Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Sinds ongeveer een half jaar stroomt de tweede serie treinstellen Baureihe 430 van de S-Bahn Stuttgart in dienst. Nu is gebleken, dat de "nieuwe" stellen niet in dubbeltractie met de "oude" stellen van de eerste serie uit 2013/14 kunnen rijden. Omdat ook nog stellen vanwege de inbouw van ETCS ontbreken, wordt daarom nu voor minstens drie maanden het aanbod op lijnen S3 en S62 beperkt of zelfs volledig geschrapt:
De Tsjechische dierentuin wordt binnenkort uitgebreid met 76 nieuwe Poolse treinen van Pesa met de benaming... RegioFox. Ze gaan oude RegioNova's vervangen. Als alles goed gaat, begint de inzet de tweede helft van dit jaar op het traject Praha-Rudná-Beroun-Rakovník. https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... rove-vlaky (met video)
De Denen hebben de lopende bestelling bij Talgo aangepast: in plaats van 8 worden het in totaal 16 rijtuigstammen, en komen er nu wel stuurstanden. Ze zijn er toch achter gekomen dat rijden in sandwich met twee Vectrons niet erg efficiënt is.
reisthijs schreef: ↑di 18 apr 2023, 21:01
De Denen hebben de lopende bestelling bij Talgo aangepast: in plaats van 8 worden het in totaal 16 rijtuigstammen, en komen er nu wel stuurstanden. Ze zijn er toch achter gekomen dat rijden in sandwich met twee Vectrons niet erg efficiënt is.
Dat klopt, ze willen de IC3 en IC4 zo snel mogelijk overbodig maken daarom moeten ook uiterlijk in 2027 alle Deense intercitylijnen zijn geëlektrificeerd.
Waarom zijn de Denen niet eerder begonnen met elektrificatie van de IC-lijnen? Men wist al decennia lang dat dieseltreinen op Kopenhagen-Aalborg geen toekomst hebben. Vind dat de Denen erg laat begonnen zijn met elektrificatie van de IC-lijnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Heel vroeger bestonden er geen vaste oeververbindingen over de brede zeestraten die tussen de Deense en andere Scandinavische (ei)landen liggen. Toen moesten treinen met de boot mee over bijvoorbeeld de Grote Belt en kon je niet elektrisch rijden op de lange afstanden. We spreken over de jaren '80 dat deze bruggen en tunnels er pas kwamen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nee, we spreken niet over de jaren ‘80. De verbinding over de Grote Belt ging in 1997 open voor het treinverkeer. In 1996 kwam de elektrificatie Padborg - Fredericia gereed, dat was de eerste elektrificatie in Denemarken buiten Sjælland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kinders toch. Straks is er vuurwerk her en der in het land of wellicht wat moois op radio en tv. Denk dan even aan al die arme mensen in hoe-heet-dat-land-ook-weer-waar-het-nu-zo-vreselijk-is, en dan valt het eigenlijk allemaal best wel mee hier.
Schrijfstijl en toon zijn te subjectief om stellige conclusies uit te kunnen trekken, lijkt mij zo.
De ene is vandaag met een extra trein onderweg van Düsseldorf naar München ("Mindsquare-Express"), de andere rijdt dit weekend de zo genoemde "Eurostrand", dat is een speciale trein welke elke vrijdag van Rheine naar Wittlich en op zondagavond terug rijdt.