Nieuwe route is op verzoek van de gemeente Urk
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oke, ik vind het wel jammer dat er niet een meer centrale route door Urk wordt gereden via Langedam en Ransuil. Helemaal omdat het dorp een stuk beter wordt verbonden met andere regios via de 215 en 218. Maar uiteindelijk bepaalt de gemeente mee.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik ben de lijnnummers even kwijt, maar ik weet wel dat de lijnen Urk - Lelystad (alleen spits) en Urk - Ens - Kampen gekoppeld worden in Urk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik ben trouwens benieuwd of de 215 op de 140 richting Lelystad aansluit. Dan heb je effectief 2 snelle verbindingen per uur tussen Lelystad en Urk.
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je bedoelt of lijn 215 (Urk - Kampen) op lijn 214 (Steenwijk - Lelystad) gaat aansluiten? Geen idee, de dienstregeling is nog niet bekend, maar het zou mooi zijn als er een kleine knoop zou ontstaan in Nagele.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zou er wel voor pleiten om nog een paar haltes toe te voegen aan de route van lijn 141.
Ik hoop dat de nieuwe brug over de Urkervaart op tijd klaars is. Anders is de route van lijn 218 niet mogelijk.
Ik hoop dat de nieuwe brug over de Urkervaart op tijd klaars is. Anders is de route van lijn 218 niet mogelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zelf het antwoord gevonden:
https://staphorst.bestuurlijkeinformatie.nl/Reports/Document/0af905f6-6d99-4ac0-9ad2-465b318a4af1?documentId=d8628a1d-d7fc-4f84-bca6-bc0b6f98775b schreef:Lijn 215 rijdt via industrieterrein Zwolsche Hoek
op Urk, waar nu lijn 149 rijdt. Zo behoudt dit ge-
bied de busverbinding en is het ook vanuit Kam-
pen (en dan met de trein vanaf Zwolle en verder)
goed bereikbaar. Bij de Domineesweg in Nagele
kan worden overgestapt op de lijnen 214 of 218
van/naar Lelystad, of reizigers rijden mee via Urk,
waar de bus doorgekoppeld wordt aan 218 naar
Lelystad.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Op scholierenlijn 660 rijdt een Citea met zowel een midden- als achterdeur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt. Het is een uit Finland afkomstig exemplaar dat door TGVia naast Nederland is gehaald voor die lijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik hoor van chauffeurs van Connexxion dat lijn 510 (Buurtbus Kampen) al per 1 juni a.s. overgaat naar EBS. Schijnen forse problemen te zijn met het huidige voertuig. Zo ernstig zelfs dat half december niet meer gehaald kan worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geen beste vertoning van EBS bij mij vandaag.
s Ochtends reden er diverse ritten met +10 rond.
s MIddags kwam de bus die ik wilde hebben al met +5 op het busstation aan, bleef om onduidelijke redenen wortels schieten om met ongeveer +15 te vertrekken.
s Ochtends reden er diverse ritten met +10 rond.
s MIddags kwam de bus die ik wilde hebben al met +5 op het busstation aan, bleef om onduidelijke redenen wortels schieten om met ongeveer +15 te vertrekken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Rijd er wel een bus is het weer niet goed.
En voor vertraging kunnen er heel veel goede redenen zijn. Ook die wat 10 minuten stil heeft gestaan. Was dat met of zonder chauffeur achter het stuur?
En voor vertraging kunnen er heel veel goede redenen zijn. Ook die wat 10 minuten stil heeft gestaan. Was dat met of zonder chauffeur achter het stuur?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kan inderdaad best zijn dat de chauffeur op een vorige rit vertraging had en zijn eerste pauze uit moest zitten. Die is minimaal een kwartier, als deze niet genoten wordt en de chauffeur vertrekt eerder, dan wordt de rijtijdenwet overtreden.
🍉
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waar waren de ritten met +10 dan? Een verklaring kan een wegafsluiting zijn, een ongeval op drukke route, ongewone drukte omdat de Duitsers vrij zijn en massaal naar onze IKEA’s en tuincentra komen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die waren in Zwolle.
Die met +15 gistermiddag was gewoon met een chauffeur achter het stuur.
Die met +15 gistermiddag was gewoon met een chauffeur achter het stuur.
Ik snap best dat er goede redenen zijn voor vertragingen (en behalve als je een trein moet halen op het station vind ik dat ook niet heel erg). Maar het valt de laatste tijd op dat er heel regelmatig te laat wordt vertrokken vanaf het busstation van Zwolle.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De tijden in Zwolle zijn ook wel erg krap. Daarnaast kan het behoorlijk druk worden op de stadsring. Wat ook meespeelt is dat de KAR niet tot nauwelijks werkt op de busbaan. Soms sta je daar wel 10 minuten te wachten. Vooral bij Katwolderplein speelt dit probleem. Er zijn zelfs boordcomputers die spontaan gaan updaten vanaf dit punt en dan kan je als chauffeur niks meer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bij Keolis heb ik daar nooit echt problemen ervaren en ging het daar over de busbaan juist allemaal vrij vlot.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het updaten tijdens de rit heeft in Haaglanden ook een tijd gespeeld bij EBS. Inmiddels gaat dat gelukkig beter. KAR instellen voor sommige punten kan ook heel lang duren is mijn ervaring .
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het grootste probleem op dit moment in Zwolle is het KAR systeem wat EBS maar niet onder controle lijkt te krijgen. Afgelopen weekend is er een update geweest van de ticketbox, wat er toe leidde dat bijna geen enkele bus een (foutloos) werkend KAR systeem heeft. Vooral op lijn 1 naar Stadshagen is dit niet bepaald handig (2x pollers & 2x slagbomen).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bovendien is de rijtijd Katwolderplein - Station vaak maximaal 2 minuten, zonder inlooptijd voor eventuele vertragingen. Bij Keolis was dit vaak 6 minuten, waardoor je vrijwel altijd op tijd aankwam.
Andersom heb ik het gevoel dat er geen rekening gehouden is met het rondje om het busstation. Op lijn 304 heb je (vanaf perron A10 tot aan de busbrug) vaak al +1,5.
Andersom heb ik het gevoel dat er geen rekening gehouden is met het rondje om het busstation. Op lijn 304 heb je (vanaf perron A10 tot aan de busbrug) vaak al +1,5.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zie bijvoorbeeld dat lijn 1 6 minuten heeft tussen Katwolderplein en het busstation. Dus daar kun je in theorie een paar minuten terugpakken van de vertraging.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Deel 4: vanavond moest ik voor de afwisseling weer eens met de bus naar huis. De uitgelezen kans om te testen of de chauffeur zijn leven gebeterd heeft, dacht ik. Maar helaas: er kwam überhaupt geen enkel busje opdraven, voor geen van de minstens drie reserveerlijnenDDietzen schreef: ↑vr 17 feb 2023, 11:17Deel 3 van deze soap: ik heb na ruim twee weken eindelijk reactie van de RRReis-klantenservice. Ze bieden excuses aan, de chauffeur wordt aangesproken op zijn gedrag, en het belangrijkste:DDietzen schreef: ↑do 26 jan 2023, 23:22 De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt
Vervolgens kregen álle drieënhalf andere passagiers stuk voor stuk dezelfde uitbrander tegen zich aan, want allemaal zeiden ze dat ze niet gereserveerd hadden omdat op de site staat dat dat niet hoeft. Ik durf dus wel te stellen dat het niet aan mij lag.Voorlopig ga ik waarschijnlijk niet meer met de bus omdat ik eindelijk weer een werkende fiets heb, maar het kriebelt stiekem toch wel om dit die chauffeur eens onder de neus te komen wrijven.RRReis-klantenservice schreef:(...) Verder is het zo dat bij vertrek vanaf station Apeldoorn niet vooraf gereserveerd hoeft te worden. (...)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het probleem is dat de bussen niet op vaste lijnen rijden. Vanaf het station maken wij als chauffeur een reservering voor je, wat meestal tot 1 minuut voor vertrek kan. Vervolgens wordt de rit aan een bus toegewezen via het systeem, dit kan dus ook een andere bus zijn die nog onderweg is. Soms kan je de vreemdste combinaties aan lijnen krijgen.
De kans is dua groot dat alle bussen onderweg waren naar reserveringen waardoor niemand beschikbaar was op het station. Apeldoorn beschikt namelijk over 5 bussen, waarvan 3 echte stationsbussen (de Crafters van EBS).
De kans is dua groot dat alle bussen onderweg waren naar reserveringen waardoor niemand beschikbaar was op het station. Apeldoorn beschikt namelijk over 5 bussen, waarvan 3 echte stationsbussen (de Crafters van EBS).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoe worden die ritten dan over de bussen verdeeld? Is daar een algoritme voor?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarschijnlijk wel, in combinatie met de huidige locatie. Er zitten nog wat fouten in. Als chauffeur heb je er geen invloed op en het systeem is leidend. Het kan maar zo dat je vanuit Zwolle naar Twello wordt gestuurd. Dan heb je in Zwolle nog 1 bus over en rijden er 6 rond Apeldoorn.
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op za 27 mei 2023, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten