Mijn foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Mijn foto's

Bericht door marcel1970 »

Deze week Maandag 11-4 begonnen met lijn 621 Andel/Den Bosch ( Sinds Januari rijden wij ook Werkendam/Den Bosch) voor deze Dienst moet ik de van Driel 338 meenemen.
Afbeelding
Vanaf halte Julianastraat in Andel gaan we op richting Veen en door Wijk en Aalburg bij de tijdhalte Kromme Nol even wachten en schuin tegenover me staat de TCR 502 112 die als lijn 674 naar de PrincenTuin in Andel gaat.
Afbeelding
Na aankomst in Den Bosch ga ik naar huis omdat ik nog een middag rit heb met de dezelfde bus kan ik de bus mee naar huis nemen.
In de middag heb ik lijn 99 van Nijmegen naar Uden bij aankomst in Nijmegen staat de Arriva 7414 op de buffer.
Afbeelding
Deze bus uit Zuid Limburg is geruild met bussen uit Noord Limburg om de km standen meer gelijk te trekken.
Op woensdag 13-4 had ik een omloop op de lijn 305 van Eindhoven naar Uden.
In Eindhoven is het goed te merken dat het drukker wordt van de ochtend omlopen doen we er nog 1 zelf
De rest is weer uitbesteed aan Van Gompel/van Gerwen Munckhof.
De middag omlopen zijn ook uitgebreid van 3 naar 7 .
Toen ik aankwam in Eindhoven had ik nog even tijd om op de buffer wat foto's te maken.
Afbeelding
Naast me stond de Hermes 1252.
Op Vrijdag 15-4 had ik een dienst op de Hermes lijn 123 een spits lijn die wordt gereden met materiaal van Hermes en met chauffeurs van van Driel.
De bussen voor dit lijntje staan op de Arriva stalling in Heyen nu zijn dat de 3379 en 3402 ook staan er Breng bussen op deze stalling .
Afbeelding
Nadat ik me eigen had aangemeld vertrek ik met de 3379 richting station Boxmeer en begin aan de route naar Gemert
Afbeelding
Dit weekend is het Paaspop in Schijndel ook van Driel rijdt met 4 bussen mee in de pendel in opdracht voor Pouw zelf heb ik gisteren gereden met de 340 tussen Station Den Bosch en de Zwembadweg in Schijndel.
De meest opvallende bus die mee reed in de pendel was de HJG 6
Afbeelding
Dit was een globaal verslagje van mijn belevenissen afgelopen week met de paasdagen heb ik vrij Dinsdag beginnen we weer op lijn 655 tussen Gemert en Veghel met de van Driel 346.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn foto's

Bericht door ZO6176 »

Leuk dat je een inkijkje geeft wat je zoal in een weekje doet. Fraaie foto's.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Mijn foto's

Bericht door marcel1970 »

Een nieuwe week dus nieuwe ritten na twee heerlijke paasdagen begonnen we Dinsdag op lijn 655 met de van Driel 346.
Afbeelding
Na het verdwijnen van lijn 155 zit lijn 655 bij ons het lijnenpakket in de ochtend 2x Gemert/Veghel en in de middag andersom.
Die 4 omlopen per schooldag want in schoolvakanties en feestdagen wordt er niet gereden blijkt voor Mensen uit Huize Padua toch wel een probleem te zijn.
Van Driel wil best wel meer Rijden maar de beslissing daarover moet door Arriva genomen worden.
Dinsdag had ik een lijn die sinds begin dit jaar ook nieuw is in ons lijnenpakket.
Lijn 134 Waalwijk/Raamsdonksveer en weer terug naar Waalwijk met de 341.
Afbeelding
Na terugkomst in Waalwijk kwam lijn 602 Waalwijk Tilburg Stappengoor erachteraan
Toen ik klaar was in Tilburg even wat foto's geschoten op het station van Tilburg.
Afbeelding
Donderdag zou ik eigenlijk in Cuijk gaan rijden in de ochtend lijn 684 en in de middag lijn 85 maar dat werd uiteindelijk lijn 621 Werkendam Den Bosch met de 342.
Vrijdag geen lijndienst maar stond er een school excursie van een school uit Rosmalen naar Nijmegen op het programma .
Ik met de nieuwe 354 en mijn collega met 354.
Afbeelding
Daar ging de school van allerlei activiteiten doen en in groepen verdeeld tussendoor heb ik door Nijmegen gependeld en de scholieren naar verschillende plekken in de stad gebracht.
Zaterdag mijn eerste rit met de nieuwe Tourismo de 355
Afbeelding
Een rit met een voetbal club uit Uden naar het trainingscomplex van Roda JC in Kerkrade
Alle nieuwe Touringcars blijven wit van kleur alleen is nog niet duidelijk hoe het nieuwe logo op bussen komt.
Dit was weer een weekje van mij nu een dag weekend en gaan we morgen weer verder.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mijn foto's

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :)
Ik wist niet dat Arriva Citea's met drie deuren heeft. :o
Zo'n MAN Lion's Regio blijft een mooie bus. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mijn foto's

Bericht door Milco »

Die driedeurs-Citea’s reden voorheen vanuit Maastricht. Nu rijden de 9301-9303 in de regio Parkstad en de 9313 vanuit de Achterhoek; de rest van de serie rijdt in Tilburg en heeft destijds de Citaro’s aldaar vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mijn foto's

Bericht door Lijn 45 »

En in 's-Hertogenbosch rijdt ook nog de elektrische variant met 3 deuren. :)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mijn foto's

Bericht door umbusko »

De elektrische stadsCitea's die tegenwoordig in Maastricht rijden (SLF-120) zijn ook driedeurs.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn foto's

Bericht door ZO6176 »

Wederom leuke foto's.
Ik denk dat er een klein typefoutje in is geslopen. Vrijdag gingen zowel jij als jouw collega met de 354.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Mijn foto's

Bericht door omaylie »

umbusko schreef: zo 24 apr 2022, 17:21 De elektrische stadsCitea's die tegenwoordig in Maastricht rijden (SLF-120) zijn ook driedeurs.
Hetzelfde verhaal voor de 12m Citea's op de Waddeneilanden.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Mijn foto's

Bericht door marcel1970 »

Weer een nieuwe week
Maandag 25-4 moest ik met de nieuwe Tourismo even terug naar de dealer in Nijkerk voor een update van de software.
Aangekomen in Nijkerk zag ik dat er een eCitaro op het terrein stond omdat ik toch moest wachten gevraagd of ik een kijkje mocht nemen en dat mocht.
Afbeelding
Toen de vertegenwoordiger zijn verhaal had gedaan zei die wil je ook een stukje rijden en dat wilde ik wel.
Het wachten duurde lang dus nog even op het terrein gekeken er stonden ook een hoop Mercedes kapa City.
Afbeelding
Het ziet er naar uit dat er geen toekomst meer is voor deze bussen en als de berichten kloppen ziet het er naar uit
dat deze bussen een toekomst krijgen in het Duitse Heinsberg.
Op Dinsdag 26-7 had ik alleen een ochtend rit op lijn 135 van Wijk en Aalburg naar Den Bosch met de 341.
Woensdag 27-4 Koningsdag was voor mij een Vrije dag.
Donderdag 28-4 had ik sinds lange tijd weer een een rit met VDL Ambassadors 348.
In de ochtend lijn 135 en in de middag lijn 655 op de 655 weer verschillende vragen rijdt de lijn in de mei vakantie.
Nee dus wordt weer een alternatief zoeken voor de mensen die de lijn gebruiken voor hun werk.
Vrijdag 29-4 had ik dezelfde diensten met bus 348 ochtend lijn 135 middag 655 alleen moest ik na de ochtend rit een taxibusje naar Ede brengen.
Afbeelding
Ook van Driel rijdt voor RRReis halte taxi voorlopig met van Driel taxibusjes en auto,s.
Zaterdag 30-4 had ik een een Schiphol rit 14 mensen ophalen die met het vliegtuig aankwamen.
Omdat het wat chaotisch is op Schiphol duurde langer voordat iedereen zijn koffers had en heb ik de tijd benut met fotograferen van bussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit was weer een weekje van mij volgende week is het Mei vakantie dus minder lijndienst ritten en meer tour ritten.
Zelf heb ik volgende week maar 1 Tour rit in de planning staan omdat ik nog steeds verlofdagen van vorig jaar heb staan en die moeten binnenkort echt opgemaakt zijn.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Mijn foto's

Bericht door marcel1970 »

Zal hier ook weer eens wat plaatsen
In September vorig jaar kreeg van Driel het verzoek voor extra bussen van Arriva ze wilde lijn 4 Den Bosch CS / Rosmalen Vlietdijk lijn 10 Den Bosch CS/ Maaspoort weer opstarten en 2 extra bussen op lijn 158 in de spits.
Afbeelding
Probleem was alleen wel dat wij die extra bussen ook niet hadden de oplossing werd gevonden in het verder uitbesteden van lijnen.
Afbeelding
Zo ging Toonen in opdracht van van Driel rijden op lijn 99
Afbeelding
TTStaxi ging rijden in opdracht van van Driel rijden op lijn 684
Afbeelding
Zwaluw reizen reed al in opdracht van van Driel op de lijnen 300/301 maar ging ook rijden op de lijnen 621 en 643/644.
Er is nu werk voor 21 bussen uitbesteed tot aan de carnaval vakantie blijft de situatie zo daarna moet situatie bekeken worden omdat daarna het tour seizoen weer begint er waarschijnlijk minder bussen beschikbaar zullen zijn.
Omdat van Driel in de weekenden en avond uren op station Venray met taxibusjes al reed op verschillende lijn kwam het verzoek van Arriva Limburg om ook op doordeweekse dagen de hele dag te gaan rijden op lijn 798.
Afbeelding.
Voorlopig met 2 tijdelijke busjes in afwachting van de nieuwe busjes die in Maart van dit jaar geleverd zullen worden.
Omdat er rondom Den Bosch behoefte was aan een extra bus kwam bus 351 van Almere naar Oss .
Afbeelding
Dit is eigenlijk een schoolbus uit Almere maar er is daar nog steeds een vacature open waardoor deze bus daar stil staat en werk daar verdeeld wordt over de andere 5 bussen.
Ook rijden we nog steeds voor de Hermes lijn 123 Boxmeer/Gemert vanaf stalling Heyen.
Afbeelding
Omdat ook wij te maken hebben met chauffeurs tekort is er voor gekozen om dit werk per 1 Februari aan Hermes terug te geven.
Waarschijnlijk zullen de 3342 en 3395 dan ook weg gaan van stalling Heyen aangezien de Breng bussen daar sinds 1 januari daar ook al weg zijn.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn foto's

Bericht door ZO6176 »

Een interessant verslag. Leuk om eens te zien vanuit het perspectief van de onderaannemer. Ben benieuwd hoe Hermes het gaat oplossen wat betreft lijn 123.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten