Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
^^^ de provincie krijgt alle inkomsten, lees ik. Wat blijft er dan voor Cxx / Transdev nog over dan?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Hetzelfde als in andere concessies waar de opdrachtgever opbrengstverantwoordelijk is...
Een vaste vergoeding met eventuele bonussen
Een vaste vergoeding met eventuele bonussen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Connexxion krijgt voor deze noodconcessie een vaste vergoeding van €25 miljoen, plus compensatie voor het tekort aan inkomsten wat naar verwachting 3,5 miljoen is.
Meer daarover in het persbericht van de provincie: https://www.gelderland.nl/Persberichten ... traal.html
Meer daarover in het persbericht van de provincie: https://www.gelderland.nl/Persberichten ... traal.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Waarom worden er eigenlijk modernere (dus nieuwe) treinen gevraagd? Zo oud zijn de huidige treinen toch niet?
Goh.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.
Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Was het niet zo dat men o.a. niet inschreef vanwege die treinstellen? De fabrikant is er niet meer dus moeilijker te onderhouden terwijl de FLIRT een stuk makkelijker te onderhouden is? Dan zou het logischer zijn de Protossen weg te doen en te vervangen door wat anders.
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ah, even verkeerd gelezenreisthijs schreef: ↑di 02 nov 2021, 23:55 Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.
Goh.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
De provincie begint met de aanbesteding voor de nieuwe concessie die 13 jaar zal lopen vanaf December 2023 tot dus dezelfde einddatum als de oorspronkelijke concessie gehad zou hebben, december 2036.
https://www.gelderland.nl/persberichten ... valleilijn
https://www.gelderland.nl/persberichten ... valleilijn
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ik hoop dat er wel wat prikkels voor de vervoerder in zullen zitten via bonus-malusregelingen. Bij een kostencontract heeft een vervoerder anders alleen de mogelijkheid om zijn resultaat te verbeteren door zijn kosten tijdens de looptijd van het contract zoveel mogelijk te verlagen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
bij Busvervoer kan reizigesgroei gedeeld worden in de inkomsten, maar bij treinen is dat wat lastiger lijkt me.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Aanbesteding is van start gegaan: Provincie Gelderland.
Volgende is interessant:
In de inspraakreacties werd onder andere gevraagd om het doortrekken van de treindienst naar Arnhem Centraal. Nu moeten reizigers overstappen op Ede-Wageningen. Ook kwam de vraag om een kwartierdienst over de gehele lijn. Voor beiden is nu geen aanleiding noch budget.
Volgende is interessant:
In de inspraakreacties werd onder andere gevraagd om het doortrekken van de treindienst naar Arnhem Centraal. Nu moeten reizigers overstappen op Ede-Wageningen. Ook kwam de vraag om een kwartierdienst over de gehele lijn. Voor beiden is nu geen aanleiding noch budget.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Kwartiersdienst is sowieso iets dat meer afhankelijk is van ProRail dan de vervoerder
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens mij ligt er te weinig dubbelspoor om ten zuiden van Barneveld Zuid een kwartierdienst aan te bieden
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Verdubbeling van Ede Centrum is toch al best wel eens geopperd niet?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De sluitingsdatum voor het indienen van een bod is verplaatst van 18 januari naar 27 februari. Ook is de minimum exploitatiebijdrage verhoogd van 11 naar 11,5 miljoen en het maximum van 13 naar 13,5 miljoen. Dit naar aanleiding van vragen van geïnteresseerden en de hoge inflatie. Oftewel: de vervoerders hebben blijkbaar aangegeven dat het voor 11 miljoen niet te doen was en hebben nu tijd meer gekregen en de mogelijkheid tot meer geld vragen: https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... publicatie.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Weer terug naar de NS dan maar.
🍉
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Jammer dat alle informatie weer geheim is. Het PvE en reizigers aantallen zijn soms heel interessant om te lezen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Doorrijden naar Arnhem acht ik een stuk realistischer dan verbussen.
🍉
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
We hebben bingo.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
En een dienstregeling die nagenoeg vast ligt door de infrastructuur en omliggende treindiensten rond Amersfoort.ArrivaBas schreef: ↑wo 15 feb 2023, 17:32Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Deze trein heeft nooit doorgereden naar Arnhem, waarom zou dat nu opeens de oplossing zijn?
Daarbij is de infrastructuur er ook niet naar. Terug naar Arnhem moet je tot Wolfheze linkerspoor rijden terwijl met de huidigde dienstregeling de stopper kruist tussen Ede en Wolfheze.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten