Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat wordt nog leuk voor ICE en NJ, want die zouden eigenlijk in april vrijwel dagelijks via Venlo moeten rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ben benieuwd of er een nooddienstregeling wordt opgetuigd.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het zou mooi zijn als dat zou gebeuren op dit drukke traject..
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een paarse krokodil heb je sneller terug:
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) moet een besluit over de vergunning nemen. Omdat de aanvraag heel urgent is, komt die volgens een woordvoerder boven op de stapel te liggen.
"Maar dat betekent niet dat het in een week gedaan is. Normaal staan er dertien weken voor. Het is een ingewikkeld proces. Er is uitgebreide informatie nodig, voordat de aanvraag beoordeeld kan worden". Maar volgens RVO zijn nu meerdere medewerkers met de aanvraag bezig.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?
Klinkt alsof er even iemand belangrijk wil gaan zitten doen over andermans rug.
Klinkt alsof er even iemand belangrijk wil gaan zitten doen over andermans rug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tenzij NSI en DB Fernverkehr per se niet willen dat de treinstellen op een deel van de route in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden, zouden ze de ICE International met behulp van kopmaken vanaf Utrecht Centraal via Rotterdam en Breda kunnen omleiden (even los van de afhankelijkheid van de HSL-Zuid). Dit is af en toe al voorgekomen bij calamiteiten tussen Utrecht en Eindhoven op momenten dat de ICE door werkzaamheden via Venlo reed. Zonder kopmaken zou je ook Utrecht Centraal over moeten slaan, doordat je na Breukelen niet meer rechtsaf kan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan kan je beter gelijk in Tb kopmaken
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar is niks ingewikkelds aan inderdaad. Dus zal het wel iets minder simpel zijn. Kan ik me ook best voorstellen, want het gaat om een uitzondering op een terecht erg restrictieve wet.Commendatore schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:53 Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kopmaken in Tilburg zou ik gezien de opvolgtijden en de aanwezigheid van goederentreinen juist vermijden. Keren op de doorgaande sporen 1 en 2 is met de aanwezige goederentreinen te krap, en op spoor 3 is het gat tussen de 6600 en 3600 te klein. Achter de 3600 kan wel, maar dan moet je voor lief nemen dat je tot Boxtel achter de 6400 aan sjokt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kan me niet voorstellen dat er hier dagen tot weken nodig zijn voor overleg en papierwerk. En, zo ja, dan hebben ze echt hun prioriteiten verkeerd.trolly schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:58Daar is niks ingewikkelds aan inderdaad. Dus zal het wel iets minder simpel zijn. Kan ik me ook best voorstellen, want het gaat om een uitzondering op een terecht erg restrictieve wet.Commendatore schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:53 Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die reactie van RVO was dan ook vrij algemeen. Het zou mij dan ook niet verbazen als men achter de schermen druk bezig is...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als een wet met een pennenstreek omzeild kan worden is het een papieren tijger, maar het lijkt er dus op dat er niks mis is met die prioriteit. Dat zou je als burger van dit land juist gerust moeten stellen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dieren hebben ook rechten. Maargoed, mijn voorspelling dat het voor Pasen niets meer wordt is dus nog voorzichtig geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat ze gewoon de reguliere procedure voor dit soort gevallen gaan voeren, maar dan op turbosnelheid?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zou kunnen. Heb alleen geen idee wat de reguliere procedure precies is
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vraag me eigenlijk vooral af: als ProRail die dassen al in het vizier had, hoe heeft het dan toch tot deze situatie kunnen komen? Is het pure pech, graven die dassen zo snel dat je er zelfs met in de gaten houden niets aan kunt doen? Of is het in de gaten houden lovenswaardig, maar deugt dat proces toch nog niet helemaal?
En: is het toeval dat die dassen net dit jaar zo actief zijn, op twee verschillende plaatsen? Of is er wellicht iets in de procedure aangepast? Ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere jaren ooit speelde. Althans, niet op zo'n manier dat de reiziger er iets van merkte.
En: is het toeval dat die dassen net dit jaar zo actief zijn, op twee verschillende plaatsen? Of is er wellicht iets in de procedure aangepast? Ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere jaren ooit speelde. Althans, niet op zo'n manier dat de reiziger er iets van merkte.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zie het eerder gelinkte bericht:
Met in de gaten houden hou je die beesten natuurlijk niet tegen. Wat ProRail wel kon doen is op tijd het treinverkeer stilleggen voor er ongelukken gebeuren.ProRail schreef:De dassenburchten waren bij ProRail al langer bekend en er was al een vereiste procedure gestart voor herstel. De laatste dagen bleek uit inspectie dat dassen opeens veel actiever waren gaan graven met directe gevolgen voor de veiligheid van het spoor.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het gaat niet alleen om het akkoord en papierwerk. Die dassen hebben tunnels gegraven, waardoor niet zeker is dat het spoor voldoende stevig ligt. Dat moet men controleren. En er moet een hekwerk komen, zodat de dassen niet terugkeren. Dus als de dieren straks weg zijn, dan zit er nog heel wat werk achter.Commendatore schreef: ↑wo 22 mar 2023, 15:04 Ik kan me niet voorstellen dat er hier dagen tot weken nodig zijn voor overleg en papierwerk. En, zo ja, dan hebben ze echt hun prioriteiten verkeerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, dat begrijp ik, dat is de directe aanleiding. En nu ook de uiterste oplossing.reisthijs schreef: ↑wo 22 mar 2023, 17:29 Zie het eerder gelinkte bericht:Met in de gaten houden hou je die beesten natuurlijk niet tegen. Wat ProRail wel kon doen is op tijd het treinverkeer stilleggen voor er ongelukken gebeuren.ProRail schreef:De dassenburchten waren bij ProRail al langer bekend en er was al een vereiste procedure gestart voor herstel. De laatste dagen bleek uit inspectie dat dassen opeens veel actiever waren gaan graven met directe gevolgen voor de veiligheid van het spoor.
Maar bij het "in de gaten houden" zal toch ook een criterium horen om te bepalen wanneer ingrijpen nodig is. En idealiter is dat nog voordat de dassen de kans krijgen om het treinverkeer stop te graven, lijkt mij. Ik lees dat er al een procedure was gestart door ProRail, maar blijkbaar niet op tijd genoeg. Vandaar mijn vraag: kan dat beter?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Problemen met dassen speelt op tientallen plekken in het land.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op meer plekken dan redelijkerwijs door ProRail valt te beheersen zou ik zeggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
't Is lente
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En we hebben ook nog bevers in Groningen
Vandaag bij controle in een trein van de 5100 ook nog wat mensen die er niet meer bepaald 18 uitzagen maar wel in de spits met de Jongeren Dagkaart Dal aan het reizen waren. Die zijn er in Lombardijen uitgemikt door de conducteurs.
Vandaag bij controle in een trein van de 5100 ook nog wat mensen die er niet meer bepaald 18 uitzagen maar wel in de spits met de Jongeren Dagkaart Dal aan het reizen waren. Die zijn er in Lombardijen uitgemikt door de conducteurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kan er niet gekeerd worden op het goederenemplacement tussen Tilburg en Tilburg WestArrivaBas schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:59Kopmaken in Tilburg zou ik gezien de opvolgtijden en de aanwezigheid van goederentreinen juist vermijden. Keren op de doorgaande sporen 1 en 2 is met de aanwezige goederentreinen te krap, en op spoor 3 is het gat tussen de 6600 en 3600 te klein. Achter de 3600 kan wel, maar dan moet je voor lief nemen dat je tot Boxtel achter de 6400 aan sjokt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS is niet zo'n fan van machinisten die moeten uitstappen op een plek waar geen perron is, en met een solo VIRM zit zo'n trein waarschijnlijk dusdanig vol dat de machinist een kwartier nodig heeft om zich door de trein naar de andere kant te begeven. Maar volgens mij moet spoor 2 met wat kleine aanpassingen wel vrij te maken zijn als men accepteert dat de 1100 en 6400 even voor de inrijder blijven wachten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten