaad wel met een stippellijn aangeven.
Die moet er inderdaad nog bij.
Laat ik even zo - gelet op de afmetingen van de kaart denk ik dat afwijkende stopsymbolen niet gaan opvallen.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
De 32300 staat gewoon op de wiki verwerkt hoor, laatste opmerking.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Nu zie ik 'm.
We zijn weer wat stapjes verder:
We zijn weer wat stapjes verder:
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Het lijnnetkaarten-topic
De stopt van de 5700 in Overvecht ontbreekt nog.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
En daarvoor in de plaats stopt de 500/600 er blijkbaar.
Ook op Dvd stopt de verkeerde Intercity, niet de 700/1800, maar de 1600/11600 stopt er.
Ook in Baarn lijkt de IC er te stoppen, ipv de 5800.
Ook op Dvd stopt de verkeerde Intercity, niet de 700/1800, maar de 1600/11600 stopt er.
Ook in Baarn lijkt de IC er te stoppen, ipv de 5800.
Laatst gewijzigd door MetroRET op za 14 jan 2023, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ja daar is per abuis wat verschoven. Dat gebeurt snel met zoveel parallelle lijntjes
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Die rijdt niet overdag (en in de spits).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Het lijnnetkaarten-topic
En de IC stop in Oss.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Erg fraaie en heldere kaart! Die mag wat mij betreft zo in de stations gehangen worden
Ik vraag me af wat je beweegreden was om de serienummers er toch niet op te zetten, die had je in de beginfase er nog wel op staan. Werd het te druk en toch te lastig om te volgen welk nummer waar bij hoorde?
Ik vraag me ook af waarom op de lijn van Zutphen naar Winterswijk alle labels rechts van de lijn staan, behalve Lichtenvoorde-Groenlo. Om de leegte in de Achterhoek wat op te vullen?
Ik vraag me af wat je beweegreden was om de serienummers er toch niet op te zetten, die had je in de beginfase er nog wel op staan. Werd het te druk en toch te lastig om te volgen welk nummer waar bij hoorde?
Ik vraag me ook af waarom op de lijn van Zutphen naar Winterswijk alle labels rechts van de lijn staan, behalve Lichtenvoorde-Groenlo. Om de leegte in de Achterhoek wat op te vullen?
Ik doe ook maar wat
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Het werd inderdaad te druk. Misschien nog een interessante toevoeging, maar dan zou ik eerder gaan voor de methode die ook op de NS-kaart wordt gebruikt, met labels op de lijnen. Tegelijkertijd is dat ook weer 'clutter', dus ik weet niet of ik dat ook echt ga toevoegen.
Ik vermoed een overblijfsel uit een eerdere iteratie, waarbij de stations en dus ook labels dichter op elkaar stonden, en dit de enige manier was om plek te creëren. Het zou nu inderdaad niet meer hoeven, maar jouw uitleg vind ik een mooi excuus om het zo te laten
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Met die mooie kering in Arnhem zou ik het trouwens wel mooi vinden als je de museumpendel ook zo mooi op de kaart zou laten keren.
En in de legenda is het wellicht nog mooier als je de rode lijn links ook pas bij het bolletje laat beginnen; dat is immers het beginpunt.
Oh, en bij Berlin Ostbahnhof kun je er wellicht (IC) voorzetten, naar analogie van (ICE) verderop.
En Liège-Guillemins is met een koppelteken. Overigens, als je ma-do tot 20:00 doet op je kaart mag daar gewoon alleen Hasselt staan.
En in de legenda is het wellicht nog mooier als je de rode lijn links ook pas bij het bolletje laat beginnen; dat is immers het beginpunt.
Oh, en bij Berlin Ostbahnhof kun je er wellicht (IC) voorzetten, naar analogie van (ICE) verderop.
En Liège-Guillemins is met een koppelteken. Overigens, als je ma-do tot 20:00 doet op je kaart mag daar gewoon alleen Hasselt staan.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Je blijft steeds nieuwe dingen zien:
De Intercities naar Zwolle e.v. maken en extra stop in Utrecht Overvecht.
Bij Lage Zwaluwe maken de treinen richting Roosendaal een pietluttig s-bochtje.
De verschillende niveaus van Duivendrecht zijn niet met elkaar verbonden met een streepje. Sowieso ontdek ik niet zo veel consistentie bij die verbindingsstreepjes, met een paar uitersten: Spaarnwoude krijgt wél een streepje, maar Diemen niet.
De Intercities naar Zwolle e.v. maken en extra stop in Utrecht Overvecht.
Bij Lage Zwaluwe maken de treinen richting Roosendaal een pietluttig s-bochtje.
De verschillende niveaus van Duivendrecht zijn niet met elkaar verbonden met een streepje. Sowieso ontdek ik niet zo veel consistentie bij die verbindingsstreepjes, met een paar uitersten: Spaarnwoude krijgt wél een streepje, maar Diemen niet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Perfect zal het helaas nooit worden, nee.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten