Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑vr 13 jan 2023, 23:14
Ik heb niet het idee dat het veel mensen weerhouden heeft, als ik de drukte in Duitse treinen vorig jaar moet beoordelen
Dat ligt ten eerste aan het Neuneuroticket waardoor de prijsdrempel voor pretreisjes tussen juni en augustus werd opgeheven en daarnaast hadden we in 2020 en 2021 ook al nauwelijks kunnen reizen en op een gegeven moment ben je het thuiszitten zo zat dat je de mondneusmaskers maar voor lief neemt. Het scheelt wel dat op stations al vanaf mei geen mondneusmaskerverplichting meer gold.
België en Luxemburg had ik al in 2021 gedaan, dus moest gewoon echt weer naar Duitsland. En ja, je raakt wel aan de mondneusmaskers gewend. Duitsland biedt nou eenmaal veel waar voor je geld. Wou je per sé de maskers mijden, dan moest je naar Tsjechië (Zwitserland is heel onvriendelijk voor je portemonnee) en dat is wel veel meer uitzoekwerk dan ergens naar Duitsland treinen. Bovendien moet je op de heen- en terugreis een mondneusmasker op, omdat je door Duitsland komt met de trein. Verder wou ik graag het tram-train-netwerk van Karlsruhe bekijken. Dus dat heb ik dan ook afgelopen september gedaan. Anders had ik dat tram-train-netwerk dit jaar moeten bekijken, maar voor dit jaar zijn er andere plannen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa schreef: ↑vr 13 jan 2023, 23:58
In Duitsland wordt het ook niet meer zo goed nageleefd heb ik het idee. In Sachsen droeg de helft alvast geen mondkapje meer.
Tsja, inmiddels is ook hier het merendeel van de burgers niet meer zo braaf en gewillig zoals sommigen dat graag zouden hebben.....
Toch is een gedeelte van de Duitsers nog volhardend hierin. Als ik de aankondiging van DB op Twitter hierover zie, dan lig ik in een deuk van lachen... Want voorstellen als Maskenabteilen en complete monologen over bepaalde filters.
De toon maakt de muziek en daar zit echt het grootste probleem, want de toon is vaak toch boosaardig (mededelingen van HC's, mensen die elkaar aanspreken enz.). Ben persoonlijk wel blij dat het scherpe er vanaf gaat.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Het is nog niet al te lang geleden toen ik in een boek een uitspraak van de voormalige US-president Harry S. Truman las. Dientengevolge vroeg de president ooit zijn adviseurs, hoe hij de toestemming van de burgers voor een bepaalde wet zou krijgen. Antwoord: "Mr. President, u moet de mensen bang maken voor wat gebeurt als deze wet niet komt...."
Volgens mij hadden wij deze soort aanpak ook wat corona betreft. Daarop aanvullend dat velen van mijn landgenoten steeds braaf volgen als de overheid zegt wat zij moeten doen of niet (wij noemen dat "Obrigkeitshörigkeit") en natuurlijk de wereldberomde Duitse grondigheid.
En ja, velen voorspellen nu dat de modkapjes niet meer verplicht zijn de ondergang van de aarde. De opmerking, dat je in alle buurlanden al lang zonder mondkapje met de OV mee mag en daar ook geen nieuwe besmettingsgolf is ontstaan, willen zij niet horen.
Summa summarum denk ik, dat deze tegenover andere landen toch hardere aanpak van onderwerpen typisch Duits is. Dat ziet men niet alleen bij corona, maar ook bij klimaatverandering, migratie, .......
Ook bij de RET is het nog te zien in een aantal metrostellen. Alleen lijkt het daar een specifiek probleem te zijn voor een aantal voertuigen en niet de hele vloot.
De MIVB heeft op haltes en in de voertuigen drietalige tekstberichten en omroepen dat het dragen van een masker op drukke momenten dringend wordt aanbevolen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Terwijl in Lauterbachistan vanaf morgen de mondkapjes in de regionale vervoer en overmorgen in langeafstandstreinen geschiedenis zijn, hoort men inmiddels stemmen welke ervoor pleiten, in treinen aparte coupés in te richten waar mondkapjes verplicht blijven....
TomSteyl schreef: ↑zo 15 jan 2023, 19:01
Toch is een gedeelte van de Duitsers nog volhardend hierin. Als ik de aankondiging van DB op Twitter hierover zie, dan lig ik in een deuk van lachen... Want voorstellen als Maskenabteilen en complete monologen over bepaalde filters.
Oud nieuws
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Het valt me op hoeveel mensen in Berlijn nog een FFP2-kapje dragen. Alsof iedereen de memo heeft gemist. Toch zeker wel 25%, en in een bus waar ik net in zat (niet vol, nog genoeg vrije zitplaatsen) wel 60%.
umbusko schreef: ↑vr 03 feb 2023, 18:22
Het valt me op hoeveel mensen in Berlijn nog een FFP2-kapje dragen. Alsof iedereen de memo heeft gemist. Toch zeker wel 25%, en in een bus waar ik net in zat (niet vol, nog genoeg vrije zitplaatsen) wel 60%.
Tsja, de brave Duitse onderdaan vergeet niet zo snel wat men hem jarenlang heeft bevolen....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Opvallend genoeg heeft Lauterbach voor het eerst bekend dat sommige coronaregels onzinnig waren, bij voorbeeld het verblijf in parken te verbieden, de mondkapjesplicht voor joggers of het sluiten van scholen (laatstgenoemde wordt inmiddels overigens door het Europees Mensenrechtenhof behandeld). Wel ziet hij de verantwoordelijkheid voor deze beslissingen bij de regering Merkel (en vergeet dus, dat hij ook voordat hij minister was al luidkeels voor harde maatregelen pleidde).
Wat ik bedoel is: Als ik luidkeels voor iets pleit en dan iemand anders een besluit neemt welke juist mijn eisen omvat, dan kan ik toch niet achteraf diegene voor deze beslissingen critiseren!?