Dat is al een tijdje zo.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groetjes uit het TVV Eindhoven-Weert. Waar ik eerst in Eindhoven niet wist waar ik moest zijn en wij nu wegrijden uit een tankstation waar wij 5 minuten stilstonden.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 559 was opgeheven van Rotterdam naar Utrecht vanwege logistieke beperkingen. Op de oorspronkelijke vertrektijd scheurde er een DDZ door Rotterdam Alexander heen, dus zal wel weer een gevalletje missende HC geweest zijn. Extra vervelend op een vrijdag omdat de 2800 niet rijdt, trein 661 zal wel erg vol geweest zijn, had volgens de reisinformatie bijna 3 minuten nodig voor de haltering in Alexander...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren: de Intercity van 22:04 vanuit Eindhoven richting Enkhuizen kwam met +4 aan in ‘s-Hertogenbosch (om 22:26) en weg was de aansluitende Intercity naar Zwolle dat best even had kunnen wachten. Nu was het voor een groep reizigers een half uur lang koukleumen. Die aansluiting gaat echt te vaak mis.
In Utrecht kwamen we met +3 aan, namelijk om 22:52. Dat was veel veel mensen hard rennen voor de aansluitende treinen naar Hilversum (22:54) en Leiden (22:55). Natuurlijk was er geen intentie om te wachten, maar heb het tafereel van de trein naar Hilversum kunnen aanschouwen. De hardlopers haalden nog net de deur en hebben vervolgens solidair de deur een minuut open gehouden voor de wat minder hard rennende overstappers, maar desondanks haalde niet iedereen de overstap.
Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Verder was de zitplaatskans in 5 van de 7 treinen laag tot niet. Hoezo geen vrijdagdrukte? Lag ook weer aan te kleine treinen, zowel IC’s op de A2 als Sprinters in de 6600 en 6400 die wel wat langer uitgevoerd hadden mogen worden.
In Utrecht kwamen we met +3 aan, namelijk om 22:52. Dat was veel veel mensen hard rennen voor de aansluitende treinen naar Hilversum (22:54) en Leiden (22:55). Natuurlijk was er geen intentie om te wachten, maar heb het tafereel van de trein naar Hilversum kunnen aanschouwen. De hardlopers haalden nog net de deur en hebben vervolgens solidair de deur een minuut open gehouden voor de wat minder hard rennende overstappers, maar desondanks haalde niet iedereen de overstap.
Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Verder was de zitplaatskans in 5 van de 7 treinen laag tot niet. Hoezo geen vrijdagdrukte? Lag ook weer aan te kleine treinen, zowel IC’s op de A2 als Sprinters in de 6600 en 6400 die wel wat langer uitgevoerd hadden mogen worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt me dat regelingen om aansluitingen over te nemen bedoeld zijn om sluitseinaansluitingen te voorkomen. Daar hoort niet bij tot minimaal. 27 wachten, terwijl je vertrektijd. 24 is. Dat is een onrealistisch verwachtingspatroon mijns inziens.
Op zich wel eens dat Den Bosch een achilleshiel is qua aansluitingen.
En wat betreft de zitplaatskans. Door de bank genomen reizen er beduidend minder reizigers op vrijdag dan op maandag tot en met donderdag, maar als je alle versterkingen eruit snijdt, wordt de rest van de treinen voller.
Op zich wel eens dat Den Bosch een achilleshiel is qua aansluitingen.
En wat betreft de zitplaatskans. Door de bank genomen reizen er beduidend minder reizigers op vrijdag dan op maandag tot en met donderdag, maar als je alle versterkingen eruit snijdt, wordt de rest van de treinen voller.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfs voor corona had NS al de neiging, vooral zo rond deze tijd van het jaar, om net wat te enthousiast in de materieelinzet op vrijdag te snijden
En die regelingen om aansluitingen over te nemen... tja, die lijken niet bepaald aangepast op de huidige situatie met minder treinen. Als de volgende trein een kwartier later gaat (of je kunt ook een kwartier eerder weg voor een ruimere overstap) is de noodzaak tot wachten natuurlijk minder dan bij halfuursdiensten.
En die regelingen om aansluitingen over te nemen... tja, die lijken niet bepaald aangepast op de huidige situatie met minder treinen. Als de volgende trein een kwartier later gaat (of je kunt ook een kwartier eerder weg voor een ruimere overstap) is de noodzaak tot wachten natuurlijk minder dan bij halfuursdiensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is niet zo dat de huidige dalfrequenties nieuw zijn, het is vooral dat de dalperiode uitgebreid is. Maar een regeling om aansluitingen over te nemen in de daluren zou ook zonder personeelstekorten wenselijk zijn voor in de avonduren.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Om precies te zijn bij Geffen.De 3600 heeft echter voldoende reserve op de rit naar Zwolle,zodat in Arnhem vaak weer op tijd wordt gereden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb gisteren een paar hele lange Sprinters gezien tussen Den Haag Centraal en Muiderpoort. Zelfs een SNG11.Milco schreef: ↑za 04 mar 2023, 13:32 Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die bij Gdm is alleen in zuidelijke richting; richting Utrecht rijdt de trein zijn normale snelheid.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goedemorgen vanuit de 4430 die zojuist vanwege “gladde sporen” zonder stoppen door Hmbv gereden is…
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 1664 heeft 37mn vast gestaan met een defect aan de remmen thv Keverdijk Aansluiting. We werden zeer professioneel (vaak updates, zakelijk met een vleugje humor en in goed Nederlands en Engels) op de hoogte gehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een primeurtje voor mij: volgens plan rijdt mijn 1742 met ICM-6 van Es tot Ut en krijgt daar zometeen een extra ICM-drietje bijgeplaatst voor het vervolg naar Gvc! Bijplaatsen in Dv (vooral vroeger) of Amf (meer recent) heb ik al eens meegemaakt, maar in Ut is dit de eerste keer. Ben benieuwd of het doorgaat - ik hoop het wel, anders wordt het erg gezellig vanaf Ut - en hoe de reizigers zich zullen verdelen.
Update: het bijplaatsen is doorgegaan. We stonden wel een paar minuten voor rood vlak voor het binnenrijden van Ut; ik zou vermoeden dat men was vergeten dat de rijweg een bezet blok in moest. Het bijgeplaatste stel was erg vol, natuurlijk omdat het al eerder klaar stond. Geheel ongebruikelijk was nu het voorste stel bij vertrek het rustigst, dus ik ben tactisch verhuisd
Update: het bijplaatsen is doorgegaan. We stonden wel een paar minuten voor rood vlak voor het binnenrijden van Ut; ik zou vermoeden dat men was vergeten dat de rijweg een bezet blok in moest. Het bijgeplaatste stel was erg vol, natuurlijk omdat het al eerder klaar stond. Geheel ongebruikelijk was nu het voorste stel bij vertrek het rustigst, dus ik ben tactisch verhuisd
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Breda is het vrij standaard, maar het test- en proefbedrijf komt volgens mij niet standaard in Amsterdam Zuid. Maar ik zag ook berichten over een ICNG richting Deventer dus misschien dat ze ook de andere routes waar ze straks gaan komen aan het verkennen zijn.Michael schreef: ↑vr 10 mar 2023, 11:38Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door inzet van de politie rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd is.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Verdacht pakketje op Blaak. Bleek loos alarm, treindienst wordt inmiddels weer opgestart.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ProRail meldt dat er vanwege hevige sneeuwval geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Gouda rijden, volgens NS is het "gewoon" een seinstoring. Wat is het nou...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maakt dat uit? Resultaat is hetzelfde: de treinen rijden niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten