dennistd schreef: ↑vr 20 jan 2023, 15:20
Ja. Anders vind ik het een gevalletje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Beetje hetzelfde als van die lui (vaak BN'ers) die vinden dat mensen minder moeten vliegen terwijl ze zelf de halve wereld over vliegen....
Met dat laatste ben ik met je eens. Is wel een andere tak van sport, in mijn ogen, om het zo maar ff te noemen.
Elke branche heeft natuurlijk zijn eigenaardigheden en kent daardoor specifieke regelingen. Bijvoorbeeld de transport CAO met dag en nacht vergoedingen. Nu zal de FNV vast ook wel een vergoedingen regeling kennen indien medewerkers een hotelovernachting of reisbeweging (vliegen?) moeten maken.. maar qua kosten niveau is dat dan weer verschillend (vanuit werknemers perspectief gezien dan).
Ik denk dus niet dat alles één op één hetzelfde kan zijn.
Wat mij betreft heeft het FNV wél gelijk met het minimale uurloon van 14 euro.. alleen.. als ik dan denk dat het minimum nu op bijna 11 euro staat.. dan snap ik ook wel dat in één keer een stap naar 14 euro maken wel erg fors is.
Weet ook niet of de mensen die daarin vallen.. daar werkelijk blij mee moeten zijn.. immers valt de grondslag voor inkomenssteun (toeslagen e.d.) dan ook veel hoger uit. Wat blijft er voor het leefbare deel van het loon nog over?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dát er nog aardig wat bussen reden komt, mede denk ik, doordat het CNV nog niet procedureel/juridisch zover was om tot staken over te gaan. CNV heeft namelijk wel vorige keer met de CAO ingestemd. Er dient nu eerst een ledenraadpleging te komen. Pas daarna kan CNV de werkgevers een aanzegging ot staken doen.
Zeer waarschijnlijk zal dit aanstaande woensdag gebeuren, vertelde CNV-vakbondsbestuurder Hanane Chicki in Dit is de Dag.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit ... -deze-tijd