Aankomt Bazelbrug vanuit Gorinchem 12:27 en vervolgens weer bij de Bazelbrug 12:35 richt Vianen……Daniel schreef: ↑vr 17 feb 2023, 12:15Je kunt ook overdrijven: lijn 80 doet namelijk maar 4 minuten over dat ommetje. Zie de rijtijd tussen de twee keer in de dienstregeling staande halte Bazelbrug (die precies ligt waar hij afbuigt naar de A27).The Greyhound schreef: ↑vr 17 feb 2023, 11:57 Rechtstreeks kan je dat moeilijk noemen met het omweggetje naar de A27 wat 8 minuten in beslag neemt
Dat ommetje biedt ook extra reismogelijkheden die er vroeger niet waren, dus is niet persé zinloos.
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Echter zijn deze afschalingen ook wel weer ergens te verwachten. Als het rijk van plan is om tegen 2024 geen subsidie meer te geven is het logisch dat de dunne lijntjes vervallen. Dus eingelijk is het rijk hier ook deels verantwoordelijk voor.
Edit: weet iemand hoe het komt dat de Qbuzz DMG bussen opeens geen reailtime info meer verzenden? Ik kan ze niet volgen in ovinfo en busposities.
Edit: weet iemand hoe het komt dat de Qbuzz DMG bussen opeens geen reailtime info meer verzenden? Ik kan ze niet volgen in ovinfo en busposities.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik keek in de andere richting, daar wel 4 min.The Greyhound schreef: ↑vr 17 feb 2023, 13:02 Aankomt Bazelbrug vanuit Gorinchem 12:27 en vervolgens weer bij de Bazelbrug 12:35 richt Vianen……
Zit dus een buffer in zodat de overstap vanuit Arkel ook bij vertraging haalbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Zal niet helemaal het goede topic zijn maar:
Qbuzz heeft bij de ACM een aanvraag ingediend om eind december 2024 een nachttrein aan te bieden op vrijdag en zaterdagnacht op de route Dordrecht, Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda, Woerden en Utrecht Centraal.
https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-wil-v ... ~a83c3393/
Qbuzz heeft bij de ACM een aanvraag ingediend om eind december 2024 een nachttrein aan te bieden op vrijdag en zaterdagnacht op de route Dordrecht, Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda, Woerden en Utrecht Centraal.
https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-wil-v ... ~a83c3393/
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geld voor lijn 80 hebben ze niet, maar een nachttrein moet wel lukken
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er is een verschil tussen lijn 80 en die nachttrein Die nachttrein wordt door Qbuzz betaald, lijn 80 door de provincie
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Rijdt de NS geen directe nachttrein op de vrijdag en zaterdag tussen Rotterdam en Utrecht? Of is hij afgeschaft sinds de personeelstekorten en corona?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 400_(2011)
Deze rijdt al even niet meer.
Deze rijdt al even niet meer.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De inschrijvingsperiode van de aanbesteding voor 10 nieuwe elektrische treinstellen bij Qbuzz is verlengd van 13 maart naar 20 maart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar 10 stellen?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Uit hoeveel bakken moeten de treinen bestaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er rijden nu ook 'slechts' 10 stellen rond, waarbij er op ma-za minimaal 6 stellen benodigd zijn, zonder dubbele stellen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar was er niet al een capaciteitsprobleem? Ik zou voor 12 stellen gaan, zodat de drukste ritten op 3 stellen kan worden gezet. Is de vraag even of provincie dat zou goedkeuren.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Voor drie treinstellen zijn de perrons van tenminste Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Blauwe Zoom en Arkel te kort.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Capaciteitsprobleem was er vooral voor Corona, die hele grote piekdrukte zal nu allicht wat minder zijn. En het probleem werd deels ook veroorzaakt doordat er meer GTWs weg voor onderhoud waren dan gepland i.v.m. achterstallig onderhoud.
En bij mijn weten kwam het ook vooral onhandig uit dat er twee tweetjes waren, waardoor sommige drukke treinen met slechts 5 i.p.v. 6 bakken moesten rijden noodgedwongen.
En bij mijn weten kwam het ook vooral onhandig uit dat er twee tweetjes waren, waardoor sommige drukke treinen met slechts 5 i.p.v. 6 bakken moesten rijden noodgedwongen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik ben wel benieuwd waarom ze die tweetjes nooit tot drietjes hebben verlengd.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Omdat Arkel en Sliedrecht Baanhoek in een boog liggen is dat daar niet per se wenselijk vanwege het overzicht voor de machinist en steward, maar desondanks wel mogelijk. Bij Hardinxveld Blauwe Zoom is een verlenging wat makkelijk haalbaar, maar om nou al na twaalf jaar een station te gaan verbouwen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bij Hardinxveld Blauwe Zoom is het wellicht zelfs nog makkelijker omdat daar sowieso niet alle treinen stoppen. Zolang je alleen de 7100 met drie stellen zou rijden heb je nergens last van.
Maar die andere twee stations in een boog zullen de voornaamste dwarsliggers zijn. Die boog ligt voor het overzicht ook nog eens de verkeerde kant op waardoor het overzicht nu met twee stellen al beperkt zal zijn. Ik vermoed dat Dordrecht Stadspolders ook te kort is trouwens, met daar als extra complicatie dat als de voorkant van een te lange trein puntje perron staat richting Dordrecht de achterkant het wissel voor de tegentrein nog bezet houdt.
Maar die andere twee stations in een boog zullen de voornaamste dwarsliggers zijn. Die boog ligt voor het overzicht ook nog eens de verkeerde kant op waardoor het overzicht nu met twee stellen al beperkt zal zijn. Ik vermoed dat Dordrecht Stadspolders ook te kort is trouwens, met daar als extra complicatie dat als de voorkant van een te lange trein puntje perron staat richting Dordrecht de achterkant het wissel voor de tegentrein nog bezet houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 7100 rijdt ook enkel tussen Dordrecht en Gorinchem, logisch dat die Arkel niet bedient
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zit wat artikelen terug te lezen over de nieuwe treinen en zie dat daar ook bij benoemd is dat er perrons verlengd moeten worden. Wat de capaciteit van de nieuwe treinen moet worden kan ik niet vinden, maar ook daar zijn natuurlijk keuzes in te maken waardoor er meer reiziger vervoerd kunnen worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik had nog zitten zoeken of ik ergens de aanbestedingsdocumenten tegen kwam, maar dat is niet het geval. Maar de perrons zijn sowieso vrij krap aangelegd op de nieuwe en verbouwde stations, dus er is niet veel voor nodig om ze te moeten verlengen.
(Een driewagenstel FLIRT is bijvoorbeeld al 10 meter langer dan een driewagenstel GTW zag ik zogauw)
Wat ik me nog wel bedenk is dat er volgens mij ooit wel treinen met drie stellen gereden hebben. Toen alles nog in Dordrecht opgesteld werd eindigden bij mijn weten de laatste treinen in Geldermalsen, Leerdam en Gorinchem en kwamen die dacht ik gecombineerd terug.
(Een driewagenstel FLIRT is bijvoorbeeld al 10 meter langer dan een driewagenstel GTW zag ik zogauw)
Wat ik me nog wel bedenk is dat er volgens mij ooit wel treinen met drie stellen gereden hebben. Toen alles nog in Dordrecht opgesteld werd eindigden bij mijn weten de laatste treinen in Geldermalsen, Leerdam en Gorinchem en kwamen die dacht ik gecombineerd terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het tweede perron in Gorinchem is na de verbouwing ook een stuk korter.
In het begin heeft er ix per week in de avond een trein met drie stellen gereden. Dan ging het baanvak halverwege de avond dicht voor onderhoud. De laatste trein uit Geldermalsen werd in Leerdam en Gorinchem gecombineerd met de laatste treinen uit de richting Dordrecht. Dat was echter in de tijd dat er nog geen nieuwe stations waren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten