Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aanvullend op de bovenstaande vraag: waarom wordt er gespecificeerd dat de ICNG op 25kV kan rijden? Elke ICNG kan toch op 25kV? Of is dit puur om onderscheid te maken tussen de binnenlandse ICNG en de ICNG-B en ICNG-D?
zij/haar/hen/hun
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nou vooral om onderscheid te maken tussen niet en wel 25kv geschikt materieel. Onderscheid zul je niet altijd meteen in de benaming aantreffen. Voor de mensen in de planning/bijsturing die er veel mee moeten werken zijn omloopletters en stelnummers (en treinseries) essentieel. Op basis daarvan zou men dan moeten weten wat de inzetmogelijkheden zijn.
Voor meer uitleg over omlopen etc zie: viewtopic.php?p=805392#p805392
Voor meer uitleg over omlopen etc zie: viewtopic.php?p=805392#p805392
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gekke oplossing, eerste keer dat een IC direct stopt op Lelylaan en Amsterdam Zuid.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geen treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam Centraal mogelijk. Op deze manier kun je 4 IC direct's blijven rijden tussen Schiphol en Rotterdam.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gebeurt wel vaker. Ik heb in het verleden ook wel met ICD op zowel Lelylaan als op Amsterdam Zuid gestopt, hoewel Amsterdam Zuid meer gangbaar is dan Lelylaan.tjoektjoek schreef:Gekke oplossing, eerste keer dat een IC direct stopt op Lelylaan en Amsterdam Zuid.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarschijnlijk is er geen plek op Zuid voor de ICD en hebben ze die ruimte wel op Lelylaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tijdens werkzaamheden heb ik de ICD ook wel eens op Sloterdijk genomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar waarom dan als leeg mat van Lelylaan naar Schiphol?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan zijn het tijdelijke palen voor de toeslag, neem ik aan?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Correct.
In Asdz gaat het om het hele weekend. Asdl een enkele rit. Vandaar wel paaltjes op Asdz en niet op Asdl. Asdl is meer een keervoorziening in de spits voor Rtd-Shl waarbij er op de heenweg toevallig nog reizigers meegaan. Asdz is echt het hele weekend een belangrijke bestemming, ook voor omreizen.
In Asdz gaat het om het hele weekend. Asdl een enkele rit. Vandaar wel paaltjes op Asdz en niet op Asdl. Asdl is meer een keervoorziening in de spits voor Rtd-Shl waarbij er op de heenweg toevallig nog reizigers meegaan. Asdz is echt het hele weekend een belangrijke bestemming, ook voor omreizen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De instroom van ICNG is weer uitgesteld omdat het laswerk niet in orde is:
Komst nieuwe intercity op hogesnelheidslijn Breda - Amsterdam weer uitgesteld
https://www.bndestem.nl/breda/komst-nie ... ~ad6c368b/
Komst nieuwe intercity op hogesnelheidslijn Breda - Amsterdam weer uitgesteld
https://www.bndestem.nl/breda/komst-nie ... ~ad6c368b/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Toch rijdt vandaag de eerste omloop met zelfs een stel meer dan gepland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En met de Fyra is ook proefgereden in reizigersdienst. Dat de ICNG keer op keer wordt uitgesteld vanwege technische mankementen wekt bepaald geen vertrouwen.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die vertraging die de minister meldt is geen nieuws, dat wisten we al. Is alleen om de Tweede Kamer op de hoogte te houden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sowieso is de vertraging er eentje in het verleden: de eerste ritten hadden vorig jaar november moeten rijden in plaats van vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Diverse materieelprojecten bij NS
De verdere vertraging zit hem in het herstelwerk van ongeveer 50 treinstellen in onder meer laswerk, dat proces heeft Alstom nog niet helemaal onder controle. En er is nog discussie of NS de treinen mag inzetten met een softwareinstelling dat er onder ATB wordt gereden zelfs als er ETCS op een baanvak is geïnstalleerd, bijvoorbeeld op de Hanzelijn. Daarover moet de Europese Commissie nog een besluit nemen, maar als NS dat niet mag moeten er eerst nog duizenden machinisten versneld worden omgeschoold, anders heeft NS nog wat meer tijd voor de omscholing.
Edit: rijdt trouwens heerlijk, zo’n ICNG. Je merkt niet dat je 200 gaat
Edit: rijdt trouwens heerlijk, zo’n ICNG. Je merkt niet dat je 200 gaat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat had ik ook begrepen inderdaad. Heeft weinig met vermeende kwaliteitsgebreken van de ICNG te maken, lijkt me.Suus schreef: ↑wo 19 apr 2023, 08:03 En er is nog discussie of NS de treinen mag inzetten met een softwareinstelling dat er onder ATB wordt gereden zelfs als er ETCS op een baanvak is geïnstalleerd, bijvoorbeeld op de Hanzelijn. Daarover moet de Europese Commissie nog een besluit nemen, maar als NS dat niet mag moeten er eerst nog duizenden machinisten versneld worden omgeschoold, anders heeft NS nog wat meer tijd voor de omscholing.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zit op de HSL een hardnekkige snelheidsbeperking naar 80 km/h, waar de dienstregeling niet op is aangepast. Met 200 km/h op het stuk waar die dat kan kan de vertraging binnen de perken blijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is de ICNG-B technisch geschikt om naar Luxemburg te rijden? Ze gebruiken daar 25 kV bovenleiding en alle trajecten zijn beveiligd met ERTMS. Wat ontbreekt er dan nog naast de juridische toelating?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zou niets kunnen bedenken. Ze hebben bovendien zelf een Coradia-serie besteld (serie 2400, weliswaar deels dubbeldeks) dus er lijkt sowieso geen fundamenteel probleem te zijn voor inzet van Coradia's in Luxemburg.
Ander vraagje: ooit heeft een aantal SLT's ETCS ingebouwd gekregen als proef, is deze installatie nog functioneel of is het inmiddels weer terug uitgebouwd?
Ander vraagje: ooit heeft een aantal SLT's ETCS ingebouwd gekregen als proef, is deze installatie nog functioneel of is het inmiddels weer terug uitgebouwd?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niks, hij is simpelweg niet gekeurd in luxemburg.tjoektjoek schreef: ↑wo 19 apr 2023, 14:22 Is de ICNG-B technisch geschikt om naar Luxemburg te rijden? Ze gebruiken daar 25 kV bovenleiding en alle trajecten zijn beveiligd met ERTMS. Wat ontbreekt er dan nog naast de juridische toelating?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het icng stel dat vandaag tussen Rotterdam CS en Amsterdam CS reed, is vanmidag met een defect aan een van de deuren op Rotterdam uitgevallen. Ging om de rit van 15.41uur vanuit Rotterdam.
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op wo 19 apr 2023, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten