Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑vr 27 jan 2023, 17:14
Wat gaat er op station Eendrachtsplein gebeuren? De perrons zijn aan het uiteinde kant Beurs voorzien van een houten constructie.
Geen idee. Maar is dit project eigenlijk al afgerond?
Het wijzigingenoverzicht van de RET is wat concreter geworden.
Er staat wel een dubbele fout in: lijn 32 en 33 krijgen in de daluren een frequentieverlaging naar 4x/uur en niet tijdens de spitsuren, zoals op de site staat.
Ik twijfel een beetje of ik dit soort frequentieaanpassingen moet opnemen op de Wiki.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef: ↑zo 29 jan 2023, 12:00Er staat wel een dubbele fout in: lijn 32 en 33 krijgen in de daluren een frequentieverlaging naar 4x/uur en niet tijdens de spitsuren, zoals op de site staat.
Lijn 32 en 33 rijden al sinds de 'tijdelijke' aanpassingen van augustus 4x per uur in de daluren. De nieuwe aanpassingen zijn nog niet verwerkt in de dienstregelingen.
Dat is wel slordig. De dienstregelingen van lijn 143 en 144 zijn gelukkig wel bijgewerkt.
Maar de frequentieverlagingen kunnen in elk geval niet door een gebrek aan reizigers komen.
Milco schreef: ↑zo 29 jan 2023, 12:07
Zolang iets niet tijdelijk is zou ik het verwerken op de wiki. We willen de informatie immers zo actueel mogelijk houden.
Bij de RET weet je nooit of iets tijdelijk is. De "tijdelijke" frequentieverlaging op zondagen op de lijnen 2, 4, 7 en 8 duurt ook al ruim 2 jaar.
Maar ik zal op basis van de nu bekende lijst de lijnen nalopen. Ik kan geen garanties geven voor eerdere frequentieverlagingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dat is dan ook 2 jaar geen tijdelijke frequentieverlaging meer, die aanpassingen zijn destijds overgenomen door de MRDH als de nieuwe vaste dienstregeling. Tijdelijke wijzigingen zijn de aanpassingen die niet vanuit het vervoersplan of transitieplan komen. Helaas heeft de RET, in tegenstelling tot de HTM, nooit een volledig overzicht aangeleverd van de frequenties per lijn, men noemt telkens alleen de wijzigingen ten opzichte van de vorige versie wat het lastig maakt een overzicht te krijgen van wat er nu allemaal structureel aangepast is en wat niet.
Ik zie die bus 547 best wel vaak rijden hier bij Blaak, maar ik vind het zo raar dat ie zo slecht herkenbaar is. Zelfs een A4'tje voor de ruit is er niet. Het is gewoon een taxibusje. Lijkt me niet al te grote moeite om hem herkenbaar te maken. Sterker nog, ik vind dat de RET de plicht heeft om OV herkenbaar te maken.
Nu kan elk taxibusje van Ringelberg zich wel voor gaan doen als bus 547.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat lijn 547 te succesvol wordt anders moet RET weer een grote bus in
gaan zetten op het Noordereiland en laat die nou net wegbezuinigd zijn... dus zal hun een rot zorg zijn
of er een kaartje voor de raam staat met lijnnummer.
Van de week reed er een oude FIAT ducato laagvloer bus op deze lijn ipv bestelbus.
Heeft iemand eigenlijk al een nieuwe lijnenkaart gezien? De kaarten op https://www.ret.nl/home/reizen/kaarten- ... onden.html zijn nog oud, de interactieve kaart is zelfs nog van voor de Coronamaatregelen (lijnen 37 en 47 staan er nog op bijvoorbeeld) maar ook de PDF kaart is nog van vorig jaar (nog met lijn 34 en lijn 547 nog zonder de route naar Blaak). Halte-indeling Rotterdam Centraal is zelfs nog van 2019.
Hahaha, ik zit nu in de metro en ben net langs Schenkel geweest. Het viel mij ook op. Maar waarom moet IJsselland Ziekenhuis ook in half Engels gezegd worden? Het klinkt wel grappig
Wat betreft de automatische omroepen in de metro: is de RET aan het experimenteren?
gisteren op lijn D in volgens mij een 54xx (exacte nummer niet op gelet) werd het volgende station, inclusief de eventuele belangrijke bestemmingen, vrijwel direct na het wegrijden omgeroepen. Misschien 5 seconden nadat de deuren gesloten waren. Opvallend daarbij was dat alle Engelstalige omroepen verdwenen waren.
Moet zeggen dat het direct omroepen na wegrijden wel prettiger is. je hebt nu geen situaties dat de omroep soms nog bezig is, terwijl de deuren al open gingen. , Je hebt ruim de tijd om gereed te maken voor uitstappen.
Over het algemeen is de metro ook niet op volle snelheid waardoor er minder rijgeluiden zijn dus verstaanbaarheid beter is.
Het ontbreken van de Engelstalige omroep is minder, dat voorziet wel in een behoefte.
WallyNL schreef: ↑zo 05 feb 2023, 07:41
Wat betreft de automatische omroepen in de metro: is de RET aan het experimenteren?
gisteren op lijn D in volgens mij een 54xx (exacte nummer niet op gelet) werd het volgende station, inclusief de eventuele belangrijke bestemmingen, vrijwel direct na het wegrijden omgeroepen. Misschien 5 seconden nadat de deuren gesloten waren. Opvallend daarbij was dat alle Engelstalige omroepen verdwenen waren.
Deze manier van omroepen heb ik de afgelopen week ook gehoord op lijn C.
Bij de overige lijnen is het mij nog niet opgevallen.
WallyNL schreef: ↑zo 05 feb 2023, 07:41
Wat betreft de automatische omroepen in de metro: is de RET aan het experimenteren?
gisteren op lijn D in volgens mij een 54xx (exacte nummer niet op gelet) werd het volgende station, inclusief de eventuele belangrijke bestemmingen, vrijwel direct na het wegrijden omgeroepen. Misschien 5 seconden nadat de deuren gesloten waren. Opvallend daarbij was dat alle Engelstalige omroepen verdwenen waren.
Moet zeggen dat het direct omroepen na wegrijden wel prettiger is. je hebt nu geen situaties dat de omroep soms nog bezig is, terwijl de deuren al open gingen. , Je hebt ruim de tijd om gereed te maken voor uitstappen.
Over het algemeen is de metro ook niet op volle snelheid waardoor er minder rijgeluiden zijn dus verstaanbaarheid beter is.
Het ontbreken van de Engelstalige omroep is minder, dat voorziet wel in een behoefte.
Is een probleem in IVU en kan bij alle materieeltypes voorkomen.
'Savonds is vaak de Engelse omroep eruit en word er dus anders omgeroepem dan overdag
BusFreakRotterdam schreef: ↑za 04 feb 2023, 07:01
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat lijn 547 te succesvol wordt anders moet RET weer een grote bus in
gaan zetten op het Noordereiland en laat die nou net wegbezuinigd zijn... dus zal hun een rot zorg zijn
of er een kaartje voor de raam staat met lijnnummer.
Van de week reed er een oude FIAT ducato laagvloer bus op deze lijn ipv bestelbus.
Deze lijn word niet door de RET gereden, alleen onder RET vlag. MRDH is de opdrachtgever en t is dus ook hun taak om materieel te hebben
ODRAIL schreef: ↑za 04 feb 2023, 22:23
Vanaf 1 februari wordt in de metro bij metrohalte Schenkel het IJsselland ziekenhuis weer omgeroepen.
Toch wel met de mededeling dat je kunt overstappen op de (buurt)bus naar het IJsselland Ziekenhuis?
Wandelaars kunnen immers beter bij Prinsenlaan uitstappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.