Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij was dat een verschil tussen S1 en S2, en ligt aan het feit dat een of andere (elektra)kast onder de stoel zit die niet gedraaid was toendertijd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Van tram 2 zijn de 2 stuks 15G weer verdwenen.
Het zeer lage volume van de halteafroep is helaas nog niet opgelost. De zichtbaarheid van het lijnnummer 's avonds gaat bij sommige 15G's ook steeds verder achteruit. Is er een moment waarop al dit soort kleinere kinderziektes aan de fabrikant worden voorgelegd?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
op lijn 2 al sinds de nieuwe dienstregeling niet meer.
en de 4030 vandaag braaf weer op 19
en de 4030 vandaag braaf weer op 19
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
typo, 3030 reed een dag eerder op 12
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom staat het volume al jaren zo laag afgesteld bij veel 15G’s?hauptbahnhof schreef: ↑vr 03 feb 2023, 23:10Kan gewoon aangepast worden en is dus geen kinderziekte o.i.d.
Laatst gewijzigd door n-evo op zo 05 feb 2023, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zou dit euvel eerder bij GVB aankaarten dan hier, als je het ook opgelost wilt zien.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Al wel eens naar gevaagd, zonder inhoudelijke reactie helaas. Ik was benieuwd of iemand hier een idee had waar het aan ligt.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Misschien anders eens in de tram zelf aan de trambestuurder vragen. Wie weet hoeft hen maar aan een knopje te draaien et voilà: probleem opgelost.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zit al voor de 3e keer in 4 dagen in M5-metrostel 126, dat volgens mij al een maand rondrijdt zonder énige reisinformatie anders dan datum en tijd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Werkt de reisinformatie in stel 125 wel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe lang zit die streamlock in metro 125-126 wel niet?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb wel eens meegemaakt dat de reisinformatie in de oneven helft van een M5/M6 wel werkte en in de even helft niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gaat lekker met die viertjes M4 in de spits op M50. Op de westtak moet de helft op het perron blijven wachten door Japanse taferelen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zie op lijn 50 enkel 2tjes M4 rijden .
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is waarschijnlijk z'n punt.
In een blogpost legde GVB uit dat de combinatie 1x M5 en 2x overig de minste storingen oplevert binnen het nieuwe beveiligingssysteem.
https://over.gvb.nl/nieuws/stap-voor-st ... -de-spits/In de afgelopen maanden hebben we vanwege deze technische kwetsbaarheid zoveel mogelijk met onze lange M5-metro’s gereden en in vaste combinaties van twee metrostellen van het oudere materieel. Dat bleek tot het minste aantal storingen te leiden. Door het relatieve lage aantal reizigers kon dit ook. Ook met deze relatief korte metro’s was er voldoende ruimte voor het aantal reizigers.
M7Een van de kwetsbaarheden van het huidige systeem blijkt te zitten in het koppelen en ontkoppelen van metrostellen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dit is een artikel van maart vorig jaar. Er moet in die tijd toch wel enige progressie geboekt zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht dat de problemen met het huidige materieel en treinlengtes niet helemaal opgelost kunnen worden. In dat geval is het logisch dat GVB zoveel mogelijk voor de minst storingsgevoelige combinatie gaat. Wat niet altijd leuk voor de reiziger is, maar wel beter dan geen metro.
Ik zat vorige week in een S1/S2 die een aantal stations achter elkaar een noodstop maakte kort na het optrekken. De bestuurder riep om dat het beveiligingssysteem iedere keer ingreep.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, een tweetje heeft twee bakken en een viertje bestaat uit twee tweetjes en heeft dus vier bakken.
Als we het over een viertje ICM hebben, hebben we het toch ook over een stel bestaande uit vier bakken?
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 09 feb 2023, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
ICM is een trein, bij metro's en trams wordt meestal over aantal voertuigen gesproken en niet over bakken en al helemaal niet over biertjes.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Trein vs metro. Verschillend dus.
De korte metro's hier in NL zijn of metro's van 2, of metro's van 3 bakken, maar elke type heeft maar 1 lengte. Een enkeltje M4, een tweetje, een drietje, een viertje.
Treinen hebben meestal verschillende lengtes per soort, dus dan ga je per bakken rekenen.
Hoe zou je anders een gekoppelde randstadrailtram noemen? Een zesje? of tweetje/dubbele?
Of een gekoppelde tram in Amstelveen? Een tweetje/dubbele of een tientje?
De korte metro's hier in NL zijn of metro's van 2, of metro's van 3 bakken, maar elke type heeft maar 1 lengte. Een enkeltje M4, een tweetje, een drietje, een viertje.
Treinen hebben meestal verschillende lengtes per soort, dus dan ga je per bakken rekenen.
Hoe zou je anders een gekoppelde randstadrailtram noemen? Een zesje? of tweetje/dubbele?
Of een gekoppelde tram in Amstelveen? Een tweetje/dubbele of een tientje?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een dubbele suggereert iets heel anders (twee stellen) dan een tweetje (een stel van twee bakken).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten