Links rijden
Re: Links rijden
Ook de dienstregeling kan meespelen, als de rijtijd in een bepaalde richting krapper is kan het gunstig zijn die richting recht over de wissels te laten gaan en de andere richting krom. En op baanvakken met automatische wissels zit je vervolgens vast aan die keuze want beveiligingstechnisch is het dan niet mogelijk om op het andere spoor binnen te komen.
Re: Links rijden
Re: Links rijden
Dit was vroeger juist het argument om in Boskoop links te rijden, want zo ging een vertrekkende trein over het (nog lang onbewaakte) overpad, zodat de snelheid nog erg laag was mocht iemand toch zo dom zijn over te steken.dennistd schreef:Vaak ligt het er ook aan waar het overpad ligt als het een eilandperron betreft. Meestal wordt er dan voor gekozen de trein bij binnenkomst over het overpad te laten gaan, zodat deze daarna open kan blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Links rijden
Bij een onbewaakt overpad is dat inderdaad beter.
Re: Links rijden
En als het even uitkomt bij een eilandperron het liefst helemaal niet over het overpad hoeft te rijden (zoals in Raalte bijvoorbeeld) waar men om .24 krom via spoor 2 rijdt zodat het overpad niet bereden hoeft te worden (maar die situatie ken je zelf natuurlijk al )
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten