Zes-persoons-coupe's of coupeetjes wellicht?DDietzen schreef: ↑wo 18 jan 2023, 20:54 Klopt. Ik had eerst "coupé's" geschreven toen ik mijn vorige post aan het opstellen was, maar had gedacht dat dat weer verwarring zou geven met het in Nederlandse treinen gebruikelijke "Großraum" met tientallen stoelen in één ruimte in een rijtuig. (Hoe zeggen jullie dat zonder verwarring te voorkomen?)
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hokjes hoor ik ook vaak. Of 6 persoons hokjes.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of coupeetjes.
In ander nieuws: de machinist van de 2022 heeft de hele tijd de omroep aanstaan, maar zonder om te roepen. Dat geeft een behoorlijke herrie
In ander nieuws: de machinist van de 2022 heeft de hele tijd de omroep aanstaan, maar zonder om te roepen. Dat geeft een behoorlijke herrie
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gedurende de hele rit? Of alleen op momenten dat een omroep logisch zou zijn (voor en na halteringen)? Ik maak dat laatste tegenwoordig regelmatig mee (althans bij ICM), en vaak is een volgende omroep dan wel weer normaal te horen; dat ligt dan aan een kapotte microfoon op één van de mogelijke omroepplekken in de trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICM heeft soms de neiging om de omroep aan te hebben terwijl het lampje in de cabine uit staat. Meestal is de knop nog een keertje indrukken genoeg, maar dan moet de machinist of de HC het zelf wel opmerken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was de hele rit tussen Utrecht Centraal en Gouda. De oorzaak weet ik niet, maar het zou kunnen zijn wat Z2N zegt.DDietzen schreef: ↑do 19 jan 2023, 11:49 Gedurende de hele rit? Of alleen op momenten dat een omroep logisch zou zijn (voor en na halteringen)? Ik maak dat laatste tegenwoordig regelmatig mee (althans bij ICM), en vaak is een volgende omroep dan wel weer normaal te horen; dat ligt dan aan een kapotte microfoon op één van de mogelijke omroepplekken in de trein.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat heb ik over de jaren ook al wel een paar keer meegemaakt, telkens bij ICM.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de jaren dat ik vrijwel dagelijks in ICM zat gebeurde het ook wel af en toe, soms inclusief een in zichzelf pratende machinist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit weekend geen 500/600 tussen Utrecht en Rotterdam, maar wel de 2800. Dat betekent dus een 5/25-verdeling tussen Utrecht en Gouda.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En omdat de 5000 rijdt in plaats van de 5100 heb je nog steeds een kl*te aansluiting richting Utrecht vanaf Rtz t/m Zwd.
Maar persoonlijk ben ik wel blij met de 5000, want de overstap te Rlb op lijn 2 is een stuk beter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je minder dan 7 minuten plant, moet er een extra machinist op. Als je het personeel daarvoor zou hebben, had je net zo goed de 500/600, 2000, (1)1700 en/of 2800 kunnen laten rijden. Maar personele beschikbaarheid is nogal een dingetje het afgelopen jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Richting Dordrecht wordt in elk geval tussen Delft en Rotterdam Lombardijen gewoon in het pad van de 5000 gereden, hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rond 15.20 zag ik op station Amersfoort een dame en een heer die voorbij de poortjes wilden. De heer checkte in en kwam erdoor. De dame kon inchecken wat ze wilde, de deurtjes bleven potdicht. De heer checkte weer uit en daarna weer in en tegelijkertijd gingen ze door de poortjes
En de Berlijntrein van 15.36 had een vertraging van 30 minuten vanwege de zo populaire reden logistieke beperkingen.
En de Berlijntrein van 15.36 had een vertraging van 30 minuten vanwege de zo populaire reden logistieke beperkingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is echt weer bal met de poortjes.
Ik heb de afgelopen twee weken meegemaakt:
* Poorjtes gaan allemaal tegelijk naar mij toe open
* Ik check uit, poortje gaat niet open. Andere poortje proberen, die zegt "u bent al uitgecheckt" en gaat ook niet open.
* Ik check uit: één blad van het poortje gaat open
* Ik check uit: één blad van het poortje gaat zelfs maar half open
* Alle poortjes staan open en op verboden toegang. Ik kan niet inchecken. Bij mijn eindstation wel uitchecken, en dus €4 kwijt.
Die laatste was bij de GVB metro, de rest bij NS. In geval 2, 3 en 4 heb je eigenlijk maar weinig opties anders dan met iemand meelopen of het poortje intrappen.
"Gelukkig" heeft GVB de nooddeuren dichtgemaakt met een groot kettingslot.
Ik heb de afgelopen twee weken meegemaakt:
* Poorjtes gaan allemaal tegelijk naar mij toe open
* Ik check uit, poortje gaat niet open. Andere poortje proberen, die zegt "u bent al uitgecheckt" en gaat ook niet open.
* Ik check uit: één blad van het poortje gaat open
* Ik check uit: één blad van het poortje gaat zelfs maar half open
* Alle poortjes staan open en op verboden toegang. Ik kan niet inchecken. Bij mijn eindstation wel uitchecken, en dus €4 kwijt.
Die laatste was bij de GVB metro, de rest bij NS. In geval 2, 3 en 4 heb je eigenlijk maar weinig opties anders dan met iemand meelopen of het poortje intrappen.
"Gelukkig" heeft GVB de nooddeuren dichtgemaakt met een groot kettingslot.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Amsterdam Sloterdijk had ik net ook een erg enthousiast poortje: dat checkte me uit en gaf nog voor ik m'n chipkaart van de lezer weg kon halen de melding dat ik al uitgecheckt was.
Overigens heeft SNG nu ook in de automatische omroep een melding dat je bij het uitchecken één kaart tegelijkertijd moet aanbieden.
Overigens heeft SNG nu ook in de automatische omroep een melding dat je bij het uitchecken één kaart tegelijkertijd moet aanbieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de GVB gebeurt dat omdat er veel misbruik gemaakt wordt van de noodknoppen. Daardoor gaan alle poortjes open en kun je niet in- of uitchecken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schiphol is echt een puinhoop, er zijn 3 perronsporen in gebruik, 4/5/6. In de praktijk wordt er richtingenbedrijf gereden op spoor 5 richting Amsterdam en 6 richting Hoofddorp, en spoor 4 staan lege treinen opgesteld.
Helaas is de reisinformatie ook niet op orde. De treinen worden nog steeds automatisch aan spoor 5 of 6 toegekend, waarna ze handmatig gecorrigeerd moeten worden. Ook staat er aan beide kanten een file voor de spoortunnel, met als gevolg een ketting aan vertragingen ondanks de uitgedunde dienstregeling.
Helaas is de reisinformatie ook niet op orde. De treinen worden nog steeds automatisch aan spoor 5 of 6 toegekend, waarna ze handmatig gecorrigeerd moeten worden. Ook staat er aan beide kanten een file voor de spoortunnel, met als gevolg een ketting aan vertragingen ondanks de uitgedunde dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jij reist toch van/naar Duivendrecht? Dan kun je eventueel op het perron ook nog inchecken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lijkt me een storing, spoor 4 was het grootste deel van de dag gewoon in gebruik. Spoor 4 werd gebruikt richting Amsterdam, spoor 6 richting Hoofddorp en spoor 5 in beide richtingen om de Benelux en Thalys er tussen te kunnen proppen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten