Volgens mij niet. Ze gaan voor Zutphen - Oldenzaal gebruik maken van LINTen die nu in Limburg rijden.
Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dus het blijft een rommel op dat traject? Goed om te weten. En in Limburg zijn ze niet nodig?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ten eerste is het visgraat, dus met een t.RTBS schreef: ↑di 18 apr 2023, 11:19Ik zeg toch niet dat die bussen alleen voor Twickel moeten rijden? Je moet de leerlingen uit Delden nog bij optellen plus die van het ROC. Je kunt wel zeggen dat die laatste met de trein gaan maar de bus stopt op veel meer plekken waardoor de bus voor veel mensen een betere optie is. En daarnaast nog de andere reizigers die voor werk of familiebezoek reizen.
Dan heb ik het nog niet eens over de overvolle treinen op de ZHO waar ook nog eens zelden met dubbele treinstellen gereden wordt in de spits.
Nogmaals, de Oad-bussen zaten altijd vol, de "visgraad-bussen" zijn altijd leeg dus dat zegt genoeg.
Maar het probleem is dat je het geld maar 1x kunt uitgeven. Dan kun je bussen parallel aan het spoor laten rijden, maar dan worden andere lijnen opgeheven, waardoor er er in totaal minder locaties bediend kunnen worden.
Maar als er echt veel scholieren zijn vanuit de dorpen naar bepaalde scholen, zou je speciaal daarvoor nog scholierenlijnen kunnen laten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De kop "Vroegere ritten en rode bussen verdwijnen" is ook wel knap misleidend. Ik las 'm als dat de vroege ritten verdwijnen, maar die komen er juist bij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Is het niet met dt?Meltrain schreef: ↑di 18 apr 2023, 11:33Ten eerste is het visgraat, dus met een t.RTBS schreef: ↑di 18 apr 2023, 11:19Ik zeg toch niet dat die bussen alleen voor Twickel moeten rijden? Je moet de leerlingen uit Delden nog bij optellen plus die van het ROC. Je kunt wel zeggen dat die laatste met de trein gaan maar de bus stopt op veel meer plekken waardoor de bus voor veel mensen een betere optie is. En daarnaast nog de andere reizigers die voor werk of familiebezoek reizen.
Dan heb ik het nog niet eens over de overvolle treinen op de ZHO waar ook nog eens zelden met dubbele treinstellen gereden wordt in de spits.
Nogmaals, de Oad-bussen zaten altijd vol, de "visgraad-bussen" zijn altijd leeg dus dat zegt genoeg.
Maar het probleem is dat je het geld maar 1x kunt uitgeven. Dan kun je bussen parallel aan het spoor laten rijden, maar dan worden andere lijnen opgeheven, waardoor er er in totaal minder locaties bediend kunnen worden.
Maar als er echt veel scholieren zijn vanuit de dorpen naar bepaalde scholen, zou je speciaal daarvoor nog scholierenlijnen kunnen laten rijden.
Bussen rijden op heel veel plekken parallel aan het spoor, dan zou je ook geen bussen tussen Enschede en Hengelo moeten laten rijden. Die bussen trekken een heel ander publiek en veel reizigers reizen niet van station naar station maar stappen onderweg al ergens in of uit.
Dat er andere lijnen dan worden opgeheven is waar maar die betreffende lijnen heffen zichzelf al op omdat er geen hond gebruik van maakt. Die 'visgraaT-lijnen" zijn de afgelopen jaren al zo ver uitgekleed dat ze beter opgeheven kunnen worden. Ik ben meer voor directe en snelle lijnen en ik denk de reiziger ook.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In het filmpje werd gezegd dat de rode bussen ingeruild worden door "deze bussen", en toen werden de BYD-bussen van RRReis getoond. Gaan ze toch weer voor het Chinese Ali-express?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In het artikel staat dat er wel voor bussen uit Europa worden gekozen.
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Okay, ok even een stukje geschiedenis doen:
Er rijden bussen tussen Hengelo en Enschede omdat er elke dag duizenden mensen naar Universiteit Twente reizen en er ook enkele duizenden daar wonen. Daarnaast rijdt deze lijn binnen en Enschede en Hengelo door dichte bebouwing met, met name in Enschede, veel sociale huur.
Ik heb van 1994 t/m 2020 zeer frequent lijn 12 gereden en ik kan met zekerheid zeggen dat we sinds de eeuwwisseling geen volle bussen hadden vanaf Twickel. Ja toen Twickel nog de abonnementen betaalden voor de leerlingen zaten de bussen vol, maar toen dat gestopt is zijn ook de passagiersaantallen drastisch gedaald.
We hebben dit allemaal zelf in de hand gewerkt door stelselmatig VVD en CDA te stemmen. Het moest allemaal aanbesteed worden zodat de kwaliteit vooruit ging (letterlijke woorden behandeling WP2000 in de 2e kamer).
De kwaliteit is er niet meer en het geld gaat naar buitenlandse staatsbedrijven en aandeelhouders.
Maar om voor 47 leerlingen, waarvan verhoudingsgewijs er nu 25 een elektrische fiets heeft, een bus te laten rijden is niet te doen. Wat nu als de eerste 2 lesuren uitvallen, dan zijn ze 2 uur te vroeg op school of ze kunnen er niet meer komen omdat de bus volgens een dienstregeling rijdt.
En leerlingen vanuit Goor en Delden kunnen gewoon bij gezondheidspark uitstappen en 5 minuten met lijn 12 reizen of 15 minuten lopen. Vanuit Borne hoor ik namelijk geen geklaag en die lopen al sinds jaar en dag vanaf de Woltersweg (althans, die 7 die met de bus gaan).
Je moet je namelijk niet blind staren op hoeveel mensen er gebruik van zouden kunnen maken, maar hoeveel mensen er daadwerkelijk er gebruik van maken. Meestal is dat maar 30% van je klant potentieel.
Ik ben voor goed en gestructureerd OV, maar het moet wel logisch zijn.
Er rijden bussen tussen Hengelo en Enschede omdat er elke dag duizenden mensen naar Universiteit Twente reizen en er ook enkele duizenden daar wonen. Daarnaast rijdt deze lijn binnen en Enschede en Hengelo door dichte bebouwing met, met name in Enschede, veel sociale huur.
Ik heb van 1994 t/m 2020 zeer frequent lijn 12 gereden en ik kan met zekerheid zeggen dat we sinds de eeuwwisseling geen volle bussen hadden vanaf Twickel. Ja toen Twickel nog de abonnementen betaalden voor de leerlingen zaten de bussen vol, maar toen dat gestopt is zijn ook de passagiersaantallen drastisch gedaald.
We hebben dit allemaal zelf in de hand gewerkt door stelselmatig VVD en CDA te stemmen. Het moest allemaal aanbesteed worden zodat de kwaliteit vooruit ging (letterlijke woorden behandeling WP2000 in de 2e kamer).
De kwaliteit is er niet meer en het geld gaat naar buitenlandse staatsbedrijven en aandeelhouders.
Maar om voor 47 leerlingen, waarvan verhoudingsgewijs er nu 25 een elektrische fiets heeft, een bus te laten rijden is niet te doen. Wat nu als de eerste 2 lesuren uitvallen, dan zijn ze 2 uur te vroeg op school of ze kunnen er niet meer komen omdat de bus volgens een dienstregeling rijdt.
En leerlingen vanuit Goor en Delden kunnen gewoon bij gezondheidspark uitstappen en 5 minuten met lijn 12 reizen of 15 minuten lopen. Vanuit Borne hoor ik namelijk geen geklaag en die lopen al sinds jaar en dag vanaf de Woltersweg (althans, die 7 die met de bus gaan).
Je moet je namelijk niet blind staren op hoeveel mensen er gebruik van zouden kunnen maken, maar hoeveel mensen er daadwerkelijk er gebruik van maken. Meestal is dat maar 30% van je klant potentieel.
Ik ben voor goed en gestructureerd OV, maar het moet wel logisch zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
@gkw1969: Met jouw laatste zin ben ik geheel mee eens. Daarom ben ik ook zo tegen het huidige visgraat-model dat nergens op slaat en bussen vrijwel altijd leeg rondrijden of met maximaal 2 reizigers. Zie ook het forse aantal ritten dat de afgelopen jaren op die lijnen verdwenen zijn. De volgende stap is opheffing van die lijnen.
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Heb je daar een bron van? Europese makelij kan immers ook VDL betekenen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Op Intranet van Arriva is er vandaag aandacht besteed aan de concessie Twente, in het bericht worden 104 Volvo's genoemd en 9 bestek conforme treinen uit de eigen Arriva vloot.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Bedoelen ze niet dat de bussen in Twente ook onder het merknaam RRReis gaan rijden?Speedmaster schreef: ↑di 18 apr 2023, 14:50Bussen waarmee Arriva gaat rijden zijn elektrische Volvo's.....
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ja, de bussen gaan onder de naam RRReis rijden
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Helder! Jammer dat niet voor VDL is gekozen.Speedmaster schreef: ↑di 18 apr 2023, 14:58 Op Intranet van Arriva is er vandaag aandacht besteed aan de concessie Twente, in het bericht worden 104 Volvo's genoemd en 9 bestek conforme treinen uit de eigen Arriva vloot.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
En de treinen ook? Worden die ook wit en met RRReis titels of blijven die dan weer Blauwnet? Persoonlijk vind ik Blauwnet een veel sterkere naam.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Je hebt ook al ComfortRRReis dus dan kan er ook nog wel BlauwnetRRReis aan het assortiment worden toegevoegd
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Waarom is dat jammer?Tom98 schreef: ↑di 18 apr 2023, 16:17Helder! Jammer dat niet voor VDL is gekozen.Speedmaster schreef: ↑di 18 apr 2023, 14:58 Op Intranet van Arriva is er vandaag aandacht besteed aan de concessie Twente, in het bericht worden 104 Volvo's genoemd en 9 bestek conforme treinen uit de eigen Arriva vloot.
VDL had die bussen (waarschijnlijk) niet op tijd kunnen leveren. In Eindhoven wacht men ook al anderhalf jaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik vind dat jammer omdat ik groot fan ben van VDL. Ik vond het altijd fantastisch materiaal om mee te rijden en ik greep elke mogelijkheid om een, in mijn optiek zeer onprettige, Setra om te ruilen voor een VDL dan ook altijd aan. En ik gun elke chauffeur hetzelfde plezier en genot, dus ik gun elke chauffeur de mogelijkheid om zijn werk met een fantastische VDL te doen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Maar dat wil nog niet zeggen dat Volvo-bussen slechter zijn dan VDL's, misschien zijn ze wel beter. Persoonlijk ben ik blij dat er na meer dan tien jaar eindelijk eens niet voor VDL's gekozen is, vond het al erg saai worden.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva heeft al elektrische Volvo’s in Leiden en Den Bosch rijden. Dus heel onbekend is het niet.
When you're tired of London, you're tired of life
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
En wat dacht je van de Volvo 8900 die op veel HOV-lijnen van Arriva rijden. Erg fijne bussen zijn dat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik vraag mij vooral dan af of er meerdere bustypen komen (stad en streek) of dat er één bustype komt. Volvo 8900 is prima, maar i.m.o. niet geschikt voor een stadsdienst. Ben benieuwd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik gok dat het de 7900 gaat worden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten